ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ ေသာင္ရင္းျမစ္ျဖတ္ေက်ာ္ဂိတ္တြင္ ကုန္စည္မ်ား တင္ေဆာင္လာသည့္ ယာဥ္မ်ားကို ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု-ကိုေရႊသိန္း)
(၁)
ကုန္သြယ္ေရးလိုေငြျပမႈ (Trade Deficit) သည္ ျပည္ပသို႔တင္ပို႔ေသာ ပို႔ကုန္တန္ဖိုးပမာဏ (Export) ထက္ ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားမွ တင္သြင္းရေသာ သြင္းကုန္တန္ဖိုးပမာဏ (Imports) ထက္ မ်ားျပားေနေသာ အေျခအေနျဖစ္သည္။
(၂)
ကုန္သြယ္ေရးလိုေငြျပမႈ အေျခအေနသည္ ႏိုင္ငံအမ်ားအျပားတြင္ ေတြ႕ရွိႏိုင္ေသာ္လည္း ကာလတိုလိုေငြျပမႈ အေျခအေနသည္လည္းေကာင္း၊ ယင္းလိုေငြျပမႈ အေျခအေနအေပၚတြင္ မည္ေရြ႕မည္မွ်ေသာ ျပည္ပပို႔ကုန္ အမ်ဳိးအစားမ်ားႏွင့္ ပမာဏျမင့္တက္လာေစရန္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ရန္ အေထာက္အကူျပဳသနည္းဟူေသာ အေျခအေနသည္လည္းေကာင္း၊ ယင္းကုန္သြယ္ေရး လိုေငြျပမႈ ကာလရွည္ၾကာလာပါက ႏိုင္ငံ၏အရန္ႏိုင္ငံျခား ေငြေၾကးပမာဏ မည္မွ်က်ဆင္းသြားကာ ႏိုင္ငံ၏ႏိုင္ငံျခားေငြ လဲလွယ္ႏႈန္း မည္မွ်ေျပာင္းလဲ (ျမန္မာေငြက်ပ္ တန္ဖိုးက်ဆင္းျခင္း အေျခအေန) သြားမည္ဆိုသည္ လည္းေကာင္း၊ ႏိုင္ငံ၏ျပည္တြင္းထုတ္ကုန္ ထုတ္လုပ္ႏိုင္စြမ္းရည္ မည္မွ်အထိ တိုးတက္ျမင့္မားလာကာ အနာဂတ္တြင္ ျပည္ပပို႔ကုန္မ်ား အလံုးအရင္းျဖင့္ တင္ပို႔လာႏိုင္မည့္ အေျခအေနရွိျခင္း (သို႔မဟုတ္) မရွိျခင္း အလားအလာကိုလည္းေကာင္း၊ ျပည္တြင္းႏွင့္ျပည္ပ ကုန္သြယ္ေရး ေရတိုေရရွည္ အေနအထားကို လည္းေကာင္း ေလ့လာရေပသည္။
(၃)
တစ္ဖန္ ျပည္တြင္းကုန္ထုတ္လုပ္မႈ လုပ္ငန္းမ်ား၏ အေထြေထြ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈစရိတ္ႏွင့္ အခြန္ႏႈန္းထားမ်ားသည္ ျပည္ပပို႔ကုန္မ်ား ေဈးကြက္အတြက္ မည္ေရြ႕မည္မွ် ထိုးေဖာက္ႏိုင္စြမ္း ရွိေနသနည္း ဆိုသည္ကိုလည္း ေလ့လာရန္ လိုအပ္ေပသည္။
(၄)
ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ား၏ အလားတူ ကုန္ထုတ္လုပ္ငန္းမ်ား (အမ်ဳိးအစားတူ ကုန္ထုတ္လုပ္ငန္းမ်ား) ၏ လုပ္ငန္းအေျခအေနႏွင့္ အရြယ္အစား တို႔ကိုလည္း သိရွိရန္လိုအပ္ေပမည္။
(၅)
ျပည္ပပို႔ကုန္ ျမွင့္တင္ရာတြင္ ပို႔ကုန္အမ်ဳိးအစား ျမွင့္တင္ျခင္းႏွင့္ ပို႔ကုန္ပမာဏ ျမႇင့္တင္ျခင္းဟူေသာ ႏွစ္ခုလံုးကို ျခံဳငံုကာစဥ္းစားရေပမည္။
(၆)
ျပည္ပပို႔ကုန္ျမႇင့္တင္ရာတြင္ မိမိႏိုင္ငံ၏ အဓိကပို႔ကုန္ႏိုင္ငံမ်ား (Major Export Countries)၊ အဓိကသြင္းကုန္ႏိုင္ငံမ်ား (Major Import Countries) တစ္နည္းအားျဖင့္ ယင္းပို႔ကုန္တင္ပို႔ေသာ ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ သြင္းကုန္တင္သြင္းေသာ ႏိုင္ငံမ်ားအၾကားတြင္ တည္ရွိေသာ စီးပြားေရးဆက္ဆံမႈမ်ား (Economic Transactions) ကိုလည္း ေလ့လာရေပမည္။
(၇)
ျပည္တြင္းကုန္ထုတ္ လုပ္သူမ်ားအေနျဖင့္ ႏိုင္ငံ၏ ပို႔ကုန္ျမႇင့္တင္ေရးတြင္ လုိအပ္ေသာ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားကို လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ ရရွိေစရန္လည္း လိုအပ္ေပမည္။
(၈)
ျပည္ပပို႔ကုန္ျမႇင့္တင္ရာတြင္ ျပည္တြင္းစားသံုးသူမ်ား၏ စားသံုးသူေဈးႏႈန္း (Consumer Price) ကို အတတ္ႏိုင္ဆံုး မထိခိုက္ေစရန္အတြက္ မည္ကဲ့သို႔စီမံေဆာင္ရြက္မည္နည္း ဆိုသည္ကလည္း အေရးပါသကဲ့သို႔၊ ေရရွည္စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈကို ထိခိုက္ေစႏိုင္ေသာ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္မ်ား ပ်က္စီးဆံုး႐ံႈးေစမႈမ်ားကိုလည္း ကာကြယ္ရန္လုိအပ္ေပလိမ့္မည္။
(၉)
မိမိႏိုင္ငံ၏ သဘာဝအေနအထားႏွင့္ ပထဝီအေနအထားဟူေသာ အေနအထားႏွစ္ရပ္ကို ကမၻာ့စီးပြားေရး အေနအထားႏွင့္ ေပါင္းစပ္ကာ မည္သည့္ပို႔ကုန္ကိုမည္မွ်တင္ပို႔ၿပီး မည္သည့္သြင္းကုန္ကို မည္မွ်တင္သြင္းမည္ ဆိုသည္ကိုလည္း ေလ့လာဆန္းစစ္ရန္ လိုအပ္ေပလိမ့္မည္။ (မိမိတို႔ထုတ္လုပ္ႏိုင္စြမ္းရွိျခင္း မရွိျခင္းကို ေရတိုေရရွည္စီးပြားေရး အေနအထားႏွင့္ ဆက္စပ္စဥ္းစား ရေပလိမ့္မည္။)
(၁၀)
ျပည္တြင္းရွိ အခမ္းအနားမ်ား (Events) ပြဲေတာ္မ်ား (Festivals) အစရွိသည္တို႔အတြက္ မလိုအပ္ေသာ ျပည္ပမွတင္သြင္း မႈမ်ားအတြက္ ျဖစ္တည္လာႏိုင္ေသာ ကုန္သြယ္ေရးလိုေငြျပမႈ အေျခအေနကိုလည္း စဥ္းစားရန္လိုအပ္သကဲ့သို႔၊ ယင္းသို႔ေသာ အခမ္းအနားမ်ားတြင္ မည္သို႔ေသာျပည္တြင္းထုတ္ကုန္မ်ားကိုပိုမို သံုးစြဲျခင္းျဖင့္ ျပည္တြင္းကုန္ထုတ္လုပ္သူမ်ား အတြက္ မည္သို႔ေသာပံုသဏၭာန္မ်ားျဖင့္ အ က်ဳိးျဖစ္ထြန္းေစႏိုင္သနည္း၊ တစ္နည္းဆိုေသာ ႏိုင္ငံတြင္းလည္ပတ္စီးဆင္းေနေသာ ေငြေၾကးပမာဏ၏ လည္ပတ္မႈႏႈန္းအားေကာင္း ေစမည္နည္းဆိုသည့္ အခ်က္ကိုလည္း စဥ္းစားရေပသည္။
(၁၁)
ကုန္သြယ္ေရးလိုေငြျပမႈကို သာမန္အျမင္ႏွင့္ၾကည့္လွ်င္ ျပည္ပပို႔ကုန္ထက္ ျပည္ပမွ တင္သြင္းကုန္ပမာဏက ျမင့္မားေနေသာ အေျခအေနဟု ဆိုႏိုင္ေသာ္လည္း တကယ္လက္ေတြ႕တြင္မူ ပိုမိုနက္႐ႈိင္းေသာ အေျခအေနမ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္ေနေလ့ ရွိေသာေၾကာင့္ ယင္းတို႔ကိုတစ္စစီ (တစ္စစီ) သ႐ုပ္ခြဲေလ့လာရန္လည္း လိုအပ္ေလ့ရွိသည္။
(၁၂)
ကုန္သြယ္ေရးလုိေငြျပမႈပမာဏ ျမင့္မားလာလွ်င္ႏွင့္ ယင္း၏ကာလၾကာရွည္လာလွ်င္ ႏိုင္ငံ၏ အရန္ႏိုင္ငံျခားေငြပမာဏ ေလ်ာ့နည္းလာႏိုင္ၿပီး၊ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ငံျခားေငြ လဲလွယ္ႏႈန္းစနစ္ (Managed Floating Exchange Rate) မွာ လက္ေတြ႕တြင္ ထိန္းခ်ဳပ္ရန္ခက္ခဲလာၿပီး ေနာက္ဆံုးတြင္ Official Exchange Rate ႏွင့္ Real Exchange Rate ဟူ၍ လက္ေတြ႕တြင္ ျဖစ္ေပၚလာတတ္သည္။
(၁၃)
ကုန္သြယ္ေရးလိုေငြျပမႈ အေျခအေနကို ႏိုင္ငံ၏စီးပြားေရး အေနအထားမ်ား အနာဂတ္စီးပြားေရး ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားႏွင့္ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈ ယႏၱရားေျပာင္းလဲ တိုးတက္မႈမ်ား၊ ကုန္ထုတ္လုပ္ငန္းမ်ား၏ စရိတ္စကဖြဲ႕စည္းမႈ ပံုသဏၭာန္မ်ား၊ မိမိႏိုင္ငံ၏ ကုန္သြယ္ဖက္ႏိုင္ငံမ်ား၏ ကုန္သြယ္မႈပံုသဏၭာန္မ်ား၊ မိမိႏိုင္ငံတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံေသာ ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ား၏ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈပမာဏႏွင့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံေသာ လုပ္ငန္းအမ်ဳိးအစားမ်ား (တစ္နည္းအားျဖင့္ ငါးၾကင္းဆီႏွင့္ ငါးၾကင္းလာေၾကာ္ေနေသာ ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ လုပ္ငန္းအမ်ဳိးအစားမ်ား)၊ ျပည္တြင္းအရင္းအႏွီး စုေဆာင္းမႈႏွင့္ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈ နည္းပညာ စုေဆာင္းႏိုင္မႈ အေနအထား၊ ႏိုင္ငံသားမ်ား၏ စားသံုးမႈပံုစံေျပာင္းလဲႏိုင္မႈ အလားအလာ အေနအထား အစရွိသည့္ မ်ားစြာေသာအခ်က္မ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္၍လည္း ေလ့လာရေပသည္။
(၁၄)
ကုန္သြယ္ေရးလိုေငြျပမႈ (Trade Deficit) ႏွင့္ ဘ႑ာေရးလိုေငြျပမႈ (Budget Deficit) ႏွစ္မ်ဳိးလံုးတစ္ၿပိဳင္တည္း ျမင့္မားလာလွ်င္ ျဖစ္ေပၚလာမည့္ ႏိုင္ငံျခားေငြလဲႏႈန္းႏွင့္ ျမန္မာေငြတန္ဖိုး တို႔ကိုလည္း ေလ့လာရေပသည္။
- See more at: http://news-eleven.com
No comments:
Post a Comment