ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သည္ ႏိုင္ငံျခားက လာေရာက္ အလုပ္လုပ္သူမ်ားအတြက္ ေနထိုင္စရိတ္ ႀကီးျမင့္ေသာၿမိဳ႕ တစ္ၿမိဳ႕ျဖစ္ၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ေျမႏွင့္ အိမ္ရာငွားရမ္းခေဈးႏႈန္းမ်ားမွာ လည္း ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္မ်ားအတြင္း ပိုမိုျမင့္မားလာကာ ယခုႏွစ္တြင္ ပိုႀကီးျမင့္လာေၾကာင္း Mercer အဖြဲ႕အစည္း၏ လူေနမႈစရိတ္ သုေတသနစာတမ္း ၂၀၁၅ တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ႏွစ္စဥ္ ဇြန္လတြင္ ထုတ္ျပန္ေနက်ျဖစ္ သည့္ ထိုသုေတသနျပဳခ်က္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ သည္ ျပင္သစ္ႏုိင္ငံက ပဲရစ္၊ ဩစေၾတးလ်က ဆစ္ဒ္နီ၊ ယူေအအီးက အဘူဒါဘီ၊ ေနာ္ေ၀က ေအာ္စလို၊ ယူအက္စ္က ဆန္ဖရန္ဆစၥကုိ၊ ထိုင္းက ဘန္ေကာက္၊ အီတလီက ေရာမႏွင့္ ယူအက္စ္က ၀ါရွင္တန္ဒီစီတို႔ထက္ ေနထိုင္ စရိတ္ ပိုႀကီးျမင့္ေနၿပီး ကမၻာ့ေနထိုင္စရိတ္ ေဈး အႀကီးျမင့္ဆံုးၿမိဳ႕ေတာ္ စာရင္းတြင္ ယခင္ ႏွစ္က နံပါတ္ ၆၆ ေနရာတြင္ရွိခဲ့ေသာ္လည္း ယခုႏွစ္တြင္ နံပါတ္ ၂၈ ေနရာသို႔ ေရာက္ရွိ ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ထိုစာတမ္းတြင္ ေဖာ္ျပ ထားသည္။ ၿမိဳ႕နယ္ေပါင္း ၂၀၇ ၿမိဳ႕နယ္ပါ၀င္ေသာ ထိုစစ္တမ္းသည္ ေနထိုင္စရိတ္၊ စားေသာက္ စရိတ္၊ သြားလာစရိတ္ႏွင့္ ေဖ်ာ္ေျဖေရးစရိတ္ မ်ားကုိအေျခခံကာ တြက္ခ်က္ထားျခင္းျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္သည္ ေနထိုင္ စား ေသာက္စရိတ္ႏွင့္ သြားလာေရးတြင္ ေဈး ႏႈန္း ျမင့္မားသည့္ ေနရာ တြင္ တည္ရွိသည္ဟု ေဖာ္ျပထားေသာ္လည္း ျပည္တြင္းလုပ္ငန္းမ်ား စီးပြားေရး ေကာင္းမြန္ ျခင္းမရွိဘဲ ေဈးႏႈန္းႀကီးျမင့္ျခင္းမွာ မျဖစ္ သင့္ဟု ျပည္တြင္းလုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ေျပာသည္။ "ေနထိုင္စရိတ္မွာ ႏိုင္ငံျခားသားနဲ႔ ျပည္တြင္းက သူေတြနဲဲ႔ ကြာျခားတယ္ဆိုတာ အိမ္ ငွားရမ္းတဲ့ေနရာ ကြာျခားလို႔ပါ။ ႏုိင္ငံျခားသား ေတြက ကြန္ဒိုတို႔ လံုးခ်င္းအိမ္တို႔ကုိပဲ ငွားရမ္း ေနထိုင္ၾကေတာ့ ေနထိုင္ စရိတ္ႀကီးျမင့္တဲ့ သေဘာ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံျခားသားတစ္ေဈး၊ ႏုိင္ငံသားတစ္ေဈးလုပ္တာ မ်ဳိးေၾကာင့္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး"ဟု အိမ္ျခံေျမ အက်ဳိးေဆာင္ ဦးေအာင္မင္းက ေျပာသည္။
ၿမိဳ႕နယ္အလိုက္ အိမ္ေဈးႏႈန္းကြာျခား ခ်က္မ်ားမွာလည္း ျမင့္မားလ်က္ ရွိေသာ ေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ထဲဧရိယာမ်ားႏွင့္ အျခားၿမိဳ႕နယ္ မ်ား၏ အိမ္ငွားစရိတ္မ်ားမွာ အိမ္အက်ယ္စတုရန္းေပ တူညီေသာ အိမ္တစ္အိမ္တြင္ပင္ ေဈးႏႈန္းသံုးဆခန္႔ထက္ ပိုမိုကြာျခားႏိုင္ ေၾကာင္း ၎ကေျပာသည္။ "ႏိုင္ငံျခားသားေတြက အခ်က္အခ်ာက်တဲ့၊ ေျမေဈး ႏႈန္း ျမင့္မားတဲ့ေနရာမ်ဳိး ကုိလည္း ေရြးမယ္ လံုးခ်င္း အိမ္မ်ဳိးကုိလည္း ေရြးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ တစ္လ အိမ္ငွားစရိတ္က ေဈးျမင့္မွာ အေသအခ်ာပဲ။ အငွားစရိတ္ကလည္း အနည္းဆံုး သိန္း၅၀ ေက်ာ္ေလာက္ ရွိႏုိင္ပါတယ္။ တစ္ခါ တစ္ေလ အိမ္ေထာင္ပရိေဘာဂပစၥည္းေတြ အျပည့္အစံုထည့္ေပးထားတဲ့ အိမ္ေတြက အိမ္ငွားစရိတ္ ပိုေပးရပါတယ္။ ႏုိင္ငံျခားသားေတြအတြက္ ပစၥည္းသယ္ရ၊ ေျပာင္းရတာမလြယ္လို႔ အဲဒီလိုအိမ္မ်ဳိးကို ေရြးခ်ယ္တတ္ၾကေပမယ့္ ဒီမွာအေနၾကာတဲ့ ႏုိင္ငံျခားသား ေတြဆိုရင္ေတာ့ အိမ္ေဈးႏႈန္းကိုပဲ ဦးစားေပးၿပီး ပရိေဘာဂအျပည့္အစံု ပါ မပါကုိ မေရြးခ်ယ္ၾကပါဘူး"ဟု ၎ကေျပာသည္။ "မႏွစ္ကထက္ ဒီႏွစ္ အိမ္ငွားစရိတ္က ေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္အထင္မွာေတာ့ ေဈးတက္ မလာပါဘူး။ အိမ္ရာအသစ္ေတြလည္း အမ်ားႀကီး တည္ေဆာက္ေနေတာ့ အိမ္ငွားစရိတ္ကေတာ့ တျဖည္းျဖည္းပိုေဈးက်သြားႏုိင္ပါတယ္"ဟု ၎ကေျပာသည္။
ထိုသုေတသနျပဳခ်က္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ အခ်က္အခ်ာက်ေသာေနရာတြင္ ပရိေဘာဂပစၥည္း မ်ားအျပည့္အစံုပါ၀င္ေသာ ၉၀၀ စတုရန္းေပအက်ယ္ရွိ တိုက္ခန္းတစ္ခန္း၏ အငွား စရိတ္မွာ တစ္လ ၅,၀၅၁,၇၄၀ က်ပ္၊ ၿမိဳ႕စြန္ၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္ ထိုစတုရန္းေပအက်ယ္ရွိတိုက္ခန္းတစ္ခန္း အငွားစရိတ္ကုိ ၁၁၅,၅၈၈ က်ပ္ရွိသည္ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ား အတြက္ သြားလာစရိတ္မွာ ျမင့္မားသည္အေနအထားတြင္ရွိေသာ္လည္း ေဈးႏႈန္းမွာ ႏိုင္ငံျခားသားႏွင့္ ျပည္တြင္းငွားရမ္းသူဟု ခြဲျခားကာ ေဈးႏႈန္းကြာဟထားျခင္းမရွိဘဲ ၀န္ေဆာင္မႈအေပၚ လုိက္၍သာ ေဈးႏႈန္းေျပာင္းလဲျခင္းျဖစ္သည္ဟု ကားအငွားလုပ္သူ ကားပိုင္ရွင္ ဦးစိုးမင္းမ်ဳိးက ေျပာသည္။ ကားငွားရမ္းခသည္ တစ္လလွ်င္ ေဒၚလာ ၆၀၀ ၀န္းက်င္မွစ၍ ငွားရမ္းၾကၿပီး ယာဥ္ေမာင္းႏွင့္ ကားႏွစ္မ်ဳိးလံုး ငွားရမ္းမည္ဆိုပါက ေဒၚလာ ၁,၀၀၀ ၀န္းက်င္ရွိသည္ဟု ၎က ေျပာသည္။
"ကားငွားတဲ့ေဈးႏႈန္းက ႏိုင္ငံျခားသား ဆိုရင္ တစ္လကို ေဒၚလာ ၆၀၀ ကေနစၿပီး ေတာ့ ငွားၾကတယ္။ ကားအမ်ဳိးအစားေပၚကို လိုက္ၿပီးေတာ့ ေဈးႏႈန္းက ေျပာင္းလဲသြား တယ္။ ျပည္တြင္းငွားရမ္းသူ ဆိုရင္ေတာ့ ေဒၚလာ ၅၀၀ ကေနစၿပီးေတာ့ ငွားလုိ႔ရတယ္။ ႏိုင္ငံျခားသားကို ေဈးပိုယူတာမဟုတ္ဘူး။ ႏိုင္ငံျခားသားကို ငွားရင္ ကားပ်က္တဲ့အခါက်ရင္ ျပင္ေပးရ တယ္။ ျပည္တြင္းအငွားေတြ ဆိုရင္ ျပင္ေပးစရာမလိုဘူး၊ သူတို႔ဘာသာသူတို႔ျပင္တာ။ အဲဒါေၾကာင့္ ေဈးႏႈန္းကြာသြားတာပါ"ဟု ၎က ေျပာသည္။ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားကို ကားငွားရမ္းသည့္အခါ ၎တို႔ကိုယ္တုိင္ေမာင္းႏွင္၍ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ကိစၥမ်ားကို ကားပိုင္ရွင္က
ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ မလိုေသာ္လည္း ကားပ်က္သည့္အခါတြင္ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ေပးရေၾကာင္း ၎ကေျပာသည္။ ကားအငွား၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းအမ်ားစုသည္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းမ်ားကိုအားထား ၍ လုပ္ကိုင္ေနရၿပီး လအလိုက္ငွားျခင္းလုပ္ငန္းသည္ အနည္းငယ္သာရွိသည္ဟု ေရႊၾကက္ကား အငွားလုပ္ငန္းက ကိုမင္းသုေ၀က ေျပာသည္။ "ကြ်န္ေတာ့္ဆီမွာ ကားအငွားလုပ္ငန္းက ကားေမာင္းတဲ့သူေရာ၊ ကားေရာ ၀န္ေဆာင္မႈေပးတယ္။ ခရီးသည္ အေရ အတြက္ကိုလုိက္ၿပီး ကားစီးစဥ္ေပးတယ္။ ခရီးသြားလမ္းၫႊန္ကိုပါ ၀န္ေဆာင္မႈေပးတယ္။ ေဈးကေတာ့ ကားအရြယ္ အစားနဲ႔ ၀န္ေဆာင္မႈေတြကို လုိက္ၿပီး ေတာ့ ကြာဟသြားတယ္" ဟု ၎က ေျပာသည္။ "အခုေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ စီးပြားေရး က အရင္ေလာက္ မေကာင္းေတာ့ဘူး။ ကားေဈးေတြ ကက်ေတာ့ ကား၀ယ္တဲ့သူ မ်ားလာၿပီး ဒီလုပ္ငန္းလုပ္တဲ့သူက အရင္ကထက္ ပိုမ်ားလာတယ္။ အၿပိဳင္အဆိုင္ေတြ အရမ္းမ်ားလာေတာ့ ေဈးက ရသင့္သေလာက္မရဘူး။ လူေတြကလည္း ေဈး ေပါတာကိုပဲ ပိုငွားၾကတယ္။ ၀န္ေဆာင္မႈကို သိပ္ၿပီးမၾကည့္ၾကေတာ့ဘူး" ဟု ၎က ေျပာသည္။ ထိုစာတမ္းတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ အဆင့္ျမင့္ စားေသာက္ဆိုင္မ်ားတြင္ ေန႔လယ္စာ တစ္နပ္အတြက္ ၂၁,၁၉၄ က်ပ္၊ အျမန္စာျဖစ္ေသာ ဘာဂါတစ္လံုးအတြက္ ၆,၃၅၅ က်ပ္ က်သင့္သည္ဟု ေဖာ္ျပထားၿပီး ထိုစားေသာက္စရိတ္သည္ ဘန္ေကာက္ရွိ အခ်ဳိ႕ဟိုတယ္မ်ားထက္ပင္ ေဈးႏႈန္းပိုႀကီး ျမင့္ေနေၾကာင္း ႏုိင္ငံျခားသားမ်ားကေျပာသည္။
"ႏုိင္ငံျခားသားေတြအတြက္ ရည္ရြယ္ၿပီးဖြင့္တဲ့ တခ်ဳိ႕စားေသာက္ဆိုင္ေတြက ဘန္ေကာက္က ဆိုင္ေတြထက္ ေတာင္ ေဈးႀကီးတယ္လို႔ ဆိုရမွာပါ။ အဲဒီဆိုင္ေတြမွာ တျခားဆိုင္ေတြမွာ မရွိႏိုင္တဲ့ အင္တာနက္လိုင္းေကာင္းတာေတြ၊ ႏုိင္ငံျခားသားႀကိဳက္မယ့္ အျပင္အဆင္ေတြ ကို ျပဳလုပ္ထားတာေတြအျပင္ ႏုိင္ငံျခား သား ဧည့္သည္ေတြ အမွတ္တရဓာတ္ပံု႐ိုက္ကူးႏုိင္ဖို႔ ျမန္မာ့႐ိုးရာပစၥည္းေတြကုိ အလွဆင္ေပးတာေတြစတဲ့ ၀န္ေဆာင္မႈ ေတြထည့္ေပးထားတဲ့အျပင္ အခ်က္အခ်ာ က်တဲ့ ေျမေဈးျမင့္တဲ့ ေနရာေတြမွာ စားေသာက္ဆိုင္ ဖြင့္လွစ္ထားတာေတြ ေၾကာင့္လည္း ေဈးျမင့္တာပါပါတယ္" ဟု ပန္းဆိုးတန္းတြင္ စားေသာက္ဆိုင္ဖြင့္ထားသူ တစ္ဦးက ေျပာသည္။
Ref : The Myanmar Times
Posted By : Wai Phyoe Aung
No comments:
Post a Comment