ႏိုင္ငံျခား တိုက္႐ိုက္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ
ဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံအေနႏွင့္ မိမိႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရး ဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ (Economic Growth) ကို အေထာက္အပံ့ ျပဳေပးႏိုင္ေသာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား (Investments) လိုအပ္ေပသည္။
ဤတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား၏ အက်ဳိးဆက္အေနႏွင့္ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈပမာဏ တိုးျမင့္ျခင္း၊ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ား တိုးျမင့္ျခင္း၊ နည္းပညာ အဆင့္အတန္း ျမင့္မားျခင္းတို႔ ျဖစ္ေစရန္ႏွင့္ ျပည္ပပို႔ကုန္ အခ်ဳိးအစားႏွင့္ ျပည္ပပို႔ကုန္ အေရအတြက္တို႔လည္း ျမင့္မား တိုးတက္လာေစရန္ လိုအပ္ေပသည္။
ဤကဲ့သို႔ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားမွ ေကာင္းက်ဳိးမ်ားရွိမွသာ ႏိုင္ငံ၏ ႏိုင္ငံျခား အရန္ေငြေၾကးပမာဏ (Foreign Currency Reserves) ၊ ျပည္တြင္း ဝယ္ယူစားသံုးႏိုင္မႈ ပမာဏ (Domestice Purchasing Power) တို႔သည္လည္း တိုးတက္ ျမင့္မားလာေစမည္ ျဖစ္သည္။
ဤကဲ့သို႔ မေဆာင္ရြက္ႏိုင္ပါက (တစ္နည္းအားျဖင့္ မစီမံႏိုင္ပါက) ရသင့္ရထိုက္ေသာ အက်ဳိးအျမတ္မ်ားထက္ ေဘးထြက္ဆိုးက်ဳိးမ်ား (Side-Fffects) ကို ရင္ဆိုင္ရေလ့ရွိသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ား အနည္းငယ္ တိုးတက္လာေသာ္လည္း ကုန္သြယ္ကုန္မ်ား (Tradable Goods) ထုတ္လုပ္ တင္ပို႔ေရာင္းခ်ျခင္းထက္ ကုန္သြယ္ မဟုတ္ကုန္မ်ား (Non-Tradable Goods) ပိုမိုရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံျခင္း ပံုသဏၭာန္ ပိုမိုအားေကာင္း လာတတ္ၿပီး ျပည္တြင္း ကုန္ေစ်းႏႈန္းမ်ားလည္း ျမင့္မား တိုးျမင့္လာေလ့ရွိသည္။ ယင္း၏အက်ဳိးဆက္မွာ စားသံုးကုန္ေစ်းႏႈန္းမ်ား တက္လာေလ့ရွိျခင္း၊ ဝယ္ယူစားသံုးႏိုင္စြမ္းအား က်ဆင္းလာေလ့ ရွိျခင္း၊ ျပည္တြင္း စုေဆာင္းမႈႏွင့္ ျပည္တြင္း ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား တက္သင့္သေလာက္ မတက္ျခင္းတို႔အျပင္ ျပည္တြင္း ကုန္ထုတ္လုပ္သူမ်ား၏ ျပည္ပပို႔ကုန္ ထုတ္ကုန္မ်ား တစ္စတစ္စ ေလ်ာ့နည္း က်ဆင္းလာတတ္ေလ့ ရွိသည္။
အထူးသျဖင့္ ဖံြ႕ၿဖိဳးဆဲ ႏိုင္ငံမ်ားအေနႏွင့္ အဓိက ရင္ဆိုင္ရေသာ ျပႆနာမွာ ျပည္တြင္း ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ (ႏိုင္ငံသားတို႔၏ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ပမာဏ) ကို ပိုမိုျမင့္မားလာေအာင္ မေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ (FDI) ကိုသာ ပိုမိုအားထား ေဆာင္ရြက္ေလ့ရွိသည္။
တစ္ဖန္ ျပည္တြင္း ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား အားနည္းရျခင္းႏွင့္ အျပန္အလွန္အားျဖင့္ ျပည္တြင္း ဘဏ္တိုးႏႈန္း ျမင့္မားေနျခင္း၊ အစိုးရ၏ ဘတ္ဂ်က္လိုေငြကို ဗဟိုဘဏ္က မထိန္းေက်ာင္းႏိုင္ျခင္းအျပင္ ျပည္တြင္း ပဋိပကၡမ်ားကို ေျပလည္ေအာင္ ေျဖရွင္းႏိုင္စြမ္း မရွိျခင္း အစရွိေသာ အေၾကာင္းတရားမ်ား၏ ရလဒ္အျဖစ္ အက်ဳိးတရားမ်ားအျဖစ္ ရင္ဆိုင္ရေလ့ရွိၿပီး ယင္းကို ေကာင္းစြာေျဖရွင္းႏိုင္မွသာ ေရရွည္ စဥ္ဆက္မျပတ္ စီးပြားေရး ဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ (Sustainable Economic Growth) ကို ရရွိႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။
ယင္းအျပင္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို မွန္မွန္ကန္ကန္ က်င့္သံုးေသာ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္မူ အစိုးရ၏ ဘ႑ာေရးရေငြႏွင့္ သံုးေငြပံုသဏၭာန္၊ သဘာဝ သယံဇာတမ်ား ခဲြေဝသံုးစဲြမႈ ပုံသဏၭာန္၊ ဝင္ေငြခဲြေဝမႈ ပံုသဏၭာန္တို႔ကို ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၏ စီးပြားေရး မူဝါဒမ်ား၏ အဓိကေက်ာ႐ိုးအျဖစ္ ထားရွိေလ့ရွိၿပီး ႏိုင္ငံသားတုိ႔၏ အေျခခံ စားဝတ္ေနေရး အေျခအေနႏွင့္တကြ ႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရး ပံုသဏၭာန္မွာ တုိးတက္ ေကာင္းမြန္လာေလ့ ရွိသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံအေနႏွင့္ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္မွ ယေန႔ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္အထိ စာရင္းမ်ားအရ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈပမာဏ FDI မွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၄၆ ဘီလီယံခန္႔ ရွိလာၿပီး ျပည္တြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံသား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈပမာဏမွာ ၄၅၇၃ က်ပ္ဘီလီယံခန္႔ (အေမရိကန္ေဒၚလာ ၄ ဒသမ ၇ ဘီလီယံခန္႔) သာရွိေနသည္ကို ႏႈိင္းယွဥ္ ေတြ႕ျမင္ရသည္။
အဓိပၸာယ္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံသား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈပမာဏႏွင့္ GDP ၏အခ်ဳိးထက္ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ပမာဏႏွင့္ GDP ၏ အခ်ဳိးက အဆမတန္ ျမင့္မားေနျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
ေဒါက္တာေအာင္ကိုကို (စီးပြားေရးပညာ၊ စီးပြားေရးေပၚလစီ
ႏိုင္ငံျခား တိုက္႐ိုက္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ
No comments:
Post a Comment