ျမန္မာ့ ေက်ာက္စိမ္း Jadeite
ေက်ာက္မ်က္ရတနာ၏ အေရာင္ ၀င္ေရာက္မႈသဘာ၀ကို အရည္ဟု ေခၚၾကသျဖင့္ ေက်ာက္ရည္ေက်ာက္သား ဟူေသာ စကားသည္ ေက်ာက္မ်က္ ရတနာ ေရာင္း၀ယ္ေရးေလာကတြင္ ေရပန္းစားသည့္ စကားမ်ားျဖစ္ေလသည္။ ေက်ာက္ရည္ေက်ာက္သား အေပၚ မူတည္၍ ရတနာ၏ တန္ဖိုးကို သတ္မွတ္ၾကေလရာ ေက်ာက္မ်က္ပညာ ကြ်မ္းက်င္သူသည္ ထိုႏွစ္မ်ဳိး စလုံးကို ကြ်မ္းက်င္ရေလသည္။
ျပင္ပ႐ုပ္လကၡဏာကို ၾကည့္၍ အတြင္းသားကို ေလ့လာအကဲခတ္ရ သည့္ ပညာသည ေက်ာက္မ်က္ပညာ၏ အေရးႀကီးေသာ ပညာရပ္ မ်ားျဖစ္ေလသည္။ျပင္ပလကၡဏာသည္ အတြင္း သားကို ေဖာ္ျပေနသည့္ တိက်ေသခ်ာေသာ လကၡဏာဟု ပိုင္းျဖတ္၍ မရေသာ္လည္း ထိုလကၡဏာ မ်ားသည္ အတြင္းသားကို အကဲခတ္ရာတြင္ အေတြ႕အၾကံဳ အရ သုံးစဲြေနရသည့္ လကၡဏာမ်ား ျဖစ္ေလသည္။
ေက်ာက္စိမ္းအ႐ိုင္းတုံးတစ္တုံးကို အကဲခတ္သူသည္ ေက်ာက္စိမ္းတုံး၏ ျပင္ပ လကၡဏာမ်ားကိုၾကည့္၍ သူ၏ အေတြ႕အၾကံဳ ႂကြယ္၀မႈျဖင့္ အကဲခတ္ရ ေလသည္။ထိုေက်ာက္စိမ္းအ႐ိုင္းတုံးသည္ မည္သည့္ အရပ္ေဒသက ထြက္သလဲ၊ ဘယ္လိုအမ်ဳိးအစားလဲစတာက ေန ခ်ဥ္းကပ္ရသည္။ ဖားကန္႔ကလား၊ လုံးခင္းကလား၊ တာမခန္ဘက္ကလား၊ခႏၲီးဘက္ကလား စသျဖင့္ ထြက္ရွိသည့္ အရပ္ေဒသကို ၾကည့္ရသည္။ထြက္ရွိရာ ေဒသကိုလိုက္၍ ျပင္ပအခြံကြာျခားသည္။
ျပင္ပလကၡဏာ ကဲြျပားမႈ ရွိ သည္။ ထြက္ရွိရာ အရပ္ေဒသကို လွမ္းေထာက္မိၿပီဆိုသည္ႏွင့္ ေမွာ္အမ်ဳိး အစားကို ၾကည့္ရသည္။ေမွာ္ေတြကဲြျပား သလို ေက်ာက္စိမ္း၏ ျပင္ပလကၡဏာ၊ အတြင္းသားေတြကလည္း ကဲြျပားသည္။ေက်ာက္သား၊ ေက်ာက္ရည္ကလည္း ကဲြျပားသည္။
ေက်ာက္ခြံၾကည္၍ ခြဲျခားပံု
ေက်ာက္စိမ္းသည္ သဘာ၀တြင္းထြက္ျဖစ္သျဖင့္ သဘာ၀ တြင္းထြက္မ်ား၏ကိုယ္ပိုင္လကၡဏာကို ပိုင္ဆိုင္ထားသည္။ ေက်ာက္သား အႏုအရင့္ေပၚ မူတည္ ၍ ေက်ာက္၏အေရာင္ေတာက္ေျပာင္မႈ (အရည္တက္) ကြာျခားသြားသည္။ေက်ာက္သားအႏုအရင့္ေပၚမူတည္၍ ေက်ာက္ရည္ေက်ာက္ေသြး လင္းလက္ ေတာက္ပရႊန္းစိုသြားရျခင္းျဖစ္သည္။ ေက်ာက္စိမ္း အ႐ိုင္းတုံး တစ္တုံး၏ လကၡဏာကို
ေလ့လာရာတြင္ ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာ လက္ဆင့္ကမ္းလာသည့္ အေတြ႕ အၾကံဳ၊ မိမိကိုယ္ပိုင္အေတြ႕အၾကံဳတို႔ျဖင့္ ခန္႔မွန္းအကဲခတ္ရသည္။ စိတ္ရွည္ လက္ရွည္ႏွင့္ စနစ္က်စြာအကဲျဖတ္ရသည္။
ေက်ာက္အကဲထက္ လူအကဲခတ္ရတာက ပို၍ ခက္ခဲေၾကာင္း ေရွးလူႀကီး သူမမ်ားက ၎တို႔၏အေတြ႕အၾကံဳကို လက္ဆင့္ကမ္း ခဲ့ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ လည္း လူကဲကို ေက်ာက္ကဲေလာက္ပင္ ဂ႐ုစိုက္ၿပီး အေလးထားကာ အကဲခတ္မႈမရွိၾကသည္ကို ေတြ႕ေနရမည္ျဖစ္ သည္။ ေက်ာက္စိမ္းအ႐ိုင္းတုံးတစ္တုံးကို ေက်ာက္မ်က္ရတနာ ကြ်မ္းက်င္သူတို႔၏ အၾကမ္းဖ်င္း ေလ့လာပုံကိုၾကည့္ၾကပါမည္။
ေက်ာက္စိမ္းကာလာသတ္မွတ္ပံု
ထိုသဘာ၀မ်ားသည္ သီအိုရီ သေဘာျဖစ္သြားသည္။ ထို သေဘာတရားမ်ားျဖင့္ ေက်ာက္စိမ္းအ႐ိုင္းတုံးကို တစ္ခုခ်င္းတိုက္ၾကည့္ရ သည္။ အေပြး၊ မန္း၊ ယမ္း၊ ေခ်ာ္ စေသာလကၡဏာမ်ားသည္ ေက်ာက္စိမ္းအ႐ိုင္း တုံးကို အကဲခတ္ရာတြင္ ျပင္ပ လကၡဏာ အျဖစ္ၾကည့္ရသည့္ အခ်က္မ်ားျဖစ္ေနသည္။
ေက်ာက္စိမ္းအ႐ိုင္း၏ ျပင္ပ လကၡဏာတြင္ ယင္းအခ်က္မ်ားထဲမွ အနည္းဆုံး ႏွစ္ခ်က္ကိုေတာ့ ေတြ႕ရေလ့ ရွိသည္။
ယင္းလကၡဏာမ်ားရွိေနေသာ္ လည္း ေက်ာက္စိမ္းမဟုတ္သည့္၊ ရတနာ တန္း၀င္ ေက်ာက္မဟုတ္သည့္ အ႐ိုင္း တုံးေတြကိုလည္း ေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။အေလးခ်ိန္ကို ဆၾကည့္ျခင္းကိုလည္း ေက်ာက္႐ိုင္းအကဲျဖတ္သူမ်ားက သုံး ေလ့ရွိသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ အေပြးဆိုတာကေတာ့ သစ္ပင္မ်ား တြင္ အေပြးတက္သလိုပင္ ေက်ာက္စိမ္းအ႐ိုင္း၏ အခံြေပၚတြင္ ေတြ႕ရသည္။
ထိုအေပြးကအတြင္းသား၏ အရည္၀င္ ေရာက္မႈကို အကဲခတ္ရသည့္ အခ်က္ ျဖစ္သလို ေက်ာက္စိမ္းအ႐ိုင္း၏ တန္း၀င္ လကၡဏာ လည္း ျဖစ္ေလသည္။ေက်ာက္ အ႐ိုင္း၏ သက္တမ္းသို႔မဟုတ္ ေက်ာက္ သားအႏုအရင့္ကို ခန္႔မွန္း၍လည္းရေလသည္။ အေပြး၏ျဖစ္တည္မႈ အစိပ္ အက်ဲကိုၾကည့္ကာ ေက်ာက္ရည္ ေက်ာက္သားကိုခန္႔မွန္းရသည္။ မန္းက်ေတာ့ အေပြးထက္ပင္ပို၍ စိပ္ၿပီး အလြန္ေသးငယ္ေသာ အစက္အေျပာက္အစုအေ၀းကေလးျဖစ္သည္။
ပုရြက္ဆိတ္မ်ား စုျပံဳခဲေနသည့္ သၾကား ရည္ကြက္လိုထင္ရသည္။ ထိုမန္းက ေက်ာက္စိမ္းအတြင္းသားထဲ အရည္၀င္ ေရာက္ေနမႈကို ေျခရာခ်န္ထားသလို ရွိသည္။မန္းတြင္ အေရာင္ပါသည့္ အစက္အေျပာက္ကေလးေတြပါသည္။ ေက်ာက္အကဲခတ္သူတို႔မွန္ဘီလူးသုံး၍ ဂ႐ုတစိုက္ၾကည့္႐ႈ အကဲခတ္ရသည့္ သဘာ၀ လကၡဏာျဖစ္သည္။ မန္းကိုမွန္ဘီလူးျဖင့္ ခ်ဲ႕၍ေလ့လာျခင္းသည္ ေက်ာက္သားကို မွန္းဆ၍ရသလို အရည္၊ ယမ္း၊ ရွင္းစသည့္ ေက်ာက္တြင္း သား လကၡဏာကို အကဲခတ္ႏိုင္ သည္။
ယမ္းကေတာ့ ေက်ာက္စိမ္း၏ အတြင္း သားထဲကေန ေပၚေပၚထင္ထင္ထြက္ ေပၚလာသည့္ ျပင္ပ လကၡဏာဟု ဆိုႏိုင္သည့္ အေရာင္ေတာက္ပေန ေသာ ခရစၥတယ္မ်ားျဖစ္သည္။ထိုယမ္း မ်ားသည္ ေက်ာက္သားထဲတြင္ အခ်ဳိ မႈန္႔ေတာင့္ကေလးေတြ စုခင္းထားသလို ေနရာယူထားၿပီး ေက်ာက္၏အရည္ (အေရာင္)ကူးမႈကို တားဆီးတတ္သည့္ သဘာ၀လကၡဏာမ်ားျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ယင္းသဘာ၀သည္ပင္ လွ်င္ ေက်ာက္သား အတြင္းအရည္ကူး ျဖန္႔သြားမႈကို အားေပးသည့္ လကၡဏာ ျဖစ္ေနတတ္သည္။
ေက်ာက္ရည္ ေက်ာက္သားကို ထိုယမ္းကပို၍ ေတာက္ပ လွစိုေစေလသည္။ ေခ်ာ္ကေတာ့ ေက်ာက္စိမ္း ထြက္ရွိ ရာေဒသ၏ ေျမႏွင့္ေက်ာက္တို႔၏ ဆက္ စပ္မႈကို ေလ့လာႏိုင္သည့္လကၡဏာ ျဖစ္သည္။
ေက်ာက္၏ အသက္အႏု အရင့္ကိုလည္း အကဲျဖတ္ႏိုင္သည့္ လကၡဏာျဖစ္သည္။ထိုေခ်ာ္မ်ားကို ေက်ာက္စိမ္းအ႐ိုင္းတုံး၏ မ်က္ႏွာျပင္ ေပၚတြင္ ေရညိႇတက္ေနသလို ေတြ႕ရတတ္သည္။
ထိုလကၡဏာက ေက်ာက္ စိမ္းအ႐ိုင္း၏ သဘာ၀ထဲတြင္ ဖဲြ႕တည္ရွိ ေနပုံကိုမွန္းဆၾကည့္ႏိုင္သည့္ သဘာ၀ လကၡဏာဟုလည္း ဆိုႏိုင္သည္။ ယင္းအေျခခံလကၡဏာမ်ားကို ျပင္ပ ကေန ၾကည့္႐ႈအကဲခတ္ရာတြင္ မွန္ ဘီလူးျဖင့္ ဂ႐ုတစိုက္ၾကည့္႐ႈကာ ဖတ္ၾက ရသည္။ ေက်ာက္အ႐ိုင္း၏အခံြကပါး လွ်င္ေတာ့ မီးထိုး၍ၾကည့္ႏိုင္သည္။
ေက်ာက္အ႐ိုင္းကို တန္ဖိုးျဖတ္ရာတြင္ ထိုသဘာ၀လကၡဏာမ်ားကို ၾကည့္၍အကဲျဖတ္ၾကသည္။ အေပြး၊ မန္းေတြကို ေဖာက္၍လည္း အတြင္းသားကို ေခ်ာင္း ၾကည့္ရသည္။ ျပခ်က္က ေက်ာက္စိမ္း အ႐ိုင္း၏အတြင္းသားကို အနည္းငယ္ လွစ္ဟျပလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ျပခ်က္ေဖာက္၊ ပြတ္၊ တိုက္၍ ျပရသည္ မွာ စြန္႔စားရေသာ အလုပ္ျဖစ္သည္။ထိုျပခ်က္ကေလးကို မီးထိုး၊ မွန္ထိုး၊ ေနထိုးကာ ၾကည့္ၾက၊ အကဲျဖတ္ၾက သည္။ထိုသို႔ျပရာတြင္လည္း ေဖာက္ ခ်က္၊ ျပခ်က္ကို စိတ္၀င္စားေအာင္ ျပရသည္။
ေက်ာက္အ႐ိုင္းတုံးတစ္တုံး၏ ေအာင္၊ ႐ႈံးကို ျပသည့္လကၡဏာေတြကို အေျခခံ၍ ေဖာက္ခ်က္၊ ျပခ်က္ကို ေဖာ္ ထုတ္ရသည္။ ျပခ်က္၊ ေဖာက္ခ်က္ကို ေဖာ္ထုတ္ရသည့္ ပညာသည္ စိန္ေခၚမႈမ်ားစြာရွိေလသည္။ ေဖာက္ခ်က္၊ ျပခ်က္က ေအာင္သြား လွ်င္ အ႐ိုင္းတုံး၏တန္ဖိုးျမင့္တက္သြားၿပီး ႏုတ္သည့္လကၡဏာျပလွ်င္ေတာ့ တန္ဖိုးက ထိုးက်သြားသည္။ေက်ာက္၏ အေပြး၊ မန္း အသြားအလာကိုၾကည့္ကာ အေတြ႕အၾကံဳ ေလ့လာမႈျဖင့္ စြန္႔စားရ ျခင္းျဖစ္သည္။ ျပင္ပလကၡဏာမ်ားသည္ ျဖစ္ႏိုင္ေျခကိုသာ တြက္ဆ၍ရသည္။ ေသခ်ာေပါက္ျဖစ္လာမည္ဟု ဆိုလိုျခင္း မဟုတ္ေပ။
သို႔ျဖစ္၍လည္း ေက်ာက္ကဲကို စိတ္ ရွည္လက္ရွည္ျဖင့္ ေလ့လာသုံးသပ္ဆင္ ျခင္ရေလသည္။ျပခ်က္ေဖာ္ထုတ္ရာ တြင္ထိုစိတ္ရွည္မႈက မွန္းဆခ်က္ကို ေက်းဇူးျပဳသည္။ ေက်ာက္႐ိုင္းတစ္တုံး ကိုတသသႏွင့္ ၾကည့္ကာ စိတ္ကူးယဥ္ ေနတတ္သည့္ ေက်ာက္သမားေတြကို ေတြ႕ၾကရေပမည္။ သူတို႔၏ အေတြ႕ အၾကံဳအေလ့အလာက သူတို႔ကို ေထာက္ ပံ့ေပးသည္။ ေက်ာက္သမားေတြက ကိုယ္တိုင္စီမံခန္႔ခဲြကာ လုပ္ကိုင္ခဲ့သည့္ ေက်ာက္ေတြကိုမွတ္မိေနတတ္သည္။
အထူးသျဖင့္ ေအာင္သည့္ေက်ာက္ႏွင့္ ျပဳတ္သည့္ေက်ာက္ေတြကို မွတ္မိေန တတ္သည္။ထိုမွတ္မိေနသည့္ ေက်ာက္ေတြကို ေနာက္လုပ္မည့္ေက်ာက္ႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ အကဲျဖတ္ၾကသည္။ ေက်ာက္ထဲက အရည္သည္ တစ္ဆင့္ခ်င္းမွ ျမင္ရသည္ ျဖစ္ရာ မွန္းဆခ်က္၊လုပ္ခ်က္တိုင္းသည္ စိန္ေခၚမႈမ်ား ျဖစ္ေလသည္။
မွန္းဆခ်က္မ်ား ျပဳလုပ္ေနခ်ိန္တြင္ ေက်ာက္သမား သည္ ေလာဘႏွင့္ပူပန္မႈကို ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ ဖို႔လိုေပသည္။ ေလာဘကအျပဳဘက္၊ အေအာင္ ဘက္ကို ပိုျမင္ေစၿပီ၊ ပူပန္မႈက ေတြေ၀မႈကိုျဖစ္ေစကာ အပ်က္ဘက္၊ အ႐ႈံးဘက္ ကို တြန္းအားေပးတတ္သည္။ ယခုခန္႔မွန္းတြက္ဆသည့္ ေက်ာက္သည္ ယခင္က ေအာင္ဖူးသည့္ ေက်ာက္၏လကၡဏာႏွင့္တူေနလွ်င္၊ အလြန္နီးစပ္ ေနလွ်င္ အျပဳဘက္၊ အေအာင္ဘက္ကို
ပိုတြက္မိတတ္သည္။
ပ်က္ဖူးသည့္ ေက်ာက္ႏွင့္ လကၡဏာတူေနလွ်င္ အလြန္နီးစပ္ေနလွ်င္ အပ်က္ဘက္ကိုပိုတြက္မိတတ္သည္။ ေက်ာက္စိမ္းသည္ လကၡဏာခြ်တ္ စြပ္တူေနလွ်င္လည္းတစ္တုံးႏွင့္တစ္တုံး ဆန္႔က်င္ဘက္အျဖစ္ ေနတတ္သည္ကို သတိလြတ္သြားတတ္ေလသည္။သို႔ျဖစ္ ၍ အကဲျဖတ္သူ၏ အေတြ႕အၾကံဳႏွင့္ အေတြးအေခၚက အေရးႀကီးေလသည္။စိတ္ပိုင္းျဖတ္မႈက အဓိကက်သည္။စိတ္ကို ကြပ္ကဲႏိုင္ဖို႔လိုသည္။ ေက်ာက္ သမားေတြက မ်ားမ်ားၾကည့္၊ နည္းနည္း ၀ယ္ဟုသတိေပးတတ္ၾကသည္။ ေၾကာက္လွ်င္ လာဘ္လဲြ၊ ရဲလွ်င္လာဘ္ ရဟုလည္း ဆိုတတ္သည္။
ေက်ာက္စိမ္း၏ ျပင္ပလကၡဏာႏွင့္ အတြင္းသေဘာ ဆက္စပ္မႈသည္သဘာ၀ျဖစ္စဥ္ေပၚမူတည္၍ ေလ့လာ ဆုံးျဖတ္ရျခင္းျဖစ္ေလရာ ဘက္ေပါင္းစုံ၊အေတြ႕အၾကံဳေပါင္းစုံတို႔ျဖင့္ အကဲခတ္ ၾကသည္။ အရည္၀င္ေရာက္ကိန္းေအာင္း မႈတြင္အႀကိဳအေထာက္ေတြရွိသည္။ ေက်ာက္စိမ္းသမားမ်ား ဘ၀င္ခိုက္သည့္ ႀကိဳးေတြရွိသည္။ထိုႀကိဳးက ေက်ာက္ရည္ ၀င္ေရာက္မႈ လမ္းေၾကာင္းႏွင့္ အတြင္း ထဲ ျဖန္႔ကားထြက္မႈကိုအားေပးသည္။ ႀကိဳးလွလွ်င္ လွသလို ေက်ာက္အ႐ိုင္း၏ ေဈးကလည္း ေျမာက္သည္။ယခုေဖာ္ျပလိုက္သည့္ အေၾကာင္း အရာမ်ားမွာ ေက်ာက္႐ိုင္းတုံးကို အကဲ ခတ္သည့္အေျခခံကေလးမွ်သာ ရွိေသး သည္။ တကယ္အကဲခတ္ရေသာ အခါအကဲျဖတ္ခ်က္ေတြမ်ားစြာက်န္ေနသည္။
ေက်ာက္စိမ္းအ႐ိုင္းတုံးကို အကဲ ခတ္ရာတြင္ အဆင့္ေပါင္းမ်ားစြာ၊ သီအိုရီ ေပါင္းမ်ားစြာ၊အေတြ႕အၾကံဳေပါင္းမ်ားစြာကို အေျခတည္၍ ေလ့လာသုံးသပ္ အကဲျဖတ္ၾကရသည္ကိုသေဘာမွ် ေလာက္ ေဖာ္ျပျခင္းသာျဖစ္သည္။သဘာ၀တြင္းထြက္ ေက်ာက္မ်က္ ရတနာတစ္ခုမွာပင္လွ်င္ သဘာ၀၏ တုံ႔ျပန္မႈအႏုအရင့္၊သက္တမ္း၊ အရည္ဖဲြ႕ တည္မႈေပၚမူတည္၍ ေက်ာက္အ႐ိုင္း တုံးတစ္တုံးမွာပင္လွ်င္တစ္ေနရာႏွင့္ တစ္ေနရာ မတူဘဲရွိရာ ေနရာတစ္ေနရာ တည္းတြင္ အတူတကြရွိေနသည့္ ေက်ာက္အ႐ိုင္းတုံးတို႔ ပို၍ကဲြျပားေန မည္ကို ခန္႔မွန္းၾကည့္ႏိုင္ပါမည္။
ထိုေက်ာက္ကဲထက္ လူကဲကပို၍ ခက္ သည္ဟူေသာ စကားအတိုင္း သက္ရွိ အသိရွိေသာလူမ်ားကို အကဲျဖတ္ရန္ အခ်က္အလက္ မ်ားစြာ၊ မွန္းဆခ်က္မ်ား စြာရွိေနေလရာ ေက်ာက္မာယာထက္ လူမာယာကပိုသည္ဟု ဆိုျခင္းျဖစ္သည္။သို႔ေသာ္လည္း လူေတြကို အကဲခတ္ရာ တြင္ ေက်ာက္တုံးတစ္တုံးကို အကဲခတ္ သေလက္ ေထာင့္စုံအကဲမခတ္မိသျဖင့္ ဒုကၡ ေရာက္ၾကရသည့္ ေက်ာက္သမား ေတြမ်ားစြာရွိေလသည္။
ေက်ာက္ထဲက အရည္ကို မျမင္ရ သကဲ့သို႔ လူတစ္ေယာက္၏ အတြင္း သေဘာကလည္း ျမင္ရသည္မဟုတ္ေပ။ မျမင္ရသည့္ ေက်ာက္အရည္သည္ သူ႔ပကတိအရွိအတိုင္း မေျပာင္းမလဲရွိေနေသာ္လည္း လူ၏အတြင္းသေဘာ ကေတာ့ ေျပာင္းလဲလ်က္ ရွိေလသည္။ထိုေျပာင္းလဲေနသည့္ လူ၏အတြင္း သေဘာကို အကဲခတ္၊ ပိုင္းျဖတ္ရသည္ မွာလည္း ပို၍ခက္ခဲသည္ကို ဆင္ျခင္ႏိုင္ ရန္လိုပါသည္။ ေက်ာက္ထဲက အရည္ကိုသိရွိႏိုင္ရန္ ျပင္ပလကၡဏာကို ၾကည့္ျခင္း၊ တစ္ဆင့္ခ်င္း လွစ္ဟၾကည့္ျခင္း၊ အေသးစိတ္ ျဖတ္ ေတာက္ ၾကည့္ျခင္းျဖင့္ သိရသည္။
လူတစ္ေယာက္၏ အတြင္းသေဘာက ေျပာင္းလဲေနသျဖင့္ ျပင္ပလကၡဏာ၊ တစ္ဆင့္ခ်င္း ေလ့လာမႈ၊ အေသးစိတ္ ေစာင့္ၾကည့္ ေလ့လာမႈတို႔ျဖင့္ ယတိျပတ္ ဆုံးျဖတ္၍ မရေပ။နီးစပ္႐ုံသာတတ္ႏိုင္ သည္။ ထိုသေဘာကို နားလည္ လက္ခံ ထားလွ်င္ လူေတြႏွင့္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံ ရသည့္အခါ ပို၍ အဆင္ေျပေပမည္။ ေက်ာက္သမားသည္ ေက်ာက္ထဲကအရည္ကိုေတြ႕လွ်င္ ထိုအရည္ကို ပါးနပ္ သပ္ရပ္စြာ လွီးျဖတ္ထုတ္ၿပီး အရည္လုံ သြားၿပီး ေတာက္ပလင္းလက္ကာ ရတနာ ျဖစ္ေအာင္ တစ္ဆင့္ခ်င္း ေသြးယူရသည္။
အရည္အားေကာင္းသည့္ေနရာကို ျဖတ္ေတာက္လွီးဖဲ့ ေသြးပစ္လိုက္မိပါ က ရတနာ၏ အလွႏွင့္ တန္ဖိုးတို႔သည္ လႊစာေသြး ေက်ာက္စာ မိသြားတတ္သည္။တန္ဖိုးေတြကို ဖဲ့လွီး၊ ေသြးပစ္ လိုက္သလို ျဖစ္သြားတတ္သည္။ လူတစ္ေယာက္ကိုအကဲခတ္ရာတြင္လည္း သူ၏ တန္ဖိုးႏွင့္ အႏွစ္သာရကို ဖမ္းဆုပ္မိဖို႔လိုသည္။ လက္လြတ္သြားပါက သူ႔တန္ဖိုးကို ဖဲ့ထုတ္ပစ္သလိုျဖစ္သြားကာ တန္ဖိုးေလ်ာ့သြားရသည္။
အရည္စစ္ထဲတြင္ ဆံ၊ ယမ္း၊ ရွင္း အအက္အနာရွိေနလွ်င္ စင္ၾကယ္ေသာ ေက်ာက္ေကာင္းတစ္ပြင့္ ရရွိရန္ မွန္ကန္စြာ ဆုံးျဖတ္ၿပီး ရဲရင့္စြာ ျဖတ္ေတာက္ထုတ္ပစ္ရသည္။
ေက်ာက္ထဲက အရည္စစ္ကို ရတနာ တန္း၀င္ျဖစ္ေအာင္ အရည္အေသြးကို ေရြးယူၿပီး အျပစ္အနာကို ဖယ္ထုတ္ရ သလို လူတစ္ေယာက္၏ ပကတိတန္ဖိုး ကိုလည္း ထို႔အတူ ေရြးခ်ယ္ေဖာ္ထုတ္ ျခင္းျဖင့္ ရရွိႏိုင္ေလသည္။
သို႔ေသာ္ ရတနာတန္း၀င္ၿပီးေသာ ေက်ာက္မွာ မူလအေျခမပ်က္ဘဲ ရွိေနေသာ္လည္း လူ၏ပကတိတန္ဖိုးကေတာ့ အခ်ိန္ႏွင့္အမွ် ေျပာင္းလဲေနတတ္သျဖင့္ ေက်ာက္ထဲက အရည္ထက္လူထဲက အရည္ကပို၍ အကဲခတ္ရ ခက္သျဖင့္ ေလ့လာအကဲျတ္မႈသည္လည္းအခ်ိန္ႏွင့္တစ္ေျပးညီရွိေနဖို႔ လိုအပ္သည္ဟု ဆိုရမည္ ျဖစ္ေလသည္။
ဖားကန္႕ေက်ာက္စိမ္းတြင္းျပေျမပံု
ျမန္မာေက်ာက္စိမ္း
Ref:mogaungexpress.blog
JADE
Color
Color is jadeite’s most important value factor. Because consumers traditionally associate jadeite with the color green, it surprises some people to learn that it comes in other colors as well—lavender, red, orange, yellow, brown, white, black, and gray. All of these colors can be attractive. But jadeite’s most desirable color is, in fact, a very specific shade of green.
The Chinese have revered jadeite’s fine green color since its discovery in Burma. Top-quality jadeite is rare. Vivid, sleek, and translucent, magnificent jadeite commands some of the highest prices among gems in today’s international market. Jadeite is more commercially valuable than nephrite.
|
| |
In China, where jade has been treasured the most, there was only nephrite before the 18th century. The highly treasured pieces from that time are creamy white in color and uniformly translucent.
|
Since the mid-18th century, jadeite has been imported from Burma (now Myanmar), and has become the most popular form of jade in China. Besides in Burma, jadeite is also found in Japan, part of the former Soviet Union, Central America, and California. The actual color and the texture of the jadeite piece derives from the metallic element(s) it contains and the way the piece was formed geologically.
|
Green jadeite, known as fei tsui in Chinese, seems to be used almost exclusively in jewelry-setting, and is the most popular type of jadeite.
|
Myanmar imperial Jadeite
Our introduction to Jade and how it is sculpted at the Jade Factory in Beijing. Beijing, China
Learning about the different types of Jade while at the Jade Factory in Beijing. Beijing, China
Learning how to inspect jade at the Jade Factory in Beijing. Beijing, China
ျမန္မာ့ေက်က္စိမ္းႏွင့္ တရုုတ္ေက်ာက္စိမ္း ဘယ္လိုုခြဲျခားမလဲ?
ျမန္မာ့ေက်ာက္စိမ္းေတြက Jadeite က တရုုတ္ေက်ာက္စိမ္း Nephrite ေတြထက္ အမ်ားႀကီးကိုု အသား၊အေရာင္ အရည္အေသြးပါကြာျခားၿပီး ကမၻာအေကာင္းဆံုုးပထမတန္းစားေက်ာက္စိမ္းေလးေတြပါ...
ဒါေပမဲ့ ျပည္တြင္းပန္းပုုပန္းတိမ္ေတြ ေခတ္ပ်က္္အႏွစ္ ၅၀ေလာက္ ကမၻာႏွင့္ အဆက္အသြယ္ ျပတ္ေနခဲ့တာလား! အမိေရႊေတြကဘဲ မိမိကိုုမာန္မာနတက္ၿပီး အိပ္ေမာက်ေနတာလား ! မစူးစမ္းမေလ့လာ၊ မလိုုက္စားက်တာလားေတာ့မသိဘူး အေတာ္ကိုုေနာက္က်က်န္ေနခဲ့ရပါၿပီ၊ တိုုးတက္ေျပာင္းလဲေနတဲ့ ႏိုင္ငံတကာေခတ္မွီနည္း စနစ္ေလးေတြမွာလဲ ကမၻာမွာ အေကာင္းဆံုုးမိုုးကုုတ္ ပတၱျမားဆိုုရင္လဲ ေသြးနည္း၊ မီဖုုတ္ျပဳျပင္တဲ့နည္း ေလးေတြမွာ ယိုုးဒယားကိုု ဘယ္လိုုမွာမမွီသလိုု ႏွင့္ ေက်ာက္စိမ္းပန္းပုုထုုတာက တရုုတ္ကအမ်ားႀကီးကိုု အႏုုစိတ္ၿပီးလက္ရာအရမ္းကို ေကာင္းလြန္းေတာ့ ဘယ္လိုုမွ ယွဥ္ျပိဳင္ႏိုုင္ျခင္း မရွိပါဘူး....
ေနာက္ၿပီး ေက်ာက္စိမ္းကိုု အရမ္းကိုုတန္ဖိုုးထားက်တဲ့ ရိုုးရာဓေလ့စရိုုက္ေတြကလဲ တရုုတ္ကိုု ဘယ္လိုုနည္းႏွင့္မွယွဥ္ျပိဳင္ႏိုုင္စြမ္းမရွိတာကလဲ အမိႏိုုင္ငံရဲ႕ အားနည္းခ်က္ေတြပါဘဲ...
အမိႏုုိင္ငံေရႊျပည္သူေတြ သူတို႔ကိုုသူတိုု႔ေရႊႏိုုင္ငံ ေရႊဗမာလို႔ေခၚေနေပမဲ့လဲ!
ကုုန္ၾကမ္းရွိၿပီး ကုုန္ေခ်ာမထုုတ္ႏိုုင္တာက မိမိကိုုယ္ အသံုုးမက်တာကိုု ျပသေနသလိုုပါဘဲ!
တြင္းထြက္ဘယံဇာသ ေပါမ်ားၿပီး အတိပ္သမိုုင္းေတြေၾကာင့္ ကံေကာင္းလြန္းၿပီး မိမိကိုုယ္ ေသြးနထင္ေရာက္ေနတတ္ေသာ ေရႊဗမာရဲ႕မာန္မာနေတြေၾကာင့္လဲ တိုုင္းျပည္တခုုလံုုးလဲႏွစ္ေပါင္း ၅၀ေက်ာ္ ေခတ္ေနာက္က်က်န္တဲ့ အေနအေတြးအေခၚ ရိုုးရာဓေလ့အျပဳအမႈေတြေၾကာင့္၊ စြန္႔စားရဲတဲ့ သတၱိေလး ေတြမရွိမႈ၊ ေတြးေခၚစဥ္းစားဆင္ျခင္အသိဥာဏ္မရွိမႈႏွင့္ အခ်င္းခ်င္းသင္းဖြဲ႕စည္းလံုုး ညီညႊတ္မႈ လံုုး၀မရွိမႈ ေတြေၾကာင့္လဲ ႏိုုင္ငံတကာကိုု၀င္တိုုးႏိုုင္ဖိုု႔ အသိနည္းပညာေလးေတြ အေတာ္ကိုု ျပဳျပင္ထိန္းေက်ာင္းသင္ေပးရမွာ ႏွစ္ေပါင္းဆယ္ရာစု ေလာက္ကိုု ၾကာအထိ အခ်ိန္ယူရအံုုးမွာပါ.....
အေတာ္ကိုု ရင္နာစရာေကာင္းလြန္းပါတယ္... သဘာ၀ေက်ာက္မ်က္ ျဖစ္လာဖိုု႔ဆိုုတာ ႏွစ္ေပါင္းေထာင္ ခ်ီၿပီးမွ သူသဘာ၀အတိုုင္းျဖစ္ရတာပါ၊ ျပဳျပင္လုုပ္ယူလိုု႔ရတဲ့အရမဟုုတ္ပါဘူး၊ ဒါေၾကာင့္လဲ ရွားပါးလိုု႔လဲ တန္ဖိုုးရွိ အဖိုုးတန္တာပါ၊ ဒါေပမဲ့ အေမ်ာ္အျမင္မရွိတဲ့ တာ၀န္ရွိလူႀကီးေတြေၾကာင့္ႏွင့္ စည္းကမ္းမရွိ ထုုတ္ခ်င္သလိုု တူးေဖာ္ထုုတ္လုုပ္ေနရင္ေတာ့ ရွိတာေတြကုုန္ခမ္းၿပီး တခ်ိန္မဟုုတ္တခ်ိန္ ဒုုကၡေရာက္ၿပီး ေနာင္တရလိမ့္ပါမယ္လိုု႔ သတိေပးလိုုက္ပါရေစ.... အခုုေတာင္ မိုုးကုုတ္ျမိဳ႕ႀကီးေျခာက္ကပ္
ၿပီး လူစည္စည္ကားကားမရွိေတာ့တာ လက္ေတြ႕အျဖစ္ပ်က္ေလးပါ....မယံုုရင္သြားၾကည့္လိုုက္ပါအံုုး!
Mandalay's jade market is believed to be the largest on earth. Here, every morning, thousands of people gather to cut, polish and trade the precious stones.
Jade is found all over the world, but the gems from Myanmar are widely considered to be the best quality. Despite decades of international sanctions, the jade trade to Asian countries, especially China, is still a multi-billion dollar industry.v
အခုုလဲ Jadeitejade မွာ ရွိေတြတာ ..... အမိေျမက ေရႊေတြသြားေသလိုုက္ဖိုု႔ေကာင္းေတာ့တယ္ဗ်...
ႏိုင္ငံတကာမွာ imperial Jadeite Jade ေက်ာက္စိမ္းေတြ ေရာင္းေနတဲ့ ေစ်းႏႈန္းေတြကိုုၾကည့္လိုုက္စမ္း ပါအံုုးဗ်... အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္းဂဏန္းေတြခ်ည္းဗ်...
ဒါကိုုၾကည့္လိုုက္ရင္ ႏိုုင္ငံေခါင္းေဆာင္ လူႀကီးေတြ အေတာ္ကိုု တလြဲဦးေႏွာက္ႏွင့္ အျမင္မက်ယ္ ခဲ့လုုိ႔၊အသံုုးမက်လိုု႔ ႏွင့္ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀နီးပါး မိမိႏိုုင္ငံ သဘာ၀ဘယံဇတ ေပါၾကြယ္၀တယ္ဆိုုၿပီး ဘယ္သူကိုုမွ ဂရုုမစိတ္ဘဲ တံခါးပိတ္၀ါဒက်င့္သံုုးခဲ့တာ အခုုၾကည့္စမ္းပါအံုုးဗ်.... ႏိုုင္ငံတကာမွာ သိသူေက်ာ္စား မသိ္သူေက်ာ္လြား အျမတ္ထုုတ္သြားေနက်တာ.....
ပတၱာျမားဆိုုလဲ အိမ္နီးခ်င္း ယိုုးဒယားမွာဘဲ ေစ်းကြက္ရွိတယ္....
Superb Jadeite Jade Bangle
Arthur | May 29, 2014 |
Christie’s Hong Kong Magnificent Jewels sales on May 27, 2014.
Price Sold: US$5,239,920 or HK$40,440,000
The semi-cylindrical jadeite bangle of brilliant emerald green colour and high translucency, inner diameter approximately 53.7 mm, width approximately 13.8 mm, thickness approximately 8.2 mm.
Accompanied by report no. KJ85156 dated 11 April 2014 from Hong Kong Jade & Stone Laboratory stating that the bangle is natural jadeite and no polymer is detected.
Source : http://www.christies.com/
Jadeite Jade Necklace Sold For US$27.4 Million
Arthur | April 20, 2014 |
The Hutton-Mdivani necklace, which once belonged to Barbara Hutton, was sold for HK214.04 million or approximately US$27.4 million at the Sotheby’s auction on April 7, 2014, setting the world auction record for any jadeite jewellery.
A Cartier jadeite bead, ruby and diamond necklace once owned by Woolworth heiress Barbara Hutton (1912 – 1979) was sold for more than $27.4 million at Sotheby’s Hong Kong Magnificent Jewels and Jadeite Auction, held on Monday, 7 April 2014. The sale set the world auction records for a jadeite jewel and for a Cartier jewel, the auction house said. It sold for more than double its estimate of $12.8 million.
The item, which Sotheby’s described as “highly translucent bright emerald green color” and the “greatest jadeite bead necklace of historical importance”, was purchased by The Cartier Collection after what was reported to be 18 minutes of bidding.
The necklace piece consists of 27 graduated jadeite beads with by a clasp set with caliber-cut rubies and baguette diamonds, mounted on platinum and 18k yellow gold. The jadeite beads have an approximately 19.20 to 15.40mm in diameter.
Acknowledgement : www.sothebys.com, www.forbes.com, Photography by Ernest Yiu.
No comments:
Post a Comment