ေငြသန္းခ်ီ၍သံုးျဖံဳးေနက်သူမ်ား
ခရီးသြားမွတ္တမ္း- Credit@KoNge- Jun 1-3,12

တေနကုန္ ကားအျပတ္ငွားၿပီးကၽႊန္ႀကီး (၆) ကၽႊန္းကုိေလွ်ာက္လည္ပါတယ္၊ ဘာမွေတာ့ေထြေထြထူးထူးမေတြ႕ရပါဘူး၊
Batam ၿမိဳ႕အေၾကာင္းေလးနဲနဲေျပာျပခ်င္ပါတယ္....
Batam ဆိုတာက ကၽႊန္းေပါင္း ၃၀၀၀ ေလာက္ရွိၿပီး စကာၤပူကေန ၂၀ ကီလိုဘဲကြာေ၀းေသာ ဆင္းရဲတဲ့သဘာ၀ေက်းရြာေတြကို ၁၉၈၉ခုႏွစ္မွာ Free Trade Zone လုပ္ၿပီး ကၽႊန္းေတြကိုအဆင့္ျမင့္ ျပင္ဆင္မူေတြကို ႏွစ္အနည္းငယ္မွာ အိမ္ရာ အသစ္ေ တြ ႏွင့္ ေခတ္သစ္လဆိပ္ေတြကိုလုပ္ၿပီး ခရီးသြားဧည့္သည္ေတြလာေအာင္စြဲေဆာင္လုပ္ၿပီး၊ စီးပြားေရး အေဆာက္အအံုသစ္ေတြႏွင့္ စကာၤပူပံုစံအတိုင္း တူေအာင္လုပ္ထားတာပါ၊ ေနာက္ၿပီး အေရွ႕ေတာင္ အာရွမွာအႀကီးဆံုးဆိပ္ကမ္းႀကီး ႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ ကုန္သြယ္ မူ႔ ဆိပ္ ကမ္း ၊ စက္မႈဇံုျဖစ္ ေအာင္ရည္ရြယ ္ၿပီး မလကာေရလက္ၾကားလမ္းေၾကာင္း အတိုင္း စကာၤပူကူညီေနတာျဖစ္ၿပီး အင္ဒိုနီးရွားစီးပြားေရးစီမံကိန္း ပူးေပါင္း၍ အဓိက ၁၉၉၀ခုႏွစ္ အာရွစီးပြားေရးအက်ပ္အတည္းအတြင္းႏွင့္အၿပီးမွ ရပ္နားသြားတာဘဲလို႔သိရတယ္၊မူရငိးကဒီမွာၾကည့္ပါ-http://www.batam.com
- အဲဒီလိုလုပ္လို႔ ခရီးသြားဧည့္သည္ေတြလ်င္ျမန္စြာမ်ားလာၿပီး (၇)ခုေျမွာက္ Beach Resort ေတြ ၊အဆင့္ျမင့္ဟိုတယ္ႀကီးေတြ၊ ေဂါက္ကြင္း ေတြႏွင့္တိုးတက္လာၿပီး၊ စကၤာပူကေန သေဘာၤငယ္ျဖင့္ အလြန္လ်င္ျမန္စြာ မိနစ္ ၄၀ ဘဲသြားရလို႔ အလြန္မ်ားျပား ေသာ ခရီးသြားဧည္႔သည္ေတြ အတြက္ ေရႊးခ်ယ္ရာတေနတိုးလာတာက Batam ၿမိဳ႕ျဖစ္လာပါေတာ့တယ္။
- ဒါေတြေၾကာင့္ ကၽႊန္ေတာ္လဲသြားလည္ၾကည့္တာပါ၊ ၿမိဳ႕သစ္လံုးခ်င္းအိမ္ရာစီမံကိန္းအသစ္ IDR 400-500Milion(S$540,000-650,000)ဆိုေတာ့ေတြက စကၤာပူထက္ တ၀က္ေက်ာ္ေလာက္ သက္သာေနတာ ကိုေတြ႕ရပါတယ္၊ ဗမာျပည္ထက္လဲလံုးခ်င္းအိမ္ေတြသက္သာေနတာကိုေတြ႔ရတယ္၊ ေနာက္ၿပီးမီးမွန္မွန္ရတယ္၊ အလုပ္သမားခလဲသက္သာေတာ့ စကၤာပူကစက္ရံုေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလဲ ေျပာင္း သြားက်တာ ဒါေၾကာင့္ကိုး၊ ေငြေစ်းကကြာတာကိုး!
“အဲ! ေျပာခ်င္တာက ဗမာျပည္က လူေျပာမ်ားေနက်ၿပီး အထင္ႀကီးေနက်ေသာ ဆိပ္ကမ္းဇုန္ေတြ အလုပ္ျဖစ္လိမ့္မယ္မထင္ပါဘူး?
ဒီကဆိပ္ကမ္းဇုန္ေတြ ထင္သေလာက္အလုပ္မျဖစ္လို႕ရပ္ဆိုင္းထားေနၿပီ Malaca ႏွင့္ Batam Project ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား လဲ စီးပြားေရးကပ္ဆိုဒ္ေတာ့ ခဏရပ္နားထားတာကိုေတြ႕ရတယ္ ”
အဲ!ၿမိဳ႕ထဲမွာလဲ ေစ်းဆိုင္ခန္းအသစ္ေတြ အမ်ားႀကီး ေတြေတြ႕ရၿပီး တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာဖြင့္ေတာင္ မဖြင့္က် ေသးဘူး၊ Waterfront Ferry City အသစ္မွာလဲအတူတူဘဲ တခ်ိဳ႕ဆိုင္ခန္းေတြ မဖြင့္ေသးဘူး၊ ၿမိဳ႕ထဲလူေတာ္ေတာ္စည္တဲ့ Nagoya Shopping Mall ေဘးကဆိုင္ခန္းသစ္ေတြလဲ ေဆာက္လက္စႏွင့္ ေဆာက္ၿပီးသားေတြကိုေတြ႕ရတယ္၊ တခ်ိဳ႕ဆိုဖြင့္ေတာင္မဖြင့္ေသးဘူး၊ ၿမိဳ႕ထဲရွိေနရာတိုင္းရဲ႕ေအာက္ထပ္ေတြမွာ ဘဲဆိုင္ခန္းအျဖစ္ ဖြင့္ေရာင္းေနတာေတြ႕ ရ တယ္၊
ေနာက္ၿပီး ဆိုင္ကယ္ေတြႏွင့္ကားသမားေတြလဲ စည္းကမ္းမရွိ က်ပါ ဘူး၊ ေမာင္းခ်င္သလိုေမာင္းေနတာဘဲ၊ အဲ! မီးပြင့္မွာေတာ့ ေမာ္ေတာ္ပီကယ္ အေဆာက္အအံုႏွင့္ ကား၊ ဆိုင္ကယ္ ကိုေတြ႕ရတယ္၊
လုိင္းကားကိုေတာ့ မီနီဘတ္ေလးဘဲေတြ႕ရတယ္၊ ကၽႊန္းေတြရဲ႕ကားလမ္းေဘးမွာလဲ ဘာမွာစီးပြားေရးလုပ္တာ မေတြ႕ရပါဘူး ဆီအံုးၿခံႏွင့္အုတ္ဖုတ္တာ ဘဲေတြ႕ရတယ္၊ ရြာေတြကို မေတြ႕လိုက္ရဘူး၊ ကၽႊန္း ၆ ကၽႊန္းကို ဆက္သြယ္ေနတဲ့ တံတား ၆ခုေလာက္ကို ဘဲ ျဖတ္သန္းသြားဘူးတာဆိုေတာ့...
Barelang Bridge နာမည္ေက်ာ္ႀကိဳးတံတား ကိုေရာက္ေတာ့ ဓါတ္ပံုေတြရိုက္က်တယ္၊ အဲဒီမွာ ဆိုင္ကယ္လွည္းေတြ ဒီမွာဘဲေတြ႕ဖူးတယ္ (တျခားႏိုင္ငံမွာလဲမေတြ႕ဖူး)ႏွင့္ အေက်ာ္ေတြ လင္ပန္းေတြႏွင့္ လက္မႀကီး ေတြႏွင့္ ပင္လယ္ဂဏာန္း ေတြကို ေရာင္းေနတာကိုေတြ႕လို႕၀ယ္စားခ်င္တာကို ကားသမား ေျပာလို႔မသန္႔ဘူးဆိုလို႔၀ယ္မစားျဖစ္ဘူး၊ အဲဒါကိုကမွားသြားတာ ၿမိဳ႕ထဲမွာ ဒီလို ဂဏန္းမ်ိဳးမေတြ႕ရ ေတာ့ ဘူးေလ၊ အဲဒီမွာျပႆနာစေတာ့တာဘဲ! မေန႔က အင္ဒိုစာေတြစားေကာင္းတာႏွင့္ (ငရုတ္သီးေထာင္း ေလး ေတြ)တ၀စားထားတာဆို ဗိုက္ကဆႏၵ ေတြျပေတာ့တာေပါ့၊ ဒါနဲ႔အိမ္သာသြားတာ IDR2,000($0.27) ေလာက္ ေပး လိုက္ရတယ္ ေရေလာင္းအိမ္သာပါ ၊ အသန္႔ႀကီးေတာ့မဟုတ္ဘူးေပါ့ေနာ္၊ ဒါေပမဲ့ ဗိုက္ကရစ္ ေန ေတာ့ သြားရတာေပါ့၊ “ဟီးဟီး”.. ဗီယက္နမ္ဒုကၡသည္ေတြကို ကယ္ဆယ္ေရးလုပ္ထားတဲ့ Galang ကၽႊန္း ေနရာေဟာင္းေလးတခုဘဲေရာက္ လိုက္ေသးတယ္၊ အဲဒီမွာကားသမားလိုက္ျပလို႔ ၾကည့္လိုက္တာ! ဗီယက္နမ္ လူေတြဘယ္လိုလူမ်ိဳးလဲလားလို႔၊ မျမင္ဖူးဘူးေလ !
(ဘာလိုလဲဆိုေတာ့ အင္ဒိုလူမ်ိဳးေတြကို မေလးလို အသားမဲမယ္လို႔ထင္ထားတာ မဟုတ္ဘူးေလ၊ ဗမာလိုဘဲ အသားညိုတယ္ မ်က္ခံုးေကာင္းတယ္ မိန္းခေလးကိုဘဲ ၾကည့္မိလိုပါ).... ဟဲဟဲ...
အဲဒီမွာ လူကိုမေတြ႕ရဘဲ လူအစားေမ်ာက္ေတြကိုေတြ႕ရတယ္၊ အဲ! ေမးၾကည့္ေတာ့ အကုန္ျပန္ ကုန္ပီတဲ့၊ ေပ၂၀ေလာက္ဘဲရွိတဲ့ေလွငယ္ႏွင့္ပင္လယ္ ကိုျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့တာေတာ့ ေတာ္ေတာ္ အံံံ့ေအာ္ဖို႔ေတာ့ေကာင္းတယ္၊ ကုန္တြင္းသြားေလွဘဲ၊ အႏၱရယ္အလြန္မ်ားပါတယ္ ေခတ္ကပ်က္ ေနတံုး ဆိုေတာ့မေျပာတတ္ဘူးေလ၊ သမိုင္း၀င္အေနႏွင့္ေတာ့ထားထားပါတယ္၊ အခုေတာ့ ေမ်ာက္ေတြဘဲရွိေတာ့တယ္ေလ၊ ကားလာရင္ အစာလာေတာင္းတတ္ပါတယ္၊ ဗီယက္နမ္ေမ်ာက္ေပါ့ေနာ္!ဟီးဟီး......
ေနာက္ၿပီး Beach Resort ကမ္းေျခဟိုတယ္ ေတြကိုလိုက္ျပတယ္ စကၤာပူကိုျမင္ရတဲ့ေနရာေတြပါ၊
အဲ! ညဖက္ေရာက္ ကားသမားေျပာတယ္ Night Club ၀င္ေၾကးက IDR 4,000($6) က်တယ္ဆိုိလို႔ ေစ်းေပါတာႏွင့္သြားက်မယ္ေပါ့၊ ဒါႏွင့္ဟိုတယ္ျပန္ေရမိုးခ်ိဳးၿပီးတာႏွင့္ ၉နာရီေလာက္မွာ ညစာစားေသာက္ က်တယ္၊ အဲဒီမွာျပႆနာတက္ေတာ့တာဘဲ Harbort Bay အေကာင္းဆံုးတရုတ္စားေသာက္ဆိုင္က ၁၀ နာရီပိတ္တာကို စားပြဲထိုးေတြက ဟင္းမွာေတာ့ဘာမွမေျပာက်ဘူး နာရီ၀က္ေလာက္မွာေနာက္ထပ္ဟင္းေတြ မွာေတာ့မွ ဆိုင္ကပိတ္ၿပီးတဲ့ ကားသမားေျပာတုန္းက မနက္ ၃-၅နာရီထိရတယ္ဆိုလို႕ ဒီဆိုင္ကို၀င္တာ ဒီဆိုင္ကမဟုတ္ဘူးေလ၊ ေဘးကဆိုင္ေတြအားလံုးက ရတယ္၊ ဆိုင္မွား၀င္မီွတာေလ၊ ဒါႏွင့္ ၁၁နာရီ ခြဲေလာက္မွာအၿပီးသတ္လိုက္ရတယ္၊ ေနာက္ၿပီးတရုတ္ဆိုင္က ငမန္းေတာင္ဟင္းခ်ိဳ တပြဲတင္ IDR 300,000 ေပးရၿပီး၊ ငါးဟင္းတခြက္ရယ္၊ ကိုက္လန္ တခြက္ရယ္၊ ပုဇြန္ဟင္းတခြက္ရယ္ဘဲ ေစ်းႀကီးၿပီး IDR 600,000($87)ေလာက္က်ပါတယ္၊ အဲ! ၀ယ္လာတဲ့အရက္ကိုယူသြားတာ IDR 10,000($1.30) ေပးလိုက္ရေသးတယ္၊ အခ်ိန္မရွိေတာ့ ဘယ္လို လုပ္ၿပီး ေသာက္ရတာဖီလင္ရွိေတာ့မွာလဲဟင္? ဒါက အေသာက္သမားေတြ ဘဲ သိပါတယ္ ၊ေသာက္ၿပီးရင္ ရစ္ရမွေလ! ဟုတ္တယ္မဟုတ္လား????....
ဒါႏွင့္ Batam City ကအေကာင္းဆံုးေျပာတဲ့ Night Club ကို ေရာက္တယ္ စီးကရက္တဘူးဘဲေပးတယ္ အထဲေရာက္ေတာ့ အရက္မွာတာ ပုလင္းလိုက္ဘဲေရာင္းတယ္တဲဲ့ ဒါႏွင့္ ခြက္ႏွင့္ေရာင္းတဲ့ဘာမွန္းမသိအရက္ကို သူငယ္ခ်င္းကမွာၿပီးေသာက္ေသးတယ္၊ အထဲက DJ က မေကာင္း ပါဘူး ေဘ့ထုေနတာဘဲရွိတယ္ ဘာသီခ်င္းေတြမွန္ူေတာင္မသိရဘူး လူေတြလဲကေနတသိပ္မရဘူး လုိက္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေဆးခ်ေနက်တာႏွင့္ ေဆးလာေရာင္းတဲ့ မိန္းခေလးေတြ ၁၅မိနစ္ေလာက္တခါလာေမးတာကိုေတြ႕ရတယ္၊
ဒါေၾကာင့္ကားသမားကေျပာတာမ၀င္ ခင္မွာ ေဆးေတြရတယ္ဆိုလို႔ ၊ ညနက္ေလာက္ေရာက္မွ ကတဲ့ ခပ္ေခ်ာေခ်ာဆံပင္ရွည္ေကာင္မေလး ၅ ေယာက္ေတြႏွင့္ DJ မိန္းခေလးေျပာင္းမွ အင္ဒိုသီခ်င္းဘဲဖြင့္ၿပီးနဲနဲျမဴးလာက်ၿပီး အနဲငယ္ကလာက်ပါတယ္၊ အင္ဒိုမေတြေတာ္ေတာ္ေခ်ာပါတယ္ မဲတာေတြမေတြ႕ရလို႔! ကၽႊန္ေတာ္ျမင္တာကိုေျပာတာေနာ္! ဟဲဟဲ???
ဒါေၾကာင့္ကားသမားကေျပာတာမ၀င္ ခင္မွာ ေဆးေတြရတယ္ဆိုလို႔ ၊ ညနက္ေလာက္ေရာက္မွ ကတဲ့ ခပ္ေခ်ာေခ်ာဆံပင္ရွည္ေကာင္မေလး ၅ ေယာက္ေတြႏွင့္ DJ မိန္းခေလးေျပာင္းမွ အင္ဒိုသီခ်င္းဘဲဖြင့္ၿပီးနဲနဲျမဴးလာက်ၿပီး အနဲငယ္ကလာက်ပါတယ္၊ အင္ဒိုမေတြေတာ္ေတာ္ေခ်ာပါတယ္ မဲတာေတြမေတြ႕ရလို႔! ကၽႊန္ေတာ္ျမင္တာကိုေျပာတာေနာ္! ဟဲဟဲ???
ေနာက္ NAGOYA အျပင္ဆိုင္တန္းက အင္ဒိုပါတိပ္ဆိုင္မွာ ဟာ၀ိုင္ရီိပိုးပါတိပ္ေလး IDR 199,000($ 27) ႏွင့္ေစ်းကလည္းမဆိုးဘူးဆိုေတာ့ဒီဇိုင္းလွတာႏွင့္ ၂ထည္၀ယ္ျဖစ္သြားတယ္၊ ဒီဇိုင္းက တမ်ိဳးတထည္ဘဲရွိတာေလ! သန္႔တယ္လို႔ကားသမားေျပာတဲ့ Harbour Bayသေဘာၤဆိုဒ္အသစ္ကိုသြားၿပီး လက္မွတ္၀ယ္တာ ဘာမွ ႀကိဳတင္လက္၀ယ္မထားေတာ့ ည ၉း၄၀ နာရီ ေနာက္ဆံုးသေဘာၤဘဲရတယ္ေလ၊ အဲ! ေမ့ေနတာက လာတုံးက ေသာၾကာေန႔ဆိုေတာ့လက္မွတ္ကလြယ္တယ္ ျပန္ေတာ့တနဂၤေႏြဆိုေတာ့ ျပန္တဲ့လူမ်ားတာကိုသတိ မထားမိ က်ဘူးေလ! ၿပီးေတာ့ သေဘာၤဆိုဒ္ကအသစ္ဆိုေတာ့ ေဘးမွာဆိုင္တန္း ေတြရွိ စားေသာက္ ဆိုင္တန္းလဲရွိဆိုေတာ့သန္႔လဲသန့္ေတာ့ ဒီဆိုဒ္ကမ္းကိုေရႊးလိုက္တာ သေဘာၤလိုင္း အစံု မရွိဘူးေလ!
အခ်ိန္၅နာရီပိုေနတာႏွင့္ ကားသမားက လံုးခ်င္းအိမ္ရာ ေတြစီေခၚသြားပါတယ္၊ ၂ ထပ္လံုးခ်င္းေတြကို ေပ68x126ေလာက္ကို IDR 400-500 Milion(S$40,000-60,000),ေပ 158x200ကို IDR 100 Milion(S$70,000)ႏွင့္ ေပ158x344မွIDR 1,500 Milion(S$200,000)ေလာက္ဘဲရွိတယ္တဲ့၊ “ဒီေစ်းကဗမာျပည္မွာ ေတာင္မရႏိုင္တဲ့ေစ်း ေတြဘဲ!”

ပင္လယ္ျပင္ကို မ်က္ႏွာမူၿပီး လသာေနပံုကို ကေတာ္ေတာ္လွတဲ့Cosatarina ကိုသြားၿပီးအခ်ိန္ျဖန္းေန ရတယ္၊ ပင္လယ္ကမ္းစပ္ေလးေတြမွာတန္းစီၿပီး ဆိုင္ကယ္ေလးေတြႏွင့္ အီစီကလီေလး ေတြ၊ အတြဲေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားတယ္ ရင္ခုန္စရာေတြ!ဒါက စကာၤပူကို ျပန္ေရာက္လို႔ရိုတ္ထားတာေလ၊
ညနက္၁၂ နာရီမွာေရာက္ေတာ့ ရထားတေၾကာင္းဘဲမွီတယ္ ေနာက္ တေနရာ မွမ မွိီလို႔ အိမ္ကို တက္စီငွားျပန္ရတယ္ေလ!
အဲဒါပါဘဲ BATAM ခရီးသြားရတာ ဘယ္ေတြျမင္ခဲ့သလဲဆိုတာေတြ!
အဲေမ့လို႔! အလည္ေခၚတဲ့ သူငယ္ခ်င္း ကိုေအာင္ႏွင့္ခ်စ္မညီးေလးမိန္မိန္းတို႔ကို အထူးေက်းဇူးတင္ပါေၾကာင္း ဒီဘေလာ့ကေနေျပာလိုက္ပါရေစ..............
အဲေမ့လို႔! အလည္ေခၚတဲ့ သူငယ္ခ်င္း ကိုေအာင္ႏွင့္ခ်စ္မညီးေလးမိန္မိန္းတို႔ကို အထူးေက်းဇူးတင္ပါေၾကာင္း ဒီဘေလာ့ကေနေျပာလိုက္ပါရေစ..............

No comments:
Post a Comment