ေငြေၾကးစုေဆာင္းမႈကို ျမႇင့္တင္၍ အေျခခံအေဆာက္အအံု စီမံကိန္းမ်ားႏွင့္ ပို႔ကုန္က႑ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ အတိုးနည္းသည့္ ေရရွည္ေခ်းေငြမ်ားအျဖစ္ ယင္းတို႔ကို ျပန္သံုးျခင္းသည္ အျခားအာရွစီးပြားေရးမ်ား၏ “အံ့မခန္း” ဖြံ႔ၿဖဳိးမႈမ်ားႏွင့္ ပခုံးခ်င္းယွဥ္ႏိုင္ရန္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ႀကဳိးပမ္းမႈကို အေထာက္အကူျပဳႏိုင္ေပသည္။
မင္းသူေမာင္ ေရးသားသည္။
၁၉၆၂ ခုႏွစ္က အီေကာေနာမစ္မဂၢဇင္း The Economist တြင္ “ဂ်ပန္ကို သုံးသပ္ၾကည့္ပါ” (Consider Japan) ဟူေသာေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ပါလာၿပီး ဒုတိယကမၻာစစ္ေနာက္ပိုင္း ဂ်ပန္စီးပြားေရး ဖြံ႔ၿဖဳိးမႈႏႈန္း ျမင့္မားလာပံုကို ရွင္းျပထားသည္။ ၁၉၅၅ ခုမွ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္အတြင္း ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၏ ႏွစ္စဥ္ဂီ်ဒီပီတိုးတက္မႈႏႈန္းမွာ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ ရွိခဲ့သည္။(ယခုေဆာင္းပါးပါ ကိန္းဂဏန္းအားလံုးမွာ သီးသန္႔ေဖာ္ျပမထားပါက ကမၻာ့ဘဏ္မွ ရယူထားေသာ ကိန္းဂဏန္းမ်ားျဖစ္သည္။) မေလးရွားႏိုင္ငံမွ စင္ကာပူႏိုင္ငံခြဲထြက္ေသာ ၁၉၆၅ ခုႏွစ္မွ ၁၉၈၄ ခုႏွစ္အတြင္း စင္ကာပူႏိုင္ငံ၏ တစ္ဦးက် ဂ်ီဒီပီပ်မ္းမွ်တိုးတက္ႏႈန္းမွာ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းနီးပါးျဖစ္သည္။ ေနာက္မွတိုးတက္လာေသာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသည္ လြန္ခဲ့ေသာ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္အတြင္း ႏွစ္စဥ္တိုးတက္မႈႏႈန္း ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိခဲ့သည္။
ျမန္မာ့စီးပြားေရး အဆင့္အတန္းကို တ႐ုတ္၊ ဂ်ပန္ႏွင့္ စင္ကာပူႏုိင္ငံတို႔၏ လက္ရွိအေနအထားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ပါက သဘာဝမက်ေပ။ သို႔ျဖစ္ရာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ(ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးမ်ား စတင္အရွိန္ယူေသာ ၁၉၈၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ားေႏွာင္းပိုင္း)၊ ဂ်ပန္(ဒုတိယ ကမၻာစစ္ေနာက္ပိုင္း၊ အမ်ားအားျဖင့္ ၁၉၆၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ားႏွင့္ ၁၉၇၀ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ား) ႏွင့္ စင္ကာပူႏိုင္ငံ(လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္ပိုင္း ၁၉၆၅ မွ ၁၉၈၄ ခုႏွစ္အထိ) တို႔၏ ေစာေစာကာလ အေျခအေနမ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္မွသာ မွန္ကန္ထိေရာက္ႏိုင္ေပမည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဂ်ီဒီပီ ေျခာက္ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ လက္ရွိတိုးတက္မႈမွာ ထိုႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ပါက အားေပ်ာ့ေနေသးသည္။
ယင္းသို႔ စီးပြားေရး “အံ့မခန္း” တိုးတက္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေစရန္ အေၾကာင္းတရားမ်ားစြာက အေထာက္အကူျပဳလ်က္ရွိသည္။ မၾကာခဏ ရည္ၫႊန္းေလ့ရွိေသာ (အျငင္းပြားစရာလည္း မ်ားလွေသာ) အေၾကာင္းတရားတစ္ခုမွာ သက္ဆိုင္ရာႏိုင္ငံမ်ားမွ ဘဏ္စနစ္မ်ား၏ အခန္းက႑ျဖစ္သည္။ ယင္းႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ အားလံုးမဟုတ္သည့္တိုင္ အေရွ႕အာရွ မိတ္ဖက္ႏိုင္ငံအမ်ားစုမွ ဘဏ္စနစ္၏ ထူးျခားေသာ သြင္ျပင္လကၡဏာတစ္ရပ္မွာ ဘဏ္လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ အစိုးရက မၾကာခဏ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္ျခင္းျဖစ္သည္။
ယင္းဘ႑ာေရးစနစ္မ်ားမွာ သီးျခားသတ္မွတ္ထားေသာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ေခ်းေငြလ်ာထားရာ၌ အစိုးရက ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ထိန္းခ်ဳပ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ အဓိကရည္မွန္းခ်က္မွာ စုေဆာင္းေငြမ်ားကို စုစည္းၿပီး ရရွိေငြမ်ားကို ပို႔ကုန္ဦးတည္ေသာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံရန္ျဖစ္သည္။အစိုးရ၏ ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္မႈကို အနိမ့္ဆံုုးျဖစ္ေအာင္ ထားေစလိုေသာ စီးပြားေရးပညာရွင္မ်ားက ေဝဖန္မႈမ်ား ရွိေနသည့္တိုင္ ယင္းမူဝါဒမ်ားက အာရွႏိုင္ငံမ်ား၏ စီးပြားေရးမ်ား၌ စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား စတင္ရာတြင္ အရွိန္အဟုန္ျဖင့္ လ်င္ျမန္စြာ ထြန္းကားေရးႏွင့္ ပို႔ကုန္ဖြံ႔ၿဖဳိးမႈအရွိန္ ျမင့္တက္ေစေရးအတြက္္ အေထာက္အကူ ျပဳေနသည့္အခ်က္ကိုမူ မျငင္းႏိုင္ေပ။
အာရွႏိုင္ငံမ်ား၏ တူညီေသာသြင္ျပင္တစ္ရပ္မွာ စုေဆာင္းေငြ ျမင့္မားျခင္းျဖစ္သည္။ စုေဆာင္းေငြ တိုးျမႇင့္ႏိုင္ေစေရးအတြက္ စာတိုက္ေငြစုစနစ္မ်ားကို ဂ်ပန္ႏွင့္စင္ကာပူႏိုင္ငံတို႔တြင္ ထူေထာင္ထာားသည္။ အထူးသျဖင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရးဘဏ္ခြဲမရွိေသာ ေက်းလက္ေဒသခံမ်ားအတြက္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ဖြဲ႔စည္းထားေသာ စာတိုက္ကြန္ရက္မွတဆင့္ ေငြစုနိုင္ေအာင္ စာတိုက္ေငြစုစနစ္ကို စီမံထားျခင္းျဖစ္သည္။ စင္ကာပူ၏ စာတိုက္ေငြစုဘဏ္ The Post Office Savings Bank ႏွင့္ ဂ်ပန္စာတိုက္ဘဏ္တို႔သည္ ယင္းသို႔ေသာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ဳိးျဖစ္သည္။ တ႐ုတ္ႏွင့္ ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံတို႔၌လည္း အစိုးရဦးစီးၿပီး ပမာဏႀကီးမားေသာ စာတိုက္ေငြစုဘဏ္စနစ္မ်ားရွိသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ လက္ရွိလူဦးေရတြင္ အသက္ ၁၅ ႏွစ္ႏွင့္ အထက္ရွိသူမ်ားအနက္ ေငြေၾကးအဖြဲ႔အစည္းတစ္ခု၌ ေငြစာရင္းဖြင့္ထားသူ ဦးေရမွာ ေလးပံုတစ္ပံုေလ်ာ့ေလ်ာ့ ရွိသည္ကို သုံးသပ္ၾကည့္ပါက တျပည္လံုးအတိုင္းအတာျဖင့္ ေဆာင္႐ြက္ေသာ အလားတူေငြစုစနစ္က ဘ႑ာေရးစနစ္အတြင္းသို႔ စုေငြအမ်ားအျပား ေဆာင္ၾကဥ္းေပးႏိုင္မည္ဟု ယူဆရသည္။ စင္ကာပူႏိုင္ငံတြင္ ၁၉၆၁ ခုမွ ၁၉၈၀ ျပည့္ႏွစ္အတြင္း စုစုေပါင္းစုေငြ၏ ဂ်ီဒီပီတြင္ ပါဝင္မႈအခ်ဳိးမွာ ပ်မ္းမွ် ၂၁ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိသည္။ ၁၉၇၁ ခုႏွစ္မွ ၁၉၈၀ ျပည့္ႏွစ္အတြင္းဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၏ ပါဝင္မႈႏႈန္းမွာ ၃၆ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖစ္သည္။ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္ (ေနာက္ဆံုးရႏိုင္ေသာ) ကိန္းဂဏန္းမ်ားအရ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပါဝင္မႈအခ်ဳိးမွာ ၁၄ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖစ္သည္။
ဤသို႔ျဖစ္ရသည္မွာ အမ်ားအားျဖင့္ စာတိုက္ေငြစုဘဏ္မ်ား၏ ကြန္္ရက္က်ယ္ျပန္႔လာျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ၿပီး ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၏ ဘဏ္အပ္ေငြစာရင္း၏ ဂ်ီဒီတြင္ပါဝင္မႈအခ်ဳိးမွာ ၁၉၆၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ၄၃ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိသည္။ ၁၉၆၅ ခုႏွစ္တြင္ စင္ကာပူႏိုင္ငံ၏ ဘဏ္အပ္ေငြႏွင့္ ဂ်ီဒီပီအခ်ဳိးမွာ ၃၅ ရာခုိင္ႏႈန္းျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္က ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဘဏ္အပ္ေငြႏွင့္္ ဂ်ီဒီပီ၏အခ်ဳိးမွာ ၂၉ ရာခိုင္ႏႈန္းမွ်သာျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ၁၉၉၅ မွ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္အတြင္း ဘဏ္ေခ်းေငြႏွင့္ ဘဏ္အပ္ေငြအခ်ဳိးမွာ ၅၈ ရာခုိင္ႏႈန္းျဖစ္သည္။ ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ပါက ကာလတူအတြင္း ဗီယက္နမ္တြင္ ယင္းအခ်ဳိးမွာ ၅၀၀ ေက်ာ္ျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္ လႈိင္သာယာၿမဳိ႕နယ္ရွိ အထည္ခ်ဳပ္စက္႐ုံတစ္႐ုံ၌ အလုပ္သမမ်ား လုပ္ငန္းခြင္ဝင္ေနစဥ္။ ဓာတ္ပုံ - ၿငိမ္းဆုေဝေက်ာ္စိုး
ဂ်ပန္(ဒုတိယကမၻာစစ္အၿပီး) ႏွင့္ စင္ကာပူ(လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္ပိုင္း)ႏိုင္ငံတို႔တြင္ စီးပြားေရးဖြံ႔ၿဖဳိးေသာ ေစာေစာပိုင္းႏွစ္မ်ားအတြင္း အပ္ေငြမ်ား၏ အခ်ဳိးအစားအမ်ားစုအနက္မွ ၉၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ကို အေျခခံအေဆာက္အအံု ဖြံ႔ၿဖဳိးေရးႏွင့္ အျခား“အေရးႀကီး” စီမံကိန္းမ်ားသို႔ ထုတ္ေခ်းေထာက္ပံ့ခဲ့သည္။
သို႔ျဖင့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံသည္ စက္မႈဖြံ႔ၿဖဳိးၿပီးႏိုင္ငံမ်ားကို အမီလိုက္ရန္ ႀကဳိးပမ္းေနခ်ိန္၌ စာတိုက္စုေငြရန္ပံုေငြမွ ေငြမ်ားကို လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား၊ မီးရထားလမ္းႏွင့္ အေဝးေျပးလမ္းမမ်ားအတြက္ ရင္းႏီွးျမႇဳပ္ႏွံရန္ ထုတ္ေခ်းခဲ့သည္။ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရးဘဏ္မ်ားသည္ ေငြျဖစ္လြယ္ေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ရာတြင္ လိုအပ္ေငြမ်ားကို ဗဟိုဘဏ္မွ အေျမာက္အျမား ေခ်းယူခဲ့ရသည္။ ယင္းအေျခအေနေၾကာင့္ ႏိုင္ငံ၏စီးပြားေရး ဖြံ႔ၿဖဳိးတုိးတက္လာေအာင္ ပဲ့ကိုင္ရာတြင္ ဂ်ပန္ဗဟိုဘဏ္ (Bank of Japan) အတြက္ ႀကီးမားေသာ စြမ္းအားမ်ားကို ရရွိေစခဲ့သည္။ စင္ကာပူႏုိင္ငံကလည္း အလားတူ ပံုစံမ်ဳိးကို လုိက္ပါေဆာင္႐ြက္ခဲ့သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္မွ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္အတြင္း ယင္းေခ်းေငြ၏ ပ်မ္းမွ်အခ်ဳိးအစားမွာ ၅၀ ရာခိုင္ ႏႈန္းေအာက္သာ ရွိခဲ့သည္။
စီးပြားေရးဖြံ႔ၿဖဳိးေရးကာလ ေစာေစာပိုင္းႏွစ္မ်ားတြင္ ဘဏ္အတိုးႏႈန္းမ်ားကိုလည္း ေလွ်ာ့ခ်ထားသည္။ အနည္းဆံံုးအားျဖင့္ ထုတ္ေခ်းေသာအတိုးႏႈန္းႏွင့္ ေခ်းယူေသာအတိုးႏႈန္း ႏွစ္ခုအၾကား ကြာဟခ်က္မွာလည္း နိမ့္က်သည္။ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတြင္ ၁၉၈၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ား (ကိန္းဂဏန္းအခ်က္အလက္ အေစာဆံုး ရႏိုင္ေသာႏွစ္မ်ား) အတြင္္း အပ္ေငြႏွင့္ ေခ်းေငြအတိုးႏႈန္းမ်ား၏ ကြာဟခ်က္မွာ ၃ ဒသမ ၄ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိၿပီး စင္ကာပူႏိုင္ငံတြင္ ၂ ဒသမ ၉ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိသည္။ ေလာေလာဆယ္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ယင္းကြာဟခ်က္မွာ ငါးရာခိုင္ႏႈန္း ရွိသည္(ေခ်းေငြအတိုးႏႈန္း ၁၃ ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင့္ အပ္ေငြအတိုးႏႈန္း ၈ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖစ္သည္)။
အစိုးရမ်ားသည္ ျပည္တြင္းစုေငြ အမ်ားအျပားကို မည္ကဲ့သို႔ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏံွၾကပါသနည္း။ ဖြံ႔ၿဖဳိးေရးဘဏ္မ်ားထဲသ႔ို ဝင္ၾကည့္လိုက္ပါ။ စင္ကာပူတြင္ စင္ကာပူဖြံ႔ၿဖဳိးေရးဘဏ္(Development Bank of Singapore -DBS)ႏွင့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၌ ဂ်ပန္ဖြံ႔ၿဖဳိးေရးဘဏ္ (Japan Development Bank - JDB ေနာက္ပိုင္းတြင္ Development Bank of Japan) တို႔ျဖစ္သည္။ JDB သည္ အမ်ဳိးသားစုေဆာင္းေငြမွ ရရွိေသာေငြေၾကးအမ်ားအျပားႏွင့္ ပုဂၢလိကထံ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား ေရာင္းရေငြမ်ားကို စီးပြားေရးလုပ္ငန္း အမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ ေဒသအသီးသီးသု႔ိ ေရာက္ရွိေအာင္ တာဝန္ယူသည္။ အလားတူပင္ ၁၉၆၈ ခုႏွစ္က တည္ေထာင္ၿပီး ၁၉၉၈ ခုႏွစ္တြင္ POSB ႏွင့္ပူးေပါင္းခဲ့ေသာ စင္ကာပူဖြံ႔ၿဖဳိးေရးဘဏ္သည္ စင္ကာပူ၏ စက္မႈလုပ္ငန္း ထူေထာင္ေရးအတြက္ တာဝန္ယူရသည္။ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၌ တ႐ုတ္ဖြံ႔ၿဖဳိးေရးဘဏ္သည္ ေလဆိပ္မ်ားႏွင့္ ဆည္မ်ားအပါအဝင္ အေျခခံအေဆာက္အအံု စီမံကိန္းႀကီးမ်ားအတြက္ ဘ႑ာေငြ ေထာက္ပံ့ေပးရသည္။
ျမင့္မားေသာစုေဆာင္းႏႈန္းႏွင့္ အေျခခံအေဆာက္အအံု၌ ထူးထူးျခားျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈအျပင္ ဖြံ႔ၿဖဳိးမႈျမင့္မားေသာ စီးပြားေရးမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ေနာက္ထပ္သြင္ျပင္လကၡဏာတစ္ခုမွာ ပို႔ကုန္လုပ္ငန္းမ်ား ဖြံ႔ၿဖဳိးတိုးတက္မႈျဖစ္သည္။ ၁၉၆၀ ျပည့္ႏွစ္မွ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္အတြင္း စင္ကာပူႏိုင္ငံ၏ ႏွစ္စဥ္ပ်မ္းမွ်ပို႔ကုုန္၏ ဂ်ီဒီပီတြင္ပါဝင္မႈအခ်ဳိးမွာ ၁၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖစ္သည္။ သြင္းကုန္က ပ်မ္းမွ် ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေအာက္ ရွိသည္။ ၁၉၈၆ မွ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္အတြင္း ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံ၏ ပ်မ္းမွ်ပို႔ကုန္ပါဝင္မႈအခ်ဳိးမွာလည္း ၅၁ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖစ္သည္။
လြန္ခဲ့ေသာငါးႏွစ္အတြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ႏွစ္စဥ္ပ်မ္းမွ် ပို႔ကုန္တင္ပုိ႔မႈတန္ဖိုးမွာ ဂ်ီဒီပီ၏ ၁၈ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိၿပီး လြန္ခဲ့ေသာသံုးႏွစ္အတြင္း ႏွစ္စဥ္ ၄၅ ရာခိုင္ႏႈန္းတိုးတက္ခဲ့သည္။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ သြင္းကုန္တန္ဖိုးမွာ ဂ်ီဒီပီ၏ ပ်မ္းမွ် ၂၁ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိသည္။ သို႔ရာတြင္ အလားတူကာလအတြင္း ႏွစ္စဥ္ ၅၇ ရာခိုင္ႏႈန္း တိုးတက္ခဲ့သည္။ ယင္းတိုးတက္မႈႏႈန္း အသီးသီးကို ၾကည့္ပါက အနာဂတ္တြင္ ခ်ိန္သားမကိုက္ညီမႈမ်ား ပိုမိုလာမည္ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ လက္ငင္းျပႆနာမွာ ျမင့္မားေသာ သြင္းကုန္မ်ားအတြက္ အကန္႔အသတ္ ရွိေစ႐ံုသာမက ပို႔ကုန္စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား၏ ဖြံ႔ၿဖဳိးမႈကိုလည္း နိမ့္က်သြားေစႏုိင္သည္။
ဘ႑ာေရးေဈးကြက္မ်ား ဖြံ႕ၿဖဳိးတိုးတက္လာခ်ိန္တြင္ အစိုးရက ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္ရန္ မလိုအပ္ပါ။ သို႔မဟုတ္ စဥ္းပင္မစဥ္းစားသင့္ပါ။ သို႔ရာတြင္ ဘဏ္လုပ္ငန္းက႑ အားနည္းၿပဳိကြဲလာခ်ိန္ႏွင့္ ပုဂၢလိကဘဏ္မ်ားက လိုအပ္ေသာေခ်းေငြမ်ားကို ထုတ္မေခ်းႏိုင္ေသာအခါ အမ်ားျပည္သူ စုေဆာင္းမႈကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္သည့္ အစိုးရက တႏိုင္ငံလံုးအတိုင္းအတာျဖင့္ ေဆာင္႐ြက္ေသာ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ရပ္ ရွိရန္လိုသည္။ ယေန႔ေခတ္ျမန္မာတို႔သည္ အာရွတိုင္းျပည္မ်ားရွိ အျခားလူမ်ဳိးမ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ပါက ေငြေၾကးစုေဆာင္းမႈ နည္းမည္ဟု မဆိုႏိုင္ပါ။ သို႔ရာတြင္ ဤသို႔ုျဖစ္ရသည္မွာ ဘဏ္လုပ္ငန္းစြမ္းေဆာင္ရည္ မျပည့္ဝမႈႏွင့္ မူဝါဒေရးရာ မကၽြမ္းက်င္မႈတို႔ေၾကာင့္ျဖစ္ၿပီး ဘဏ္လုပ္ငန္းစနစ္တြင္ ေငြေၾကးစုေဆာင္းမႈ ျဖစ္ေပၚမလာေအာင္ အဟန္႔အတား ျဖစ္ေစသည့္အခ်က္ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္္။
ကမၻာ့ဘဏ္၏ စီးပြားေရးလုပ္ေဆာင္မႈ အၫႊန္းကိန္း(Doing Business index ) အရဆိုပါက ပုဂၢလိကေခ်းေငြ ရရွိေရးမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ႀကီးမားေသာ စိန္ေခၚမႈမ်ားကို ျဖစ္ေပၚေစသည္။ ေငြေၾကးစုေဆာင္းမႈ ျမႇင့္တင္ရန္ ခုိင္မာေသာ အဖြဲ႔အစည္းမူေဘာင္ကို ထူေထာင္ျခင္းႏွင့္ စုေဆာင္းေငြမ်ားကို စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ အသံုးျပဳျခင္းျဖင့္ ေခ်းေငြရွားပါးမႈကို သက္သာေစႏိုင္သည္။
ယင္းစုေဆာင္းေငြမ်ားကိုသုံး၍ အေျခခံအေဆာက္အအံု စီမံကိန္းမ်ားႏွင့္ ပို႔ကုန္ဦးတည္ေသာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ အတိုးႏႈန္းသက္သာေသာ ႏွစ္ရွည္ေခ်းေငြမ်ား ေပးျခင္းျဖင့္ တိုင္းျပည္ရင္ဆိုင္ေနရေသာ လိုေငြျပမႈအမႊာ the so-called twin deficits ဟူေသာ အစိုးရဘတ္ဂ်က္ လိုေငြျပမႈႏွင့္ ႏိုင္ငံျခား ေငြေပးေငြယူရွင္းတမ္း လိုေငြျပမႈ ႏွစ္ခုစလံုးကို ေလ်ာ့က်ေစႏိုင္သည္။
ဉာဏ္တင္ ဘာသာျပန္သည္။
Ref:https://frontiermyanmar.net/mm/news/8601
No comments:
Post a Comment