ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ကြန္ဒိုတိုက္တာအေဆာက္အအုံမ်ားျမင္ကြင္း။ ဓာတ္ပုံ – ရဲေနာင္(ဖယ္ခုံ)
ဆယ္စုႏွစ္ေက်ာ္ေသာင္တင္ေန တဲ့ စုေပါင္းပိုင္အေဆာက္အ အုံဆိုင္ရာဥပေဒၾကမ္းကို နိုဝင္ဘာ ၁ဝရက္ထုတ္ အစိုးရသတင္းစာေတြ မွာေတြ႕လိုက္ရလို႔ ေက်ာက္ခဲေရေပၚမယ္ထင္ပါ ရဲ့လို႔ ညီလတ္ေတြးလိုက္မိပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ အဲဒီဥပေဒၾကမ္း ကို အရင္ တုန္းက ကြန္ဒိုမီနီယံဥပေဒၾကမ္း ရယ္လို႔သိၾက တာပါ။ အရင္အစိုးရေခတ္တုန္းက ဒုတိယဗိုလ္ ခ်ဳပ္ႀကီးခင္ညြန႔္ အတြင္းေရးမွူး(၁) တာဝန္ယူေတာ့ ရန္ကုန္မွာ အထပ္ျမင့္အေဆာက္အအုံေတြ စ ေဆာက္ပါ တယ္။ အဲဒီကတည္းက ကြန္ဒိုဥပေဒ ရွိရမယ္ဆိုၿပီး ဥပေဒကိုစေရးခဲ့တယ္လို႔ သိထားပါ တယ္။ အခုဆိုေခတ္လဲေျပာင္း၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးခင္ ညြန႔္လည္း ဦးခင္ညြန႔္ျဖစ္ေတာ့မွပဲ လႊတ္ေတာ္ကို ေရာက္ပါေတာ့တယ္။
ကြန္ဒိုမီနီယံ အစား စုေပါင္းပိုင္အေဆာက္ အအုံလို႔ အမည္ေျပာင္းသုံးထားတဲ့ ဥပေဒၾကမ္းကို ညီလတ္ ေလ့လာဖတ္ရွုလိုက္ပါတယ္။ ျမန္မာဆန္ ဆန္နာမည္ေျပာင္းလိုက္တယ္လို႔ပဲ ေဖာ့ေတြး ေတြးရင္ အခန္း(၁)မွာေဖာ္ျပထားတဲ့ အဓိပၸာယ္ ေဖာ္ျပခ်က္ေတြထဲက သံသယဝင္စရာေဖာ္ျပခ်က္ ကေတာ့ ပုဒ္မ(၃) ပုဒ္မခြဲ(က)ပါ စုေပါင္းအ ေဆာက္အအုံဆိုသည္မွာဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ ဆိုခ်က္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ ဤဥပေဒအရ မွတ္ ပုံတင္ထားေသာ ဆိုတဲ့ စကားရပ္ကို ေတြ႕ရပါ တယ္။ အဲဒီပုဒ္မခြဲက အခန္း(၃)၊ ပုဒ္မ(၅)နဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ထားပါတယ္။ ပုဒ္မ(၅)မွာ ဤဥပေဒ အရ မွတ္ပုံတင္ထားေသာ စုေပါင္းပိုင္ေျမႏွင့္ စု ေပါင္းပိုင္အေဆာက္အအုံမ်ားသာလၽွင္ ဤဥပေဒ ႏွင့္ သက္ဆိုင္ ေစရမည္လို႔ေရးသားထားပါတယ္။
အဲဒီအခ်က္ေတြကိုၾကည့္ရင္ မွတ္ပုံမတင္ လည္း ရတဲ့သေဘာ သက္ဝင္ေနပါတယ္။ ဒါႀကီး က ကြန္ဒိုႀကီးပါ၊ စုေပါင္းအေဆာက္အအုံႀကီးပါ လို႔ မ်က္ဝါးထင္ထင္ျမင္ေတြ႕ေနလ်က္နဲ႔ သက္ဆိုင္ တဲ့သူ ဒါမွမဟုတ္ အဖြဲ႕အစည္းက မွတ္ပုံ မတင္ဘဲ ေရွာင္လႊဲလို႔ရေအာင္ လုပ္ေပးထားတာလား စဥ္း စားမိပါတယ္။ ညီလတ္တို႔အိမ္နီးခ်င္းနိုင္ငံက ကြန္ ဒိုဥပေဒကိုဖတ္ၾကည့္မိေတာ့ ကြန္ဒိုရဲ့ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုခ်က္ထဲမွာ မွတ္ပုံတင္ထားေသာဆိုတာကို ထည့္ေရး ထားတာ မေတြ႕ပါဘူး။
ဒါဘာျဖစ္လို႔ အေရးတႀကီးေဆြးေႏြးရသလဲ ဆိုေတာ့ အရင္အစိုးရေခတ္မွာ ပြင့္လင္းျမင္သာ မွုမရွိဘဲ လက္သင့္ရာလုပ္ငန္းရွင္ႀကီးေတြကို ကြန္ ဒိုစီမံကိန္းႀကီးေတြခ်ေပးခဲ့ပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ဆိုရင္ လဲ အရင္တုန္းက အလုပ္အတည္တက်မရွိဘဲ ကြန္ဒိုေဆာက္ လိုက္မွ သူေဌးစာရင္းဝင္သြားၾက ပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ေသာ ကြန္ဒိုတည္ေဆာက္သူေတြ က စည္ပင္ကေပးတဲ့ေျမ၊ အိုးအိမ္ကေပးတဲ့ေၿမ ေတြကို သူတို႔ဘိုးဘြားပိုင္ေျမေတြလို႔ ထင္ထား ၾကၿပီး စုေပါင္းပိုင္ အေဆာက္အအုံႀကီး တစ္ခုလုံး ကိုလဲ သူတို႔ပိုင္ အေဆာက္အအုံေတြလို႔ သတ္ မွတ္ထားၾကပါတယ္။ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိတဲ့သူအခ်ိဳ႕နဲ႔ ေပါင္းၿပီး အဲဒီလိုအေနအထားျဖစ္ေအာင္ နား လည္ပါးရိုက္ လုပ္ထားၾကပါတယ္။
အဲဒီလို အထင္ကရကြန္ဒိုအေဆာက္အအုံ ႀကီးေတြက မွတ္ပုံမတင္ဘဲ ေရွာင္လႊဲလိုက္မယ္ဆို ရင္ ကြန္ဒိုမွာေနၿပီး ကားပါကင္ျပႆနာ၊ ေရမီး ျပႆနာ၊ တရားမဝင္ အေဆာက္အအုံေတြေဆာက္ ခ်င္တိုင္း ေဆာက္ထားတဲ့ျပႆနာေတြကို ဘယ္လို မွ ေျဖရွင္းလို႔ရမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ရန္ကုန္မွာ နာမည္ ႀကီးကြန္ဒိုအခ်ိဳ႕မွာ စိတ္ဆင္းရဲကိုယ္ဆင္းရဲ ေန ေနၾကရတဲ့သူေတြ အကာအကြယ္မဲ့ျဖစ္ေနရလို႔ အေပၚကို စာတင္လည္းမထူး၊ အလယ္စာတင္ လည္း မထူး၊ ေအာက္ကို အကူ အညီ ေတာင္းလည္း မထူးျဖစ္ေနခဲ့ရတာပါ။ သူတို႔က ကြန္ဒိုဥပေဒကို ေမၽွာ္လင့္ႀကီးစြာ ေစာင့္ဆိုင္းေနၾကတာပါ။ ဥပေဒ ၾကမ္းကို ညီလတ္ဖတ္ၾကည့္ေတာ့ စကတည္းက ယဥ္သကိုဆိုသလိုျဖစ္ေနတာကို ေတြ႕လိုက္ရပါ တယ္။ စိတ္မ ေကာင္း စရာပါ။
အဲဒါေၾကာင့္ မည္သို႔ေသာေျမမ်ားႏွင့္ အ ေဆာက္အအုံမ်ားသည္ စုေပါင္းပိုင္ေျမႏွင့္ စုေပါင္း ပိုင္အေဆာက္အအုံအျဖစ္ မွတ္ပုံတင္ရမည္လို႔ ျပတ္ျပတ္သားသားျပ႒ာန္းသင့္ပါတယ္။ အခန္း (၃) ပုဒ္မ(၉)မွာ ေဖာ္ျပခ်က္အရဆိုရင္လည္း အရင္ ေဆာက္ၿပီး သားအေဆာက္အအုံေတြကို မွတ္ပုံ တင္လိုပါက..ဆိုၿပီး ပါပါတယ္။ လိုပါက..ဆို တာမလိုခ်င္လည္း ရတဲ့သေဘာဆိုတာ ရွင္းေနပါ တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ အခန္းေနျပည္သူမ်ားဘက္ မွာမရပ္ဘဲ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္း ရွင္ ေတြ ဘက္ မွာ ဥပေဒက ရပ္တည္ဆြဲထားတာလဲလို႔ ေမးခြန္း ထုတ္ခ်င္ပါတယ္။ ျဖစ္သင့္တာက ‘ဤဥပေဒအာ ဏာမတည္မီက ေဆာက္လုပ္ၿပီးစီးေသာ သို႔မဟုတ္ ေဆာက္လုပ္ဆဲျဖစ္ေသာ အေဆာက္အအုံသည္ စုေပါင္းပိုင္ အေဆာက္ အအုံ ၏ သတ္မွတ္ ခ်က္ မ်ားႏွင့္ကိုက္ညီလၽွင္ သို႔တည္းမဟုတ္ စုေပါင္းပိုင္ အေဆာက္အအုံျဖစ္ေၾကာင္း အမ်ားျပည္သူသိ ေစၿပီးျဖစ္လၽွင္ စုေပါင္းပိုင္အေဆာက္အအုံအ ျဖစ္ မွတ္ပုံတင္ရမည္’လို႔ ျပင္ဆင္သင့္ပါတယ္။
ဒီဥပေဒၾကမ္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ညီလတ္အေန နဲ႔ ေဝဖန္ေရးသားရာမွာ အိမ္နီးခ်င္းနိုင္ငံအခ်ိဳ႕ က ကြန္ဒိုဥပေဒအခ်ိဳ႕ကိုဖတ္ၿပီးမွ ႏွိုင္းယွဥ္ေဝ ဖန္တာပါလို႔လည္း ေျပာပါရေစ။ စုေပါင္းအေဆာက္ အအုံမွာ အသင္းဖြဲ႕စည္းတာ၊ ယာယီႀကီးၾကပ္မွု အဖြဲ႕ဖြဲ႕စည္းတာ၊ ယာယီေကာ္မတီဖြဲ႕စည္းတာ ေတြဟာ နိုင္ငံေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ကြန္ဒိုေတြ မွာက်င့္သုံးေနတာျဖစ္လို႔ ေကာင္းမြန္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ နိုင္ငံအခ်ိဳ႕မွာေတာ့ အသင္းအလုပ္အ မွုေဆာင္ေကာ္မတီမွာ ဒုဥကၠ႒ေနရာပါဝင္တာ ေတြ႕ရ ၿပီး ယခု ဥပေဒၾကမ္းမွာ မပါဝင္တာဘဲရွိပါ တယ္။ ဒါက သိပ္ေတာ့အေရးႀကီးလွတဲ့ ကိစၥမဟုတ္ ပါဘူး။
အခန္း(၅)၊ စုေပါင္းပိုင္အေဆာက္အအုံ အလုပ္အမွုေဆာင္ေကာ္မတီဖြဲ႕စည္းျခင္းႏွင့္ လုပ္ ငန္းတာဝန္မ်ားဆိုတဲ့အပိုင္းမွာ ေဆြးေႏြးအႀကံျပဳ စရာအခ်ိဳ႕ရွိပါတယ္။ အဲဒီအခန္းမွာ စုေပါင္း ပိုင္အေဆာက္အအုံေန ျပည္သူမ်ားရဲ့ က်န္းမာ ေရးနဲ႔ လူမွုေရး ပိုင္းေဆာင္ရြက္ရန္လိုအပ္တာေတြ ကို ထည့္သြင္းထားတာ မေတြ႕ပါဘူး။ အဲဒါဟာ လည္း အေရးႀကီးတဲ့ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က တရားမဝင္အေဆာက္ အအုံမ်ားေဆာက္လုပ္ျခင္းအပိုင္း ျဖစ္ပါတယ္။ စည္ပင္ သို႔မဟုတ္ အိုးအိမ္ရဲ့ခြင့္ျပဳခ်က္ကိုေက်ာ္ လြန္ၿပီး ဒါမွမဟုတ္ သေဘာတူညီခ်က္ကိုခ်ိဳးေဖာက္ ၿပီးေဆာက္လုပ္ထားတဲ့ တရားမဝင္အေဆာက္ အအုံျပႆနာဟာ ကြန္ဒိုစီမံကိန္းႀကီးအခ်ိဳ႕မွာ ယေန႔တိုင္ရွင္းမရတဲ့ ျပႆနာျဖစ္ ပါတယ္။ အဲဒီ တရား မဝင္ အေဆာက္အအုံေတြေၾကာင့္ အဲဒီ ကြန္ဒိုေတြမွာေနထိုင္ၾကတဲ့ ျပည္သူေတြရဲ့ က်န္း မာေရးနဲ႔ လူမွုေရးအေျခအေနေတြကို ထိခိုက္မွု ျဖစ္ေစပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ စုေပါင္းပိုင္အေဆာက္ အအုံဆိုင္ရာ ဥပေဒၾကမ္း ရဲ့ အခန္း(၅)၊ ပုဒ္မ (၂၈)မွာ ေအာက္ပါပုဒ္မခြဲ(၂)ခု ထပ္မံျဖည့္စြက္ သင့္ပါတယ္။ ‘(ဒ) အသင္းဝင္မ်ားႏွင့္ စုေပါင္းပိုင္အေဆာက္ အအုံေနသူမ်ား၏ က်န္းမာေရးႏွင့္လူမွုေရးကို ထိခိုက္ေစမည့္ အေျခအေန မ်ားျဖစ္ေပၚ လာပါက သက္ဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္ အဖြဲ႕ အစည္းမ်ား ၏အ ကူအညီကို ရယူေျဖရွင္းနိုင္သည္။ (ဓ) ခြင့္ျပဳခ်က္မရွိဘဲ ေဆာက္လုပ္ထား ေသာ တရားမဝင္အေဆာက္အအုံမ်ားတည္ ေဆာက္သည္ကို ေတြ႕ရွိပါက ႏွစ္ပတ္လည္သင္းလုံး ကၽြတ္ အစည္းအေဝးတြင္ျဖစ္ေစ၊ လိုအပ္ပါက သင္းလုံး ကၽြတ္ အထူးအစည္းအေဝးေခၚယူက်င္း ပ၍ျဖစ္ေစ အသင္းဝင္အားလုံး၏ ထက္ဝက္ ေက်ာ္ဆႏၵမဲျဖင့္ ဖ်က္သိမ္းနိုင္သည္။
ထပ္ေဆြးေႏြးခ်င္တဲ့အခန္းက အခန္း(၉)ျပစ္မွုႏွင့္ ျပစ္ဒဏ္မ်ားပဲျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ ဒဏ္ေငြသာပါၿပီး ေထာင္ဒဏ္ပါဝင္တာ မေတြ႕ ရပါဘူး။ ထိုင္းနိုင္ငံရဲ့ကြန္ဒိုဥပေဒမွာ အခ်ိဳ႕ ေသာစည္းကမ္းေတြကိုေဖာက္ဖ်က္ရင္ ေထာင္ဒဏ္ သို႔မဟုတ္ ေငြဒဏ္ခ် မွတ္တာေလ့လာေတြ႕ရွိမိ ပါတယ္။ အခန္း(၉) ပုဒ္မ(၄၂)ဆိုရင္ အေတာ့္ကို ဆိုးရြားပါတယ္။ ျပစ္မွုထင္ရွားလို႔ ေငြဒဏ္ေဆာင္ ၿပီးတာေတာင္မွ ဆက္ၿပီးက်ဴးလြန္ေနသူကို ေန႔ အသီးသီးအတြက္ ခ်မွတ္တဲ့ေငြဒဏ္ရဲ့ ၁ဝရာခိုင္ ႏွုန္းခ် မွတ္ ရမယ္လို႔ဆိုထားတာပါ။ အမ်ားနား လည္ေအာင္ေျပာရရင္ သူ႔ကို ပုဒ္မ(၃၉)အရ ေငြဒဏ္တစ္သိန္းခ်မွတ္လို႔ သူက ဆက္က်ဴးလြန္ ေနဦးမယ္ဆိုရင္ တစ္ရက္ကို တစ္ေသာင္းေဆာင္ ခိုင္းတာပါ။ တစ္လကို သုံးသိန္းျဖစ္ ပါတယ္။ဥပမာ တစ္ခုေျပာရင္ အခုအခ်ိဳ႕ေသာ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းရွင္ေတြက အဲသလိုမ်ိဳး ေန႔အလိုက္ေငြ ဒဏ္ကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီးေဆာင္ၿပီး ျပစ္မွုဆက္က်ဴး လြန္လို႔ရေနၾကပါတယ္။ ပိုၿပီးရွင္းေအာင္ေျပာ ရရင္ တရားမဝင္ အေဆာက္အအုံတစ္ခုကို ေဆာက္ ၿပီးလုပ္ငန္းရွင္က တစ္လကို က်ပ္ဆယ္သိန္းနဲ႔ပဲ ငွားဦး။ သူက တစ္ေန႔ကို တစ္ေသာင္း၊ တစ္လမွ သုံးသိန္းဒဏ္ေငြေဆာင္ရေတာ့ သူ႔အတြက္ (၇)သိန္းေတာင္က်န္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ျပစ္မွုဆက္ က်ဴးလြန္ခိုင္း သလိုသာ ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။ အဲဒါ ေၾကာင့္ ပုဒ္မ(၄၂)ကိုျပန္လည္သုံးသပ္ၿပီး ျဖဳတ္ပစ္ ဖို႔ေကာင္းပါတယ္။ တကယ္တမ္းျဖစ္သင့္တာက ျပစ္မွုဆက္က်ဴးလြန္ရင္ ပိုႀကီးေလးတဲ့ အျပစ္ကို သာေပးရမွာပါ။ ဆိုပါစို႔ ဒဏ္ေငြေဆာင္ ၿပီး ထပ္က်ဴး လြန္ရင္ ႀကီးေလးတဲ့ ေထာင္ဒဏ္ေပးတာမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။
ဥပေဒၾကမ္းတစ္ခုလုံးကို ျခဳံငုံသုံးသပ္ရမယ္ ဆိုရင္ဥပေဒၾကမ္းဟာ ျပည္သူေတြထက္ အေဆာက္ အအုံေဆာက္ၾကတဲ့လုပ္ငန္းရွင္ေတြဘက္မွာရပ္ တည္ၿပီးဆြဲထားသလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ ရွင္းရွင္း ေျပာရရင္ ဒီဥပေဒၾကမ္းကိုေရးဆြဲတုန္းက လုပ္ငန္းရွင္ေတြကိုသာအစိုးရကေခၚယူေတြ႕ဆုံၿပီး အႀကံဉာဏ္ေတာင္းခဲ့တာပါ။ ကြန္ဒိုေနျပည္သူ ေတြနဲ႔ တစ္ခါမွေတြ႕ဆုံ ေဆြးေႏြးအႀကံေတာင္း တာမ်ိဳးမလုပ္ခဲ့ပါဘူး။ ကြန္ဒိုေနျပည္သူ အခ်ိဳ႕နဲ႔ ေတြ႕တာဆိုလို႔ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ႀကီး တခ်ိဳ႕ပဲ ရွိပါတယ္။
ဥပေဒဆိုတာမၽွတ ဖို႔လိုပါတယ္။ အေရး ႀကီးတာက ျပည္သူကိုအကာအကြယ္ေပးဖို႔ပဲျဖစ္ ပါတယ္။ ဒီကေန႔ဆို လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းႀကီးေတြလုပ္ခဲ့တဲ့ လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးအခ်ိဳ႕ကိုယ္စားလွယ္ေတြအျဖစ္ေရာက္ေနပါၿပီ။ တစ္ခ်ိန္တုန္း က လုပ္ငန္းရွင္ အခုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ျဖစ္ေနၾကပါၿပီ။ လုပ္ငန္းရွင္အေန နဲ႔တုန္းကေတာ့ မိမိအက်ိဳးစီးပြားဘက္က ရပ္တည္ခဲ့တာအျပစ္လို႔ မေျပာခ်င္ေပမယ့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ျဖစ္လာရင္ေတာ့ မိမိရဲ့ အက်ိဳး စီးပြား ထက္ျပည္သူ႔ အက်ိဳးစီးပြား ဘက္က ရပ္တည္ေပးဖို႔ လိုလာပါၿပီ။ ယခုဥပေဒၾကမ္းကိုလဲ ျပည္သူ႔ အက်ိဳးစီးပြားဘက္က ရပ္တည္ေဆြးေႏြးၾကမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္စစ္စစ္ေတြ ျဖစ္လာၾကၿပီလို႔ ေျပာနိုင္မွာ ျဖစ္ပါ တယ္ ။ ျပည္သူ႔ဆႏၵ၊ လႊတ္ေတာ္ဆႏၵလို႔ဆိုပါတယ္။ ယခုစုေပါင္းပိုင္အေဆာက္အအုံဆိုင္ရာဥပေဒၾကမ္းကိုလည္း လုပ္ငန္းရွင္ဆႏၵမျဖစ္ေစဘဲ ျပည္သူ႔ ဆႏၵေတြကိုယ္စားျပဳနိုင္တဲ့ဥပေဒအျဖစ္ ျပင္ဆင္ ျဖည့္စြက္ေဆြးေႏြး ေပးနိုင္ၾက မယ္လို႔ ေမၽွာ္ လင့္ ပါ ေၾကာင္း။
ညီလတ္
Yangon Times
http://www.searchmyanmar.net/link/frame/cid/29687/domain/myanmarlatestnews.com
Credit @ Ko Nge
No comments:
Post a Comment