ဒီရက္ပိုင္း စိတ္မသက္သာစရာ သတင္းကေတာ့ ဖရဲသီးစိုက္ေတာင္သူေတြရဲ႕ ျပႆနာေတြပါဘဲ။
ျမန္မာျပည္အလယ္ပိုင္းေဒသေတြဟာ ဖရဲသီးကို အားထားစိုက္ပ်ိဳးေနတာၾကာပါၿပီ။
အထူးသျဖင့္ ဧရာဝတီျမစ္ဝွမ္းနဲ႔ ခ်င္းတြင္းျမစ္ဝွမ္းေဒသေတြျဖစ္တဲ့ တံတားဦး၊ ျမင္ျခံ ၊ စစ္ကိုင္း၊ ျမင္းမူ၊ ဘုတလင္နဲ႔ အရာေတာ္နယ္ ပဲခူး ဘက္ေတြမွာ စိုက္ၾကတာပါ။
ဖရဲသီးတစ္လံုးျဖစ္ဖို႔အတြက္ ေျမင္ျပင္ရက္မပါ ။ရက္ေပါင္း(၇၀)ကေန (၇၅)ရက္အထိ အခ်ိန္ေပးစိုက္ပ်ိဳးရၿပီး တစ္ႏွစ္မွာမိုးဖရဲနဲ႔ေဆာင္းဖရဲ (၂)ခါ စိုက္ပ်ိဳးလို႔ဘဲရပါတယ္။ ဒီအခၽိန္မွာေဆာင္းဖရဲေတြ လိႈင္လိႈင္တင္ပို႔ခ်ိန္ပါ။
တစ္ႏွစ္မွာ ရက္ေပါင္း(၃၆၅)ရက္ရွိတဲ့အတြက္ က်န္တဲ့ ရက္ေပါင္း(၂၀၀)ေက်ာ္ဟာ အဲဒီဖရဲသီးစိုက္ပ်ိဳးတဲ့ကိုင္းေျမေတြဟာ အေျခေနအေၾကာင္းေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ ဘာမွစိုက္ပ်ိဳးလို႔မရပါဘူး။
တစ္ဧကရဲ႕ ကုန္က်စားရိတ္ဟာ မဆြတ္ခူးရေသးတဲ့အခ်ိန္အထိဆိုရင္ (၃၅)သိန္းကေန သိန္း(၄၀)အထိေအာင္ရွိပါတယ္။ဒီႏွစ္မွာ ဓ့တ္ေျမၾသဇာ သြင္းအားစုေစ်းေတြတက္လို႔ေတာင္သူေတြ ညည္းသံအစံုထြက္ေနတာပါ။
ဆြတ္ခူးတဲ့အခါ လုပ္သားစားရိတ္၊ ကုန္တင္ပို႔ခစားရိတ္ေတြနဲ႔ဆိုရင္ ဖရဲသီးတစ္ခင္းဟာ သိန္း(၆၀)ေက်ာ္ဝန္းက်င္အထိ ကုန္က်ပါတယ္။
မႏွစ္ကဆိုရင္ စိုက္ပ်ိဳးမႈနည္းပညာ အမွားအယြင္းေတြေၾကာင့္ ဖရဲသီးအထြက္နံႈးမေကာင္းၾကတဲ့အျပင္ တစ္ခ်ိဳ႕ဖရဲသီးစိုက္ပ်ိဳးသူေတြဟာ အရံႈးေပၚတဲ့အေနအထားအထိေရာက္ခဲ့ၾကပါေသးတယ္။
ဒီႏွစ္မွာေတာ့ မွားယြင္းခဲ့တဲ့ နည္းစနစ္ေတြ သင္ခန္းစာယူစိုက္ပ်ိဳးခဲ့ၾကကာ အထြက္နံႈးမွန္ခဲ့ေပမဲ့ မူဆယ္(၁၀၅)မိုင္နဲ႔ ဝမ္တိန္ဂိတ္ၾကားမွာ တ႐ုပ္ျပည္ဘက္ကိုပို႔တဲ့ ဖရဲသီးကားေတြ ပိတ္ဆို႔ေနတဲ့အတြက္ ဒုကၡေတြ ထပ္ၿပီးေရာက္ၾကရျပန္ပါတယ္။
အရင္ကဆိုရင္ အဲဒီဘက္မွာ ရွိေနတဲ့ ျပည္သူ႔စစ္ေတြက ကားေတြ အသြား၊အျပန္ အဆင္ေျပေစဖို႔အတြက္ လမ္းေတြရွင္းေပးတဲ့အတြက္ အခုလိုပိတ္ဆို႔မႈမရွိခဲ့ပါဘူး။
ဒါေပမဲ့ နယ္စပ္မွာ ျပည္သူ႔စစ္ေတြ အခ်င္းခ်င္း ပစ္ခတ္မႈျဖစ္စဥ္ ျဖစ္ၿပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ျပည္သူ႔စစ္ေတြဟာ ကားေတြကို ရွင္းလင္းေပးတဲ့အလုပ္မလုပ္ေတာ့ပါဘူး။
အဲဒီေနာက္ပိုင္းမွာ ကားေတြဟာ ေန႔စဥ္ေထာင္နဲ႔ခ်ီၿပီး မူဆယ္(၁၀၅)မိုင္နဲ႔ နယ္စပ္ကူးတဲ့ ဝမ္တိန္ဂိတ္ၾကားမွာ ပိတ္ဆို႔ေနပါေတာ့တယ္။
တစ္ခါတစ္ေလ တစ္ခ်ိဳ႕ကားေတြဟာ အဲဒီၾကားထဲမွာတင္ (၅)ရက္နီးပါးေလာက္က်န္႔ျကာေနပါတယ္။
ဒီၾကားထဲ တ႐ုတ္ျပည္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးကစားမႈေၾကာင့္ အရင္ႏွစ္က ဂိတ္မွာ တ႐ုတ္အရာရွိ(၂)ေယာက္ထားၿပီး အဝင္တုံးေတြထုေပးေနရာကေန အခုလိုအခ်ိန္မွာ ႐ုတ္ခ်ည္း(၁)ေယာက္ထဲ ထားလိုက္ေတာ့ တ႐ုပ္ျပည္ဘက္ကိုဝင္တဲ့ကားေတြက ပိုၿပီး ပိတ္ဆို႔မႈျဖစ္သြားခဲ့ေစပါတယ္။
ပိုဆိုးေစတာကေတာ့ ဖရဲသီးတစ္လံုးရဲ႕ သက္တမ္းဟာ (၁၀)ရက္ပဲရွိပါတယ္။ အဲဒီ(၁၀)ရက္မွာ (၇)ရက္ဆိုတာက အေကာင္းဆံုးစားသံုးႏိုင္တဲ့အေနအထားပါ။
စစ္ကိုင္း တိုင္း ကဖရဲသီးတစ္လံုးဟာ မူဆယ္ေရာက္ဖို႔အတြက္ အခ်ိန္(၂)ရက္ၾကပါတယ္။ နယ္စပ္မွာ (၅)ရက္ ပိတ္မိတဲ့အတြက္ ကိုယ့္ႏိုင္ငံထဲမွာတင္ ဖရဲသီးတစ္လံုးရဲ႕ အေကာင္းဆံုးအခ်ိန္ျဖစ္တဲ့(၇)ရက္ဆိုတဲ့သက္တမ္းကို ဖရဲသီးေတြဟာ ကားေပၚကေန အခ်ိန္ကုန္ဆံုးခဲ့ပါၿပီ။
ဒီလိုနဲ႔ ဟိုဘက္ကို ဖရဲသီးေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ႏြမ္းရိေနကာ တစ္ခ်ိဳ႕ကားေအာင္ေျခက အသီးေတြဆိုရင္ ပုတ္ၿပဲကာနီး ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ တ႐ုပ္ေတြရဲ႕ မတရားေစ်းႏွိမ္ခံရတာမ်ိဳးေတြ ၊ပယ္သီးအျဖစ္နဲ႔ လႊင့္ျပစ္ခံရတာမ်ိဳးေတြ ျဖစ္ခဲၿပီး ဖရဲသီးေတာင္သူေတြမွာ မ်ားစြာနစ္နာခဲ့ၾကပါတယ္။
အရင္ကဆိုရင္ (၂)ရက္ (၃)ရက္နဲ႔ တ႐ုပ္ျပည္ကို အေရာက္ပို႔ေပးႏိုင္တဲ့အတြက္ ဒီလိုဆံုးရံႈးမႈမ်ိဳး မရွိခဲ့ပါဘူး။
သို႔ေသာ္ ဒီႏွစ္မွာေတာ့ (၈)ရက္ေက်ာ္ေလာက္ မလိုအပ္ဘဲ အခ်ိန္ေတြ က်န္႔ၾကာေနတဲ့အတြက္ ေနာက္ဆက္တြဲအဆင္မေျပမႈေတြအမ်ားႀကီး ျဖစ္ခဲ့ရတဲ့အျပင္ တိုင္းျပည္အတြက္ ႏိုင္ငံျခားဝင္ေငြေတြလည္း ဆံုးရံႈးခဲ့ရပါတယ္။
ဒီလိုျဖစ္ရတာရဲ႕ အဓိကျပႆနာက ႏွစ္ခ်က္ရွိပါတယ္။
ပထမအခ်က္က (၁၀၅)မိုင္နဲ႔ ဝမ္တိန္ (က်င္စန္းေက်ာ့)ဂိတ္အၾကား ေန႔စဥ္အစီးေရေထာင္နဲ႔ခ်ီပိတ္ဆို႔ေနတဲ့ ကုန္ကားေတြပိတ္ဆို႔မႈပါ။
ဒီလိုမျဖစ္သင့္တဲ့ပိတ္ဆို႔မႈေၾကာင့္ မိမိတို႔ႏိုင္ငံဘက္ကတင္ပို႔တဲ့သီးႏွံေတြ ကုန္ပစၥည္းေတြ ပုတ္သိုးမႈျဖစ္ၿပီး မိမိတို႔ဘက္ကေတာင္သူေတြအပါအဝင္ ရင္းႏွီးျမဳတ္ႏွံသူေတြကို တ႐ုပ္ဘက္မွေနၿပီး ေစ်းႏွိမ္ျခင္း၊ ကားအစီးလိုက္ျပန္လႊတ္ျခင္း စတဲ့မတရားေခါင္းပံုျဖတ္တာခံေနရတဲ့ျပင္ တိုင္းျပည္အတြက္လည္း မ်ားစြာနစ္နာျပန္ပါေသးတယ္။
ဒီအတြက္ ေဒသႏၲရအဖြဲ႕အစည္းေတြ၊ သက္ဆိုင္ရာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအရာရွိေတြက ကုန္ကားေတြပိတ္ဆို႔မႈမျဖစ္ေအာင္ စနစ္တက်ရွင္းလင္းေပးဖို႔သင့္ပါတယ္။
ဒုတိယျပႆနာက တ႐ုတ္အဝင္မွာ ယခင္က ဝင္ခြင့္တံုးထုေပးတဲ့အရာရွိ(၂)ေယာက္အစား ယခု(၁)ေယာက္ထဲဘဲ လုပ္ေနတာကို Goverment To Goverment .. ညႇိႏိုင္းမႈျပဳလုပ္ေစခ်င္ပါတယ္။
မိမိဘက္ကကုန္သည္ေတြ၊ မိမိဘက္မွ ရင္းႏွီးျမဳတ္ႏွံသူေတြ ၊ ဒီလမ္းေၾကာင္းႀကီးကို မွီခိုလုပ္ကိုင္စားေသာက္ေနရရွာတဲ့လူေတြ သန္းနဲ႔ခ်ီၿပီးရွိပါတယ္။ သက္ဆိုင္ေနတဲ့လူေတြအေနနဲ႔ တာဝန္မမဲ့ဘဲ စာနာနားလည္မႈေပးေစလိုပါတယ္။
အထူးသျဖင့္ ဖရဲသီးလို ပုတ္သိုးလြယ္သီးႏွံေတြေပၚမွာ အမွီျပဳၿပီး မိသားစုစားဝတ္ေနေရးကို ေျဖရွင္းေနၾကရရွာတဲ့ ဖရဲသီးစိုက္ေတာင္သူေတြအေပၚ စာနာနားလည္မႈေပးေစလိုပါတယ္။
Credit ကိုခိုင္ေဇာ္https://www.facebook.com/199037473461517/posts/2226964077335503/
No comments:
Post a Comment