Popular Posts!

Wednesday, January 31, 2018

ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈ inflation

ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈ

အက်ဥ္းခ်ဳပ္
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏႈန္းသည္ ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ၅.၆၇ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖစ္ ေၾကာင္း အမ်ိဳးသားစီမံကိန္းႏွင့္စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာႏွစ္ အမ်ိဳးသားစီမံကိန္း(မူၾကမ္း)တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။
ပထမအႀကိမ္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ဒသမပုံမွန္အစည္းအေဝး ၁၃-၆-၂၀၁၄ ရက္ေန႔တြင္ ေဒါက္တာျမင့္ၾကည္ (ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး၊ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္-၈) က ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈ တည္ၿငိမ္ ေရးအတြက္ မူဝါဒခ်မွတ္ေပးရန္ အဆိုတင္သြင္းခဲ့ပါသည္။ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈေၾကာင့္ ကုန္ေစ်းႏႈန္း မ်ားႀကီးျမင့္မႈကို ရင္ဆိုင္ေနရေၾကာင္း၊ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈသည္ ႏွစ္စဥ္ျမင့္တက္ေနေသာေၾကာင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ရန္အတြက္ ရည္႐ြယ္၍ ယင္းအဆိုအား တင္သြင္းခဲ့ပါသည္။
ဤစာတမ္းတိုတြင္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈျဖစ္ေပၚရသည့္ အေၾကာင္းအရင္းမ်ားႏွင့္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈ အားထိန္းခ်ဳပ္ျခင္းစသည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအား ရွာေဖြျပဳစုထားပါသည္။ ထို႔ျပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အပါအဝင္ အာဆီယံအဖြဲ႕ဝင္ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္  တ႐ုတ္၊ အိႏၵိယ၊ ဂ်ပန္ စသည့္ႏိုင္ငံမ်ား၏ ေငြေၾကး ေဖာင္းပြမႈႏႈန္းမ်ားအား ေဖာ္ျပထားပါသည္။


၁။ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈ (Inflation) ဆိုသည္မွာအဘယ္နည္း။
တစ္ႏွစ္တာကာလအတြင္း ကုန္စည္ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ ၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းတို႔အတြက္ ႀကီးျမင့္လာသည့္ ကုန္က်စရိတ္ပမာဏအတိုင္းအတာတစ္ရပ္ကို ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈဟုေခၚပါသည္။ ၎ကို ကုန္က်စရိတ္ တိုးျမင့္မႈရာခိုင္ႏႈန္းအားျဖင့္ ေဖၚျပပါသည္။ ကုန္က်စရိတ္မ်ား က်ဆင္းျခင္းကို ေငြေၾကးက်ဳံ႕ျခင္း(Deflation) ဟုေခၚပါသည္။
ဥပမာအားျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိသည္ဟု ဆိုပါမူ ႏွစ္တစ္ႏွစ္၏ အစတြင္ ေငြက်ပ္တစ္သိန္းျဖင့္ ၀ယ္ယူရရွိေသာ ကုန္ပစၥည္းတစ္ျခင္းစာကို ႏွစ္ကုန္ပိုင္းတြင္ ၀ယ္ယူ ပါက ေငြက်ပ္တစ္သိန္းငါးေထာင္က်ပ္ ကုန္က်လိမ့္မည္ဟု ဆိုလိုပါသည္။

၂။ မည္သည့္အရာကေငြေဖာင္းပြမႈကိုျဖစ္ေစသနည္း။
‌ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈကို ျဖစ္ေစသည့္အေၾကာင္းအရင္းမ်ားစြာ ရွိပါသည္။
•    လည္ပတ္ေငြေၾကးပမာဏ(Money Supply) ႀကီးထြားလာျခင္း။ စီးပြားေရးတစ္ရပ္ အတြင္းရွိ ေငြပမာဏႀကီးထြားလာသည့္အေလ်ာက္ ၎ေငြ၏တန္ဖိုး က်ဆင္းလာပါသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ကုန္ပစၥည္းမ်ား၀ယ္ယူရန္အတြက္ ေငြပမာဏပိုမိုမ်ားျပားစြာ လိုအပ္လာ သည္ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။
•    ေရာင္းလိုအား (Supply)  အကန္႔အသတ္ရွိျခင္း။ ကုန္စည္ႏွင့္၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းတို႔တြင္ ျပတ္လပ္မႈမ်ားျဖစ္ပါက ၎တို႔၏ေစ်းႏႈန္းမ်ား တက္လာႏိုင္ပါသည္။ ထိုသို႔ ျပတ္လပ္မႈမ်ား သည္ ဥပမာအားျဖင့္ သဘာ၀ကပ္ေဘးမ်ား က်ေရာက္ျခင္း၊ ေရနံေစ်းႏႈန္းမ်ား ျမင့္တက္ ျခင္းစေသာ အေၾကာင္းရင္းမ်ားစြာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတတ္ပါသည္။
•    ၀ယ္လိုအား(Demand) တိုးျမင့္လာျခင္း။ ကုန္စည္ပစၥည္းမ်ားအေပၚ ၀ယ္လိုအား ျမင့္လာ ျခင္းေၾကာင့္ ၎တို႔၏ေစ်းႏႈန္းမ်ားကို တက္လာေစပါသည္။ စီးပြားေရးအခိုင္အမာ ႀကီးထြား လာျခင္း ကဲ့သို႔ေသာ အေၾကာင္းရင္းမ်ားစြာတို႔ေၾကာင့္ ၀ယ္လိုအား အျပင္းအထန္ျမင့္တက္လာေစျခင္း ျဖစ္ေပၚေစတတ္ပါသည္။
•    ေမၽွာ္မွန္းခ်က္မ်ား (Expectations)။  အနာဂတ္၌ရွိေနႏိုင္သည့္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈအဆင့္ အေပၚေမၽွာ္မွန္းခ်က္မ်ားသည္ ေရွ႕ေရးအတြက္ လုပ္အားခၫွိႏႈိင္းမႈမ်ားႏွင့္ အျခား  သေဘာတူစာခ်ဳပ္ (Contract) မ်ားအေပၚ၌ သက္ေရာက္မႈမ်ား ျဖစ္လာေစပါသည္။ ဤသို႔ ခန္႔မွန္းမႈမ်ားသည္ အနာဂတ္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈအေျပာင္းအလဲမ်ား ျဖစ္ေစရန္ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္း အားျဖင့္ ပံ့ပိုးမႈ ျဖစ္ေစပါသည္။

၃။ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈ၏ေကာင္းက်ိဳးႏွင့္ဆိုးက်ိဳးမ်ား
အေျခအေနအမ်ိိုးမ်ိဳးတြင္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈသည္ အေကာင္းႏွင့္အဆိုး သက္ေရာက္မႈမ်ားရွိပါ သည္။ ထိုသို႔ သက္ေရာက္မႈမ်ားသည္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏႈန္း (Rate of Inflation) အေပၚမူတည္ ေနပါသည္။
ေကာင္းက်ိဳးမ်ား (Positive Effects)
•    ေနာင္တခ်ိန္က်မွသာ၀ယ္မည္ဟု ေစာင့္ဆိုင္းေနျခင္းအားျဖင့္ ကုန္ပစၥည္းႏွင့္ ၀န္ေဆာင္မႈတို႔သည္ ေစ်းပိုႀကီးျမင့္လာမည္ဟု ေတြးဆၾကေသာေၾကာင့္ လူတို႔အား ေငြကိုလတ္တေလာ သုံးစြဲလိုစိတ္ျမင့္ေစသည္။ ဤနည္းအားျဖင့္ စီးပြားေရး တိုးျမင့္ ႀကီးထြားလာေစရန္ ႏႈိးဆြေပးသည္။
•    ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈသည္ ေငြေခ်းယူသူတို႔အား အက်ိဳးအျမတ္ ျဖစ္ထြန္းေစသည္။ ေငြေဖာင္းပြမႈႏႈန္းထက္နိမ့္ေသာ ေငြတိုးႏႈန္းျဖင့္ ေခ်းေငြရရွိပါက ေငြေခ်းယူသူတစ္ဦး သည္ ေငြတိုးႏႈန္းမေပးရသေလာက္ ျဖစ္ေစသည္။
ဆိုးက်ိဳးမ်ား (Negative Effects)
•    ေငြေဖာင္းပြမႈႏႈန္းထက္ နည္းပါးစြာ၀င္ေငြတိုး၍ရရွိေသာ လူတစ္ဦးအတြက္ ေခ်ာင္လည္မႈ ေလ်ာ့ပါးလာေစသည္။ ၎တို႔ ၀င္ေငြေလ်ာ့ပါးသြားျခင္းျဖစ္သည္။
•    ေငြတိုးႏႈန္းသည္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏႈန္းထက္နည္းပါက စုေဆာင္းေငြမ်ား၏ တန္ဖိုး သည္လည္း က်ဆင္းသြားသည္။
•    ေငြထုတ္ေခ်းသူမ်ားသည္လည္း ေငြတို႔၏ ေခ်းေငြမ်ားအတြက္ ေငြေဖာင္းပြမႈႏႈန္းထက္ ေလ်ာ့နည္းေသာ ေငြတိုးႏႈန္းေၾကာင့္ ဆိုးက်ိဳးအားခံစားရပါသည္။
ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈျမင့္မားျခင္းသည္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈကို ယုတ္ေလ်ာ့ေစသည္။ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္လူမႈေရး မၿငိမ္သက္မႈကို ျဖစ္ေပၚေစသည္။  ၎အျပင္ အလြန္နည္းပါးေသာ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏွင့္ေငြက်ဳံ႕ ျခင္းတို႔သည္လည္း ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈကို ယုတ္ေလ်ာ့ေစပါသည္။

၄။ ေငြေဖာင္းပြမႈကိုခန္႔မွန္းျခင္း (Inflation Predictability) အေရးႀကီးပုံ
ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈသည္ ႀကိဳတင္ခန္႔မွန္းႏိုင္စြမ္း မရွိပါက စီးပြားေရးတစ္ရပ္အေပၚ ဆိုး၀ါးေသာ ထိခိုက္မႈမ်ား ျဖစ္ေစႏိုင္ပါသည္။
•    အနာဂတ္ေငြေဖာင္းပြမႈကို တိက်စြာခန္႔မွန္းႏိုင္ျခင္း မရွိေသာေၾကာင့္ ကုမၸဏီမ်ားအေနျဖင့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံလိုစိတ္ေလ်ာ့ပါးသြားေစႏိုင္ပါသည္။
•    ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားအေနျဖင့္ ပိုမို၍ခန္႔မွန္းတြက္ခ်က္၍ရေသာ ႏိုင္ငံရပ္ျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ မ်ား ျပဳလုပ္ၾကျခင္းေၾကာင့္ ႏိုင္ငံ၏ျပင္ပသို႔ ေငြေၾကးမ်ား  ထြက္သြားေစသည္။

၅။ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈ၏ေကာင္းက်ိဳးႏွင့္ဆိုးက်ိဳးတို႔ကိုဘက္ၫွိျခင္း
ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈကို နိမ့္ပါးေသာႏႈန္း၌ တည္ၿငိမ္ေအာင္ ထိန္းထားျခင္းႏွင့္ (အေရးႀကီးဆုံးမွာ) ႀကိဳတင္ခန္႔မွန္းႏိုင္ျခင္းတို႔သည္  ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈကို အေကာင္းဆုံးခ်ဥ္းကပ္ ကိုင္တြယ္နည္းျဖစ္ ေၾကာင္း စီးပြားေရးပညာရွင္အမ်ားစုတို႔က သေဘာတူညီၾက သည္ဟု အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေငြေၾကး ရံပုံေငြအဖြဲ႕ IMF မွ ေျပာၾကားပါသည္။  အဆိုပါနည္း၏ ရည္႐ြယ္ခ်က္မွာ အနည္းငယ္ေသာ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈျဖင့္ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးမႈကိုရရွိေစရန္၊ ျမင့္မားေသာ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈ၏ ဆိုးက်ိဳး မ်ားကို အကန္႔ အသတ္ ျပဳလုပ္ထားရန္ တို႔ျဖစ္ပါသည္။

၆။ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈကို တိုင္းတာျခင္း
ႏိုင္ငံအမ်ားစုတို႔တြင္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈဆိုင္ရာကိန္းဂဏန္းမ်ားကို က်ယ္ျပန္႔စြာ မွတ္တမ္းတင္ျခင္း၊ ပုံႏွိပ္ထုတ္ျပန္ျခင္းတို႔ ျပဳလုပ္ၾကပါသည္။ ထိုသို႔ ထုတ္ျပန္ရာတြင္ စားသုံးသူကုန္ေစ်းႏႈန္းမ်ား (Consumer Prices) ႏွင့္ ကုန္ထုတ္လုပ္သူေစ်းႏႈန္း (Producer Prices) တို႔ပါဝင္ေလ့ရွိပါသည္။ ဤကိန္းဂဏန္းမ်ားအားျဖင့္ ကုန္စည္ေစ်းႏႈန္းေျပာင္းလဲျဖစ္ေပၚမႈမ်ားကို အနီးကပ္ ေစာင့္ၾကည့္ႏိုင္ ပါသည္။ ႏိုင္ငံအမ်ားအျပားတြင္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈဆိုင္ရာ ကိန္းဂဏန္းမ်ားကို ေအာက္ေဖာ္ျပပါ လကၡဏာရပ္ မ်ားျဖင့္ ေဖာ္ျပေလ့ရွိသည္။
(က)    စားသုံးကုန္ေစ်းဆႏႈန္းကိန္း (Consumer Prices Index (CPI))
(ခ)    စားသုံးသူေစ်းႏႈန္းညီမၽွဆႏႈန္းကိန္း (Harmonized Index of Consumer Prices) (HICP))တို႔ျဖစ္ၾကပါသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္လည္း ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏႈန္းကို စားသုံးကုန္ေစ်းဆႏႈန္းကိန္း (Consumer Prices Index (CPI)) ျဖင့္တိုင္းတာပါသည္။

၇။ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈကိုထိန္းခ်ဳပ္ရန္ အစိုးရအဖြဲ႕မ်ားကမည္သို႔ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္သနည္း။
ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈျဖစ္ပြားရသည့္ အေျခခံအေၾကာင္းရင္းမ်ားေပၚမူတည္၍ မူ၀ါဒ အမ်ိဳးမ်ိဳးခ်မွတ္ ႏိုင္ပါသည္။ အမ်ားအားျဖင့္ ေတြ႕ရွိရေသာ မူ၀ါဒမ်ားတြင္ ေအာက္ေဖၚျပပါ အခ်က္မ်ားပါ၀င္ၾက ပါသည္။
(က)    ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈ ရည္မွန္းခ်က္သတ္မွတ္ျခင္း (Inflation targeting)
ဗဟိုဘဏ္ေျမာက္မ်ားစြာတို႔သည္ နည္းပါး၍ တည္ၿငိမ္ေသာ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈ၌ ထိန္းထားႏိုင္ျခင္းကို အဓိကမူ၀ါဒ ဦးတည္ခ်က္အျဖစ္ထားရွိသည့္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈ ရည္မွန္းသတ္မွတ္ျခင္း (Inflation Targeting) ဟုေခၚတြင္ေသာ မူ၀ါဒကို က်င့္သုံးၾကေၾကာင္း IMF မွ ေျပာၾကားပါသည္။ ဤမူ၀ါဒတြင္ အနာဂတ္ ေငြေၾကး ေဖာင္းပြမႈကို ဗဟိုဘဏ္ကႀကိဳတင္ခန္႔မွန္းျခင္းႏွင့္ ၎ခန္႔မွန္းခ်က္ကို အစိုးရက ႏိုင္ငံစီးပြားေရးအတြက္ သင့္ေတာ္သည္ဟုယုံၾကည္ေသာ ရည္မွန္း ေငြေဖာင္းပြမႈႏႈန္း (Target Inflation Rate)ႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ျခင္းစေသာ ေဆာင္႐ြက္ခ်က္မ်ား ပါ၀င္ပါသည္။ ထို႔ေနာက္ ဗဟိုဘဏ္သည္ ေငြတိုးႏႈန္းကို အတိုးအေလၽွာ႔ လုပ္ျခင္းျဖင့္ ေငြေၾကးမူ၀ါဒ (Monetary Policy) ကိုထိန္းၫွိမႈ ျပဳလုပ္ပါသည္။ ဤနည္းျဖင့္ ဗဟိုဘဏ္ သည္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈကို ကိုင္တြယ္ေဆာင္႐ြက္ပါသည္။
ဤမူ၀ါဒအရ ေဆာင္႐ြက္ရာတြင္ သတ္မွတ္ထားေသာ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈရည္မွန္း ခ်က္မ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီေအာင္ ေငြေၾကးမူ၀ါဒဆိုင္ရာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ား ခ်မွတ္ႏိုင္သည့္ လြတ္လပ္ေသာ ဗဟိုဘဏ္ျဖစ္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း အမ်ားက ယူဆၾကပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ႏိုင္ငံစီးပြားေရးတစ္ရပ္လုံးအေပၚ ေကာင္းေသာအက်ိဳး စီးပြားမျဖစ္ႏိုင္သည့္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈအေပၚ အစိုးရ၏ ၾသဇာသက္ေရာက္မႈ ေရတိုႏိုင္ငံေရးဆိုင္ရာ အေၾကာင္းတရားမ်ား ရွိႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။  
(ခ)    ေငြတိုးႏႈန္းအေျပာင္းအလဲျပဳလုပ္ျခင္း (Interest rate changes)
IMF ၏ အဆိုအရ ေငြတိုးႏႈန္းျမင့္လာေသာအခါ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈက်ဆင္းပါသည္။ အျပန္အလွန္အားျဖင့္ ေငြတိုးႏႈန္းနည္းေသာအခါ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈျမင္‌့တက္လာပါ သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေငြတိုးႏႈန္းအေျပာင္းအလဲလုပ္ျခင္းသည္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈကို တိုက္႐ိုက္အထိန္းအၫွိျပဳလုပ္ႏိုင္သည့္ အဓိက ကိရိယာတစ္ခုျဖစ္ပါသည္။
 (ဂ)    ေမၽွာ္မွန္းခ်က္မ်ားအား ကိုင္တြယ္ျခင္း (Managing expectations)
မူဝါဒေရးဆြဲသူမ်ားသည္ ကန္ထ႐ိုက္စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုသူမ်ား၏ ေမၽွာ္မွန္းခ်က္မ်ား အေပၚ ၾသဇာသက္ေရာက္ႏိုင္ရန္ ရည္႐ြယ္ခ်က္ျဖင့္ ေငြေၾကးမူဝါဒဆိုင္ရာ အနာဂတ္ ရည္႐ြယ္ခ်က္မ်ားကို ထုတ္ျပန္ေၾကညာႏိုင္သည္။ အဆိုပါထုတ္ျပန္ေၾကညာခ်က္ အေပၚယုံၾကည္စိတ္ခ်ရမႈရွိပါက  ခ်ဳပ္ဆိုၾကေသာ ကန္ထ႐ိုက္စာခ်ဳပ္မ်ားအေပၚ အက်ိဳးသက္ေရာက္ေစျခင္းျဖင့္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈအား ကိုင္တြယ္ႏိုင္ပါသည္။  
(ဃ)    ႏိုင္ငံျခားေငြလဲလွယ္ႏႈန္းသတ္မွတ္ျခင္း (Exchange rate fixing)
အခ်ိဳ႕ဗဟိုဘဏ္မ်ားသည္ နည္းပါးေသာ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏႈန္းအားျဖင့္ ၎တို႔၏ ေငြေၾကးတန္ဖိုးအား အျခားႏိုင္ငံတစ္ခု၏ ေငြေၾကးတန္ဖိုးျဖင့္ ခ်ိတ္ဆက္ထားၾက သည္။ IMF မွ ဤနည္းလမ္းသည္ အေျခအေနအတိုင္းတာတစ္ခုထိသာ အလုပ္ျဖစ္ ေၾကာင္းမွတ္ခ်က္ျပဳပါသည္။ ကမၻာလုံးဆိုင္ရာ အေၾကာင္းအရင္းမ်ားေၾကာင့္        ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈျဖစ္ပြားရပါက ဤမူဝါဒသည္ အလုပ္မျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္းေျပာၾကား ပါသည္။  
(င)    ကုန္ေစ်းႏႈန္းမ်ားတိုက္႐ိုက္သတ္မွတ္ျခင္း (Directly setting prices)
အစိုးရသည္ စားေသာက္ကုန္ႏွင့္စက္သုံးဆီကဲ့သို႔ေသာ အခ်ိဳ႕ေသာ ထုတ္ကုန္မ်ား ကို တိုက္႐ိုက္ေစ်းႏႈန္း သတ္မွတ္ႏိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ဤသို႔ ေဆာင္႐ြက္ျခင္း သည္ အစိုးရအေနျဖင့္ ပံ့ပိုးေငြေပးရန္ ေငြပမာဏေျမာက္မ်ားစြာ တင္ရွိေစႏိုင္ၿပီး အျခားေသာ ျပႆနာမ်ားအား ျဖစ္ေပၚေစႏိုင္ပါသည္။  
(စ)    အခြန္ႏွင္‌့ အသုံးစရိတ္ (Tax and spending)
အစိုးရတို႔သည္ ၎တို႔၏အသုံးစရိတ္ကိုျဖတ္ေတာက္ျခင္း၊ အခြန္ေငွတိုးျမႇင့္ျခင္း စေသာ ေဆာင္႐ြက္ခ်က္မ်ားျဖင့္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈကို ေလၽွာ႔က်ႏိုင္သည္။ မၾကာ ေသးမီက ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ကမၻာလုံးဆိုင္ရာ ဘ႑ာေရးအက်ပ္အတည္းကာလ အတြင္း ဤမူဝါဒမ်ားကို အသုံးျပဳခဲ့ၾကသည္။ အခြန္ႏွင့္ အစိုးရအသုံးစရိတ္မ်ားကို အေျပာင္းအလဲျပဳလုပ္ရန္ ဥပေဒေရးဆြဲျခင္းကိစၥသည္ ပုံမွန္အားျဖင့္ အခ်ိန္ၾကာျမင့္ ေလ့ရွိပါသည္။ ဤဥပေဒျပ႒ာန္းၿပီးပါက အေျပာင္းအလဲျပန္လုပ္ရန္ ႏိုင္ငံေရးအရ ခက္ခဲတတ္ပါသည္ ဟူ၍ IMF မွ မွတ္ခ်က္ျပဳပါသည္။ ဤအေပြာင္းအလဲမ်ား၏ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈမ်ားမွာလည္း ႀကိဳတင္ခန္႔မွန္း၍ မရေၾကာင္းလည္း IMF မွ မွတ္ခ်က္ျပဳခဲ့ပါသည္။

၈။ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈအားတည္ၿငိမ္ေစရန္ မူဝါဒခ်မွတ္ေရးအဆိုအား လႊတ္ေတာ္သို႔တင္သြင္းျခင္း
ပထမအႀကိမ္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ဒသမပုံမွန္အစည္းအေဝး ၁၃-၆-၂၀၁၄ ရက္ေန႔တြင္ ေဒါက္တာျမင့္ၾကည္ (ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး၊  မဲဆႏၵနယ္အမွတ္-၈) မွ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈေၾကာင့္ ကုန္ေစ်းႏႈန္းမ်ားႀကီးျမင့္မႈကို ရင္ဆိုင္ေနရေၾကာင္းႏွင့္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈသည္ ႏွစ္စဥ္ျမင့္တက္ ေနေသာေၾကာင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ရန္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈအားတည္ၿငိမ္‌ေရးအတြက္မူဝါဒခ်မွတ္ေပးရန္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္သို႔ အဆိုတင္သြင္းခဲ့ပါသည္။  ၁၉-၆-၂၀၁၄  ရက္ေန႔တြင္ ဗဟိုဘဏ္ ဒုဥကၠ႒ ေဒၚခင္ေစာဦးမွ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈ ပုံစံအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ လက္ရွိအစိုးရအေနျဖင့္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏွင့္ပတ္သက္၍ ထိန္းခ်ဳပ္ေနသည့္ အစီအစဥ္မ်ားရွိေၾကာင္း ရွင္းျပခဲ့ေသာ္လည္း အဆိုရွင္မွ လက္မခံသည့္အတြက္  လႊတ္ေတာ္၏ အဆုံးအျဖတ္ရယူခဲ့ရာ ေထာက္ခံမဲ ၉၄ မဲ၊ ကန္႔ကြက္မဲ ၇ မဲႏွင့္ ၾကားေနမဲ ၄၃ မဲတို႔ျဖင့္ အႏိုင္ရရွိခဲ့ရာ အဆိုအတည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကညာခဲ့ပါသည္။
၉။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈ
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏႈန္းသည္ ၂၀၁၁-၂၀၁၂ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ၂.၈၂ ရာခိုင္ႏႈန္း၊  ၂၀၁၂-၂၀၁၃ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ၂.၈၅ ရာခိုင္ႏႈန္း အသီးသီးျဖစ္ေပၚခဲ့ၿပီး ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ဘ႑ာႏွစ္ တြင္ ၅.၆၇ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိျဖစ္ေၾကာင္းကို အမ်ိဳးသားစီမံကိန္းႏွင့္ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန၏ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ဘ႑ာႏွစ္ အမ်ိဳးသားစီမံကိန္း(မူၾကမ္း)မွေကာက္ႏုတ္တင္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အာရွဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဘဏ္မွ ေအာက္ပါအတိုင္း ေျပာၾကားထားပါသည္-
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈသည္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ၆.၆ ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင့္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ၆.၉ ရာခိုင္ႏႈန္းထိျမင့္တက္ႏိုင္ေၾကာင္း ခန္႔မွန္းထားပါ သည္။ ေငြေၾကးေဖာင္းပြရမႈကိုျဖစ္ေစေသာ အေၾကာင္းရင္းအခ်ိဳ႕မွာ ပုဂၢလိက႑တြင္ လုပ္အားခမ်ားျမင့္တက္လာျခင္း၊ လၽွပ္စစ္မီးခြန္မ်ားျမင့္တက္လာျခင္းႏွင့္ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားရွိ အိမ္ၿခံေျမေစ်းႏႈန္းမ်ားျမင့္တက္ျခင္းတို႔ ပါဝင္ပါသည္။ ဗဟိုဘဏ္မွ အစိုးရသို႔ ေခ်းငွား ေပးသည့္ ေငြပမဏာအား ေလၽွာ႔ခ်ေပးျခင္း အားျဖင့္ ႏွစ္လတ္ ကာလ တြင္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈ ျမင့္တက္ျခင္းအား ေလ်ာ့နည္းေစပါသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈ
 
၁၀။ ျမန္မာႏိုင္ငံဗဟိုဘဏ္၏ေဆာင္႐ြက္မည့္အစီအစဥ္မ်ား
ELEVEN News Journal တြင္ ေဒၚခင္ေစာဦး (ဒုတိယဥကၠ႒၊ ဗဟိုဘဏ္)၏ ေျပာၾကားခ်က္မ်ားမွာ-
ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ဗဟိုဘဏ္ႏွင့္ ဝန္ႀကီးဌာနႏွစ္ခုပူးေပါင္း၍ ေငြ‌ေၾကးေဖာင္းပြမႈအစီရင္ ခံစာကို ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ႐ုံးသို႔ တစ္လလၽွင္တစ္ႀကိမ္ တင္ျပမည္ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ေစာင့္ၾကည့္ထိန္းသိမ္းျခင္းမ်ားလည္း ေဆာင္႐ြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထို႔ျပင္ ေငြ‌ေၾကးေဖာင္းပြမႈ အားတည္ၿငိမ္ေစရန္အတြက္ ဗဟိုဘဏ္မွ အစိုးရ၏ အသုံးစရိတ္မ်ားအား ပိုမိုထိေရာက္ စြာစီမံခန္႔ခြဲျခင္းကို ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ရန္ ကမၻာ့ဘဏ္၏ ကၽြမ္းက်င္မႈ အကူအညီမ်ားရယူကာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း၊ အစိုးရ၏ ေငြတိုက္လက္မွတ္မ်ားကို ဗဟိုဘဏ္မွဝယ္ယူျခင္းအစား ေလလံေစ်းကြက္တည္ေထာင္ကာ ဘဏ္မ်ားမွဝယ္ယူျခင္းကို ေဆာင္႐ြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေနာင္တြင္ ‌ေငြေၾကးေစ်းကြက္ဖြံ႕ၿဖိဳးလာပါက အပ္ေငြ/ ေခ်းေငြ ေလလံနည္းအျပင္ သြယ္ ဝိုက္ေငြေၾကးမူဝါဒ နည္းလမ္းမ်ားျဖစ္သည့္ အစိုးရေငြေခ်း သက္ေသခံ လက္မွတ္မ်ားအား ေစ်းကြက္တြင္ ဝယ္ျခင္း၊ ေရာင္းျခင္း၊ အစိုးရေငြေခ်းသက္ ေသခံလက္မွတ္အသုံးျပၿပီး ေငြေၾကးေစ်းကြက္မွ ကာလတိုေငြေခ်းငွားျခင္းႏွင့္ အပ္ေငြလက္ ခံျခင္း၊ ဗဟိုဘဏ္မွ ေငြေခ်းသက္ေသခံ လက္မွတ္မ်ား ထုတ္ေဝျခင္းမ်ားျဖင့္ ေစ်းႏႈန္းတည္ ၿငိမ္မႈရွိေစရန္ ေဆာင္႐ြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္းကို ေျပာၾကားထားပါသည္။
ထို႔ျပင္ အစိုးရ၏ ရသုံးမွန္းေျခေငြစာရင္းေရးဆြဲရာတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ရေငြႏွင့္အသုံးစရိတ္ အား ခ်ိန္ၫွိေရးဆြဲျခင္း၊ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပၿပီးပြင့္လင္းျမင္သာစြာ အတည္ ျပဳခ်က္ရယူျခင္း၊ ေငြတိုက္လက္မွတ္မ်ားထုတ္ေဝ၍ ဗဟိုဘဏ္၏ ေခ်းေငြျဖင့္ ဘတ္ဂ်တ္လို ေငြျဖည့္ဆည္းျခင္းအား ေလ်ာ့ခ်ၿပီး ျပည္သူမ်ားသို႔ ေငြတိုက္စာခ်ဳပ္မ်ား ေရာင္းခ်မည့္ နည္းလမ္းျဖင့္ ဘတ္ဂ်တ္လိုေငြျဖည့္တင္းသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဘဏ္မ်ားသီးသန္႔ေငြလို အပ္ခ်က္အခ်ိဳးအား အတိုးအေလ်ာ့ ျပဳလုပ္မႈအပါအဝင္ သြယ္ဝိုက္ေငြေၾကး မူဝါဒနည္းလမ္းမ်ားျဖင့္ ေငြေၾကးပမာဏကို ထိန္းေက်ာင္းသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၎မွဆက္လက္ေျပာ ၾကားခဲ့ပါသည္။

၁၁။ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ထင္ျမင္ခ်က္မ်ား
ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေဒါက္တာေအာင္ကိုကို (စီးပြားေရးပညာ၊ စီးပြားေရးေပၚလစီ) က ELEVEN News Journal တြင္ ေအာက္ပါအတိုင္းေဖာ္ျပထားပါသည္-
“ျမန္မာႏိုင္ငံကဲ့သို႔ေသာ စီးပြားေရးအရေသာ္လည္းေကာင္း၊ ႏိုင္ငံေရးအရေသာ္လည္း ေကာင္း၊ ထိလြယ္ရွလြယ္ေသာႏိုင္ငံအမ်ားစုတြင္ လုပ္ခ (Wage)၊ လစာ (Salary)၊ ဝင္ေငြ (Income) မ်ား နိမ့္က်ေသာႏိုင္ငံမ်ားအေနျဖင့္ အေထြေထြကုန္ေစ်းႏႈန္း ြမင့္မားမႈႏႈန္း သို႔မဟုတ္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏႈန္းသည္ အဓိကပူပန္မႈတစ္ခုအျဖစ္ ရွိေနပါ‌ေၾကာင္း၊ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏႈန္းကို တိုင္းတာတြက္ခ်က္ရန္အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အိမ္ေထာင္စု အမ်ားသုံးစြဲေသာ စားေသာက္ကုန္ ပစၥည္းေပါင္း ၈၃ မ်ိဳးႏွင့္အစားအစာ မဟုတ္ေသာ အျခားကုန္ပစၥည္းေပါင္း ၇၅ မ်ိဳး၊ စုစုေပါင္း ၁၅၈ မ်ိဳးအား ေ႐ြးခ်ယ္ၿပီး စားသုံးသူေစ်းႏႈန္း (Price Index) မွတစ္ဆင့္ တိုင္းတာတြက္ခ်က္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းကို သိရွိရပါေၾကာင္းႏွင့္ ယင္းစားေသာက္ကုန္ပစၥည္း ၈၃ မ်ိဳးႏွင့္အစားအစာမဟုတ္ေသာ အျခားကုန္ပစၥည္းေပါင္း ၇၅ မ်ိဳး၊ စုစုေပါင္း ၁၅၈ မ်ိဳး၏ အမ်ိဳးအမည္မ်ားကို သိရွိပါက ယင္း ကုန္ပစၥည္းမ်ားအၾကား ဆက္စပ္ေသာ ကုန္ေစ်းႏႈန္းပုံသ႑ာန္ႏွင့္တကြ ယင္းကဲ့သို႔ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏႈန္းအေပၚ အဓိက သက္ေရာက္မႈေပးႏိုင္ေသာ တစ္နည္းအားျဖင့္ ျပည္သူလူထု၏ ေန႔စဥ္စားဝတ္ေန ေရးအေျခအေနကိုၿခိမ္း‌ြေခာက္ေသာ ကုန္ပစၥည္းအမ်ိဳးအမည္မ်ားကို သ႐ုပ္ခြဲ၍ သိရွိႏိုင္ မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊  သို႔မွသာလၽွင္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏႈန္းကို အဓိက ေျပာင္းလဲေစႏိုင္ေသာ ကုန္ပစၥည္းမ်ား၏ ေစ်းႏႈန္းေျပာင္းလဲမႈ သေဘာသဘာဝကို သိရွိႏိုင္မည္ျဖစ္သကဲ့သို အျခား တစ္ဖက္တြင္လည္း လည္ပတ္ေငြေၾကးပမာဏ အနိမ္‌့အျမင့္ အတက္အက်ႏႈန္းကိုလည္း ေလ့လာသိရွိရန္လိုအပ္ေလ့ရွိပါေၾကာင္းႏွင့္ ယေန႔ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရး ျပဳျပင္ေျပာင္း လဲမႈမ်ား၊ ေအာင္ျမင္ရျခင္း၏ အဓိကအေၾကာင္း အရင္းမ်ားထဲတြင္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ ေငြေၾကး ေဖာင္းပြမႈႏႈန္းကို ႏွစ္စဥ္ ၂ ရာခိုင္ႏႈန္း၊  ၃ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔တြင္ ထိန္းသိမ္းႏိုင္ျခင္းသည္လည္း ပါဝင္သည္ ကို ေတြ႕ရွိရသည္ျဖစ္ပါေၾကာင္းႏွင့္ စီးပြားေရးက႑မ်ားအၾကား ခ်ိတ္ဆက္ရာ တြင္လည္းေကာင္း၊ အသြင္ေျပာင္းရာတြင္လည္းေကာင္း ႏိုင္ငံ၏ လိုအပ္ေသာဘ႑ာေရး အရင္းအျမစ္ကုန္က်စရိတ္မ်ားကို ေကာင္းမြန္စြာ သုံးသပ္ႏိုင္ျခင္းပင္ျဖစ္ေပလိမ့္မည္” သုံးသပ္ ထားပါသည္။


ဦးေမာင္တိုး (အတြင္းေရးမွဴး၊ ျပည္သူ႕ေငြစာရင္းေကာ္မတီ) ၏ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏွင့္စပ္လ်ဥ္း ေသာထင္ျမင္ခ်က္မွာ ကုမုျဒာဂ်ာနယ္တြင္ ေအာက္ပါအတိုင္းေဖာ္ျပထားပါသည္-
“ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈျဖစ္ေပၚရေသာအေၾကာင္းအရင္း (Factor) မ်ားစြာရွိေၾကာင္း၊ ကမၻာမွာ အစိုးရက Budget deficit (ဘတ္ဂ်တ္လိုေငွျပျခင္း) ကို ဗဟိုဘဏ္မွ ထုတ္ေခ်း၍ မရေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဗဟိုဘဏ္မွ အတိုင္းအတာတစ္ခု အထိ ေခ်းေနေသးေၾကာင္း၊ အစိုးရ၏ ဘတ္ဂ်က္လိုေငြအေပၚႏိုင္ငံတကာတြင္ ဗဟိုဘဏ္မွ ထုတ္ေခ်းသည့္စနစ္ကို မက်င့္သုံး‌ေသးေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဘတ္ဂ်တ္လိုေငြ၏ ၆၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ အား ဗဟိုဘဏ္မွ ေငြတိုက္လက္မွတ္ (Treasure bill) ကို အတိုးႏႈန္း ၄ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖင့္ ထုတ္ေပးခဲ့ရေသာေၾကာင့္ ပိုက္ဆံမ်ား႐ိုက္ထုတ္သလိုျဖစ္ေနေၾကာင္း” သုံးသပ္ေျပာၾကား ခဲ့ပါသည္။
Mr. Matt Davies ( ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ SMP အႀကီးအကဲ IMF)က ၂၁-၁-၂၀၁၄ ရက္ေန႔တြင္ ကုန္သည္/စက္မႈအသင္းခ်ဳပ္၌ က်င္းပေသာ IMF ၏ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတြင္ ေအာက္ပါအတိုင္း ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္-
“ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈသည္ ျမင့္တက္ဆဲျဖစ္ၿပီး ေငြေၾကးႏွင့္ ေခ်းေငြမ်ားတိုးတက္လာျခင္း၊ က်ပ္ေငြတန္ဖိုးေလ်ာ့က်လာျခင္း၊ ဓာတ္အားခႏႈန္းထားမ်ား ျမင့္တက္လာရန္ရွိျခင္း စသည့္ ဖိအားေပးမႈမ်ားလည္းရွိေနေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံျခားအရံေငြပမာဏသည္လည္း နည္းပါးေနေသးသည့္အတြက္ ႐ိုက္ခတ္မႈတစ္စုံတစ္ရာရွိလာေသာအခါ ထိခိုက္လြယ္မည့္အေနအထား မ်ားရွိေၾကာင္း ႏွင့္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏႈန္းကို ေလ်ာ့ခ်ရန္ဘတ္ဂ်တ္လိုေငြမ်ားကို ေငြစကၠဴ ႐ိုက္ထုတ္ျဖည့္ဆည္းသည့္ အေလ့အထအား လၽွင္ျမန္ စြာ ေလ်ာ့ခ်ေပးရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း” ကို အဆိုပါသတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတြင္ ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။

၁၂။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏွင့္စပ္လ်ဥ္းေသာ ႏိုင္ငံတကာအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ အစီရင္ခံစာမ်ား
Myanmar World Journal တြင္ ႏိုင္ငံတကာေငြေၾကးရန္ပုံေငြအဖြဲ႕ (IMF) မွ
၂၁-၁-၂၀၁၄ ရက္ေန႔ ျမန္မာႏိုင္ငံကုန္သည္ႀကီးမ်ားႏွင့္ စက္မႈလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္း၌ ျပဳလုပ္ေသာ  IMF ၏ SMP (Staff-Monitored Program) ဒုတိယအႀကိမ္ဆန္းစစ္ျခင္း အစီရင္ခံစာတြင္ ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ႏွင့္ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ တို႔တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ၏ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏႈန္းျမင့္မားႏိုင္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားပါသည္။ အဆိုပါထုတ္ျပန္ခ်က္အရ ေငြေၾကး‌ေဖာင္းပြ မႈႏႈန္းသည္ ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ဘ႑ာေရးႏွစ္ကုန္တြင္ ၆ ရာခိုင္ႏႈန္းအထက္ ေရာက္ရွိမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း၊ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ အျမင့္ပိုင္းတြင္ ဆက္လက္တည္ရွိေနမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏႈန္းသည္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေမလတြင္ စံခ်ိန္တင္က်ဆင္းမႈအျဖစ္ ျမန္မာက်ပ္ေငြတန္ဖိုးျမင့္တက္လာခဲ့ၿပီး ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏႈန္း သည္ ၁ . ၈ ရာခိုင္ႏႈန္းသာရွိခဲ့ေၾကာင္း၊ အမ်ိဳးသားဘက္စုံဖြံ႕ၿဖိဳးေရးစီမံကိန္းႏွစ္ရွည္      ရည္မွန္းခ်က္ဆိုင္ရာ စီးပြားေရးႏွင့္ လူမႈေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈအတြက္ အ‌ေျခခံမူေဘာင္ တြင္ ေဖာ္ျပထားခ်က္အရ သိရပါေၾကာင္း၊ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလတြင္ ၁ ဒသမ ၉၅ ရာခိုင္ႏႈန္း သာရွိခဲ့ၿပီး လက္ရွိကာလ တြင္ အဆေပါင္းမ်ားစြာျမင့္တက္လာေၾကာင္း အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။

ျမန္မာ့သားေကာင္း ဂ်ာနယ္တြင္ အာရွဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဘဏ္ (ADB) မွ ေျပာၾကားခ်က္မ်ားမွာ-
အစိုးရက႑လစာေငြ တိုးျမႇင့္မႈ၊ မီတာခတိုးျမႇင့္မႈႏွင့္ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားတြင္ အိမ္ၿခံေျမေစ်းႏႈန္းမ်ား ျမင့္တက္လာမႈမ်ားရွိေနျခင္းသည္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈအတြက္ စိုးရိမ္ဖြၾယ္ဖစ္ေသာ္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈပမာဏသည္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္တြင္ ၆.၆ ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင့္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ ၆.၉ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔သာ ရွိမည္ဟုခန္႔မွန္းထားေၾကာင္း၊ ၿပီးခဲ့ေသာႏွစ္မ်ားတြင္ ႏိုင္ငံတကာေႂကြးၿမီမ်ားကို ေလ်ာ့ခ်ႏိုင္ခဲ့ျခင္းသည္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈျဖစ္ေစသည့္ ဖိအား မ်ားကို တည္ၿငိမ္လာေစရန္ အေထာက္အကူျဖစ္ေစသည့္အျပင္ ပို႔ကုန္ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ားအား ေျဖေလၽွာ႔ေပးခဲ့ျခင္း၊ ႏိုင္ငံျခားေငြလဲႏႈန္းကို အရွင္ျဖစ္ေစရန္ ေျဖေလၽွာ႔ေပးျခင္းမ်ား ေဆာင္႐ြက္ခဲ့မႈေၾကာင့္လည္း ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏႈန္းကို သက္ေရာက္မႈရွိေၾကာင္း အာရွဖြံ႕ၿဖိဳး ေရးဘဏ္ (ADB) မွ ေျပာၾကားခ်က္မ်ား အား ေကာက္ႏုတ္တင္ျပထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။

၁၃။ အာဆီယံအဖြဲ႕ဝင္ႏိုင္ငံမ်ား၏ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏႈန္းမ်ား
ဇယား (၂) - ၂၀၁၄ ခုႏွစ္အတြင္း အာဆီယံအဖြဲ႕ဝင္ႏိုင္ငံမ်ား၏ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏႈန္းမ်ား
ႏိုင္ငံအမည္    ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏႈန္း
ျမန္မာႏိုင္ငံ             ၅.၆၇ ရာခိုင္ႏႈန္း
မေလးရွားႏိုင္ငံ         ၃.၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္း
အင္ဒိုနီးရွားႏိုင္ငံ       ၄.၅၃ ရာခိုင္ႏႈန္း
စင္ကာပူႏိုင္ငံ          ၁.၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္း
ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံ        ၄.၉၄ ရာခိုင္ႏႈန္း
ကေမၻာဒီးယားႏိုင္ငံ    ၄.၅၅ ရာခိုင္ႏႈန္း
ထိုင္းႏိုင္ငံ              ၂.၁၆ ရာခိုင္ႏႈန္း
ဘ႐ူႏိုင္းႏိုင္ငံ          ၀.၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္း
လာအိုႏိုင္              ၃.၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္း
ဖိလစ္ပိုင္ႏိုင္ငံ         ၄.၉၀ ရာခိုင္ႏႈန္း
ဇယား (၃) - အျခားေသာႏိုင္ငံမ်ား၏ ပ်မ္းမၽွေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏႈန္းႏွင္‌့ လက္ရွိေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏႈန္း 
   

ႏိုင္ငံအမည္
ပ်မ္းမၽွေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏႈန္း
လက္ရွိေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏႈန္း
ခုႏွစ္    
ရာခိုင္ႏႈန္း    
ခုႏွစ္    
ရာခိုင္ႏႈန္း
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ    ၁၉၅၈-၂၀၁၄၃.၁၆၂၀၁၄ ဇြန္လ    ၃.၆၀
တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ    ၁၉၈၆-၂၀၁၄၅.၇၁၂၀၁၄ ဇူလိုင္လ    ၂.၃၀
အိႏၵိယႏိုင္ငံ    ၂၀၁၂-၂၀၁၄၉.၄၉၂၀၁၄ ဇူလိုင္လ    ၇.၉၆
ၾသစေတးလ်ႏိုင္ငံ    ၁၉၅၁-၂၀၁၄၅.၂၃၂၀၁၄ ဒုတိယ ၃ လပတ္    ၃.၀၀
ဂ်ာမနီႏိုင္ငံ    ၁၉၅၀-၂၀၁၄၂.၄၇၂၀၁၄ ဇူလိုင္လ    ၀.၈၅
 

သတိျပဳရန္
ဤသတင္းအခ်က္အလက္သည္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအား ၎တို႔၏ လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ တာဝန္မ်ားကို ေဆာင္႐ြက္ရာတြင္ အေထာက္အကူျပဳရန္အတြက္ ျဖစ္ပါသည္။ ပုဂၢိဳလ္ေရးဆိုင္ရာ ကိစၥ တစ္စုံတစ္ခုအတြက္ အသုံးျပဳရန္မဟုတ္ပါ။ အခ်ိန္ႏွင့္ တေျပးညီ ေနာက္ဆုံးရသတင္းျဖစ္မည္ဟု သတ္မွတ္မထားသင့္ပါ။ ဤအခ်က္အလက္မ်ားအား တရားဝင္ သို႔မဟုတ္ ပညာရွင္ဆိုင္ရာအႀကံေပးခ်က္အျဖစ္ မသတ္မွတ္သင့္ပါ။ အထူးအႀကံေပးခ်က္ သို႔မဟုတ္ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားလိုအပ္ပါက အရည္  အေသြးျပည့္မီေသာသင့္ေလ်ာ္သည့္ ကၽြမ္းက်င္ပညာရွင္ႏွင့္ ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္သင့္ပါသည္။ လႊတ္ေတာ္ သုေတသနဝန္ေဆာင္မႈသည္ စာတမ္းတိုမ်ားတြင္ ပါဝင္ေသာအေၾကာင္းအရာမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ လႊတ္ေတာ္ ဝန္ထမ္း မ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ပါသည္။ အမ်ားျပည္သူႏွင့္ ေဆြးေႏြးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ျခင္းမရွိပါ။

Date issused 
Friday, September 12, 2014 - 12
Research File 
https://www.pyithuhluttaw.gov.mm/?q=content/ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈ

No comments:

*** လာလည္ေသာအေပါင္းအသင္းမ်ား မိမိ ASN GROUP ONLINE SHOP ကေန သင္တိုု႔အလိုုရွိေသာပစၥည္းမ်ားကိုု ရွာေဖြၿပီး ORDER မွာလိုု႔ရေနပါၿပီ ***

ASNGROUP WAREHOUSE DEALS DEEPS DISCOUNT!