Popular Posts!

Friday, February 8, 2013

ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈကို ေျမေစ်းက ျခိမ္းေျခာက္ေန

ေမစစ္ပိုင္
 သီလဝါစက္မႈဇုန္အနီး ေျမေစ်းၾကီးေနသျဖင့္ လမ္း တံတားမ်ား တည္ေဆာက္ရန္ ခက္ခဲမည္ကို ဂ်ပန္အရာရွိမ်ားက စိုးရိမ္ေနသည္ (ဓာတ္ပံု – Reuters)
ျမန္မာႏိုင္ငံ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ ေကာ္မရွင္ က ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒ အေသးစိတ္ကို ထုတ္ျပန္ ေၾကညာျပီး ႏိုင္ငံျခားစီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္တို႕ကို ဆြဲေဆာင္ေနသည့္ တခ်ိန္တည္းမွပင္ ျမင့္မားေနေသာ ေျမေစ်းကို ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူတို႕က စိတ္ဝင္တစား အံ့အားသင့္စြာျဖင့္ အနီးကပ္ ေစာင့္ ၾကည့္ ေနၾကသည္။
 
ရန္ကုန္အိမ္ ေျမေစ်းကြက္တြင္ ႐ုံးခန္း အငွား ေစ်းမွာ တႏွစ္အတြင္း ၃ ဆ ခုန္တက္ သြားျပီး ယခုအခါ တစ္မီတာ ပတ္လည္ကို အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၅၀ (ျမန္မာက်ပ္ေငြ ၁၂၇,၅၀၀) ေစ်းေပါက္ေနျပီး ေျမေစ်းမွာလည္း စီးပြားေရးဗဟိုခ်က္ျဖစ္သည့္ေနရာမ်ားတြင္ တစ္မီတာပတ္လည္ ေဒၚလာ ၄,၀၀၀ (က်ပ္ ၃,၄၀၀,၀၀၀) ရွိေနသည္။
 
ထို႕ေၾကာင့္ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၃ရက္ ေနျပည္ေတာ္ စက္မႈဝန္ႀကီးဌာန၌ က်င္းပသည့္ ေတြ႔ဆုံံပဲြတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ေကာ္မရွင္ ဥကၠဌ သမၼတရုံးဝန္ႀကီး ဦးစိုးသိန္းက ျမန္မာ ႏိုင္ငံေျမေစ်းသည္ ကမာၻ႔ႏိုင္ငံမ်ားရွိ ေျမေစ်းအႀကီးဆုံးႏိုင္ငံျဖစ္သည့္ နယူးေယာက္ၿမိဳ႕ၿပီးေနာက္ ဒုတိယေစ်းအႀကီးဆုံး ျဖစ္ေနသည္ဟု ေျပာသည္။ ” ျမန္မာမွာက ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈလုပ္ဖို႔ခက္ခဲေနတာေတြရွိတယ္၊ ေျမေစ်းေတြကႀကီးေနတဲ့အျပင္ ေျမေနရာေတြကလည္း ရွားပါးေနတယ္၊ နယူးေယာက္ၿပီးရင္ ျမန္မာက ေျမေစ်းအႀကီးဆုံး ျဖစ္ေနတယ္” ဟု ဦးစိုးသိန္းက ဆိုသည္။ ဇန္နဝါရီ ၂၂ ရက္က ဆီဒိုးနားဟိုတယ္တြင္ က်င္းပျပဳလုပ္ ခဲ့သည့္ Myanmar Industrial Zones& Real Estate Development Forum တြင္ ကိုရီးယားလုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ျမန္မာ့စီးပြားေရးတိုးတက္လာႏိုင္သည္ဟု ခန္႔မွန္းထားသျဖင့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားအျပင္ အေျခခ်ေနထိုင္ ၾကရန္ စဥ္းစားေနၾကေၾကာင္း၊သို႕ေသာ္ေျမေစ်းသည္ အဆမတန္ျမင့္ေနေသာေၾကာင့္ တြက္ေျခကိုက္ မကိုက္ ျပန္လည္တြက္ခ်က္ေနရေၾကာင္း ဆိုသည္။
 
ဇန္နဝါရီ ၉ ရက္က ကုန္သည္စက္မႈအသင္းခ်ဳပ္တြင္ျပဳလုပ္သည့္ သီလဝါအထူးဇုန္္အေကာင္ အထည္ေဖာ္မႈရွင္းလင္းပဲြတြင္ အမ်ိဳးသားစီမံကိန္းႏွင့္ စီးပြားေရး ဖြြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈဝန္ႀကီးဌာန ဒုဝန္ႀကီး ဦးဆက္ေအာင္ကမူ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေျမေစ်းႏႈန္းသည္ ႏိုင္ငံတကာေစ်းႏႈန္းမ်ားထက္မ်ားေနေသာေၾကာင့္ သင့္တင့္သည့္ႏႈန္းထားတခုစီစဥ္သြားမည္ဟုေျပာၾကားသည္။ သို႕ေသာ္ေျမေစ်းႏႈန္းမ်ားကို အစိုးရအေနျဖင့္ ထိန္းခ်ဳပ္သြားရန္မျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း စီးပြားေရးပညာရွင္မ်ားက သုံးသပ္သည္။ ဝယ္လိုအားမ်ားၿပီး ေရာင္းလိုအားမ်ားပါက ေစ်းျမင့္လာႏိုင္သည့္အတြက္ ေျမေစ်းကြက္ကို ထိန္းခ်ဳပ္၍ မရႏိုင္ေၾကာင္း၊ ေစ်းေလွ်ာ့ခ်ျခင္း၊ ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္းမ်ားလုပ္ရန္မျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ အစိုးရဘက္က စက္မႈဇုန္မ်ားေဖာ္ထုတ္ျခင္း၊ေျမလြတ္ ေျမရိုင္းမ်ားရွာေဖြျခင္းျဖင့္သာ ေျမေစ်းျမင့္ျခင္းကိုထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း စီးပြားေရးပညာရွင္ ပါေမာကၡ ေဒါက္တာေအာင္ထြန္းသက္က အၾကံျပဳသည္။ “
 
တျခားႏုိင္ငံေတြမွာ ေျမေစ်းသက္သာၿပီး ဒီမွာေစ်းမ်ားေနရင္ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံံသူေတြလာဖို႔ ခက္ေတာ့ ဒါကို စိတ္ပူေနရတယ္၊ သင့္ေတာ္တဲ့ႏႈန္းဆိုၿပီး သတ္မွတ္လို႔ေတာ့ ရမွာမဟုတ္ဘူး၊ ေစ်းခ်လို႔လည္း မရသလို ထိန္းဖို႔လည္း မျဖစ္ႏိုင္ဘူး” ဟု ဆိုသည္။ ျမန္မာ့အရင္းအျမစ္ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈစင္တာမွ စီးပြားေရးပညာရွင္ ေဒါက္တာေဇာ္ဦးက အစိုးရအေနျဖင့္ကာလအတန္ၾကာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းအမ်ားစုကို အကန္႔အသတ္မ်ားျဖင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ကန္႔သတ္ခ်က္ နည္းေသာ အိမ္ၿခံေျမေရာင္းဝယ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား တြင္ စီးပြားေရးသမားမ်ား ေစ်းဝင္ကစားၿပီး အိမ္ၿခံံေျမေစ်းႏႈန္းမ်ား ျမင့္တက္လာခဲ့သည္ဟု သုံးသပ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တျခားလုပ္ငန္းတြင္ထိန္းခ်ဳပ္မႈမ်ားကိုေလွ်ာ့ခ်လိုက္ပါကေစ်းကစားသူမ်ားသည္ ယင္းလုပ္ငန္း မ်ားတြင္ပါဝင္လာႏိုင္ၿပီး အိမ္ၿခံေျမေစ်းအနည္းငယ္တည္ၿငိမ္ႏိုင္သည္ဟုဆိုသည္။
 
ေတာက္ေလွ်ာက္တက္ေနေသာ ေျမေစ်းအျပင္ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား စိုးရိမ္ေနသည္မွာ ေျမပိုင္ခြင့္ အျငင္းပြားမႈျဖစ္သည္။ လတ္တေလာ ဂ်ပန္ကစက္မႈဇံုလုပ္ရန္ ရာထားထားေသာ သီလဝါရွိ လယ္ယာေျမအခ်ိဳ႕မွာ စစ္တပ္က လယ္သမားမ်ားထံမွ ယခင္က အဓမၼသိမ္းယူထားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ နယ္ေျမခံ အာဏာပိုင္တို႕က ဂ်ပန္တို႕ကို ေလ်ာ္ေၾကးေပးရန္ တိုက္တြန္းေသာ္လည္း ဂ်ပန္ကုမၸဏီမ်ားက အစိုးရတာဝန္သာျဖစ္၍ လက္ဝင္မလွ်ိဳလိုေၾကာင္း ႐ိုက္တာသတင္းတပုဒ္တြင္ ေရးသားထားသည္။ သီလဝါစက္မႈဇုန္အနီး ေျမတစ္ဧကလွ်င္ ေဒၚလာ တစ္ေသာင္းမွ ႏွစ္ေသာင္း (က်ပ္ ၈,၅၀၀,၀၀၀ မွ ၁၇,၀၀၀,၀၀၀) ေစ်းေပါက္ေနသျဖင့္ လမ္းတံတားႏွင့္ အျခား အေျခခံအေဆာက္အဦမ်ား တည္ေဆာက္ရန္ အလြန္ခက္ခဲမည္ကို ဂ်ပန္အရာရွိမ်ားက စိုးရိမ္ေနသည္။

 

အထူးစီးပြားေရးဇုန္ဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးဆဲြ

ဇန္နဝါရီလ ၉ ရက္ေန႔က ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ရွင္းလင္း ေျပာၾကားေနေသာ သီလ၀ါ အထူး စီးပြားေရးဇုန္ ေဖာ္ေဆာင္ေရး ေကာ္မတီ ဥကၠဌ ဦးဆက္ေအာင္ (ဓာတ္ပုံ – ဇြဲထက္/ဧရာ၀တီ)
 
၂၀၁၁ ဇန္နဝါရီလက အတည္ျပဳ ျပဌာန္းခဲ့ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ အထူး စီးပြားေရးဇုန္ ဥပေဒ (The Union of Myanmar Special Economic Zone Law) ကုိ အသစ္ျပင္ဆင္ေရးဆဲြၿပီး လႊတ္ေတာ္တြင္ တင္ျပသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း အမ်ိဳးသားစီမံကိန္းႏွင့္ စီးပြားေရးဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ ဝန္ႀကီး ဌာနဒုတိယဝန္ႀကီးဦးဆက္ ေအာင္က ေျပာသည္။
“လက္ရွိအေျခအေနေတြနဲ႔ ကိုက္ညီ ေအာင္လို႔ SEZ (Special Economic Zone) Law ကုိ အသစ္ျပင္ၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံတကာ စံညႊန္းမီေအာင္ ဆဲြထားတယ္။ ျပန္ျပင္တာထက္ အသစ္အတိုင္း ေရးဆဲြထားတာပါ။ ဥပေဒျပင္ဆင္ခ်က္အသစ္ကုိ လႊတ္ေတာ္မွာ တင္ျပမယ္” ဟု ဒု ဝန္ႀကီး ဦးဆက္ေအာင္က ဆိုသည္။
အဆုိပါ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ထားသည့္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဥပေဒတြင္ ဇုန္မ်ား၌ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈမ်ား ျပဳလုပ္ရာတြင္ ျပည္တြင္းျပည္ပလုပ္ငန္းရွင္မ်ားဟုမခဲြျခားဘဲတေျပးညီေဆာင္ရြက္ခြင့္ေပးသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အထူးဇုန္တခုေဖာ္ထုတ္တိုင္း ဥပေဒတခုျပဌာန္းျခင္းမျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
စေတာ့ရွယ္ယာေစ်းကြက္၊ အေသးစားႏွင့္အလတ္စားလုပ္ငန္းေစ်းကြက္၊ စက္မႈလုပ္ငန္း၊ ကၽြမ္းက်င္ လုပ္သားမ်ား ေပၚထြက္လာႏိုင္ရန္အတြက္လည္း ႏိုင္ငံတကာရွိ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဥပေဒမ်ားကို ေလ့လာ၍ ေရးဆဲြထားသည္ဟု ဒုဝန္ႀကီး ဦးဆက္ေအာင္က ေျပာသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ ကုန္သည္မ်ားႏွင့္ စက္မႈလက္မႈလုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္းခ်ဳပ္ ဒုဥကၠဌ ဦးေမာင္ေမာင္ေလးက “ဥပေဒဆိုတာက တသမတ္တည္းေတာ့ မသြားဘူး။ အၿမဲေတာ့ ျပင္ဆင္ေနရမွာပါပဲ။ ျပည္တြင္းျပည္ပ လုပ္ငန္းရွင္ေတြအတြက္ေတာ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ လာႏိုင္မယ္လို႔ေတာ့ျမင္တယ္။ လူတိုင္းကိုေတာ့ ေက်နပ္ႏိုင္ေအာင္ေတာ့ ျဖစ္မွာမဟုတ္ဘူး၊ ႏိုင္ငံတကာစံခ်ိန္စံညြန္းကိုမွီးၿပီးအမွားေတြကို ထပ္မမွား ေအာင္ေတာ့ ျပင္ဆင္ရမွာေပါ့” ဟု ဆိုသည္။
အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဥပေဒကုိ ျပင္ဆင္သတ္မွတ္ပါက လူထုအက်ိဳးစီးပြားႏွင့္ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ဆိုင္ရာ၊ ယဥ္ေက်းမႈဆိုင္ရာ၊ ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္ဆိုင္ရာ၊ က်န္းမာေရးဆုိင္ရာ စသည့္ အခ်က္အလက္မ်ား ပါဝင္သင့္ေၾကာင္း၊ ျပည္တြင္းျပည္ပလုပ္ငန္းရွင္မ်ားကို တေျပးညီသတ္မွတ္လုပ္ကိုင္ခြင့္ ေပးလုိက္ျခင္း သည္ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈမ်ားအတြက္အခြင့္အလမ္းေကာင္းျဖစ္ႏိုင္ေသာ္လည္း ယင္းအခ်က္ အလက္မ်ားႏွင့္ မကုိက္ညီဘဲ ေရးဆဲြထားမည္ဆိုပါက အထူးဇုန္အတြင္း ျပႆနာမ်ား ျဖစ္လာႏိုင္ေၾကာင္း စီးပြားေရး ဥပေဒလမ္းညႊန္ပညာရွင္ ဦးတင္သန္းဦးက သုံးသပ္သည္။
လက္ရွိျပဌာန္းထားေသာ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဥပေဒသည္ ျပည္တြင္းျပည္ပ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအတြက္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈႏွင့္ သက္ဆုိင္သည့္ အခ်က္အလက္မ်ားကိုသာ ဦးစားေပးေရးဆဲြထားၿပီး လုပ္သားကိစၥ၊ အလုပ္အကုိင္အခြင့္အလမ္းကိစၥႏွင့္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ဆိုင္ရာ၊ ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ဆုိင္ရာ အခ်က္အလက္မ်ားကို ဦးစားေပးစဥ္းစားထားမႈ အားနည္းေနေၾကာင္း သိရသည္။
ဦးတင္သန္းဦးက “လက္ရွိ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဥပေဒကုိ သတ္မွတ္ျပဌာန္းတုန္းက ေသခ်ာေရးဆဲြမႈ မရွိခဲ့တာက ဇုန္ေတြမွာ ျပႆနာေတြကုိ ျဖစ္ေစခဲ့တာပဲ။ လူထုစီးပြားဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ မရွိႏိုင္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ အရင္ကျဖစ္ဖူးတဲ့ ျပႆနာမ်ိဳးေတြ ထပ္ျဖစ္လာႏိုင္တယ္” ဟု ဆိုသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဥပေဒ (The Union of Myanmar Special Economic Zone Law) ကုိ ၂၀၁၁ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလတြင္ ျပ႒ာန္းခဲ့ၿပီး ယင္းဥပဒတြင္ စက္ရံုလည္ပတ္ေနစဥ္ စမ္းသက္ကာလ ၅ႏွစ္အတြင္း အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ႏွင့္ ေျဖေလွ်ာ့မႈမ်ားပါရွိသည္။
၂၀၁၁ ဇန္နဝါရီလတြင္ ျပဌာန္းခဲ့ေသာ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဥပေဒအရ သီလဝါ အထူးစီးပြားေရး စက္မႈဇုန္၌ စက္႐ံုလည္ပတ္ေနစဥ္ စမ္းသပ္ကာလ ၅ ႏွစ္အတြင္း အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ႏွင့္ ေျဖေလွ်ာ့မႈမ်ား ပါရွိသျဖင့္ က်န္စက္မႈဇုန္မ်ားရွိ စက္႐ံုမ်ား ပိတ္ရဖြယ္ရွိေၾကာင္း စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ေျပာသည္။
“SEZ ရဲ႕ သဘာ၀အရ အခြင့္ထူးေတြ ေပးတယ္။ က်ေနာ္ျမင္တယ္၊ SEZ ကသာ အခြင့္အေရးရရင္ က်န္တဲ့စက္မႈဇုန္ေတြ အကုန္ပိတ္ၿပီး အဲဒီမွာသြားရင္းၾကမွာပဲ” ဟု International Business Promotion Center မွ ဘ႑ာေရးမႉး ဦးေအးေသာင္းက ဧရာ၀တီသို႔ ေျပာသည္။
သီလ၀ါအထူးစီးပြားေရးဇုန္ကို ျမန္မာႏွင့္ဂ်ပန္အက်ဴိးတူပူးေပါင္း၍ သန္လွ်င္ၿမိဳ႕နယ္ သီလ၀ါ ဆိပ္ကမ္းအနီး ေျမဧက ဟက္တာ ၂၄၀၀ ေပၚတြင္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္အၿပီး တည္ေဆာက္သြားမည္ ျဖစ္သည္။
တည္ေထာင္ၿပီး စက္မႈဇုန္မ်ားသည္ ေရ၊ မီး လံုေလာက္စြာမရရွိျခင္းႏွင့္ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္မ်ား မရရွိခဲ့သည့္အတြက္ လုပ္ငန္းရွင္တခ်ိဳ႕ အခက္အခဲမ်ား ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
သို႔ေသာ္ ဒုဝန္ႀကီးဦးဆက္ေအာင္က “”တိုးတက္မႈတခု လုပ္လိုက္တိုင္း၊ လုပ္လိုက္တိုင္းမွာ Complaint ဆိုတာ ရွိလာမွာဘဲ။ အဲဒီ Complaint က အမ်ားျပည္သူ အက်ဳိးတြက္လား လက္တဆုပ္စာရဲ႕ အက်ဳိးတြက္လားၾကည့္ရမယ္။ SEZအခြင့္အေရးပိုေပးသလို ရွိသမွ်ေနရာတိုင္းမွာ အဲဒီအခြင့္အေရးေပးပါလို႔ ေတာင္းလို႔မရဘူး” ဟု ေျပာသည္။
လက္ရွိ စက္မႈဇုန္မ်ားသည္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ကဲ့သို႔ ရွိသင့္ေသာ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စံုပါက အထူးစီးပြားေရးဇုန္အျဖစ္ေျပာင္းလဲသတ္မွတ္ႏိုင္သည္ဆိုေသာအခ်က္ကိုလႊတ္ေတာ္တြင္ တင္ျပေဆြးေႏြး သြားရန္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
“လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၅ ႏွစ္က လုပ္လာတဲ့အခ်ိန္က ဒီလို ေပၚလစီ မၿငိမ္တာတို႔၊ ႏိုင္ငံေတာ္က ျပတ္သားတဲ့ မူ၀ါ ဒလမ္းစဥ္းေတြ မရွိတာတို႔ေၾကာင့္ ၁၅ ႏွစ္လံုးလံုး မႈန္၀ါ၀ါးပဲျဖစ္တယ္၊ ဦးေဆာင္လမ္းျပမႈ မရွိခဲ့ဘူး။ ႏိုင္ငံတကာ အထိအေတြ႔၊ အစိုးရရဲ႕ အေထာက္အပံ့ ဘာမွမရခဲ့ဘူး” ဟု ဒဂံုအေရွ႕စက္မႈဇုန္တြင္ ျပည္တြင္ကားထုတ္လုပ္ေရး စက္႐ံု တည္ေထာင္ထားသူ ဦးမင္းသူက ေျပာသည္။
Ref:burmairrawaddy.org

No comments:

*** လာလည္ေသာအေပါင္းအသင္းမ်ား မိမိ ASN GROUP ONLINE SHOP ကေန သင္တိုု႔အလိုုရွိေသာပစၥည္းမ်ားကိုု ရွာေဖြၿပီး ORDER မွာလိုု႔ရေနပါၿပီ ***

ASNGROUP WAREHOUSE DEALS DEEPS DISCOUNT!