ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ အစုိးရ တက္လာၿပီးေနာက္ပိုင္း ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ မႈေတြ လုပ္ေဆာင္လာရာမွာ ႏုိင္ငံတကာကပါ အသိအမွတ္ ျပဳလာရတဲ့အထိ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ႏုိ္င္ငံမွာ နက္နက္ရႈိင္းရိႈင္း ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ လာဘ္ေပး လာဘ္ယူမႈေတြက တုိင္းျပည္ ျပန္လည္ ထူေထာင္ေရးမွာ အလြန္အဟန္႔အတားျဖစ္ေနတာပါ။
ဒါကုိ သတိထားမိတဲ့ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ဟာ သမၼတ ရာထူး စတင္ယူၿပီးေနာက္ပိုင္း လာဘ္ေပး လာဘ္ယူ မႈေတြ နည္းပါးသြားေအာင္ သတိေပး ေျပာဆုိမႈေတြ ဆက္တုိက္လုိ ေျပာလာခဲ့ပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ လာဘ္ေပး လာဘ္ယူမႈမ်ိဳးဟာ စနစ္တက် လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈမ်ိဳးျဖစ္တယ္လုိ႔ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရး ေလာက က ထင္ရွားသူတခ်ိဳ႕ကလည္း ေထာက္ျပေ၀ဖန္ေနပါတယ္။
စနစ္တက် လာဘ္ေပး လာဘ္ယူမႈမ်ိဳးဆုိတာက ေနရာ၊ ရာထူးေတြနဲ႔ပတ္သက္သက္ၿပီး သက္ဆုိင္ရာ ဌာန အလုိက္ ေပါက္ေစ်းေတြ ျဖစ္ေပၚေနတာကို ဆုိလုိတာပါ။ ဒီအျပင္ လက္ဖက္ရည္ဖုိးဆုိတဲ့ အသံုးအႏႈန္းနဲ႔ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈမွာ အျပစ္မရွိသလို ေပးသူ၊ ယူသူ ၂ ဖက္စလံုးက သတ္မွတ္ေနၾကတာလည္းျဖစ္ ပါတယ္။
လခစား ၀န္ထမ္းေလာကသားေတြမွာလည္း ( ေအာက္ဆိုက္) ဆုိတဲ့စကားလံုးနဲ႔ ဘယ္ေလာက္ ရတယ္ ဆုိတာက ဂုဏ္ယူစရာ တခုလုိျဖစ္ေနတာပါ။ တကယ္ေတာ့ ဟုိး ေအာက္ေျခ ၀န္ထမ္းကအစ ထိပ္ပို္င္း အေပၚဆံုးထိ လာဘ္ေပး လာဘ္ယူမႈနဲ႔ စိစစ္အေရးယူႏုိင္မယ္ဆုိရင္ အနာဂါတ္ ျမန္မာႏုိင္ငံသားတို႔ အတြက္ ဂုဏ္သိကၡာကို ႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္မြမ္းမံတာျဖစ္လုိ႔ တုိင္းျပည္လည္း ဂုဏ္တင့္တယ္မွာပါ။
အခုေတာ့ အဆုိပါ လာဘ္ေပး လာဘ္ယူမႈေတြကို တုိက္ဖ်က္ဖုိ႔အတြက္ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္ေရး ေကာ္ မတီ ကို သမၼတ က ယမန္ေန႔ ဇန္န၀ါရီလ ၈ ရက္ေန႔ ရက္စြဲနဲ႔ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာထုတ္ျပန္လိုက္ပါတယ္။ အခုလို သမၼတရဲ႕ အမိန္႔ ထုတ္ျပန္မႈနဲ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္လာမႈဟာ ႀကိဳဆုိသင့္တဲ့ အရာ ျဖစ္ေပမယ့္ ဘယ္ေလာက္အထိ ေအာင္ျမင္မယ္ဆုိတာေတာ့ ေမးခြန္းထုတ္စရာျဖစ္ေနဆဲပါ။
သမၼတရံုးမွ ထုတ္ျပန္သည့္ လာဘ္ေပး လာဘ္ယူအေရးယူေဆာင္ရြက္ေရး ေကာ္မတီဆုိင္ရာ အမိန္႔ေၾကျငာခ်က္ကို ဧရာ၀တီက ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလုိက္ပါတယ္။
ၿပည္ေထာင္စုသမၼတၿမန္မာနိုင္ငံေတာ္
နိုင္ငံေတာ္သမၼတရံုး အမိန္႔ေႀကာ္ၿငာစာ အမွတ္၊ ၉ /၂ဝ၁၃
၁၃၇၄ ခုနွစ္၊ နတ္ေတာ္လၿပည့္ေက်ာ္ ၁၁ ရက္
(၂ဝ၁၃ ခုနွစ္၊ ဇန္နဝါရီလ ၈ ရက္)
လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈ အေရးယူေဆာင္ရြက္ေရးေကာ္မတီဖဲြ႔စည္းၿခင္း ၿပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖဲြ႔သစ္ တာဝန္ ယူၿပီးေနာက္ ေကာင္းမြန္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္နွင့္ သန္႔ရွင္းေသာအစိုးရ ၿဖစ္ေပၚေရးအတြက္ အစိုးရ အဖဲြ႔အစည္းမ်ားအတြင္း အဂတိတရားမ်ား ကင္းရွင္းေရးႏွင့္ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈမ်ား ပေပ်ာက္ေစေရး တို႔အတြက္ “လာဘ္ေပး လာဘ္ယူမႈ အေရးယူေဆာင္ရြက္ေရးေကာ္မတီ” ကို ေအာက္ပါအတိုင္း ဖဲြ႔စည္းလိုက္ပါသည္ -
(၁) ေဒါက္တာစိုင္းေမာက္ခမ္း -- ဒုတိယသမၼတ ဥကၠ႒
(၂) ဒုတိယ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ကိုကို -- ၿပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ၿပည္ထဲေရးဝန္ႀကီးဌာန အဖဲြ႔ဝင္
(၃) ဦးသိန္းညြန္႔ -- ၿပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး သမၼတရံုးဝန္ႀကီးဌာန (၁) ---အဖဲြ႔ဝင္
(၄) ဦးစိုးေမာင္ -- ၿပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး သမၼတရံုးဝန္ႀကီးဌာန(၂) --အဖဲြ႔ဝင္
(၅) ဦးစိုးသိန္း -- ၿပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး သမၼတရံုးဝန္ႀကီးဌာန(၃) -- အဖဲြ႔ဝင္
(၆) ဦးတင္နိုင္သိန္း -- ၿပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး သမၼတရံုးဝန္ႀကီးဌာန(၅) --အဖဲြ႔ဝင္
(၇) ေဒါက္တာ ထြန္းရွင္ -- ၿပည္ေထာင္စုေရွ႕ေနခ်ဳပ္ ၿပည္ေထာင္စုေရွ႕ေနခ်ဳပ္ရံုး ---အဖဲြ႔ဝင္
(၈) ဦးသန္းေက်ာ္ - အဖဲြ႔ဝင္ -- နိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ ဥပေဒအႀကံေပးအဖဲြ႔ အဖဲြ႔ဝင္
(၉) ဦးလွထြန္း -- ညႊန္ႀကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ နိုင္ငံေတာ္သမၼတရံုး အတြင္းေရးမွဴး
(ပံု) သိန္းစိန္
နိုင္ငံေတာ္သမၼတ
ၿပည္ေထာင္စုသမၼတၿမန္မာနိုင္ငံေတာ္
Ref;Irrawaddy
လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈ အေရးယူေဆာင္ရြက္ေရး ေကာ္မတီကို ဦးေဆာင္သူ ဒု သမၼတ ေဒါက္တာ စိုင္းေမာက္ခမ္း (ဓာတ္ပုံ – သမၼတ႐ုံး ၀က္ဘ္ဆိုက္)
အရံႈးေပၚတယ္ဆိုတဲ့ အစိုးရဌာနေတြရဲ႕ အရံႈးကို ကာမိဖို႔ ျပည္သူေတြဆီက အခြန္တိုးေကာက္မယ့္အစား သက္ဆိုင္ရာ ဌာနေတြရဲ႕ ေအာက္ေျခ အတြင္းပိုင္းက ျခစားယိုစိမ့္မႈေတြကို အရင္ဆံုး အေျဖရွာ သံုးသပ္ဖို႔ ေရးသားထားတာကို ႏိုဝင္ဘာလအတြင္းက ထုတ္တဲ့ ကုမုျဒာဂ်ာနယ္မွာ ဖတ္လိုက္ရပါတယ္။
တဆက္တည္းမွာပဲ ဥပမာအျဖစ္ ကိုယ္တိုင္ႀကံဳခဲ့ရတဲ့ အျဖစ္အပ်က္မ်ားေပၚ မူတည္ၿပီး က.ပ.ရ လို႔ ေခၚတဲ့ ကုန္လမ္း ပို႔ေဆာင္ေရး ဌာနနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ စဥ္းစားမိသြားပါတယ္။ ျမန္မာျပည္အလယ္ပိုင္း ၿမိဳ႕တၿမိဳ႕က က.ပ.ရ ဝန္ထမ္းေဟာင္းတဦး အဆိုအရကေတာ့ က.ပ.ရ ဟာ အ႐ံႈးေပၚတယ္ ဆုိၿပီး ၀န္ထမ္း (ယာဥ္ေမာင္း) ေတြဆီက စံႏႈန္းေတြ တုိးေကာက္ၿပီး ဒီဇယ္ဆီမ်ားကုိ ပီပါေတြနဲ႔ တမ်ဳိး၊ (ေဘာက္ဆာ) ဆီသယ္ယာဥ္ အစီးလိုက္နဲ႔ တဖံု စီးပြားေရး သမားမ်ားနဲ႔ အင္းတေကာ္ ဆီဆုိင္ေတြဆီ ေန႔စဥ္၊ အပတ္စဥ္၊ လစဥ္တုိင္း ထုတ္ယူ ပို႔ေဆာင္ ေရာင္းခ်ေနတာ၊ ယိုယြင္းလာေနတာ ယေန႔ထိျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒါေတြကုိေတာ့ လံုး၀ မေဖာ္ထုတ္ၾကေၾကာင္း၊ ယာဥ္ေမာင္းေတြ၊ လုိင္းထြက္ယာဥ္ေတြ ဆီကေန ျမင့္မားတဲ့ စံႏႈန္းေတြ၊ မျပည့္၀တဲ့ ဆီဂါလံေတြနဲ႔ပဲ ခုႏွိမ္ခံခဲ့ရေၾကာင္း သိရပါတယ္။
တခ်ဳိ႕ယာဥ္ပုိင္ေတြ ယာဥ္ေမာင္းေတြဆုိရင္ သတ္မွတ္ထားသည့္ ေငြေၾကးစံႏႈန္း မသြင္းႏိုင္လို႔ သူတုိ႔ရဲ႕ လစာေငြေတာင္ ထုတ္ယူခြင့္ မရွိၾကရပါဘူး။ တခ်ဳိ႕ ယာဥ္ေမာင္းေတြဆုိ ႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ လုပ္သက္ရွိၿပီး ဌာနမွ ထုတ္ပယ္ ခံရတာေတြလည္း ရွိခဲ့ၾကပါတယ္။ ထုတ္ပယ္ခံ ၀န္ထမ္း တခ်ဳိ႕နဲ႔ မိမိဆႏၵႏွင့္ ထြက္ရွိခဲ့တဲ့ ၀န္ထမ္းတခ်ဳိ႕ကုိ ေမးျမန္းၾကည့္ေတာ့ သူတို႔ေတြရဲ႕ ယာဥ္ေတြကုိ ေျပးဆြဲႏိုင္ေအာင္ ဌာနရဲ႕ ေထာက္ပ့ံမႈ မလံုေလာက္တာ၊ မရရွိတာေတြေၾကာင့္ မိမိ အစီအစဥ္နဲ႔ အသိမိတ္ေဆြ၊ ေငြေၾကး ေခ်းငွားသူ မ်ားထံမွ အတုိးႏႈန္း အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ေခ်းယူၿပီး စိုက္ထုတ္ ျပင္ဆင္ၾက ရေၾကာင္း၊ ထိုယာဥ္ ထြက္ရွိ ေျပးဆြဲတဲ့ အခါမွာ ထုိဌာန တာ၀န္ခံ အင္ဂ်င္နီယာမွ ထိုယာဥ္တို႔၏ ျပင္ဆင္စရိတ္ ေငြမ်ားကုိ ထုတ္ယူၿပီး အထက္ အဆင့္ဆင့္ႏွင့္ ခြဲေ၀ယူေလ့ ရွိေၾကာင္း၊ ေခ်းငွား၊ စုိက္ထုတ္၊ ျပင္ဆင္ေမာင္းႏွင္ ၾကရတဲ့ ယာဥ္ပုိင္၊ ယာဥ္ေမာင္းတုိ႔မွာ ေျပလည္တဲ့ ခရီးစဥ္ ရွိသလုိ မေျပလည္တဲ့ ခရီးစဥ္တို႔ ေျပးဆြဲဖန္ မ်ားတဲ့အခါ အေႂကြးနဲ႔ လံုးခ်ာလုိက္ၿပီး ေနာက္ဆံုး ယာဥ္ကုိလည္း ထပ္မံ မျပင္ဆင္၊ မစုိက္ထုတ္ႏိုင္ေတာ့ဘဲ ယာဥ္ကုိ လက္လႊတ္ ဆံုး႐ံႈးခံရၿပီး ဌာနကို ေက်ာခိုင္းခဲ့ၾကရတယ္လုိ႔ ဆိုပါတယ္။
ကုန္းလမ္း ပို႔ေဆာင္ေရးရဲ႕ ဌာနခြဲ အသီးသီးမွာ လာဘ္ေပး လာဘ္ယူမႈေတြ သာမက ဌာနပုိင္၊ ျပည္သူပုိင္ ပစၥည္းေတြကုိ တရားမ၀င္ နည္းလမ္းေတြနဲ႔ ခုိးထုတ္ေနတာ တခ်ဳိ႕ဟာ ယေန႔အထိ ရွိေနဆဲပါပဲ လုိ႔ ေလ့လာသူေတြက ဆုိၾကပါတယ္။
ရထား၀န္ႀကီး ဌာနေအာက္ ေရာက္ရွိစဥ္ ကာလ အေစာပိုင္း တုန္းက က.ပ.ရ မွ ကုန္ကား အမ်ားစုဟာ ကုန္စည္တင္တဲ့ ေဘာ္ဒီဖရိမ္ေတြကို ျပဳျပင္ ပံုစံေျပာင္းၿပီး ရထားသံလမ္းမ်ား တင္တဲ့ ဖရိမ္ေတြအျဖစ္ ေျပာင္းၿပီး ရထားလမ္းသစ္ စီမံကိန္းရွိရာ ေဒသ အသီးသီးကုိ တာ၀န္ေပး ခိုင္းေစျခင္း ခံခဲ့ရပါတယ္။ ထုိစီမံကိန္းမ်ား ရွိရာ အရပ္ေဒသဟာ ေျမမ်က္ႏွာျပင္ ပံုသ႑ာန္ အမ်ဳိးစံုလွတာမို႔ ထိခိုက္၊ ေသေၾက၊ ပ်က္စီးရတာေတြ ရွိခဲ့ေပမယ့္လည္း ထုိ ေသဆံုးသူ၊ နစ္နာသူ ၀န္ထမ္းမ်ားကုိ ဌာနႏွင့္ သက္ဆုိင္ရာ ၀န္ႀကီးဌာနမွ မည္သို႔မွ် ပ့ံပုိးမႈ၊ ေထာက္ပ့ံကူညီမႈေတြ မရရွိ ခဲ့ၾကေၾကာင္း သိရွိခဲ့ရပါတယ္။
“ရထားလမ္းသစ္ ဖြင့္ပြဲေတြမွာ ျမန္မာ့မီးရထားက ၀န္ထမ္းမ်ားနဲ႔ ရထား၀န္ႀကီး ဌာနမွ အရာရွိႀကီး မ်ားမွာ သစ္လြင္တဲ့ ၀တ္စံုေတြနဲ႔ တက္ႂကြ ၿပံဳးရႊင္စြာ က်င္းပႏုိင္ခဲ့ ၾကပါတယ္။ သူတုိ႔ရဲ႕ ေနာက္ကြယ္မွ က.ပ.ရ ရဲ႕ ေအာက္ေျခ ၀န္ထမ္း မ်ားမွာေတာ့ အလဲလဲ အၿပိဳၿပိဳဘ၀မ်ားနဲ႔ နစ္နာ ဆံုး႐ံႈးမႈမ်ားစြာ ရွိေနခဲ့တာကုိ မည္သူကမွ မသိရိွခဲ့ၾကဘူး” လို႔ က.ပ.ရ ရဲ႕ ကုန္စည္ ပို႔ေဆာင္ေရး ဌာနခြဲမွ ၀န္ထမ္းတဦးက ဆိုပါတယ္။
ကုန္းလမ္း ပိုိ႔ေဆာင္ေရး ဌာနရဲ႕ ယာဥ္မ်ားဟာ တေခတ္ေသာ အခါက “ဒဂံု-မန္း”ဆုိၿပီး ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားခဲ့ေပမယ့္ ေျပာင္းလဲလာတဲ့ ေခတ္စနစ္နဲ႔ အမီတာ့ မလုိက္ႏိုင္ေတာ့ပါ။ ဒီလုိ ဆုတ္ယုတ္ေနတဲ့ အေျခအေနမ်ဳိးမွာ ကုန္းလမ္း ပို႔ေဆာင္ေရးရဲ႕ ဌာနခြဲ အသီးသီး၊ က႑အသီးသီးမွာ “မုိးက်ေရႊကိုယ္” ေတြ ၀င္ေရာက္ ေနရာယူလာ ၾကပါေတာ့တယ္။ ထုိသူမ်ားဟာ တုိက္ခိုက္ေရးဘက္မွ အသြင္ေျပာင္းလာသူမ်ားလာခဲ့ၾကသူမ်ား ပီပီ စစ္တပ္အုပ္ခ်ဳပ္ပုံ နဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ စီမံလႈပ္ရွားၿပီး သူတို႔ေတြက “ႏိုင္ငံအတြက္အလုပ္လုပ္ခဲ့ ၿပီးၿပီ၊ အခု အလုပ္က သူတို႔အတြက္” လုိ႔ ေႂကြးေႀကာ္ၿပီး လႈပ္ရွားၾကတာဟာ အခုျမင္ေတြ႕ရတဲ့အတုိင္း ကုန္းလမ္း ပို႔ေဆာင္ေရး ဌာနဆုိတာ အခြံႀကီးပဲလို႔ ေျပာရပါေတာ့မယ္။
၀န္ႀကီးဌာန အေနနဲ႔ အ႐ံႈး ရွိလာတဲ့ ဌာနကုိ လံုး၀ ေဖးမပ့ံပိုးမႈ မရွိေတာ့တာ ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ ေခတ္စနစ္နဲ႔ အညီ ေခတ္ေပၚ အျမန္လမ္းေပၚမွာ ေမာင္းႏွင္ ေျပးဆြဲႏိုင္တဲ့ယာဥ္ ကုန္းလမ္း ပို႔ေဆာင္ေရးဌာနမွာ ယခုထက္တုိင္ မရွိေသးပါ။ ယခုတုိင္ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ဆံုး႐ံႈးမႈေတြဟာ ယခင္ အစုိးရ လက္ထက္က ဆံုး႐ံႈးခဲ့တာမ်ဳိးလား၊ ဘယ္လုိ အေျခအေနေတြေၾကာင့္ အ႐ံႈးေပၚ ေနရတာလဲ ဆုိတာကို စီစစ္ၿပီးမွ ရလာတဲ့ အေျဖေတြကေန ေျဖရွင္းဖုိ႔ နည္းလမ္းကုိ ရွာၿပီး မွန္ကန္တဲ့ နည္းစနစ္နဲ႔ ေျဖရွင္းဖို႔ လုိပါတယ္။ ဌာနက အ႐ံႈးေပၚတုိင္း လုိင္းထြက္ ယာဥ္ေတြဆီကပဲ ေငြေၾကးစံႏႈန္း သတ္မွတ္မႈကို တိုးျမွင့္ ပါတယ္။ အဲဒီလို မၾကာခဏ တိုးျမွင့္ေတာင္းခံေနတာ ၾကာပါၿပီ။ ဒီလုိ မၾကာခဏ တိုးျမွင့္သတ္မွတ္ ေနတာကေရာ ဥပေဒခ်ဳိးေဖာက္ရာ မဟုတ္ဘူးလားလို႔ ၀န္ထမ္းေဟာင္းေတြက ေျပာၾကပါတယ္။
ဌာနတြင္း လူႀကီးေတြက ၀င္ေငြရတဲ့ ေနရာေတြမွာလည္း စာရင္းအမွန္ ေတြကုိသာ ျပဖုိ႔ အေရးႀကီး ပါတယ္။
၀န္ႀကီးဌာန အေနနဲ႔ ႀကံဳေတြ႔ေနရတဲ့ အ႐ံႈးေတြကုိ ေလ့လာဆန္းစစ္ၿပီး ရရွိလာတဲ့ အေျဖကို သက္ဆုိင္ရာ ဌာနသို႔ ျပန္လည္ တင္ျပသင့္ပါတယ္။ ၀န္ထမ္းမ်ားႏွင့္ ျပည္သူေတြ ကိုလည္း ခ်ျပၿပီး ပြင့္လင္းျမင္သာစြာ အတည္ျပဳေပး ေစလိုပါတယ္။ ထုိသို႔ ေဆာင္ရြက္ရာမွာလည္း ၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ အ႐ံႈးေတြကိုသာ ခ်ျပတာမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ ၀င္ေငြရရွိတဲ့ ေနရာေတြရဲ႕ စာရင္းအမွန္ကုိ ခ်ျပဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္က အက်င့္ပ်က္ျခစား အလုပ္ေတြ မလုပ္ခဲ့ရင္ေတာင္ ဒါေတြကုိ အေရး မယူခဲ့ရင္ ျခစားတဲ့ အဖြဲ႕ထဲမွာ ကိုယ္ပါတာနဲ႔ အတူတူလို႔ မွတ္ယူၾကရမွာပါ။ ပ်က္ကြက္မႈ လ်စ္လ်ဴ႐ႈမႈ ျပဳခဲ့့ တာေတြကလည္း ပူးေပါင္းသလုိ ျဖစ္ေနတယ္လို႔ သတ္မွတ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေကာင္းမြန္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ႏွင့္ သန္႔ရွင္းေသာ အစုိးရျဖစ္ေပၚေရး၊ အစုိးရယႏၲရားအတြင္း အဂတိတရား ကင္းရွင္းေရး၊ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ ပေပ်ာက္ေရးအတြက္ ဒု သမၼတ ေဒါက္တာ စုိင္းေမာက္ခမ္း ဦးေဆာင္ေသာ ၉ ဦးပါ “လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈ အေရးယူေဆာင္ရြက္ေရး ေကာ္မတီ” ကုိ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ အေစာပိုင္းက ဖြဲ႔စည္းခဲ့ပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ ထူးျခားထိေရာက္တဲ့ အေရးယူမႈမ်ားရွိတယ္ဆိုတာ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ား သိပ္မသိရပါဘူး။
တာ၀န္ရွိသူ အရာရွိေတြက ျခစားမႈမွာ မပါ၀င္ေပမယ့္ မိမိလက္ေအာက္က လူေတြ လုပ္ေနတာကုိ သိရွိလ်က္ႏွင့္ မသိ သလုိေနတာ၊ အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈ မလုပ္တာမ်ားဟာ ႏုိင္ငံႏွင့္ ျပည္သူ အေပၚ တာ၀န္မဲ့ျခင္း ပါပဲ။ အဲဒီလိုပဲ သိရွိေအာင္၊ ျမင္သာေအာင္၊ တင္ျပတုိင္ၾကားတဲ့ ၀န္ထမ္းကုိ ဌာနမွ ထုတ္ပယ္တဲ့အထိ အေရးယူ ျခင္းဟာလည္း “အာဏာ အလြဲသံုးစား ျပဳျခင္းထဲမွာ အက်ဳံး၀င္ေနတယ္” လုိ႔ ထုတ္ပယ္ခံ ၀န္ထမ္းတုိ႔က ေျပာဆုိၾကပါတယ္။ လက္ရွိ အစုိးရ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားရဲ႕ အ႐ံႈးေတြဟာ ျပည္သူကို ၀န္ထုပ္၀န္ပုိး ျဖစ္ေစတာမ်ဳိး မျဖစ္သင့္ပါ။
ဧရာ၀တီ သတင္း
အျပည့္အစုံဖတ္ရန္ --> http://www.myanmarcnn.com/2014/01/blog-post_5433.html#ixzz2po4QbnwN
ေနျပည္ေတာ္၊ ႏို၀င္ဘာ ၁၃
ေနျပည္ေတာ္တြင္ က်င္းပေသာ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀း၌ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္၏ မူရင္းလစာ က်ပ္သိန္း (၅၀)ကို ယခုတိုင္ မယူေသးဘဲ ေလွ်ာ့ေပါ့၍ က်ပ္(၁၅)သိန္းသာ (ယခင္ ႏိုင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္း သာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖဳိးေရး ေကာင္စီ လက္ထက္က အတိုင္း) ခံစားလ်က္ ရွိေနျခင္း၊ သမၼတႀကီးႏွင့္ အတူ ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီးမ်ား၊ ဒုတိယ၀န္ႀကီးမ်ား၊ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ မ်ားသည္လည္း လစာမ်ား ေလွ်ာ့၍ ယူထားျခင္းသည္ ေခတ္ကာလႏွင့္ ေလ်ာ္ညီစြာ သန္႔ရွင္းေသာ အစိုးရ ျဖစ္ေစေရး အတြက္ (လာဘ္ေပး၊ လာဘ္ယူ ပေပ်ာက္ရန္) ထိုက္တန္ေသာ လစာမ်ား ျဖစ္သည့္ က်ပ္သိန္း (၅၀)၊ (၃၀)၊ (၂၀)တုိ႔ကို ဥပေဒႏွင့္ အညီ ေပးအပ္ထားၿပီး ျဖစ္၍ ဥပေဒပါအတိုင္း ယူရန္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ ဦးခင္ေအာင္ျမင့္က သတိေပး ေျပာၾကားခ်က္ ႏွင့္အတူ သမၼတႀကီး၏ ဆႏၵကို သိရွိရန္အတြက္ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀း ၁၅ မိနစ္ခန္႔ ရပ္နား၍ လာေရာက္ ေျဖဆိုေသာ ဒုတိယ ၀န္ႀကီးကို သမၼတထံ ဖုန္းျဖင့္ ဆက္သြယ္ ေမးျမန္း ေစခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ ပုဂၢဳိလ္မ်ား၏ ခ်ီးျမႇင့္ေငြ၊ စရိတ္ႏွင့္ အေဆာင္အေယာင္မ်ားအတြက္ ႏို၀င္ဘာ(၁၁)ရက္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္၌ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ျဖစ္ၾကေသာ ဦးဇုန္လွယ္ထန္း၊ ဦး၀င္းေနာင္၊ ေဒၚခင္၀ိုင္းၾကည္၊ ဦးဂၽြန္ခမ္းတုိ႔က အႀကံျပဳ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကၿပီး အစိုးရအဖြဲ႕မွ ဘ႑ာေရး ဒုတိယ၀န္ႀကီး ေဒါက္တာ ေမာင္ေမာင္သိမ္းက လာေရာက္ ေျဖၾကားခဲ့သည္။ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားအၿပီး – …
အစိုးရ ဒုတိယ၀န္ႀကီးက- ““ေလးစားအပ္ပါေသာ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ႀကီးႏွင့္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ခင္ဗ်ာ။ ဒီျဖည့္စြက္ခ်က္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဘ႑ာေရး ၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ ကိုယ္စား ကၽြန္ေတာ္ အနည္းငယ္ ေျပာလိုပါတယ္။ ျဖည့္စြက္ခ်က္မွာက ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတရဲ႕ လစာကို ၁၅ သိန္းဆိုၿပီးေတာ့ သတ္မွတ္ ထားပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ၀န္ႀကီးဌာန အေနနဲ႔ အႀကံျပဳ တင္ျပစရာ ရွိပါတယ္။ နံပါတ္(၁) အခ်က္ကေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတဆိုတာ သမၼတရာထူးကို institution တစ္ခုအေနနဲ႔ သေဘာထားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လူပုဂိၢဳလ္ေပၚ မူမတည္ဘဲနဲ႔ ေနာင္လည္း ဒီဟာ ဥပေဒ ဆက္ၿပီးေတာ့ ရွိသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ နံပါတ္ (၂) အခ်က္ကေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတဟာ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ အႀကီးအကဲျဖစ္တယ္ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းကို ဘယ္သူကမွ အျငင္းမပြားပါဘူး။ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒမွာလည္း ဒီအခ်က္က အထင္အရွား ျပ႒ာန္းၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ရန္ကုန္တိုင္း မဲဆႏၵနယ္အမွတ္ (၅) အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦး၀င္းေနာင္ ေဆြးေႏြးတဲ့ အထဲမွာလည္း ဒါေတြ ပါသြားပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ အႀကီးအကဲ ဆိုတာဟာ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ မ်က္ႏွာစာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ အႀကီးအကဲဆိုတာ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ မ်က္ႏွာျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕အဆင္ တန္ဆာလည္းျဖစ္ပါတယ္။ သို႔အတြက္ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ အႀကီးအကဲရဲ႕ လစာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ စဥ္းစားတဲ့ အခါမွာ အျခားႏိုင္ငံေတြမွာ ႏိုင္ငံေတာ္ အႀကီးအကဲမ်ား ရတဲ့ လစာေတြထက္ အလယ္အလတ္ တန္းထက္ကို နိမ့္သြားမယ္ ဆိုရင္ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာပိုင္း ထိခိုက္ သြားေစမွာျဖစ္ပါတယ္ ဒါဒုတိယ အခ်က္ပါ။ တတိယ အခ်က္ အေနနဲ႔ကေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတရဲ႕ လစာကို ၁၅ သိန္း သတ္မွတ္ထားျခင္းသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အျပင္ စီးပြားေရး ေလာကမွာ အလယ္အလတ္တန္းစား ကုမၸဏီတစ္ခုမွာ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနတဲ့ ဒုတိယ အေထြေထြ မန္ေနဂ်ာတို႔ေတာင္မွ တစ္လကို ၁၅ သိန္း ရေနပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ၁၅ သိန္း သတ္မွတ္ ျခင္းဟာ အဂါရ၀ ျပဳသလို သေဘာမ်ား ျဖစ္ေနမလားေတာင္ စိုးရိမ္မိပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္ကလည္းပဲ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတရဲ႕လစာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ သမၼတႀကီး တာ၀န္ကို လက္ခံတဲ့အခ်ိန္မွာ ဥပေဒမွ ေပးထားတဲ့ သိန္းငါးဆယ္ေတာင္ မယူပါဘူး။ သို႔ေသာ္ အရင္အစိုးရရဲ႕လစာေတြကို ေလာေလာဆယ္ —- မိန္႔ၾကား ထားတာ ရွိပါတယ္။ ဆိုေတာ့ အဲဒါကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ထည့္ၿပီး စဥ္းစားသင့္ပါတယ္။ အေျခအေနနဲ႔ အခ်ိန္အခါ တုိင္းျပည္ စီးပြားေရး ေကာင္းလာရင္ ဆက္ၿပီးေတာ့ နဂိုအတုိင္း ယူမယ္ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ိဳး ေျပာသြားတာလည္း ရွိပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္ကလည္း ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတရဲ႕ လစာကို ၁၅ သိန္း အစားေပါ႔ ဒီ့ထက္ လူ႐ိုေသ၊ ရွင္႐ိုေသျဖစ္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သိန္း ၄၀ ေလာက္ သတ္မွတ္မယ္ ဆိုရင္ လည္းပဲ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတသည္ သန္းေျခာက္ဆယ္မွာမွ တစ္ဦးတည္းသာရွိတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ဦး တည္းသာရွိတဲ့ ရာထူးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ သို႔အတြက္ သိန္း ၄၀ သို႔မဟုတ္ သိန္း ၃၀ သင့္ေတာ္တဲ့ ပမာဏ သတ္မွတ္မယ္ ဆိုရင္လည္းပဲ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ ဘ႑ာေငြမွာ ေျပာပေလာက္ေအာင္ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ႀကီး ဘာမွ ကုန္က်သြားဖြယ္ရာ မရွိပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတရဲ႕ လစာကို တစ္လ ၁၅ သိန္း သတ္မွတ္မယ့္ အစား သင့္ေတာ္တဲ့ ပမာဏ သိန္း ၄၀ တို႔၊ သိန္း ၃၀ တုိ႔ စသည္ျဖင့္ သတ္မွတ္ သင့္ပါေၾကာင္း တင္ျပ ေဆြးေႏြး အပ္ပါတယ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္””ဟု ျပန္လည္ ေျဖၾကားသည္။
ဥကၠ႒ ဦးခင္ေအာင္ျမင့္က ““ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ မူလသိန္း ၅၀ ျပ႒ာန္းထားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ သိန္း ၅၀ သေဘာတူ ပါတယ္။ ဥပေဒ ဘယ္လိုပဲရွိရွိ မယူတဲ့ အခါက်ေတာ့ ဥပေဒနဲ႔ မညီဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ ဆယ့္ ငါးသိန္းပဲ ယူမယ္ဆိုလို႔ ဆယ့္ငါးသိန္း ဥပေဒက ျပ႒ာန္းေပးထားတာ ျဖစ္တယ္။ ဆိုေတာ့ အခုလည္း သိန္း ၄၀၊ သိန္း ၃၀ စဥ္းစားမယ့္အစား သိန္း ၅၀ ပဲ ထားမယ္ ဆုိရင္လည္း ရတယ္။ သို႔ေသာ္ ယူရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပေဒမွာ ရွိၿပီးေတာ့မွ မယူဘူး ဆိုရင္ေတာ့ ဥပေဒကို ဆန္႔က်င္တဲ့ သေဘာ ျဖစ္ပါတယ္။ မလိုက္နာ တဲ့သေဘာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဒု၀န္ႀကီး ဘယ္လို ေျပာမလဲ””၊ အစိုးရ ဒုတိယ၀န္ႀကီးက- ““လႊတ္ေတာ္အေနနဲ႔ တုိက္တြန္းမယ္ ဆိုရင္ လႊတ္ေတာ္သည္ အမ်ားျပည္သူေတြရဲ႕ ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ပါ၀င္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ လႊတ္ေတာ္ အေနနဲ႔ သမၼတႀကီးကို တိုက္တြန္းမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဒါအမ်ားျပည္သူရဲ႕ ဆႏၵသေဘာကို ေဖာ္ေဆာင္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ သမၼတႀကီးအေနနဲ႔ လက္ခံမယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ထင္ပါတယ္ ခင္ဗ်””၊ ဥကၠ႒ ဦးခင္ေအာင္ျမင့္က- ““ဥပေဒ ျပ႒ာန္းၿပီးရင္ေတာ့ တိုက္တြန္းစရာ မလုိေတာ့ဘူး ထင္ပါတယ္။ — ””အစိုးရ ဒု၀န္ႀကီးက- ““ဟုတ္ကဲ့ပါ။ တိုက္တြန္းတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အမ်ားျပည္သူ ဆႏၵကို ထင္ဟပ္တဲ့ သေဘာဆုိရင္ေတာ့ …””၊ဥကၠ႒ ဦးခင္ေအာင္ျမင့္က““သမၼတကို ျပန္ေမးလိုက္ေလ””၊ အစိုးရ ဒု၀န္ႀကီးက ““ဟုတ္ကဲ့ပါ””၊ ဥကၠ႒ ဦးခင္အာင္ျမင့္က- ““ဥပေဒသိန္း ၅၀ သေဘာတူတယ္။ သိန္း ၁၀၀ ဆိုလည္း သေဘာတူတယ္။ ယူဖို႔ပဲ လိုတယ္။ ဥပေဒမွာ မည္ကဲ့သို႔ပင္ ျပ႒ာန္းေစကာမူ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ အမိန္႔ၫႊန္ ၾကားခ်က္ႀကီး တစ္ခုနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ယူတယ္ဆိုတာက အဓိပၸာယ္ မရွိဘူး””၊ အစုိးရ ဒု၀န္ႀကီးက ““ဟုတ္ကဲ့ပါ သမၼတႀကီးကို ကၽြန္ေတာ္ ျပန္အစီရင္ ခံလိုက္ပါ့မယ္””၊ ဥကၠ႒ ဦးခင္ေအာင္ျမင့္က- ““အဲဒါဆိုရင္ ဒီလိုလုပ္ပါ ၁၅ မိနစ္ေစာင့္မယ္ ဆယ့္ငါးမိနစ္ အတြင္းမွာ ခင္ဗ်ား အတည္ျပဳခ်က္ ျပန္ေတာင္းပါ။ ဆယ့္ငါးမိနစ္ ေစာင့္မယ္။ ခင္ဗ်ား ေျပာတာ ကၽြန္ေတာ္ သေဘာတူတယ္။ သိန္း ၁၀၀ လည္း သေဘာတူတယ္။ သိန္း ၅၀လည္း သေဘာတူတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ အထြတ္အထိပ္ တစ္ေယာက္ပဲ ရွိတာ။ သိန္း ၅၀ ဆိုတာ ဥပေဒ ျပ႒ာန္းၿပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။ နယကရဲ႕ ျပ႒ာန္းခ်က္။
(ျပင္ခ်င္တယ္ဆိုရင္လည္း သိန္း ၅၀ မဟုတ္ရင္ သိန္း ၄၀၊ သိန္း၃၀)
မျပင္ခ်င္ပါဘူး။ ဥပေဒနဲ႔အညီ ျဖစ္သြားေအာင္၊ ဥပေဒလြဲေနလို႔၊ ဥပေဒနဲ႔ မကိုက္ညီလို႔။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဥပေဒနဲ႔ ညီသြားေအာင္ လုပ္ေပးတဲ့ သေဘာ မျပင္ခ်င္ပါဘူး။ ဥပေဒက ဘယ္လို ျပ႒ာန္းျပ႒ာန္းဆိုရင္ ဥပေဒကို မလိုက္နာရာ ေရာက္မွာ စိုးလို႔သာ ၁၅ သိန္းဆိုၿပီး လုပ္ေပးတာ။ တကယ္က အထြတ္အထိပ္ပုဂိၢဳလ္ သိန္း ၁၀၀ ဆိုရင္လည္း သေဘာတူတယ္။ အဲဒီအေျဖပဲ ယူမယ္၊ ဘယ္ေလာက္ယူမလဲ။ ဆယ့္ငါးသိန္းပဲ ယူမယ္ဆိုလို႔ ဆယ့္ငါးသိန္းပဲ လုပ္ေပးျခင္းအားျဖင့္ သမၼတသည္ ဥပေဒနဲ႔အညီ ျဖစ္သြားတယ္။ သမၼတရဲ႕ ၫႊန္ၾကားခ်က္ ကလည္း ဥပေဒနဲ႔ အညီ ျဖစ္သြားမယ္။ ဥပေဒတစ္ခုကို ၫႊန္ၾကားခ်က္ တစ္ရပ္က ေက်ာ္လြန္တာ မ်ိဳးမရွိဘူး။ ပယ္ဖ်က္ ႏိုုင္ျခင္းလည္းမရွိဘူး။ ဥပေဒကို လႊတ္ေတာ္ကလည္း ဥပေဒ အေနနဲ႔ ျပန္ျပင္ေပးရမယ္။ ဒီကိစၥက ၾကာၿပီ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လည္း သေဘာေပါက္တယ္။ စစခ်င္းတည္းက သေဘာေပါက္တယ္။ ျပည္သူတိုင္းက ဥပေဒနားလည္ လို႔လည္း သေဘာေပါက္လို႔ ေ၀ဖန္ၾကတယ္။ ဥပေဒရွိရဲ႕သားနဲ႔ ဒီလိုလုပ္တာ ဥပေဒ လိုက္နာျခင္း မရွိဘူး။ အဲဒါတင္ျပဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္””၊ အစိုးရ ဒု၀န္ႀကီးက -““ဥပေဒမွာကလည္း ေရွာင္ရန္နဲ႔ ေဆာင္ရန္ သေဘာမ်ိဳးေတြ ပါပါတယ္ခင္ဗ်။ ဒီလို မသတ္မွတ္နဲ႔ ဆိုတာကေတာ့ ဥပေဒကို မလိုက္နာလို႔ မရတဲ့ သေဘာပါပဲ။ သို႔ေသာ္ မိမိကို ေပးတဲ့ အခြင့္အေရးအေပၚ အဲဒီအခြင့္အေရးေတြကို ကိုယ္က ေစတနာနဲ႔ တျခား အေၾကာင္းေၾကာင့္ ေလွ်ာ့ယူတာ ဆိုရင္လည္းပဲ ဥပေဒကို မလိုက္နာတဲ့ သေဘာဆိုေပမဲ့လည္း ဒါဟာ ဥပေဒကို ေဖာက္ဖ်က္တယ္လို႔ေတာ့ ေျပာလို႔မရပါဘူး””၊ ဥကၠ႒ ဦးခင္ေအာင္ျမင့္က- ““မဟုတ္ဘူး။ ဥပေဒ စကားလံုးမွာ သိန္း ၅၀ ထက္ မပိုေသာ လစာကို ယူႏိုင္မည္ ဆိုရင္ေတာ့ လုပ္လို႔ရတယ္။ သိန္း ၅၀ ယူရမည္ ဆိုရင္ေတာ့ သိန္း ၅၀ ပဲ။ ခုနသိန္း ၅၀ ထက္ မပိုေသာ လစာခ်ီးျမႇင့္ေငြကို ခံစားႏိုင္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဘယ္ေလာက္ပဲ ယူယူရတယ္။ အခုက အဲလို မဟုတ္ဘူး သိန္း ၅၀ အတိအက် ျပ႒ာန္းထားတယ္။ ဒုတိယ၀န္ႀကီး ျပန္ၿပီးေတာ့ confirmation လုပ္မယ္ ဆုိရင္ ၁၅ မိနစ္ ေစာင့္မယ္ ေမးၾကည့္ လိုက္ပါ။ ဘယ္ေလာက္ ယူမလဲ။ ဥပေဒနဲ႔အညီ သြားေစခ်င္တာပဲ။ ၾကည္ျဖဴပါတယ္။ သေဘာတူပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ယူရမယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အခု မိနစ္ ၂၀ ေလာက္ လႊတ္ေတာ္ကို ခဏရပ္နားမယ္””ဟူ၍ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ႏွင့္ အစိုးရအဖြဲ႕မွ ဒုတိယ၀န္ႀကီးတို႔ အျပန္ အလွန္ ေျပာၾကား ခဲ့ၾကသည္။
လႊတ္ေတာ္ ျပန္လည္ စတင္၍ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ကုိ ဖုန္းျဖင့္ ဆက္သြယ္ ေမးျမန္းမႈအား ဒုတိယ၀န္ႀကီးက ေျဖၾကားရာတြင္ လႊတ္ေတာ္၏ ဆႏၵအတိုင္းသာ လိုက္ေလ်ာမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ လႊတ္ေတာ္ အေနျဖင့္မူ ဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္အတိုင္း တိက်စြာ လိုက္နာ ေဆာင္ရြက္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း၊ မူရင္းလစာျဖင့္ ယူရန္အတြက္ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္တြင္ မ႑ဳိင္ႀကီး ၃ ရပ္ တန္းတူညီတူ လုပ္ေဆာင္ေနၾကရာ လစာႏႈန္းထားမ်ားလည္း တန္းတူညီတူ ခံစားခြင့္ ရွိသင့္ေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ဘ႑ာေငြႏွင့္ တြက္ခ်က္ၿပီး အစိုးရအဖြဲ႕မွ လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပ၍ အတည္ျပဳေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံတကာတြင္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္ ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီး တစ္ဦးကဲ့သို႔ အဆင့္ရွိေၾကာင္း၊ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး တာ၀န္ကဲ့သို႔ပင္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ ဥပေဒျပဳေရး တာ၀န္မွာ လြန္စြာႀကီးေလး လွေၾကာင္း၊ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ တစ္ဦးစီတြင္ ကိုယ္ေရး အတြင္းေရးမွဴး တစ္ေယာက္ ပညာတတ္လူငယ္၊ လႊတ္ေတာ္လုပ္ငန္း စိတ္၀င္စားသူ၊ ဥပေဒႏွင့္ ဆက္စပ္သူ (ေရွ႕ေနခ်ိန္ဘာကဲ့သို႔) တစ္ဦး ထားရွိသင့္ေၾကာင္း၊ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အတြက္ တယ္လီဖုန္း၊ ဖုန္းေဘလ္မ်ားလည္း ႏိုင္ငံေတာ္မွ ခ်ီးျမႇင့္သင့္ေၾကာင္း၊ သို႔မွသာ မ႑ဳိင္ႀကီး သံုးရပ္ အျပန္အလွန္ ထိန္းၫွိရာ၌ တန္းတူညီတူ ရွိမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ လႊတ္ေတာ္၏ သေဘာထားကို အစိုးရအဖြဲ႕သို႔ ျပန္လည္ တင္ျပရန္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ ဦးခင္ေအာင္ျမင့္က သတိေပး ထည့္သြင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ႏို၀င္ဘာ ၁၄ ရက္ေန႔တြင္ က်င္းပေသာ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀း ေနာက္ဆံုးေန႔တြင္ ဥကၠ႒ ဦးခင္ေအာင္ျမင့္က လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပခဲ့ေသာ ဥပေဒၾကမ္းမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႕က လက္ရွိ ဘ႑ာေရး အေျခအေနအရ ထိုက္သင့္တဲ့ ႏႈန္းထားေတြ ျပဳစုၿပီးေတာ့ လႊတ္ေတာ္ကို တင္ျပဖို႔ လိုေၾကာင္း၊ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ေနာက္လႊတ္ေတာ္ section က်မွ ဒီဥပေဒၾကမ္းမ်ားကို ေဆြးေႏြးဆံုးျဖတ္ဖို႔ ေရႊ႕ဆိုင္း ခဲ့ေၾကာင္း ထည့္သြင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတသည္ ႏိုင္ငံ၏ အထြတ္အထိပ္ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ၿပီး ျပည္သူ႕ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒၊ အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒၊ ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္၊ ျပည္ေထာင္စု တရားသူႀကီးခ်ဳပ္၊ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္တုိ႔သည္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဒုတိယ သမၼတ အဆင့္မ်ားလည္း ျဖစ္ေၾကာင္း အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္႐ံုး တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးက ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သို႔ ေျပာၾကားသည္။
ဒီေလာက္ရွက္စရာေကာင္းတာကို အေရးမယူၾကေသးဘူးလား ျပည္သူမ်ားထံမွ ေရာက္ရွိလာသည့္ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ တိုင္ၾကားစာ ၁၀၀၀၀ ေက်ာ္အနက္ ရာခိုင္ႏႈန္း ၉၀ ေက်ာ္မွာ တရားေရး၀န္ထမ္းမ်ားအား တိုင္ၾကားျခင္းျဖစ္
ျပည္သူမ်ားထံမွ ေရာက္ရွိလာသည့္ တိုင္ၾကားစာ ၁၀,၀၀၀ ေက်ာ္အနက္ ရာခိုင္ႏႈန္း ၉၀ ေက်ာ္မွာ တရားေရး၀န္ထမ္းမ်ား၏ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ အက်င့္ပ်က္မႈမ်ားအား တိုင္ၾကားျခင္းျဖစ္ဟု လႊတ္ေတာ္၊ တရားစီရင္ေရး၊ ဥပေဒေရးရာႏွင့္ တိုင္ၾကားစာမ်ား၊ အသနားခံစာမ်ား စိစစ္ေဆာင္ရြက္ေရး ေကာ္မတီဥကၠ႒ သူရဦးေအာင္ကိုက ဇန္န၀ါရီ ၁၀ ရက္တြင္ ေျပာၾကားသည္။
"ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊ တရားစီရင္ေရး၊ ဥပေဒေရးရာႏွင့္ တိုင္ၾကားစာမ်ား၊ အသနားခံစာမ်ား စိစစ္ေဆာင္ရြက္ေရးေကာ္မတီကို ဒီေန႔(ဇန္န၀ါရီ ၁၀)ရက္အထိ ျပည္သူေတြထံကေန တိုင္ၾကားစာေပါင္း ၁၀၀၀၀ ေက်ာ္ ေရာက္ရွိေနပါတယ္။အဲဒီ ၁၀၀၀၀ ေက်ာ္အနက္က ရာခိုင္ႏႈန္း ၉၀ ေက်ာ္က တရားသူႀကီးေတြ အက်င့္ပ်က္လာဘ္စားလို႔ တိုင္ၾကတာေတြျဖစ္ပါတယ္။ တရားစီရင္ေရးက႑မွာ ေငြမ်ားတရားႏိုင္ျဖစ္ေနတာေတြ မတရားစီရင္ျခင္းခံရလို႔ တိုင္တာေတြမ်ားတယ္။ ေနာက္ပိုင္းဥပေဒအရာရွိေတြကိုပါ တိုင္ၾကားလာၾကတာေတြရွိတယ္။ ဥပမာေျပာရရင္ လာဘ္ယူၿပီး လူသတ္မႈ ၃၀၂ ကို လူေသမႈ ၃၀၄ ေျပာင္းတပ္ေပးတာမ်ဳိးေတြ။ အာမခံမေပးရတဲ့အမႈေတြကို အာမခံေပးလို႔ရတဲ့ ပုဒ္မေျပာင္းတပ္တာမ်ဳိးေတြ။ အဲဒါမ်ဳိးေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး တရားသူႀကီးေတြကို တိုင္တယ္။ တခ်ဳိ႕တိုင္စာေတြမွာ တရားသူႀကီးေတြနဲ႔ ရဲနဲ႔ေပါင္းၿပီး မတရားလုပ္တယ္ဆုိတာေတြ တိုင္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔တိုင္ၾကားစာေတြကို ျပန္လည္စိစစ္ၿပီး တရားမွ်တမႈရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးေနပါတယ္"ဟု ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊ တရားစီရင္ေရး၊ ဥပေဒေရးရာႏွင့္ တိုင္ၾကားစာမ်ား၊ အသနားခံစာမ်ား စိစစ္ေဆာင္ရြက္ေရးေကာ္မတီ ဥကၠ႒ သူရဦးေအာင္ကိုက ေျပာၾကားသည္။
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး ကမာရြတ္ၿမိဳ႕နယ္တြင္ တရားရင္ဆိုင္ခဲ့ရေသာ မူးယစ္ေဆး၀ါးမႈတစ္ခုတြင္ အမႈ၏ အဓိကတရားခံမဟုတ္ေသာ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးအား အမိန္႔ခ်မွတ္ရာ၌ အနိမ့္ဆုံးျပစ္ဒဏ္က်ခံေစရန္ ေငြက်ပ္ ၁၅ သိန္း လာဘ္ေငြေပးခဲ့ရသည့္ ျဖစ္စဥ္လည္း ရွိခဲ့သည္။
ဧရာ၀တီတိုင္းေဒသႀကီးတြင္ တရားသူႀကီးေတာင္းဆိုေသာ ေငြက်ပ္ ၁၀ သိန္းအား မေပးႏိုင္၍ တရားစြဲဆိုေသာအမႈကို ပလပ္လိုက္ေသာ ကိစၥတစ္ခုရွိခဲ့ၿပီး နစ္နာသူကာယကံရွင္က တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးႏွင့္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရးေကာ္မတီသို႔ တိုင္ၾကားစာတစ္ေစာင္ ေရးသားေပးပို႔ခဲ့သည္။
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအတြင္း သိန္း ၁၅၀၀ တန္လာဘ္စားမႈတစ္ခုျဖစ္ေပၚခဲ့ၿပီး ျဖစ္စဥ္မွာ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အေနာက္ပိုင္းခ႐ိုင္ ဒုတိယခ႐ိုင္တရားသူႀကီး ဦး....က အမႈသည္ထံမွ လာဘ္ေငြ က်ပ္သိန္း ၁၅၀၀ ကို လက္ခံရယူခဲ့ျခင္းအား လာဘ္ေပးသူအမႈသည္က တိုင္ၾကားရာမွ ေပၚေပါက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
အေနာက္ပိုင္းခ႐ိုင္ ဒုတိယခ႐ိုင္တရားသူႀကီး၏ ျဖစ္စဥ္မွာ ၎၏ဇနီးသည္က အမႈသည္ထံမွ က်ပ္သိန္း ၁၅၀၀ လာေရာက္ရယူခဲ့ျခင္းကို စီစီတီဗီြကင္မရာမွတစ္ဆင့္ အေထာက္အထား ရယူႏိုင္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ အမႈေပၚေပါက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
"လာဘ္ေပးလာဘ္ယူအမႈေတြနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ေတာ့ ရန္ကုန္က အမ်ားဆုံးျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးရင္ မႏၲေလးကအမ်ားဆုံးျဖစ္ပါတယ္။ စီးပြားေရးေကာင္းတဲ့တိုင္းေတြက လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈ ေတာ္ေတာ္မ်ားပါတယ္။ ရန္ကုန္တိုင္းမွာလည္း ေငြမ်ား တရားႏိုင္၊ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈေတြ အားေကာင္းေနဆဲျဖစ္ပါတယ္"ဟု သူရဦးေအာင္ကိုက ေျပာၾကားသည္။
"ကြၽန္ေတာ့္ဆီကိုလည္း တရားသူႀကီးေတြ လာဘ္စားမႈနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး တိုင္ၾကားစာေတြေရာက္သလို၊ သူရဦးေအာင္ကို ေကာ္မတီကို ဒီေလာက္ပမာဏမ်ားမ်ား တိုင္ၾကားစာေတြေရာက္လာတဲ့အတြက္ သူရဦးေအာင္ကိုအေနနဲ႔ သက္ဆိုင္ရာကို ေမးခြန္းေမးသင့္တယ္။ ဒါေတြေျဖရွင္းေပးဖို႔ လႊတ္ေတာ္က အဆိုျပဳသင့္တယ္။ ဒါမ်ဳိးေတြကာကြယ္ဖို႔ ဥပေဒၾကမ္းေတြ ျပဳစုသင့္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ တရားစီရင္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လႊတ္ေတာ္မွာ ေမးခြန္းေတြေမးရင္ စာအိတ္နဲ႔ပိတ္ၿပီး ၾကယ္ပြင့္မျပေမးခြန္းအျဖစ္ ျပန္ေျဖေပးေလ့ရွိတယ္။ အဲဒီလိုမ်ဳိးေျဖၾကားခ်က္ေတြကို မီဒီယာေတြကေနတစ္ဆင့္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း အသိေပးဖို႔လိုၿပီလို႔ ထင္ပါတယ္"ဟု ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးသိန္းညြန္႔က ေျပာၾကားသည္။
-See more at: http://news-eleven.com/politic/
No comments:
Post a Comment