အတြဲ(၁၂) အမွတ္(၂၇)
စားသုံးသူေတြမွာ အခြင့္အေရး အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီအခြင့္အေရးေတြ ရွိေန တာကို ျမန္မာႏိုင္ငံကစားသုံးသူေတြ အားလုံးကေတာ့ သိခ်င္မွသိမွာျဖစ္ပါတယ္။ စားသုံးသူေတြက ကုန္ပစၥည္းနဲ႔
၀န္ေဆာင္မႈေတြကို အသုံးျပဳတဲ့အခါ မွာ ေဘးအႏၲရာယ္ကင္းရမယ္၊ လုံၿခဳံစိတ္ခ် ရမယ္။ သူတို႔စိတ္ႀကိဳက္ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရရမယ္၊ သတ္မွတ္ထားတဲ့ တန္ဖိုးအတိုင္း အေျခအေန အာမခံခ်က္ေတြရွိရမယ္။ ကိုယ္၀ယ္ယူ
ေရြးခ်ယ္မဲ့ ကုန္ပစၥည္းနဲ႔ ၀န္ေဆာင္မႈေတြရဲ႕ အေျခအေန၊ အာမခံခ်က္ေတြ ဘယ္လိုရွိတယ္ဆိုတဲ့ သတင္းမွန္မွန္ကန္ကန္ သိခြင့္ရွိရမယ္။ သူတို႔၀ယ္ယူ အသုံးျပဳတဲ့ကုန္ပစၥည္း၊ ၀န္ေဆာင္မႈေတြက ၀ယ္ယူဖို႔ဆုံးျဖတ္ခ်ိန္က သူတို႔သိထားသလို၊ ေမွ်ာ္မွန္း ထားသလို မျဖစ္လာဘူးဆိုရင္ တိုင္လို႔လဲရတယ္။ အေရးဆိုလို႔လဲ ရပါတယ္။ စားသုံးသူနဲ႔ ထုတ္ လုပ္ ေရာင္းခ်သူၾကား အျငင္းပြားမႈေတြျဖစ္လာရင္လဲ သင့္ေတာ္တဲ့အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈေတြ၊ ကာကြယ္မႈေတြရရမယ္။ ပညာေပးမႈေတြ၊ သင္တန္းေလ့က်င့္ေပးမႈေတြ တက္ခြင့္ရွိရမယ္။ စားသုံး သူေတြကို ခြဲျခားတာမ်ိဳးမရွိဘဲ တစ္ေျပးညီဆက္ဆံရမယ္။ ၀န္ေဆာင္မႈေတြကိုလည္း တစ္ေျပး ညီရခြင့္ရွိရမယ္။ ကိုယ္၀ယ္ယူ သုံးစြဲလိုက္လို႔ရလိုက္တဲ့ ကုန္ပစၥည္းေတြ၊ ၀န္ေဆာင္မႈေတြက ခ်ဳပ္ ထားတဲ့စာခ်ဳပ္အတိုင္း မဟုတ္ဘူး၊ ေတာင္းဆိုသေဘာတူထားတဲ့ အတိုင္းမရဘူးဆိုရင္ အစားထိုး ေပးတာေတြ၊ အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈေတြ၊ ေလ်ာ္ေၾကးေတြအထိ ရရမယ္။ တျခားတည္ဆဲဥပေဒ ေတြနဲ႔အညီလဲ အခြင့္အေရး ခံစားခြင့္ရရွိတယ္။ တစ္နည္းေျပာရရင္ စားသုံးသူေတြအတြက္ တစ္ေခတ္ဆန္းသစ္တဲ့ အခြင့္အေရးေတြ အမ်ားႀကီးခံစားႏိုင္တဲ့ေခတ္ ကို ေရာက္လာပါၿပီ။
စားသုံးသူေတြကလဲ လုပ္ေဆာင္ေပးဖို့ တာ၀န္ေတြရွိပါတယ္
စားသုံးသူေတြက လုပ္ရမွာေလးေတြကလဲ ရွိပါေသးတယ္။ လုံျခဳံစိတ္ခ်မႈရွိေစဖို႔ ကိုယ္သုံးစြဲ မဲ့ ကုန္ပစၥည္းနဲ႔
၀န္ေဆာင္မႈေတြကို ဘယ္လိုသုံးစြဲ၊ အသုံးျပဳရမယ္ဆိုတဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြ၊ သတင္း အခ်က္အလက္ေတြ၊ လမ္းၫႊန္ခ်က္ေတြကိုေတာ့ ဖတ္ရမွတ္ရ လိုက္နာရမွာပါ။ ကိုယ္၀ယ္ယူ အသုံးျပဳမဲ့ ကုန္ပစၥည္းနဲ႔
၀န္ေဆာင္မႈေတြကို မွန္မွန္ကန္ကန္နဲ႔ ေရြးခ်ယ္၀ယ္ယူႏိုင္ရပါမယ္။ သေဘာတူထားတဲ့ေစ်းနဲ႔ တန္ဖိုးကိုေပးေခ်ဖို႔လိုသလို စားသုံးသူေတြရဲ႕ အျငင္းပြားမႈေတြကို ေျဖရွင္း ေပးတဲ့ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ေတြကို လိုက္နာရမွာျဖစ္ပါတယ္။
မၾကာမီ တိုင္ၾကားႏိုင္ေတာ႕မည္
စံခ်ိန္စံၫႊန္းနဲ႔မကိုက္တဲ့ပစၥည္းကို ကိုက္တယ္ဆိုၿပီး ေရာင္းခ်တာကို ခံရရင္ တိုင္ၾကားႏိုင္ ေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပစၥည္း၊ ၀န္ေဆာင္မႈရဲ႕ အမွတ္တံဆိပ္၊ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြမွာ ေဖာ္ျပ ထားတဲ့အာမခံခ်က္၊ ထူးျခားခ်က္၊ ထိေရာက္မႈ၊ အသားတင္ အေလးခ်ိန္၊ ထုထည္၊ အရည္အေသြး၊ ဖြဲ႕႔စည္းပုံ၊ ျပဳလုပ္ပုံနည္းလမ္း၊ ပုံစံေတြနဲ႔ မကိုက္ညီခဲ့ရင္လည္း တိုင္ႏိုင္ မွာ ျဖစ္ပါ တယ္။ ေၾကာ္ျငာအေရာင္းျမႇင့္တင္ေရးေတြမွာ ေဖာ္ျပထားတာနဲ႔ ႀကိဳက္လို႔၀ယ္ယူသုံးစြဲၿပီး အေျပာနဲ႔ အေဟာ မညီခဲ့ရင္ တိုင္ႏိုင္ပါတယ္။ ေနာက္ဆုံး သုံးစြဲရက္ကို မေဖာ္ျပထားဘူး။ ဒါမွမဟုတ္ သက္တမ္းလြန္ေနတဲ့ ကုန္ပစၥည္း၊ ၀န္ေဆာင္မႈေတြကို တင္ေရာင္းတယ္။ ေရာင္းခ်သူကို ယုံၾကည္ တဲ့အတြက္ သတိမထားမိဘဲ ကိုယ္က၀ယ္ယူမိခဲ့ရင္ တိုင္တန္းႏိုင္ မွာပါ။ အမည္၊ အရြယ္အစား၊ အသားတင္အေလးခ်ိန္၊ ထုထည္၊ ဖြဲ႕စည္းပုံ၊ ညႊန္ၾကားခ်က္၊ ထုတ္လုပ္တဲ့ေန႔စြဲ၊ အမွတ္စဥ္၊ ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳး၊ ထုတ္လုပ္တဲ့ ကုမၸဏီလိပ္စာ၊ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြမပါတဲ့ ကုန္ပစၥည္း ေတြ၊ ၀န္ေဆာင္မႈေ တြဆို ၀ယ္ကိုမသုံးပါနဲ႔။ (ဥပမာ အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံက ေန၀င္လာတဲ့ စားသုံးဆီပုံးေတြလိုေပါ့။) လတ္တေလာ မွာ ျပည္ပကသြင္းလာတဲ့ ထုတ္ကုန္ေတြေပၚမွာ လိုအပ္ ခ်က္ရွိလို႔ တိုင္ၾကားခ်င္ရင္ အခ်က္အလက္ျပည့္ျပည့္စုံစုံ ခိုင္ခိုင္မာမာနဲ႔ တိုင္ၾကားႏိုင္ဖုိ႔စီစဥ္ေနပါၿပီ။
ဥပေဒနဲ့ ကာကြယ္မယ္
လက္ရွိ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာလည္း စားသုံးသူအကာအကြယ္ေပးေရးလုပ္ငန္းေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး က႑အလိုက္ ဥပေဒေ တြ ျပ႒ာန္းထားပါတယ္။ အခုဆိုရင္ စားသုံးသူေတြ အားကိုးႏိုင္ဖို႔ စားသုံးသူ အကာအကြယ္ေပးေရး ပေဒ မၾကာမီေပၚထြက္လာႏို င္ေအာင္ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ ေရး၀န္ႀကီးဌာနကဦးေဆာင္ၿပီး စားသုံးသူအကာအကြယ္ေပးေရး လုပ္ငန္းေကာ္မတီ၊ ဆပ္ေကာ္မတီ ၀င္ေတြနဲ႔ ညိႇႏိႈင္းေဆြးေႏြးမႈေတြ ျပဳလုပ္ေနပါတယ္။ ဥပေဒမူၾကမ္းကို လိုအပ္ခ်က္ေတြ ထည့္သြင္း ျပင္ဆင္ အတည္ျပဳနိုင္ဖို႔ အတြက္ ပုဂၢလိက က႑ကိုပါ ပြင့္လင္းျမင္သာေအာင္ခ်ျပၿပီး အႀကံျပဳခ်က္ ေတြ ရယူေဆာင္ရြက္ေ နၿပီျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဥပေဒထဲမွာ စားသုံးသူေတြသာမက စီးပြားေရးလုပ္ငန္း ရွင္ေတြရဲ႕ အခြင့္အေရးနဲ႔ တာ၀န္ေတြ၊ လိုက္နာရမဲ့ တားျမစ္ခ်က္ေတြ၊ ျပစ္မႈျပစ္ဒဏ္ေတြပါ စုံစုံ လင္လင္ ပါ၀င္မွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒီဥပေဒသာ အတည္ျပဳေပၚထြက္လာရင္ေတာ့ ျပည္တြင္းထုတ္ကုန္၊ ၀န္ေဆာင္မႈေတြ အရည္အေသြးတိုးတက္လာၿပီး စံခ်ိန္မီလာ မယ္။ စားသုံးသူေတြကိုလည္း အကာအကြယ္ ပိုထိထိ ေရာက္ေရာက္ေပးႏိုင္မွာျဖစ္ျပီး ၂၀၁၅ မွာ အာဆီယံလြတ္လပ္ေသာ ကုန္သြယ္မႈေဒသကို အျပည့္ အ၀ အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့အခါမွာ ျပည္တြင္း စားသုံးသူေတြေရာ၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ေတြ အတြက္ပါ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
Ref:commercejournal
No comments:
Post a Comment