Popular Posts!

Sunday, March 16, 2014

“စိန္ေခၚခ်က္ေတြက အခြင့္အလမ္းေတြ ျဖစ္လာတယ္” ဆိုတဲ့ ေဒၚဝင္းဝင္းတင့္



လာမည့္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ အာဆီယံစီးပြားေရး အသိုက္အဝန္း ASEAN Economic Community (AEC) သို႔ပါဝင္ရေတာ့မည္။ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္း စစ္အစိုးရ၏ စီးပြားေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ကာလမွသည္ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ား၏ စီးပြားေရး ဒဏ္ခတ္ပိတ္ဆို႔မႈအလယ္ သမၼတဦးသိန္းစိန္၏ ျမန္မာ့ စီးပြားေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈကာလ ေနာက္ဆံုးထိ ျဖတ္သန္းလာရၿပီး ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား၏ ယွဥ္ၿပိဳင္ စိန္ေခၚမႈမ်ားကို ရင္ဆိုင္လာရေတာ့မည့္ စူပါမားကတ္ လုပ္ငန္းရွင္တဦးျဖစ္သူ ေဒၚဝင္းဝင္းတင့္ကို ဧရာဝတီ အဂၤလိပ္ပိုင္းမွ သတင္းေထာက္ ေက်ာ္ဆုမြန္က ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းထားသည္။

စူပါမားကတ္ လုပ္ငန္းရွင္ ေဒၚဝင္းဝင္းတင့္ (ဓာတ္ပံု – ေဂ်ပိုင္ / ဧရာဝတီ)
စူပါမားကတ္, လုပ္ငန္းရွင္, လက္လီဆိုင္, ေဈးကြက္, စီးပြားေရး

ဧရာဝတီ။  ။ City Mart စဖြင့္တာက ဆိုင္ခြဲက ဘယ္ႏွစ္ခုႏွစ္ကတည္းက စဖြင့္တာလဲ။
ေဒၚဝင္းဝင္းတင့္ ။   ။ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္က စခဲ့တာေပါ့။ က်မတို႔ Super Market အေနနဲ႔ ၁၉၉၆ မွာစခဲ့တာေပါ့။ ေအာင္ဆန္းကြင္းမွာ စပါတယ္။ ေအာင္ဆန္းကြင္းမွာ ဆိုင္ခြဲပါ၊ အခုလည္း အဲဒီဆိုင္ ခြဲက ရွိပါေသးတယ္။
ဧရာဝတီ။  ။ လက္ရွိ အားလံုးစုစုေပါင္း တႏိုင္ငံလံုးမွာ ဘယ္ေလာက္ရွိပါသလဲ။
ေဒၚဝင္းဝင္းတင့္ ။   ။  က်မတို႔ စူပါမားကတ္အေနနဲ႔ကေတာ့ ၁၅ ဆိုင္ေပါ့၊ တျခားပံုစံ အေနနဲ႔ဆိုရင္ Orange ဆိုရင္ Orange စူပါမားကတ္ဆိုၿပီး ၅ ဆိုင္ ရွိပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ Season မုန္႔ဖုတ္ဆိုင္ ၁၉ ဆိုင္ရွိတယ္။  Health & Beauty ဆိုၿပီး ဆိုင္ ၂၀ ရွိတယ္။ Baby Club  ဆိုၿပီး ၃ ဆိုင္ရွိတယ္။ စာအုပ္ ဆိုင္ေတြရွိတယ္၊ ေပၚျပဴလာဆိုရင္  ၃ ဆိုင္ ရွိတယ္။ တနည္းအားျဖင့္ ဒါေတြအကုန္လံုးကေတာ့ ေခတ္မီမီနဲ႕ စနစ္တက်စီမံထားတဲ့ လက္လီဆိုင္ေတြ Organized Retail၊ Modern Retail ေပါ့။ အဲ့လိုမ်ဳိး Define သတ္သတ္မွတ္မွတ္ လုပ္ထားတာေပါ့။
အခ်က္အလက္ကေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း အရမ္းခက္တယ္ေပါ့။ ေဈးကြက္သုေတသနကလည္း လုပ္ဖို႔ ခက္တယ္ ေလ။ က်မတို႔ ခန္႔မွန္းခ်က္ အရေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ Organized Retail က ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ေလာက္ပဲ ရွိတယ္။ Organized Retail မွာ Format အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိတာေပါ့။ Department စတိုးေတြ၊ ျမန္မာျပည္သူေတြအတြက္ အမ်ားဆံုး ရင္းႏွီးတာကေတာ့ Department  စတိုးေတြနဲ႔ရင္းႏွီးတာေပါ့။ ယုဇနတို႔၊ Super One တို႔၊ စိန္ေဂဟာ တို႔ ဆိုတာကေတာ့ Department စတိုးေပါ့။ က်မတို႔ Format  ေတြကေတာ့  Super Market တို႔ Hyper Market တို႔ Baby Club တို႔ေပါ့။
ဧရာဝတီ။  ။ City Mart လိုမ်ိဳး ပထမဦးဆံုးတီထြင္ၿပီးေတာ့ လုပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေဈးကြက္က အစ္မတို႔ကို လက္ခံခဲ့လား။ ဘယ္လို အခက္အခဲမ်ိဳးေတြ ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရသလဲ။
ေဒၚဝင္းဝင္းတင့္ ။   ။ အဲဒီတုန္းက စူပါမားကတ္ကို ဘယ္လိုမ်ိဳး ျမင္ၾကလဲဆိုေတာ့ Shelf Service ေပါ့။ စင္ေတြေပၚမွာ ပစၥည္းေတြ ကို ခင္းက်င္းျပထားတယ္။ ေဈးဝယ္သူက ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့ပစၥည္းကို ထည့္ဝယ္ေပါ့၊ အဲဒီလိုမ်ိဳး စူပါမားကတ္လို႔ ေဈးဝယ္သူေတြက သိထားတာေပါ့။ စူပါမားကတ္ကို က်မတို႔ စခဲ့တာမဟုတ္ဘူး။ က်မတို႔ထက္ ေစာၿပီးေတာ့ သံုးေလးဦးေလာက္ရွိပါတယ္။ Asia World ကစၿပီးေတာ့ Asia Light၊ ေနာက္ၿပီး စင္ကာပူကလာဖြင့္တဲ့ဆိုင္ ဆိုၿပီးရွိတယ္။ ေနာက္ၿမိဳင္ေဟဝန္ရွိတယ္။
အဲ့ဒီဆိုင္ေတြက အရင္ဖြင့္ၿပီးေနၿပီေပါ့။ က်မတို႔ ဖြင့္တဲ့အခ်ိန္မွာ က်မတို႔က အေစာပိုင္းမွာေတာ့ပါတယ္ေပါ့။ အဲဒီတုန္းက တိုင္းျပည္ကလည္း ဖြင့္ကာစေပါ့ ၁၉၉၆ ဆိုေတာ့ ေဈးကြက္စီးပြားေရးစနစ္ကလည္း စၿပီး က်င့္သံုး ခါစဆိုေတာ့ တိုင္းျပည္က ေျပာင္းေနတယ္ေပါ့။ အခုအခ်ိန္ကေတာ့ Second Wave ဒုတိယလိႈင္းေပါ့။ အဲဒီတုန္းက First Wave ပထမလိႈင္းဆိုေတာ့ ေျပာင္းေတာ့ေျပာင္းေနတယ္။ အရင္ မဆလေခတ္ကက်ေတာ့ ေဈးဝယ္ရင္ ေရြးခ်ယ္မႈက အရမ္းနည္းတယ္။ သြားတိုက္ေဆးဆိုရင္ Brand က တမ်ိဳးႏွစ္မ်ိဳး၊ ဆပ္ျပာဆိုရင္ လည္း Brand က တမ်ိဳးႏွစ္မ်ိဳးပဲ သံုးက်တာဆိုေတာ့ စူပါမားကတ္ေတြ စဖြင့္တုန္းကဆိုရင္ ေရြးခ်ယ္မႈေတြ ပိုၿပီးေတာ့ ေပးႏိုင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ စစပိုင္းမွာေတာ့ စူပါမားကတ္နဲ႔ အကြ်မ္းတဝင္မရွိဘူးေပါ့။
ေနာက္ မွန္ခန္းနဲ႔ေရာင္းရင္ ေဈးႀကီးတယ္လို႔ ျမင္တာေပါ့။ တကယ္လည္း ေဈးႏႈန္းအားျဖင့္ ယွဥ္ႏိုင္ဖို႔ ေတာ္ ေတာ္ေလး ခက္ခက္ခဲခဲျဖစ္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အျပင္မွာ ဆိုင္အေသးေလးေတြက်ေတာ့ ေဈးသက္ သာတယ္ေပါ့။
က်မတို႔က်ေတာ့ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြလည္း မ်ားတယ္၊ ကုန္က်စရိတ္ေတြလည္းမ်ားတဲ့အတြက္မို႔ မယွဥ္ႏိုင္ ဘူးေပါ့။ ေဈးမ်ားတယ္ဆိုၿပီးေတာ့ လက္ခံမႈနည္းတယ္ေပါ့။ အဲဒီတုန္းက လူေတြရဲ႕ေနထိုင္မႈ Life Style ကလည္း အခုလိုမရွိဘူးဆိုေတာ့ လက္ခံတာနည္းတယ္ေပါ့။ ပထမ စဖြင့္ဖြင့္ခ်င္း သံုးေလး ႏွစ္ေလာက္ အထိကေတာ့ အ႐ံႈးနဲ႔ သြားရတာေပါ့။
Junction 8 မွာ စဖြင့္ၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးကို ေျပာင္းလာတာေတြ႕ရတယ္။ အဲဒီမွာ ပံုမွန္ေဈးဝယ္သူေတြ မ်ားလာတယ္ေပါ့။ အဲဒီကေနစၿပီးေတာ့ မ်ားလာတာ အခုကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး ေျပာင္းလဲသြားၿပီ။ လူေနမႈစနစ္ ေျပာင္းလဲသြားၿပီ။ လူဦးေရအမ်ားစုက သံုးစြဲႏိုင္မႈအား Spending Power ကေတာ့ နည္းေသးတယ္။ ဝင္ေငြနည္းေသးတယ္ဆိုေတာ့ အရမ္းအားရေလာက္ေအာင္ ေျပာင္းလဲမႈေတြေတာ့ မျဖစ္ေသးဘူးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အရင္အေနအထားနဲ႔စာရင္ေတာ့ ၿမိဳ႕ေပၚမွာရွိတဲ့စားသံုးသူေတြရဲ႕ အေနအထား အမ်ားႀကီး ေျပာင္းလဲသြားတယ္။
ဧရာဝတီ။  ။  City Mart  စတုန္းက  အရင္းအႏွီး ဘယ္ေလာက္နဲ႔ စခဲ့တယ္လို႔ ေျပာလို႔ရသလဲ။
ေဒၚဝင္းဝင္းတင့္ ။   ။ ေငြရဲ႕တန္ဖိုးေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီးကြာသြား ၿပီေပါ့။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၇ ႏွစ္နဲ႔ အခုႏွစ္မွာေငြရဲ႕ တန္ဖိုးက အမ်ားႀကီးကြာသြားတယ္။ ျမန္မာေငြတန္ဖိုးက အမ်ားႀကီးကြာသြားသလို အေမရိကန္ေဒၚလာတန္ ဖိုးကေတာ့တန္ဖိုးရွိလာျခင္းကလည္း အမ်ားႀကီးကြာသြားတာေပါ့။ အမတို႔ စတည္တုန္းကလည္း ကုမၸဏီက မိသားစုပိုင္ျဖစ္တယ္ဆိုေတာ့ အဲဒီတုန္းက ျမန္မာေငြနဲ႔ဆိုရင္ သိန္း ၇၀ဝ ေလာက္ရွိလိမ့္ မယ္ထင္တယ္။
ဒီ ၁၇ ႏွစ္အတြင္း ျမန္မာျပည္ရဲ႕ Small and Medium Enterprises (SMEs) ေလာက က်ေတာ့ ႀကီးထြား လာတဲ့ႏႈန္းနဲ႕ ယွဥ္ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ အစ္မတို႔ ၁၉၉၆ တုန္းကနဲ႔ အခုခ်ိန္နဲ႔ဆိုရင္ အေနအထား ဘယ္ေလာက္ ကြာသြားၿပီလဲ၊ ေျပာျပေပးပါဦး။
က်မတို႔စခဲ့တုန္းက အဲ့ဒီတုန္းကေတာ့ တံခါးဖြင့္စီးပြားေရးစခဲ့တာဆိုေတာ့ လူတိုင္းက ကုမၸဏီဖြင့္တယ္။ လူတိုင္းက စီးပြားေရးလုပ္ခ်င္တယ္ဆိုေပမယ့္ စီးပြားေရး အခြင့္အလမ္းေတြကေရာ ဘာမွာမွ မရွိတာကိုး။ စီးပြားေရးအခြင့္အလမ္းေတြကလည္း နည္းနည္းေလး။ ဒီအေၾကာင္းကို နည္းနည္းသိတာနဲ႔ အလုပ္လုပ္ရ တယ္ဆိုေတာ့ လုပ္စရာအမ်ားႀကီးရွိတာေပါ့။ ေနာက္က်မတို႔ စတဲ့အခ်ိန္မွာဆိုရင္ ေတာ္ေတာ္ေလး ေနာက္က် တယ္လို႔ ေျပာလို႔ရတယ္။ အားလံုးကစၿပီး အလုပ္လုပ္က်တာ ၁၉၉၀ ေရြး ေကာက္ပြဲအၿပီး ၁၉၉၂ မွာစၿပီး အလုပ္လုပ္က်တာေပါ့။
က်မတို႔က ၁၉၉၆ မွဆိုေတာ့ စၿပီးေတာ့ ခက္ခဲစျပဳလာတဲ့အခ်ိန္ေပါ့။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ၁၉၉၂ မွာ တံခါးဖြင့္ စီးပြားေရးအေနနဲ႔ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ဖြင့္လိုက္တယ္ေပါ့။ သြင္းကုန္၊ ထုတ္ကုန္ကိုလည္း အမ်ားႀကီး ဖြင့္ေပး လိုက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ၁၉၉၆ မွာဆိုရင္ စခက္လာတဲ့အခ်ိန္ေပါ့။ ၁၉၉၇ မွာဆိုရင္ သြင္းကုန္၊ ထုတ္ကုန္ဥပေဒ ေတြကို ေျပာင္းလဲၿပီး ေတာ္ေတာ္ျပန္က်ပ္သြားတဲ့ အခ်ိန္ေပါ့။ ၂၀ဝ၃-၂၀ဝ၄ ခုႏွစ္ကလည္း အရမ္းကို ခက္ခဲတဲ့ အခ်ိန္နဲ႔ ႀကံဳခဲ့တယ္။
က်မတို႔နဲ႔ စတာခ်င္းတူတဲ့ သူေတြကေတာ့ အခြင့္အေရးေတြလည္းရၾကတယ္။ SMEs အေနနဲ႔ Gold ျဖစ္သြားတဲ့ ကုမၸဏီေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိတယ္ေပါ့။ အခု ေဈးကြက္ထဲမွာရွိေနတဲ့ က်မတို႔ေခတ္ၿပိဳင္ေတြေပါ့။ ကြန္ပ်ဴတာ ေဆာ့ဖ္ဝဲလ္ ကုမၸဏီေတြဆိုလည္း တခ်ိန္တည္း စခဲ့တယ္ေပါ့။ သူတို႔က ႀကီးထြားလာတယ္။ က်မတို႕က်ေတာ့ ၂၀ဝ၃/ ၂၀ဝ၄ ကေတာ့ အရမ္းခက္ခဲတယ္ေပါ့။ အခု ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးသြားလို႔ အစိုးရသစ္တက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေပၚလစီအသစ္ျဖစ္သြားတယ္၊ ေပၚလစီအသစ္ ျဖစ္သြားတဲ့အခါက်ေတာ့ ေပၚလစီအသစ္ေၾကာင့္ စီးပြားေရး အခြင့္အလမ္းေတြ အမ်ားႀကီးဝင္လာေတာ့မယ္ဆိုတဲ့ဟာကို ျမင္လာၿပီးေတာ့ စၿပီးအလုပ္ စလုပ္ေတာ့မယ္ဆိုၿပီး ျပန္ျဖစ္လာရတယ္။ အခု ျပန္ၿပီးေတာ့ စလုပ္တဲ့အခ်ိန္မွာက်ေတာ့ ဘာျမင္ရလဲဆိုေတာ့ စရိတ္ေတြ ပိုႀကီးလာ တယ္၊ ေငြအရင္း အႏွီးလိုအပ္မႈက အရမ္းမ်ားလာတယ္ေပါ့။ ဝမ္းနည္းစရာေကာင္းတာကေတာ့ စလုပ္မယ့္ သူေတြဟာ ေသးေသးေလးေတြက စမလုပ္ႏိုင္ဘူး။ ေငြလံုးႀကီးႀကီး အရင္းအႏွီးႀကီးႀကီး လုပ္ႏိုင္တဲ့သူေတြကပဲ လုပ္ႏိုင္တဲ့ အေနအထားမ်ိဳးရွိတယ္လို႔ က်မတို႔ ေတြ႕ရတယ္။ အခုေလာေလာဆယ္ရွိေနတဲ့ စီးပြားေရးပတ္ဝန္း က်င္ က အေသးစားနဲ႕အလတ္စားလုပ္ ငန္းေတြကို ဖြံ႕ၿဖိဳးလာဖို႔ အမ်ားႀကီးလုပ္ေပးႏိုင္တယ္လို႔မျမင္ရဘူး။
ဧရာဝတီ။  ။ ၂၀ဝ၀ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ အေနာက္ႏိုင္ငံရဲ႕ စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႔မႈေတြက အမ်ားႀကီး အက်ိဳးသက္ေရာက္ တယ္။ အစ္မတို႔ လုပ္ငန္းအေပၚမွာေရာ ဘာေတြထိခိုက္မႈျဖစ္ခဲ့ပါသလဲ။
ေဒၚဝင္းဝင္းတင့္ ။   ။ စီးပြားေရးပိတ္ဆို႔မႈေတြ ျဖစ္သြားတဲ့အခါမွာက်ေတာ့ က်မတို႔ လက္လီဆိုင္လုပ္ငန္းေတြအတြက္ ေထာက္ပံ့ ကူညီမယ့္သူမ်ိဳး မရွိဘူးေပါ့။ ကုမၸဏီႀကီးႀကီးေတြ မရွိဘူးေပါ့။ ကိုယ့္ဟာကိုယ့္ရွိတဲ့ ကုမၸဏီေတြဆီက ဝယ္ရ တယ္။
အခု ဒီပစၥည္း ရရင္ရမယ္၊ ေနာက္တေန႔က်ရင္ မရရင္မရဘူးေပါ့။ အဲ့ဒီလိုအေျခအေနမ်ိဳးနဲ႔ က်မ တို႔လုပ္ငန္း အသက္ရွင္ ရပ္တည္ႏိုင္ေရး လုပ္ရတယ္ေပါ့။ ေနာက္ျပီး အဲဒီကာလ ေတာက္ေလွ်ာက္မွာ နည္းပညာတိုးတက္မႈ ဘာမွမရွိခဲ့ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့  IT နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ နည္းပညာေတြ၊Retail Management နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ေဆာ့ဖ္ဝဲလ္ နည္းပညာေတြက အကုန္လံုး အေနာက္ႏိုင္ငံကလာတဲ့ နည္းပညာေတြေပါ့။ အဲဒါေတြဘာမွကို မရခဲ့ဘူး။ ေဆာ့ဖ္ဝဲလ္နည္းပညာေတြ ဝယ္ခ်င္တာဝယ္လို႔မရဘူး။ မေရာင္းဘူး။ အဲ့လို အခက္အခဲေတြရွိတယ္ ေပါ့။ စရိတ္ေတြသိပ္ႀကီးတယ္။
Sanction ျဖစ္တဲ့ အခါက်ေတာ့ Normal Trade ကိုသြားလို႔မရဘူး။ Direct Trade ကို သြားလို႔မရဘူး။ မရေတာ့စင္ကာပူ၊ ယိုးဒယားတို႔ကေနၿပီးေတာ့ သြားဝယ္ရတယ္ေပါ့။
Transaction Cost  အမ်ားႀကီး ေပးရတယ္။ အဲ့လို စရိတ္ေတြႀကီးတယ္ေပါ့။ အဲ့လို Impact ေတြ က်မတို႔ ရခဲ့တယ္ေပါ့။ ဘာပ႐ိုမိုးရွင္း အကူအညီမွ မရွိဘဲနဲ႔ ျပန္ဝင္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ ကုမၸဏီႀကီးေတြက စားသံုးသူ ေတြနဲ႔ ေပါင္းၿပီးေတာ့ ပ႐ိုးမိုးရွင္း လုပ္မယ္ဆိုတဲ့ဟာေတြ ျပန္ရလာတယ္ေပါ့။ အရင္တုန္းကဆိုရင္ ပ႐ိုးမိုးရွင္း လုပ္ဖို႔ဆိုတာကလည္း ဘယ္သူ႔မွ Support မေပးဘူး။ ကိုယ့္ဟာကိုယ့္ အကုန္လုပ္ရင္လုပ္၊ မလုပ္ရင္ေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ရည္မွန္း ခ်က္အတြက္ကို ဘယ္သူရဲ႕ Support ကိုမွ မရခဲ့တဲ့ အေျခအေနေပါ့။
City Mart  က နာမည္ႀကီးလာတာနဲ႔အမွ် ၂၀ဝ၅ မွာဆိုလို႔ရွိရင္ ဒဂံုစင္တာမွာရွိတဲ့ City Mart  ရယ္၊ Junction 8  မွာရွိတဲ့ City Mart ေတြဆိုရင္ ဗံုးေပါက္ကြဲလို႕ လူအေသအေပ်ာက္ေတြေရာ၊ ပစၥည္းဆံုး႐ံႈးမႈေတြေရာ ရွိခဲ့တယ္။ အဲဒီကာလမ်ိဳးမွာ ဘယ္လိုမ်ိဳး ေျဖရွင္းခဲ့ရသလဲ။ လူမဝင္ရဲေတာ့တဲ့ အခ်ိန္ကေနျပန္ၿပီးေတာ့ ေခါင္းေထာင္လာေအာင္ ဘယ္လိုမ်ိဳးလုပ္ခဲ့ရသလဲ။
အခက္အခဲေတြေတာ့ အမ်ိဳးမ်ိဳးႀကံဳခဲ့တယ္ေပါ့ေနာ္။ က်မတို႔ ၂၀ဝ၅ မွာဗံုးေပါက္တယ္။ ၂၀ဝ၇ ေရႀကီးတယ္။ ေရႀကီးတယ္ဆိုတုန္းက ဒဂံုစင္တာမွာ မိုးအရမ္းရြာၿပီးေတာ့ ေအာက္ထပ္ပစၥည္းထားတဲ့ေနရာအပိုင္းမွာ ေရႀကီးတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ၂၀ဝ၈ နာဂစ္ျဖစ္တယ္။ အခက္အခဲေတြကေတာ့ ေတာက္ေလွ်ာက္ ႀကံဳေတြ႕ ခဲ့ရတယ္ေပါ့။ ဗံုးေပါက္တာကေတာ့ အႀကီးဆံုးအခက္အခဲေပါ့။ က်မတို႔ အေနနဲ႔ကေတာ့ ျဖစ္ျဖစ္ခ်င္းကေတာ့ အကုန္လံုး ထူပူကုန္တာေပါ့။ အေကာင္းဆံုး လုပ္ဖို႔ကေတာ့ က်မတို႔ဝန္ထမ္းေတြ ထိခိုက္ဒဏ္ရာ ရတာေတြရွိ တယ္၊ ေဈးဝယ္သူေတြ ထိခိုက္ဒဏ္ရာ ရသူေတြရွိတယ္ဆိုေတာ့ အဲ့လိုဟာကို အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လိုျမန္ျမန္လုပ္ေပးရမလဲ အဲ့ဒါကိုအာ႐ံုေရာက္တယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဆံုး႐ံႈးသြားတဲ့ပစၥည္းေတြရွိတယ္၊ ပ်က္စီးသြားတဲ့ အေဆာက္အဦးေတြရွိတယ္။ ပထမပိုင္းေတာ့ ပိတ္ေပါ့၊ ေနာက္ ျပန္ျပင္ၿပီးေတာ့ Operation လုပ္ရတယ္ေပါ့။
က်မတို႔ ပိတ္တာကေတာ့ ၃၊ ၄ ရက္ပဲေပါ့။ ပိတ္ၿပီးေတာ့ ျပန္ျပင္ရတယ္။ ျပန္ျပင္ရတာနဲ႔ဆိုရင္ေတာ့ ေတာက္ ေလွ်ာက္ ၃၊ ၄ ပတ္ေလာက္ေတာ့ ၾကာသြားတယ္။ Junction ဆို ပိုၾကာတယ္။ ၂ လ ေလာက္ပိတ္ျဖစ္တယ္။ Operation  ျပန္စေတာ့ လည္း ဆိုင္ေတြကို ေဈးဝယ္သူက ျပန္ယံုၾကည္မႈ ရွိလာေအာင္ အခ်ိန္တခုေပးရ တာေပါ့။
အရင္တုန္းကေတာ့ ဘာမွ အဲ့လိုအၾကမ္းဖက္မႈမ်ိဳးလည္း မျဖစ္ဖူးဘူး။  သူခိုးဆိုတာေသးေသးမႊားမႊား ခိုးတာ မ်ိဳးပဲ ကိုယ္ကႀကံဳဖူးတာ။ အခု ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ အဲ့ဒါေတြပါ အမ်ားႀကီး သတိထားရတယ္။ လံုၿခံဳေရးကိစၥ ေတြပါ အမ်ားႀကီး ျပန္ၿပီးေတာ့ဖြဲ႕စည္းရတယ္။ Organize  ျပန္လုပ္ေပါ့။ ၿပီးေတာ့ ေဈးဝယ္သူ ယံုၾကည္ရ ေလာက္ေအာင္ နဂိုေပးတဲ့ ဝန္ေဆာင္မႈထက္ ပိုေကာင္းေအာင္ က်မတို႔ကျမႇင့္တင္ရင္းနဲ႔ အခ်ိန္တခုေပးရင္းနဲ႔ပဲ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ေဈးဝယ္သူကေတာ့ ျပန္လာတာေပါ့။
ဧရာဝတီ။  ။ အခုဆိုရင္ေပါ့ ေနာက္ဆံုးျဖစ္တဲ့ ကုန္သြယ္ေရးမူဝါဒနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ခုနကလက္လီဆိုင္ေတြထိ စီးပြား/ ကူးသန္း ဝန္ၾကီးဌာနကမိုဘိုင္းအဖြဲ႕ေတြရဲ႕ စစ္ေဆးဖမ္းဆီးတာေတြေၾကာင့္ ယမကာေဈးကြက္ ကေမာက္ကမ ျဖစ္ခဲ့တာရွိတယ္။ ေပၚလစီ ျပင္သင့္တယ္လို႔ အမေျပာခဲ့တာလည္းရွိပါတယ္။ လက္လီဆိုင္လုပ္ငန္းနဲ႔ ပတ္သတ္ ၿပီးေတာ့ အစိုးရဘက္က ဘယ္လိုမ်ိဳး အေကာင္းဆံုး မူဝါဒတခုကိုခ်သင့္ပါသလဲ။
ေဒၚဝင္းဝင္းတင့္ ။   ။ ဒီႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရသစ္လက္ထက္ စီးပြားေရးက႑ကို ဦးစားေပးမယ္၊ စီးပြားေရးမူဝါဒေတြ  Reform ေတြ လုပ္ေနတယ္ဆိုေတာ့ က်မတို႔လည္း အားရပါတယ္။
အားရတယ္ဆိုတာ ကိုယ့္အတြက္အခြင့္အေရးေတြ အမ်ားႀကီး ပိုျဖစ္လာမယ္ေပါ့။ ပိုလြတ္လပ္ခြင့္ေတြလည္း ရလာမယ္ေပါ့။ အဲ့လိုမ်ိဳး အရင္စနစ္က အခုစနစ္ ကူးေျပာင္းတယ္ေပါ့။ ကူးေျပာင္းတဲ့ အခါက်ေတာ့ ခုနလိုမ်ိဳး အခန္႔မသင့္တာမ်ိဳးေတြ ျဖစ္ႏိုင္တယ္ေပါ့၊ Policy Change ေတြေၾကာင့္ တေနရာရာမ်ိဳးမွာ သြားထိခိုက္တာမ်ိဳး ေတြ ျဖစ္ႏိုင္တယ္ဆိုတာ က်မတို႔ နားလည္တယ္။ လက္ခံတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်မတို႔ ဘယ္လိုျဖစ္ေစခ်င္သလဲ ဆိုေတာ့ Policy Change ေတြလုပ္တဲ့အခါမွာ ႐ႈ႕ေထာင့္ တခုတည္းကမဟုတ္ဘဲ အဘက္ဘက္ကေန စဥ္းစား ၿပီးေတာ့ ပညာရွင္ေတြ အကုန္လံုးကို ပြင့္လင္းျမင္သာတဲ့ ေဆြးေႏြးမႈမ်ိဳးေတြလုပ္ၿပီးေတာ့ မူဝါဒခ်မွတ္ လုပ္ေစ ခ်င္တယ္ေပါ့။ ဒါမွမဟုတ္ရင္ ျဖစ္ေနတာက တျခား၊ လုပ္လိုက္တဲ့ ေပၚလစီကတျခားဆိုရင္ မလိုအပ္တဲ့ ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳးေတြ ျဖစ္ႏိုင္တယ္ေပါ့။ အဲ့ဒါကိုေတာ့ က်မတို႔ဒီအေျခ အေနျဖစ္သြားၿပီးတဲ့အခါမွာ ပိုျမင္ တယ္ေပါ့ေလ။
ဧရာဝတီ။  ။ အမက ဒီ SMEs ေလာကမွာ အမ်ိဳးသမီးစြန္႔ဦး တီထြင္သူ လုပ္ငန္းရွင္တေယာက္အေနနဲ႔ ျဖတ္သန္းလာရတဲ့ ၁၇ ႏွစ္ကာလအတြင္းႀကံဳရတဲ့ အႀကီးဆံုးအခက္အခဲကဘာလဲ။
ေဒၚဝင္းဝင္းတင့္ ။   ။ က်မ အေနနဲ႔ကေတာ့ အမ်ိဳးသမီးတေယာက္ အေနနဲ႔ေပါ့ ပိုၿပီးေတာ့ ထူးျခားၿပီး အားနည္းခ်က္ရွိတာမ်ိဳး မျမင္ဘူးေပါ့။ ဗမာျပည္မွာ အမ်ိဳးသမီးေတြက ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အခြင့္အေရးကေတာ့ တျခားႏိုင္ငံေတြထက္ သာတယ္၊ ခြဲျခားဆက္ဆံမႈလည္း မရွိသေလာက္ပဲ။
အခြင့္အေရးေတြလည္း တန္းတူညီမွ် ရွိတယ္ဆိုတာကို က်မယံုတယ္ဆိုေတာ့ ထူးျခားၿပီးတာ့ က်မအတြက္ အမ်ိဳးသမီးျဖစ္လို႔ဆိုၿပီးေတာ့ အခက္အခဲ အမ်ားႀကီးရွိတယ္လို႔ေတာ့  မျမင္ဘူးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ စီးပြားေရးသမား အေနနဲ႔ကေတာ့ က်မက တခါခါ ဘယ္လိုခံစားရသလဲဆိုေတာ့ အရမ္း Helpless အကူအညီမဲ့ ျဖစ္တဲ့ ခံစားမႈမ်ိဳး ေတြျဖစ္တယ္။ ျဖစ္တယ္ဆိုတာက ေပၚလစီေတြ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းမရွိတာ၊ ေပၚလစီေတြ တည္ၿငိမ္မႈ မရွိတာ၊ ေနာက္တခုက ဌာနေပါင္းစံုေပါ့၊ ဝန္ႀကီးဌာနေတြ အေနအထားကလည္း တဌာနနဲ႔ တဌာန ေပါင္းစည္းၿပီးေတာ့ လုပ္ငန္းရွင္ေတြကို ဘယ္ေတာ့မွ အကူအညီကိုေပးတယ္ဆိုတာ မရခဲ့ဘူး။ ရဖို႔ခက္ခဲခဲ့တယ္ေပါ့။ ကိုယ့္ဟာ ကိုယ္လုပ္မွ လမ္းကို ေဖာက္ထြက္လို႔ရမယ့္ အေနအထားေပါ့။ ခဏခဏ ခံစားရတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒါေတြ ေၾကာင့္ အေႏွာင့္အယွက္ေတာ့ မျဖစ္ပါဘူး။ ဒီလို စိန္ေခၚခ်က္ေတြကလည္း ကိုယ့္အတြက္ တခါတခါက်ေတာ့ လည္း အခြင့္အလမ္းေတြ ျဖစ္လာတယ္လို႔ ျမင္လာမိျပန္တယ္။ ကိုယ့္ကေဖာက္ထြက္လာႏိုင္ေလအခြင့္အေရး ပိုရႏိုင္တာမ်ိဳးေတြလည္း ျဖစ္လာတယ္ေလ။
ဧရာဝတီ။  ။ ဆိုင္ခြဲအသစ္ ထပ္ဖြင့္ဖို႔ေရာရွိလား။
ေဒၚဝင္းဝင္းတင့္ ။   ။ ဆိုင္ခြဲအသစ္ေတြကိုဖြင့္ဖို႔လည္း ဒီ၂၀၁၄-၁၅ မွာ ပိုၿပီးေတာ့ မ်ားမ်ားဖြင့္လို႔ရေအာင္ Plan ေတြေတာ့ က်မတို႔ ေရးဆြဲထားပါတယ္။ ၂၀၁၄ မွာ ဆိုလည္း ဆိုင္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဖြင့္ျဖစ္မွာပါ။ ၂၀၁၅ ေရာေပါ့။ ေျမေဈးေတြ ငွားရမ္းခကလည္း ႀကီးတယ္၊ ဝယ္ဖို႔လည္း အရမ္းႀကီးတယ္ဆိုေတာ့ အဲဒါကေတာ့ က်မတို႔အတြက္ စိန္ေခၚမႈ တခုေပါ့။ ရွိေနတဲ့ဟာနဲ႔ပဲ ဖြင့္ႏိုင္သေလာက္ က်မတို႔ျမန္ျမန္ ဖြင့္ပါမယ္။ ၂၀၁၅ အာဆီယံမွာ အခြင့္အေရးလည္း ပိုေကာင္းလာမယ္။ ASEAN Free Trade လည္း ျဖစ္လာမယ့္ အေျခအေနက်ေတာ့ တျခားသူေတြ မလာခင္ ကိုယ္က ျမန္ျမန္ေနရာဦးထားဖို႔လည္း လိုတယ္ဆိုေတာ့ ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းေပၚမွာ က်မတို႔ဆိုင္ေတြ ရွိပါမယ္။ တျခားနယ္ၿမိဳ႕ေတြမွာလည္း ဖြင့္ဖို႔လုပ္ေနပါတယ္။
မံုရြာဆိုရင္ ဒီႏွစ္ကုန္ေလာက္ ဖြင့္ဖို႔လုပ္ေနပါတယ္။ မံုရြာ၊ ျပင္ဦးလြင္၊ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕ႀကီးေတြမွာလည္း ဖြင့္ဖို႔လုပ္ေနပါတယ္။

Rေef:ေက်ာ္စုုမြန္ Irrawaddyburmese

No comments:

*** လာလည္ေသာအေပါင္းအသင္းမ်ား မိမိ ASN GROUP ONLINE SHOP ကေန သင္တိုု႔အလိုုရွိေသာပစၥည္းမ်ားကိုု ရွာေဖြၿပီး ORDER မွာလိုု႔ရေနပါၿပီ ***

ASNGROUP WAREHOUSE DEALS DEEPS DISCOUNT!