( ၁၆-၂၂ ၊ ၉ ၊ ၂၀၁၁)
ဖ်က္သိမ္းမည့္အုပ္စုတြင္ ပါ၀င္ေသာ ေဘာက္စ္၀က္ဂြန္ ကားႏွစ္စီးကို ေတြ႕ရစဥ္။
ဓာတ္ပံု - ေကာင္းထက္
အဆိုပါ ႏွစ္ ၄၀ ႏွင့္အထက္ သက္တမ္းရွိ ကားမ်ားတြင္ 'စ'၊ 'ဆ'၊ 'ဇ' အကၡရာတို႔ျဖင့္ စသည့္ ယာဥ္မ်ား ပါ၀င္ၿပီး ယင္းတို႔ကို ပထမအုပ္စုဟု သတ္မွတ္ကာ ဒုတိယအုပ္စုတြင္ ႏွစ္ ၃၀ ႏွင့္ ၄၀ ၾကား ရွိယာဥ္မ်ား၊ တတိယအုပ္စုတြင္ ႏွစ္ ၂၀ ႏွင့္ ၃၀ ၾကားရွိ ယာဥ္မ်ား စသည္ျဖင့္ သတ္မွတ္ၿပီး တစ္ဆင့္ခ်င္း ဖ်က္သိမ္းမည္ဟု ေနျပည္ေတာ္၌ ျပဳလုပ္သည့္ သတင္းေထာက္မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆုံပြဲတြင္ ရထား ပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးေအာင္မင္းက ေျပာသည္။
ေတြ႕ဆံုပဲြကို ဘ႑ာေရးႏွင့္ အခြန္၀န္ႀကီးဌာန၊ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ စြမ္းအင္၀န္ႀကီးဌာန၊ ျမန္မာ့စက္မႈဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ၀န္ႀကီးဌာနတို႔ ပူးေပါင္းျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
"အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာ ထြက္ၿပီဆိုကတည္းက စီးပြားေရးေဈးကြက္ကို လိုက္ရွာေနတဲ့ ကုမၸဏီေတြ၊ ဒီကား(ေဈးကြက္) ကို ျခယ္လွယ္ စိုးမိုး ထားတဲ့အုပ္စု ေတြကေန စီးပြားေရးအျမတ္ ဘယ္ေလာက္ထြက္ ေအာင္ဆိုၿပီး ဒါကိုႀကိဳးစားေနၾကတယ္"ဟု ၀န္ႀကီးက ေျပာၾကား သည္။
စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီး ဌာနက ၀ယ္ယူခြင့္ပါမစ္ေပးသည့္မူအရ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္ႏွင့္အထက္ထုတ္ ဘယ္ေမာင္း ကားျဖစ္ရန္ လိုေသာ္လည္း ယခု ရထားပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီး ဌာန၏မူအရ ၁၉၉၅ ႏွင့္အထက္ ေမာ္ဒယ္ ဘယ္၊ ညာေမာင္း ႏွစ္မ်ဳိးစလံုး သြင္းခြင့္ျပဳေၾကာင္း ၀န္ႀကီးက ေျပာသည္။
"ကားေဈးကြက္မွာ နည္းနည္းေလး လႈပ္ခတ္သြားတာမ်ဳိးမဟုတ္ဘူး။ အမ်ားႀကီး လႈပ္သြားတယ္။ အမ်ားစုက သံုးပံုတစ္ပံု ေလွ်ာ့ေရာင္း သြားၾကတယ္"ဟု ရန္ကုန္ ဟံသာ၀တီယာဥ္ေရာင္း၀ယ္ေရး စခန္းမွ ကား၀ယ္ေရာင္း ဦးေအာင္၀င္းက ေျပာ ၾကားသည္။
မတ္ခ္တူး ၂၀၀၄ ေမာ္ဒယ္ (ေရႊငါး) တစ္စီးလွ်င္ ယခင္က က်ပ္သိန္း ၈၀၀-၉၀၀ ရွိခဲ့ရာမွ က်ပ္သိန္း ၅၀၀ ေက်ာ္၊ ဆူဇူကီး ၀က္ဂြန္ R+ တစ္စီးလွ်င္ ယခင္ က်ပ္သိန္း ၃၀၀ မွ ၂၀၀ သို႔ ယင္းေန႔ မနက္မွာပင္ အသီးသီး က်ဆင္းသြားခဲ့သည္။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ အခ်ဳိ႕က ပယ္ဖ်က္ခံရမည့္ ယာဥ္အေဟာင္းမ်ားကို လိုက္လံ၀ယ္ယူ လာမႈေၾကာင့္ ယခင္ က်ပ္ ၁၅ သိန္း၊ သိန္း ၂၀ သာ ေဈးရွိေသာ ဘီ ၆၀၀ ေလးဘီး ကားတစ္စီး၏ ေဈးမွာ ယခုလ ၁၂ ရက္ေန႔တြင္ က်ပ္ ၄၅ သိန္းအထိပင္ ေပး၀ယ္၍မရေတာ့ေၾကာင္း ပဲမ်ဳိးစံုပို႔ကုန္ လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက ေျပာသည္။
"ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဒီသတင္းၾကားတာ ေနာက္က် သြားတဲ့အတြက္ လိုက္၀ယ္ဖို႔ ေတာင္ မမီေတာ့ဘူး"ဟု ၎က ေျပာသည္။
အစားထိုးလဲလွယ္ရာတြင္ သတ္မွတ္ခ်က္ႏွင့္ ကိုက္ညီေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အေဟာင္းမ်ားကို သံရည္က်ဳိစက္သို႔ ပို႔ေဆာင္ဖ်က္ဆီး သြားရမည္ဟု ယင္းေၾကညာခ်က္တြင္ ပါရွိသည္။ မွတ္ပံုတင္ၿပီးပါက အပ္ႏွံမႈအမွတ္အသား တစ္ေစာင္ထုတ္ေပးမည္ျဖစ္ၿပီး ယာဥ္ ေဟာင္းကို ဆက္လက္အသံုးျပဳႏိုင္သလို ထုတ္လုပ္သည့္ မူလႏုိင္ငံ၏ ေရာင္းေဈး ေဒၚလာ ၃,၅၀၀ ထက္မပိုေသာ ယာဥ္တစ္စီးကို ၀ယ္ယူခြင့္ျပဳမည္ဟုလည္း ေဖာ္ျပပါရွိသည္။
အသစ္တင္သြင္းလာသည့္ ယာဥ္မ်ားအေပၚ အေကာက္ခြန္ ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင့္ ကုန္သြယ္ လုပ္ငန္းခြန္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္း စုစုေပါင္း ၆၅ ရာခုိင္ ႏႈန္း ေကာက္ခံမည္ျဖစ္ရာ ယင္းအခြန္ပမာဏမွာ မ်ားလြန္းသည္ဟု ေ၀ဖန္မႈမ်ားရွိေသာ္လည္း ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ အာဆီယံ အတားအဆီးမဲ့ ကုန္သြယ္ မႈသေဘာတူညီခ်က္အရ သြင္းကုန္မ်ားအေပၚ အခြန္ကင္းလြတ္ေပးရမည္ျဖစ္သျဖင့္ ၀င္ေငြ ေလ်ာ့နည္း သြားမည့္အခ်က္ကို ႀကိဳတင္ထည့္သြင္း စဥ္းစားျခင္းျဖစ္သည္ဟု ၀န္ႀကီးက ေျပာသည္။
ထို႔ျပင္ ပယ္ဖ်က္မည့္ကားမ်ားအစား တင္သြင္း မည့္ကားမ်ားမွစၿပီး ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန (ကညန)က 'လမ္းအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရး' ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ကားတန္ဖိုး၏ ၁၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ထပ္မံေကာက္ခံေပးမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ကားေဟာင္း ကို လာေရာက္အပ္ႏွံသည့္အခါ ကားေဟာင္းတန္ဖိုးကိုျဖတ္၍ အဆိုပါ ၁၀၀ ရာခိုင္ ႏႈန္းထဲမွ ျပန္ခုႏွိမ္ေပးမည္ျဖစ္သည္ဟု ၀န္ႀကီးက ေျပာသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဥပမာ က်ပ္သိန္း ၃၀ တန္ ကားေဟာင္းအစား သိန္း ၁၀၀ တန္ ကားသစ္တင္ သြင္းသူတစ္ဦးသည္ အေကာက္ခြန္ႏွင့္ ကုန္သြယ္ လုပ္ငန္းခြန္ ၆၅ ရာခိုင္ႏႈန္းအျပင္ ကညန၏ ၁၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္း (က်ပ္ ၁၆၅ သိန္း)တို႔ထဲမွ ကားေဟာင္းတန္ဖိုး က်ပ္သိန္း ၃၀ ကိုႏုတ္၍ က်ပ္ ၁၃၅ သိန္း ေပးသြင္းရမည္ျဖစ္သည္။
ကားတင္သြင္းခြင့္ ပါမစ္ရရွိရန္ ပို႔ကုန္လုပ္ငန္းရွင္မ်ားႏွင့္ ဟိုတယ္ခရီးသြားလာမႈလုပ္ငန္း၊ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမႈလုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္သည့္ ကုမၸဏီမ်ား၌ ဘဏ္အပ္ေငြ ေဒၚလာ ၁၀၀,၀၀၀၊ သေဘၤာသားႏွင့္ ႏုိင္ငံျခားတြင္ အလုပ္လုပ္ကိုင္သူမ်ားအေနျဖင့္ ေဒၚလာ ၃၀,၀၀၀ စီ အနည္းဆုံး ဖြင့္ထားရမည္ ျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။
"အခုစနစ္ေၾကာင့္ ခိုးသြင္းတဲ့ကားေတြ၊ ခိုးၿပီး လုပ္ရတဲ့ အလုပ္ေတြ ေလ်ာ့သြားမယ္လို႔ ယံုၾကည္တယ္။ ဒီအေျခအေနေတြ ဖန္တီး မေပးဘဲနဲ႔ 'ခိုးမသြင္းနဲ႔' ဆိုေတာ့လည္း မျဖစ္ျပန္ဘူး"ဟု စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာနႏွစ္ခု၏ ၀န္ႀကီးက ေျပာသည္။
ျပည္တြင္း၌ အႏွစ္ ၄၀ ေက်ာ္ႏွင့္ အထက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္စီးေရ ၁၀,၀၀၀ ေက်ာ္၊ အႏွစ္ ၃၀ ႏွင့္ ၄၀ ၾကား ၈၃,၀၀၀ ေက်ာ္ႏွင့္ အႏွစ္ ၂၀ ႏွင့္ ၃၀ ၾကား ၃၇,၀၀၀ စီးခန္႔ ျဖစ္ရာ ပယ္ဖ်က္ ရမည့္ ယာဥ္စုစုေပါင္း ၅၅,၀၀၀ ေက်ာ္ရွိရာ ယင္း အတြက္ တင္သြင္းမည့္ ကား မ်ားအတြက္ ၀ယ္လို အားေၾကာင့္ က်ဆင္းေနသည့္ အေမရိကန္ ေဒၚလာေဈးအေပၚလည္း သက္ေရာက္လိမ့္မည္ ဟု ေမွ်ာ္လင့္ ရသည္။
ျပဳျပင္ထားၿပီးျဖစ္သျဖင့္ မိမိယာဥ္ကို အစားထိုး မလဲလွယ္လိုသူမ်ားအေနျဖင့္ မိမိယာဥ္ကို ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနတြင္ ယာဥ္ၾကံ့ခိုင္မႈစစ္ေဆးၿပီး ဆက္လက္စီးနင္း ခြင့္ရွိေသာ္လည္း ယာဥ္တင္သြင္းခြင့္ပါမစ္ကိုမူ ရရွိေတာ့မည္မဟုတ္ဟု သိရသည္။
Ref:myanmartime
- Posted using BlogPress from my 4GiPhone
No comments:
Post a Comment