Popular Posts!

Saturday, May 21, 2011

ဥေရာပ ေစ်းကြက္ႏွင့္ ျမန္မာ့သရက္သီး

ယခုအခါ စီးပြားေရးနယ္ပယ္ အသီးသီးတြင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း ပုိင္ရွင္မ်ားႏွင့္ သက္ဆုိင္ရာ အဖြဲ႕အစည္း အသီးသီးတုိ႔၏ ပူးေပါင္းလုပ္ကုိင္ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားေၾကာင့္ ျပည္ပပုိ႔ ကုန္လုပ္ငန္းမ်ား လ်င္ျမန္စြာ တုိးတက္ေအာင္ျမင္ ျဖစ္ထြန္းေနသည္ကုိ ေတြ႕ျမင္ၾကရမည္ ျဖစ္သည္။ အဆုိပါ ျဖစ္ထြန္းေအာင္ျမင္ေနေသာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ျပည္ပပုိ႔ကုန္ သရက္သီးေစ်းကြက္၏ ျဖစ္ထြန္း ေအာင္ျမင္ေနမႈမွာ အားရေက်နပ္ဖြယ္ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ သရက္ သီးမ်ဳိးစိတ္၊ မ်ဳိးကြဲမ်ားစြာ ရွိေနေသာ္လည္း
သရက္ပင္မ်ားမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံ အႏွံ႔ စုိက္ပ်ဳိးျဖစ္ထြန္းေအာင္ ျမင္ေနေသာ ႏွစ္ရွည္ခံသီးပင္ သစ္ပင္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ယခင္က သရက္ကုိ စီးပြားျဖစ္ စုိက္ပ်ဳိးမႈ မရွိသေလာက္ပင္ နည္းပါးေနခဲ့သည္။ သရက္ပင္မ်ားကို ဥယ်ာဥ္ၿခံေျမလုပ္
ငန္းမ်ားတြင္ ဆယ္ဘက္ရာဘက္ အေနႏွင့္သာ တြဲဖက္စုိက္ပ်ဳိးခဲ့ၾကၿပီး ျပည္တြင္း စားေသာက္မႈအတြက္သာ စုိက္ပ်ဳိးခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ သရက္ သီးစိမ္းကုိ တုိ႔စရာ၊ သေရစာမ်ား အျဖစ္သာစားသုံးခဲ့ၾကၿပီး သရက္သီး အမွည့္ကုိ အာဟာရ အစားအစာ အျဖစ္သာ စားသုံးခဲ့ၾကသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ယခင္က ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ သရက္သီး ေစ်းကြက္ဟူ၍ ႀကီးႀကီးမားမား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ မရွိခဲ့သလုိ သရက္သီး ကုန္သည္ဟူ၍ လည္း အနည္းငယ္မွ်သာ ရွိေနခဲ့ သည္။

သုိ႔ေသာ္ ယခုအခါ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ား၏ အေျခအေနမ်ားမွာ ယခင္ႏွင့္ ယခု ဘာတစ္ခုမွ မတူေတာ့။ ျပည္တြင္း စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ားမွာ ေခတ္စနစ္ႏွင့္ လုိက္ေလ်ာညီေထြ ေျပာင္းလဲလာခဲ့ၾကသည္။ အျမင္က်ယ္ၿပီး မ်က္စိပြင့္ လာခဲ့ၾကသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ တုိ႔စရာႏွင့္ ျပည္ တြင္းစားသုံးမႈအတြက္သာ
စုိက္ပ်ဳိး ထုတ္လုပ္ခဲ့သည့္ သရက္သီးမ်ားမွာ ျပည္ပေစ်းကြက္ဝင္ ကုန္ပစၥည္းေတြ ျဖစ္လာခဲ့ၾကၿပီး သရက္စုိက္ပ်ဳိးေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို စီးပြားျဖစ္ လုပ္ကုိင္လာခဲ့ၾကသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သရက္ ေစ်းကြက္မွာလည္း ႏုိင္ငံတကာ ေစ်းကြက္ေတြအထိ ႀကီးမားက်ယ္ျပန္႔လာကာ သရက္ကုန္သည္ အဆင့္သာ မကေတာ့ဘဲ သရက္ကုမၸဏီ အဆင့္အထိ တုိးတက္ျဖစ္ေပၚ လာခဲ့သည္။

လက္ရွိတြင္ ျမန္မာ့သရက္မ်ားမွာ ျပည္ပေစ်းကြက္တြင္ ဝင္ေရာက္ ထုိးေဖာက္ ေနရာရရွိေနၿပီး ေစ်းကြက္ ယွဥ္ၿပဳိင္မႈလည္း အသာစီးမွ ေအာင္ ျမင္စြာ ေက်ာ္ျဖတ္ႏုိင္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျပည္ပေစ်းကြက္မ်ားမွ ဝယ္ယူရန္ ကမ္းလွမ္းမႈမ်ားမွာလည္း တစ္ေန႔တျခား တုိးတက္မ်ားျပား လာခဲ့သည္။ တ႐ုတ္၊ ထုိင္း၊
ဘဂၤလားေဒ့ရွ္၊ စင္ကာပူႏုိင္ငံ ေစ်းကြက္မ်ား အျပင္ မေလးရွား၊ ကုိရီးယားႏွင့္ ေဟာင္ေကာင္အထိ ေစ်းကြက္ ထုိးတက္က်ယ္ျပန္႔ လာခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမန္မာ့သရက္သီး ေစ်းကြက္၏ ေအာင္ျမင္မႈမ်ားမွာ အားရ ေက်နပ္စရာ ျဖစ္ေနခဲ့ရျခင္း ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ျမန္မာ့ သရက္သီး ေစ်းကြက္မွာ အဆုိပါ ေအာင္ျမင္မႈေလာက္ႏွင့္ တင္းတိမ္ေက်နပ္ မေနခဲ့။ ဥေရာပ ေစ်းကြက္အထိ ထုိးေဖာက္ဝင္ေရာက္ ေနရာယူႏုိင္ေရးအတြက္ ဆက္လက္ ႀကဳိးစားလုပ္ကုိင္ ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ထုိသုိ႔ ႀကဳိးစားလုပ္ကိုင္ေန သကဲ့သုိ႔ ဥေရာပ ေစ်းကြက္သုိ႔ ေသ ခ်ာေပါက္ ထုိးေဖာက္ႏုိင္မည္ဟုလည္း ယုံၾကည္မႈ ရွိေနခဲ့သည္။


ထုိသုိ႔ ယုံၾကည္ခ်က္ ခုိင္မာ ေနခဲ့သည္မွာလည္း အေၾကာင္းမဲ့ မဟုတ္။ ျမန္မာ့ သရက္သီးေစ်း ကြက္တြင္ ကုိယ္ပုိင္အရည္အေသြး ေတြရွိေနၿပီးျဖစ္သည္။ အဆုိပါ အရည္အေသြး မ်ားႏွင့္ပင္ ျပည္ပေစ်း ကြက္ယွဥ္ၿပဳိင္မႈမ်ားကို အႏုိင္ယူခဲ့သည္။ ထုိ႔အျပင္ ျမန္မာ့စုိက္ပ်ဳိးေရး လုပ္ငန္း ၊ျမန္မာႏုိင္ငံ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ႏွင့္ သစ္သီးဝလံ စုိက္ပ်ဳိးထုတ္လုပ္ တင္ပုိ႔ေရာင္းခ်သူမ်ား အသင္း သစ္သီးဝလံ ကုမၸဏီမ်ားႏွင့္ ဌာနဆုိင္ရာ အဖြဲ႕အစည္းေတြရဲ႕ အခ်ိန္ႏွင့္ တစ္ေျပးညီ ကူညီပံ့ပုိးမႈ မ်ားကလည္း ထိေရာက္မႈ ရွိေနခဲ့သည္။ အဆုိပါ လုပ္ငန္းဌာန အသင္းအဖြဲ႕မ်ား၏ ေစ်းကြက္သစ္မ်ား ရွာေဖြေပးမႈ နည္းပညာမ်ား ပံ့ပုိးကူညီေပးေနမႈ စသည္ျဖင့္ လုိအပ္သလုိ ကူညီပံံ့ပုိး ေနမႈမ်ားကလည္း ျမန္မာ့သရက္သီးကို ကမၻာ့ေစ်းကြက္မွာ ဝင့္ထည္လာ ေစရန္ တြန္းအားေတြျဖစ္ေစခဲ့သည္။ ထုိ႔အျပင္ FAQ ကဲ့သုိ႔ အျပည္ျပည္ ဆုိင္ရာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကလည္း ေစ်းကြက္တြင္က်ယ္ၿပီး ေရာင္းပန္း လွေစရန္အတြက္ သရက္သီးအိတ္ စြပ္နည္းပညာမ်ားကုိ ပ့ံပုိးကူညီေပး ခဲ့သည္။ ျပည္ပေစ်းကြက္မ်ားကလည္း ေစ်းကြက္မွာ မ်က္ႏွာပန္းလွၿပီး ထိခိုက္ပ်က္စီးမႈ နည္းပါးေစရန္ ထုပ္ပုိးမႈ နည္းစနစ္မ်ား စကၠဴဂ်ပ္မာမ်ားကို ပံ့ပုိးကူညီ ခဲ့ၾကသည္။ ထုိကဲ့သုိ႔ အေျခခံေကာင္းေတြ ရွိေနခဲ့သျဖင့္ ျမန္မာ့သရက္ ေစ်းကြက္မွာ ဥေရာပတြင္ ေျခခ်ႏုိင္ရန္ ေသခ်ာသည္ဟု ယုံၾကည္ခ်က္ခုိင္မာ ေနခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ျမန္မာ့သရက္သည္ တုိ႔စရာ ဘဝမွ ကမၻာ့ေစ်းကြက္ဝင္ သစ္သီး ျဖစ္လာခဲ့ရသည္မွာ အလြယ္တကူ ျဖစ္လာခဲ့ရျခင္းမဟုတ္။ ျမန္မာ့သ ရက္ေစ်းကြက္၏ အတိတ္သမုိင္းကုိ ျပန္ၾကည့္မည္ဆုိလွ်င္ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝ ခန္႔တြင္ ျမန္မာ့ သရက္သီးမ်ားမွာ ထမင္းဝုိင္း အလယ္တြင္ တုိ႔စရာ စားစရာ ဘဝႏွင့္သာ ရွိေနခဲ့ၾကသည္။ ထုိမွေျမစမ္း ခရမ္းပ်ဳိးသည့္ အေနႏွင့္ နယ္စပ္ကုန္ သြယ္ေရးမွ တစ္ဆင့္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံကုိ စမ္းသပ္တင္ပုိ႔ခဲ့ၾကသည္။ တ႐ုတ္တုိ႔ အႀကဳိက္ေတြ႕ သြားခဲ့သျဖင့္ ေစ်းကြက္တြင္က်ယ္ ခုိင္မာလာခဲ့သည္။ ထုိ႔ေနာက္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး စခန္းမ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္ေနသည့္ ထုိင္း ႏုိင္ငံႏွင့္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ႏုိင္ငံမ်ားသုိ႔
ထပ္မံစမ္းသပ္တင္ပုိ႔ခဲ့ရာ ေစ်းကြက္ ေအာင္ျမင္မႈေတြ ရွိလာျပန္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမန္မာ့သရက္သီးမ်ားမွာ- ခုိင္မာေသာ ျပည္ပေစ်းကြက္ဝင္ သစ္သီးျဖစ္လာၿပီး ျပည္ပသုိ႔ တင္ပုိ႔ ေရာင္းခ်ခဲ့ၾကသည္။ ျပည္ပေစ်း ကြက္မ်ားတြင္ သရက္သီး တစ္တန္ ကုိ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၂ဝ မွ ၃၅ဝ အထိ ေစ်းႏႈန္းရရွိလာခဲ့သည္။


ျမန္မာ့သရက္သီးမ်ားမွာ တ႐ုတ္၊ ထုိင္းႏွင့္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ႏုိင္ငံတို႕တြင္ ေစ်းကြက္တြင္က်ယ္ခုိင္မာ ေနၿပီျဖစ္သျဖင့္ စင္ကာပူႏုိင္ငံသုိ႔ ထပ္မံစမ္းသပ္ တင္ပုိ႔ခဲ့ျပန္သည္။ ျမန္မာ့သရက္သီးမ်ား၏ ဇာတာစန္း လဂ္မွာလည္း ဝင္းလက္ ေတာက္ပေနသည္။ ျမန္မာ့ သရက္သီးမ်ားမွာ စင္ကာပူေစ်းကြက္၏ စိတ္ဓာတ္ႏွင့္ သိပ္ဟပ္သြားခဲ့သည္။ စင္ကာပူ သရက္သီးႀကဳိက္သူမ်ားက အလုအယက္ ဝယ္ယူအားေပး ခဲ့ၾကသည္။ စင္ကာပူ စူပါမားကက္ႀကီးမ်ား၏ ေစ်းေခၚပစၥည္းတစ္ခု ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ဤတြင္ ေစ်းကြက္ယွဥ္ၿပဳိင္မႈမ်ားႏွင့္ႀကဳံေတြ႕ရေတာ့သည္။ ျမန္မာ့ သရက္သီးမွာ အိႏၵိယ၊ ပါကစၥတန္ ႏုိင္ငံတို႕မွ
သရက္သီးမ်ားႏွင့္ သူႏုိင္ကုိယ္ႏုိင္ အၿပဳိင္ႏႊဲကာ ေစ်းကြက္ ေနရာလုပြဲ ဆင္ႏႊဲခဲ့ရသည္။ အိႏၵိယ ႏုိင္ငံႏွင့္ ပါကစၥတန္ႏုိင္ငံတို႕မွ သရက္သီးမ်ား စင္ကာပူ ေစ်းကြက္သုိ႕ ငံု႕ဝင္လာၿပီး အ႐ႈိက္ကုိ ပင့္ထုိးခဲ့ၾကသည္။ စင္ကာပူေစ်းကြက္ သရက္သီးေစ်းႏႈန္းမွာ တ႐ုတ္၊ ထုိင္း၊ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ေစ်းႏႈန္းတုိ႕ထက္ သာသည္။ သုိ႔ေသာ္ အိႏၵိယႏွင့္ ပါကစၥတန္ သရက္မ်ားက ေစ်းေပါ ေပါႏွင့္ေရာင္းခ်ကာ ေစ်းကြက္ေနရာ ရရွိေရး ႀကဳိးစားခဲ့ၾကသည္။ ျမန္မာ့ သရက္သီးမ်ားမွာ အိႏၵိယႏွင့္ ပါကစၥတန္ ႏုိင္ငံမွ သရက္သီးမ်ား၏ ထုိးႏွက္ခ်က္ေၾကာင့္ စင္ကာပူေစ်း ကြက္မွ ထြက္ေပးရေတာ့မည့္အေျခ အေနပင္ျဖစ္သည္။

သုိ႔ေသာ္ စင္ကာပူေစ်းကြက္တြင္ ေစ်းေပါေပါႏွင့္ ေရာင္းခ်ေနသည့္ အိႏၵိယႏွင့္ ပါကစၥတန္ သရက္သီးမ်ားကုိ စိတ္မဝင္စားၾက။ ေစ်းႏႈန္း ျမင့္သည့္ ျမန္မာ့သရက္သီးမ်ားကုိသာ အလုအယက္ ဝယ္ယူအားေပး ေနခဲ့ၾကသည္။ ျမန္မာ့ သရက္သီးမွာ ေစ်းကြက္သတ္မွတ္ခ်က္ျဖစ္သည့္ အသီးအရြယ္အစား တူညီျခင္း၊ အရည္အေသြး ေကာင္းမြန္ျခင္း၊ အေရာင္အေသြး လွပျခင္း စသည့္ အခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံေနသည့္ အျပင္အနံ႔ႏွင့္ အရသာမွာလည္း အျခား ျပည္ပ သရက္သီးမ်ားထက္ ထူးကဲသာလြန္ ေကာင္းမြန္ေနခဲ့သည္။ အဆုိပါ ပင္ကုိအရည္အေသြးမ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံေနသည့္ ျမန္မာ့သရက္သီး မ်ားကုိ ေခတ္မီ ထုပ္ပုိးမႈ နည္းပညာ မ်ားႏွင့္ေပါင္းစပ္ကာ တင္ပုိ႔ေရာင္း ခ်ခဲ့ျခင္းျဖစ္သျဖင့္ စင္ကာပူေစ်း ကြက္မွ ျမန္မာ့ သရက္သီးေတြကုိသာ ႏွစ္ႏွစ္ၿခဳိက္ၿခဳိက္ဝယ္ယူ အားေပးေန ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အိႏၵိယ ႏွင့္ ပါကစၥတန္ သရက္သီးမ်ား၏ ေစ်းကြက္ယွဥ္ၿပဳိင္မႈမွာ အရာမထင္ ခဲ့။ စင္ကာပူ ေစ်းကြက္မွ ျမန္မာ့ သရက္သီးမ်ားကိုပင္ ဆက္လက္မွာ ယူေနခဲ့သျဖင့္ ဆက္လက္တင္ပု႔ိ ေပးေနခဲ့ရသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမန္မာ့ သရက္သီးမ်ား၏ ဂုဏ္သတင္းမွာ အာရွေဒသအတြင္း ပ်ံ႕ႏွံ႕သြားခဲ့သျဖင့္ ၂ဝ၁ဝ ခုႏွစ္တြင္ ဝယ္ယူရန္ဆက္ သြယ္ကမ္းလွမ္းလာသည့္ ႏုိင္ငံမ်ား တုိးတက္မ်ားျပား လာခဲ့သည္။ လက္ရွိတြင္ ျမန္မာ့သရက္သီးမ်ားမွာ တ႐ုတ္၊ ထုိင္း၊ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္၊ စင္ကာပူ၊ ႏုိင္ငံမ်ားအျပင္ ေဟာင္ေကာင္၊ ကိုရီးယားႏွင့္ မေလးရွားႏုိင္ငံမ်ား အထိ ေစ်းကြက္တြင္က်ယ္ ခုိင္မာေနၿပီ ျဖစ္သည္။ မၾကာမီ ေရာက္ရွိ လာေတာ့မည့္ သရက္သီးရာသီတြင္ သရက္သီးမ်ားကုိ ပုိမုိတင္ပုိ႔ရေတာ့ မည္ျဖစ္သည္။


သရက္သီးမ်ားကုိ ျပည္ပေစ်း ကြက္မ်ားသုိ႔ ပုိမုိတင္ပို႔ေရာင္းခ်ႏုိင္ ေရးႏွင့္ ဥေရာပေစ်းကြက္အထိ ထုိးေဖာက္ေရာက္ ရွိႏုိင္ေရး အတြက္လည္း စီစဥ္လုပ္ကုိင္ ေဆာင္ရြက္ေနၾကၿပီ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ျမန္မာႏိုင္ငံ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ႏွင့္ သစ္သီးဝလံ စုိက္ပ်ဳိးထုတ္လုပ္တင္ပုိ႔ ေရာင္းခ်သူ မ်ားအသင္းမွ ေစ်းကြက္သတ္မွတ္ ခ်က္စံခ်ိန္ စံၫႊန္းမ်ားႏွင့္အညီ တင္ပုိ႔ေရာင္းခ် ႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီပံ့ပုိး ေဆာင္ရြက္ေပးေနသည္။ ျမန္မာ့ သရက္သီးမ်ား ေစ်းကြက္အသစ္မ်ား တုိးခ်ဲ႕တင္ပုိ႔ႏုိင္ေရး၊ လက္ရွိထက္ ပုိမုိတင္ပုိ႔ ႏုိင္ေရးႏွင့္ ဥေရာပ ေစ်းကြက္အထိ ထုိးေဖာက္ႏုိင္ေရးအတြက္ မႏၲေလးတုိင္း ေဒသႀကီး သရက္သီး အစုအဖြဲ႕မွ ႀကီးၾကပ္ကာ သရက္စုိက္ ပ်ဳိးရာေဒသမ်ားတြင္ သရက္စုိက္ဧက၊ သရက္ပင္အေရအတြက္၊ သရက္ပင္ အမ်ဳိးအစားႏွင့္ ထြက္ရွိမႈ အေျခအေနမ်ားကို ၂ဝ၁ဝ ခုႏွစ္ကုန္ပုိင္းတြင္ ကြင္းဆင္းကာ စာရင္းေကာက္ယူခဲ့သည္။ ထုိ႔အျပင္ ၂ဝ၁၁ ခု၊ ေမလ ဆန္းပုိင္းတြင္လည္း သရက္သီးျပပြဲ ၿပဳိင္ပြဲမ်ားကို က်င္းပျပဳလုပ္ ေပးသြားမည္ ျဖစ္သည္။ သရက္သီးမ်ား၏ အရည္အေသြး ပုိမုိေကာင္းမြန္ လာေစရန္ ျမန္မာႏုိ္င္ငံ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ႏွင့္ သစ္သီးဝလံ စုိက္ပ်ဳိးထုတ္လုပ္ တင္ပုိ႔ ေရာင္းခ်သူမ်ားအသင္းမွ သရက္သီးစြပ္အိ္တ္ ငါးသန္းကို သရက္စုိက္ေတာင္သူမ်ားထံ ျဖန္႔ေဝ ေပးရန္ စီစဥ္လုပ္ေဆာင္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။ မႏၲေလး-ေနျပည္ေတာ္ အျမန္လမ္းမႀကီး နံေဘးရွိ ေျမလြတ္၊ ေျမ႐ုိင္းမ်ားကုိ သရက္သီးဇုန္မ်ား ထူေထာင္ႏုိင္ေရးအတြက္ သရက္စုိက္ ေတာင္သူမ်ားကို ေရာင္းခ်ေပးခဲ့သည္။ သရက္သီး တင္ပုိ႔ေရာင္းခ်သည့္ ကုမၸဏီမ်ားကလည္း သရက္စုိက္ ေတာင္သူမ်ားထံ သြားေရာက္ကာ သရက္စုိက္ပ်ဳိး တင္ပုိ႔ေရာင္းခ်ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ နည္းပညာ ျဖန္႔ေဝေပးျခင္း၊ ျပည္ပတင္ပုိ႔ရန္ ကူညီေဆာင္ ရြက္ေပးျခင္း၊ သြင္းအားစု အကူအညီ မ်ားပံ့ပုိးေပးျခင္းအစရွိသည္တုိ႔ကုိ ျပဳလုပ္ေပးေနၿပီျဖစ္သည္။


ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမန္မာ့သရက္ ေစ်းကြက္မွာ ယခုႏွစ္ သရက္သီးရာသီတြင္ ယခင္ႏွစ္မ်ားကထက္ ျပည္ပ ေစ်းကြက္မ်ားသုိ႔ ပုိမုိေရာင္းခ် လာႏုိင္မွာျဖစ္ၿပီး ရည္မွန္းခ်က္အတုိင္း ဥေရာပ ေစ်းကြက္သုိ႔ မၾကာမီ ဝင္ေရာက္ထိုးေဖာက္ ေနရာရရွိရန္ ေသခ်ာေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း။ သရက္သီး ေစ်းကြက္ႏွင့္ ဆက္ႏြယ္ပတ္သက္ သူအားလုံးမွ ယုံၾကည္မႈ အျပည့္ရွိ ေနေၾကာင္း ေလ့လာသိရွိရသည္။ 
မင္းသစၥာလိႈင္၊ကဒံုကနိ

No comments:

*** လာလည္ေသာအေပါင္းအသင္းမ်ား မိမိ ASN GROUP ONLINE SHOP ကေန သင္တိုု႔အလိုုရွိေသာပစၥည္းမ်ားကိုု ရွာေဖြၿပီး ORDER မွာလိုု႔ရေနပါၿပီ ***

ASNGROUP WAREHOUSE DEALS DEEPS DISCOUNT!