Popular Posts!

Saturday, May 11, 2019

April 2019 မွာ IMF ကထုတ္ျပန္ တဲ႕ျမန္မာ့ စီးပြားေရး သုံးသပ္ခ်က္-လက္ရွိမွာ စီးပြားေရးက်ဆင္းေနေၾကာင္း

April 2019 မွာ IMF ကထုတ္ျပန္ တဲ႕ျမန္မာ့ စီးပြားေရး သုံးသပ္ခ်က္ အျပည့္အစုံမွအခ်ိဳ႕စာမ်က္ႏွာမ်ားကို တင္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။

ႏွစ္လတ္နဲ႕ႏွစ္ရွည္မွာ ျမန္မာ့စီးပြားေရးတိုးတက္မႈျမင့္မား ဖြယ္အေျခအေနရွိေပမဲ႕ လက္ရွိမွာ စီးပြားေရးက်ဆင္းေနေၾကာင္း ေရးသားေဖာ္ျပထားတဲ႕ထိုသုံးသပ္ခ်က္ အစီ ရင္ ခံစာမွာ IMF ကမီးေမာင္းထိုးျပတဲ႕ျမန္မာ့အဓိက စီးပြား ေရးျပႆနာမ်ားနဲ႕ ေရွ႕ဆက္လုပ္ေဆာင္ရန္အၾကံျပဳခ်က္ မ်ားဟာ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ျဖစ္ပါတယ္။

IMF ရႈျမင္တဲ႕အဓိကျပႆနာမ်ားအနက္ ရခိုင္အေရးမွ အပ စီးပြားေရးနဲ႕ပတ္သက္တဲ႕ျပႆနာေတြအေပၚ တင္ျပ ရာမွာ ဘဏ္လုပ္ငန္း stability risks ကို အေတာ္အေလး ေပးေဖာ္ျပတာေတြ႕ရပါတယ္။

ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္ဗဟိုဘဏ္က ဘဏ္မ်ားလိုက္နာရန္ regulations ၄ ခုထုတ္ျပန္ခဲ႕ရာမွ ျပည္တြင္းဘဏ္ေတြရဲ႕ ေခ်းေငြနဲ႕ profitability ထိခိုက္က်ဆင္းေၾကာင္း တိုင္းျပည္စီးပြားေရးပါေႏွးေကြးေၾကာင္း ျပည္တြင္းဘဏ္ ေတြအေနနဲ႕ non-performing loans ျပႆနာကို ရင္ ဆိုင္ေနရဆဲျဖစ္ျပီး ၄င္းတို႕မတည္ေငြရင္းခိုင္မာစြာတိုးျမွင့္ ရန္ အခက္အခဲမ်ားပိုရင္ဆိုင္ေနရေၾကာင္း နိုင္ငံျခားဘဏ္ မ်ားက exporters သို႕ေခ်းေငြထုတ္ေခ်းျခင္းေၾကာင့္ ျပည္တြင္းဘဏ္မ်ားကထုတ္ေခ်းေငြက်ဆင္းျခင္းကို ဆည္မိနိုင္ခဲ႕ေၾကာင္း သို႕ေသာ္ ျပည္တြင္းဘဏ္မ်ား ခိုင္မာေရးျပႆနာဟာ ဘဏ္စနစ္တစ္ရပ္လုံးရဲ႕ တည္ျငိမ္ မႈကိုထိခိုက္ေစမယ့္ စိန္ေခၚမႈျဖစ္မလာေစရန္ သတိျပဳ ရမွာျဖစ္ေၾကာင္း  financial stability နဲ႕ financial deepening အတြက္ ဦးတည္ေဆာင္ရြက္သင့္ျပီး exchange rate ကို market-determined rate ျဖစ္ေစရန္တက္လက္ေဆာင္ရြက္သင့္ေၾကာင္း ၂၀၁၈ တြင္ usd ျဖင့္လဲလွယ္ရာ၌ က်ပ္ေငြတန္ဖိုး 14% ေက်ာ္က် ဆင္းခဲ႕ကာ ျပည္တြင္း inflation မွာ 5% ခန္႕မွ 8% ေက်ာ္သို႕ျမင့္တက္လာေၾကာင္း အတိုးႏႈန္းကို ေျဖ ေလ်ွာ့ ေပးသင့္ေၾကာင္း အစိုးရဘတ္ဂ်က္လိုေငြကို ဗဟို ဘဏ္ ထံမွေခ်းေငြျဖင့္ျဖည့္ဆည္းျခင္းကို ဆက္လက္မလုပ္ ေဆာင္သင့္ေၾကာင္း သဘာဝဓါတ္ေငြ႕မွဝင္ေငြက်ဆင္း၍ အစိုးရရေငြ က်ဆင္းေနသည္ကိုေတြ႕ရျပီး အစိုးရဘတ္ ဂ်က္လိုေငြအခ်ိဳး ျပန္ျမင့္တက္လာရာ public finance management ပိုမိုဂရုတစိုက္ေဆာင္ရြက္ရန္လိုေၾကာင္း second wave reforms နဲ႕ capacity development ျမွင့္တင္လုပ္ေဆာင္ရနါအေရးၾကီးေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ IMF Staff Report တြင္ေဖာ္ျပသည္ကိုေတြ႕ရပါတယ္။

သုံးသပ္ခ်က္ေတြစိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းပါတယ္ ဒါေပမဲ႕ ဗဟိုဘဏ္က ဘဏ္မ်ားခိုင္မာမႈေကာင္းေစရန္အတြက္ ဟုဆိုကာ regulations ၄ ခုထုတ္ျပန္စဥ္က IMF Technical Assistance  ရယူေဆာင္ရြက္တယ္လို႕ လည္းဆိုထားျပီး ယခု staff report မွာ IMF က ထို regulations မ်ားကို ဗဟိုဘဏ္မွထုတ္ျပန္ခဲ႕ျပီး ေနာက္ ဘဏ္ေတြအားနည္းလာခဲ႕တယ္လို႕ဆိုတဲ႕အတြက္ ဒီျပႆနာအေပၚ IMF ရဲ႕ ထိုအျမင္ ၂ ရပ္ဟာ မရွင္းဘူး လို႕ခံစားမိပါတယ္။

တဖန္ financial stability and deepening အတြက္ လုပ္ပါလို႕ IMF ကေျပာျပန္ပါတယ္။

မွန္ပါတယါ စီးပြားေရးတိုးတက္မႈအတြက္ေတာ့ financial stability and deepening ဟာ essentials ပါ  but  it is easier said than done -given the constaints in the financial system how shall we build these two essentials?  

ဘယ္ကစမလဲ reforms ကစရပါမယ္ က်မတို႕ႏိုင္ငံရဲ႕ စီးပြားေရးစနစ္ပုံစံကို ေစ်းကြက္စနစ္သို႕ေျပာင္းဖို႕ထိုစနစ္ နဲ႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြျပီး နိုင္ငံရဲ႕စီးပြားေရးလိုအင္အ တြက္ မွန္ကန္တဲ႕ စီးပြားေရးဥပေဒသကို ဦးစြာခင္းက်င္း ရပါတယ္ ဒါေၾကာင့္ စီးပြားေရးဆိုင္ရာဥပေဒေတြျပင္ ဆင္ျပဌာန္းရာမွာ ဘဏ္ဥပေဒေတြပါျပဳျပင္ျပီး ဘဏ္ စနစ္ကိုလည္းျပဳျပင္တည္ေဆာက္လ်က္ရွိပါတယ္ ဒါေပမဲ႕ တည္ဆဲ Financial Institutions Law ဟာ အမွားေတြ အားနည္းခ်က္ေတြမ်ားေနျပီး financial reforms ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာမွာ အေထာက္ အကူေကာင္းမရ ႏိုင္ပါ financial stability အတြက္ ေငြေၾကးေစ်းကြက္မွာ ဗဟိုဘဏ္လုပ္ေဆာင္ရမယ့္ အေရးပါေသာအခန္းက႑ကို ထိေရာက္စြာေဖာ္ေဆာင္ရန္ အဆိုပါဥပေဒရဲ႕ေပးထားခ်က္ဟာ အလြဲၾကီးျဖစိေန ပါ တယ္ ဒါကိုျပင္ရပါမယ္ တခါ  financial deepening ဆိုတဲ႕အခ်က္ဟာလည္း ေငြေရးေၾကးေရးစနစ္ ခိုင္မာ အားေကာင္းေစရန္ မျဖစ္မေနလုပ္ေဆာင္ရမယ့္ကိစၥ့ ျဖစ္ ပါတယ္ ယခုလက္ရွိ အထက္ပါဥပေဒမွာ financial deepening အတြက္ ေဆာင္ရြက္ရန္ေပးထားခ်က္ မ်ား ဟာ အမွားေတြ မရွင္းမလင္းေဖာ္ျပခ်က္ေတြ မျပည့္ စုံတာေတြနဲဲ႕ မို႕ ဒီဥပေဒနဲဲ႕ခရီးဆက္လို႕ကေတာ့ stability ေရာ deepening ေရာ အေဝးၾကီးမွာသာရွိေနပါလိမ့္မယ္ ဒီ Law ဟာ professionally prescibed လုပ္ထားတာ မဟုတ္ပါဘူး ဒါကို က်မအား တရားဝင္ဖိတ္ၾကား အၾကံ ဥာဏ္ေတာင္းတဲ႕အစည္းမေဝးေတြမွာတင္ျပခဲ႕ေပမဲ႕ မျပင္ခဲ႕ၾကပါ ဥပေဒကစလြဲမွတာ့ ဘဏ္လုပ္ငန္းမူဝါဒ တို႕ regulations တို႕ အားနည္းပါေတာ့တယ္။

ဘဏ္နဲ႕ေငြေရးေၾကးေရးလုပ္ငန္းဟာ တိုင္းျပည္စီးပြား ေရးမွာ မ႑ိဳင္သဖြယ္ အေရးပါတာျဖစ္လို႕ ဒါေတြလြဲလို႕ ကေတာ့ က်န္တာလည္းမေအာင္ျမင္နိုင္ပါ။

exchange rate regime ကို ၂၀၁၂ မွစျပီး reform လုပ္စဥ္ကတည္းက လုပ္ရမယ့္ process ေတြရွိျပီးသား စတင္ခဲ႕ျပီးသားျဖစ္ပါတယ္ ဒါေပမဲ႕ government team ေတြေျပာင္းသြားျပီးေနာက္ reform process lost its steam  ၄င္းေနာက္ ကခ်ြတ္ကေခ်ာ္ေတြျဖစ္ခဲ႕ကာ exchange rate distorted ျဖစ္ခဲ႕ ပါတယ္  usd strong ျဖစ္လို႕ က်ပ္ေငြတန္ဖိုးက်ပါတယ္ ရယ္လို႕ ဆိုနိုင္ေပမဲ႕ တျခား currency ေတြထက္ပိုျပီး က်ပ္ေငြတန္ဖိုးကက်ခဲ႕ပါတယ္ exchange rate reform လုပ္သလို interest rate reform လည္း လုပ္ဖို႕လိုတယ္လို႕ IMF ကေျပာတာမွန္ပါတယ္ နိုင္ငံတစ္နိုင္ငံမွာ ေစ်းႏႈန္းေတြတက္က်ေျပာက္းလဲတာ ဟာ ကုန္စည္ေစ်းႏႈန္းကိုအဓိကရည္ညႊန္းၾကေပမဲ႕ ေငြလဲႏႈန္း(ေငြေၾကးေရာင္းဝယ္ေစ်းႏႈန္း) အတိုးႏႈန္း (ေခ်းေငြ ရဲ႕ေစ်းႏႈန္း) လုပ္ခလစာ(လုပ္အားေစ်းႏႈန္း)  ေျမ အိမ္ရာေစ်းႏႈန္း( Asset prices) တို႕ဟာ အျပန္အလွန္ဆက္ႏြယ္နိုင္တဲ႕ ေစ်းႏႈန္းေတြျဖစ္ပါတယ္ အိမ္ရာေစ်းကြက္က်ဆင္းရင္ တိုင္းျပည္စီးပြားေရးကို ပါထိခိုက္တဲ႕ႏိုင္ငံေတြမ်ားစြာေတြ႕ရပါတယ္ စီးပြားေရး ထိခိုက္ရင္ အတိုးႏႈန္း ေငြလဲႏႈန္း လုပ္ခလစာနဲ႕  ကုန္ ေစ်းႏႈန္းတို႕ကိုပ့ထိခိုက္နိုင္ပါတယ္ ဒါေၾကာင့္ ေစ်းႏႈန္း မ်ားတည္ျငိမ္ျပီး စီးပြားေရးတိုးတက္ေအာင္ ေမခရိုစီး ပြားေရးစီမံခန္႕ခြဲရာမွာ ဘ႑ာေရးမူဝါဒ ေငြေၾကး မူဝါဒနဲ႕ စီးပြားေရးမူဝါဒတို႕အားလုံး အျပန္အလွန္ ေပါင္း စပ္ ညိွႏ္ႈင္းမႈဟာ အေရးၾကီးတာျဖစ္ပါတယ္ မူဝါဒေတြဟာ logical and realistic ျဖစ္ဖို႕လိုသလို လုပ္သင့္တဲ႕ခ်ိန္ (right timing) ျဖစ္ဖို႕နဲ႕  မူဝါဒ အရည္အေသြးေကာင္းဖို႕ လည္းအထူးလိုအပ္ပါတယ္

fiscal policy front မွာ အစိုးရအသုံးစရိတ္နဲ႕ တိုင္းျပည္ စီးပြားေရးကို stimulate လုပ္ရမယ့္အခ်ိန္မွာ austerity ပုံစံနဲ႕သြားရတဲ႕အေျခအေနျဖစ္ေပၚတာ ႏိုင္ငံရဲ႕ ပကတိ အေျခအေနမ်ားအရ အစိုးရဘတ္ဂ်က္အသုံးစရိတ္ကို ယာယီသာ  ထိန္းနိုင္ျပီးရေငြပိုင္းက အသုံးစရိတ္ တိုးတက္ ႏႈန္းကို အလ်င္မမီနိုင္တာ  ဖြံ႕ျဖိဳးဆဲႏိုင္ငံရဲ႕သဘာဝပါပဲ ဝင္ေငြတိုးတက္ရ႐ွိဖို႕က  financial system ကို ေစ်းကြက္စနစ္ပုံစံအတိုင္းမတည္ေဆာက္ဘဲ မျဖစ္နိုင္ပါ ဒါေၾကာင့္ IMF က second wave reform သြားခိုင္း တာျဖစ္ပါတယ္ development financial institutions ေတြနဲ႕ capital market တို႕မရွိရင္ ဒီလိုပဲ limited fiscal space နဲ႕ အခက္အခဲေတြထဲမွ ရုန္းထြက္ ရခက္ေနဦးမွာပါ ဒီေနရာမွာလည္း အထက္မွာေျပာခဲ႕တဲ႕ ဥပေဒဟာ အတားအဆီးျဖစ္ေစတာေတြမ်ားစြာ ရွိေန ပါတယ္။

ဒါေတြအရင္ျပင္ရပါမယ္ အဲ႕ဒီလိုျပဳျပင္ျပီးေနာက္ financial stability နဲ႕ deepening ကို အစဥ္တစိုက္ တည္ေဆာက္မယ့္ mechanism ေတြ institutions ေတြ နဲ႕ financial system ေရာ economy ေရာ sustainable development ရႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ 

ဒါေတြမျပင္ဘဲဆက္သြားရင္ ဘာ Master Plan ေတြလုပ္လုပ္ အခ်ီးႏွီးသာျဖစ္ပါမယ္လို႔ တင္ျပလိုက္ပါ တယ္။

2018 ARTICLE IV CONSULTATION—MYANMAR by Let's Save Myanmar on Scribd


ဒီေန႕ေရးတာလည္းအမ်ားအက်ိဳးအတြက္ပါ 

Myanmar Investment Fund တစ္ခုသတင္းကို မေန႕က fb မွာက်မတင္ေပးခဲ႕ပါတယ္ သတိျပဳဆင္ျခင္ စရာ ေငြေၾကးမူဝါဒဆိုင္ ရာျပည္ပသတင္းအခ်ိဳ႕ ကို လည္း တင္ေပးခဲ႕ပါတယ္

 ထိုသတင္းမ်ားနဲ႕ဆက္စပ္စဥ္းစားသင့္တာေတြအက်ဥ္းမ်ွ မ်ွေဝလိုတဲ႕အတြက္ ဒီစာကိုေရးလိုက္ပါတယ္

ျမန္မာေစ်းကြက္ကေတာ့ ဒီလို ေငြေရးေၾကးေရးအဖြဲ႕အ စည္းမ်ိဳးရဲ႕လုပ္ငန္းေတြနဲ႕ထဲထဲဝင္ဝင္ အက်ြမ္းတဝင္ရွိ ဖို႕အခ်ိန္ယူရပါဦး မယ္ အဲဒီ gap က်ဥ္းလာျပီး financial market ဖြံ႕ျဖိဳးေအာင္ဦးစြာအပတ္တကုတ္ လုပ္ရမွာပါ ျမန္မာ့ေငြေရး ေၾကးေရးစနစ္ဟာ ကမၻာမွာ/အာဆီယံ ၅ နိုင္ငံမွာ အမ်ားလက္ခံက်င့္သုံးတဲ႕ စနစ္ မ်ား ကဲ႕သို႕ပုံစံတက် လုပ္ေဆာင္နိုင္ျခင္းမရွိေသးပါ 

စီးပြားေရးအတြက္ ေငြေၾကးအရင္းအျမစ္/ဘ႑ာအရင္း အျမစ္ေတြကို ထိေရာက္စြာ စုစည္းခြဲေဝအသုံးခ်နိုင္စြမ္း အားနည္းေန တယ္ဆိုတာကို မျငင္းနိုင္ပါ 

ျပည္တြင္းစုေဆာင္းမႈအခ်ိဳး ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈအခ်ိဳးမ်ားဟာ ေဒသတြင္းနိုင္ငံမ်ားတြင္ အနိမ့္ဆုံးျဖစ္ျခင္း ဘဏ္စနစ္ကို အသုံးျပဳသူ လူဦးေရဟာ စုစုေပါင္းလူဦးေရရဲ႕ ၁၀% ဝန္း က်င္ခန္႕သာရွိျခင္း တစ္ဆက္တည္းမွာ တရားဝင္ဖြဲ႕စည္း လုပ္ေဆာင္ေသာ ေငြေၾကးေစ်းကြက္ကို အားထားတဲ႕ ဦးေရထက္ တရားမဝင္ ေငြေၾကးေစ်းကြက္ကို အားထား သူဦးေရက မ်ားစြာပိုမိုၾကီးမားျခင္း ျပည္တြင္း ေငြေၾကး ေစ်းကြက္ နဲ႕ အရင္းအႏွီးေစ်းကြက္တို႕ဟာ ဥပေဒ  နည္းဥပေဒ  လုပ္ထုံးလုပ္နည္း  လုပ္ငန္းဆိုင္ရာလက္သုံး ကိရိယာမ်ား  နည္းစနစ္မ်ား  အလုပ္အကိုင္ခြဲျခား လုပ္ ကိုင္မႈအေျခအေနအဆင့္အတန္းမ်ား  ေငြေရးေၾကးေရး ေစ်းကြက္ဆိုင္ရာ အတတ္ပညာ နဲ႕ က်ြမ္းက်င္မႈ အေျခ အေနမ်ား ေစ်းကြက္အေျခခံအေဆာက္အအုံမ်ားကို ျပဳျပင္တည္ေဆာက္ေနသည့္တိုင္ တိုးတက္မႈေႏွးေကြး ေနျခင္း တို႕ဟာ ျမန္မာ့ေငြေရးေၾကးေရးစနစ္ ဖြံ႕ျဖိဳးမႈ ဆက္လက္အားနည္းေနေသးျခင္းကို အလြယ္တကူျမင္ သာေစတဲ႕ အခ်င္းအရာမ်ားျဖစ္ပါတယ္ 

ေငြေရးေၾကးေရးစနစ္တစ္ရပိကို ျပဳျပင္တည္ေဆာက္ ရာမွာ အဓိကက်တဲ႕ေငြေရး ေၾကးေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ား ဥပေဒ မွန္ကန္ ထိေရာက္ေရးကို မလုပ္ေဆာင္ေသးဘဲ အခ်ိန္ဆြဲေနသမ်ွကာလပတ္လုံး  ပုံစံတက် လုပ္ေဆာင္နိုင္ မယ့္  ေစ်းကြက္ျဖစ္ထြန္းလာေရးဟာ အလွမ္းေဝးေနဦး မွာျဖစ္ျပီး  ထိုအေျခအေနမွာ နိုင္ငံျခားဘဏ္ မ်ားပါဝင္ ေဆာင္ရြက္ေရး  ေခတ္မီနည္းပညာ အသုံးျပဳမႈ တိုးျမွင့္၍  ဘဏ္လုပ္ငန္းစနစ္  ပိုမိုၾကီးထြားေစေရး အတိုးႏႈန္းမူဝါဒ ျပဳျပင္ေရး  ဘဏ္လုပ္ငန္းၾကီးၾကပ္ထိန္းေက်ာင္းမႈ ပိုမို ေကာင္းမြန္ေရးစတဲ႕ ၾကိဳးပမ္းမႈေတြဟာ ခိုင္မာတဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈရရွိဖို႕ အာမခံႏိုင္မယ့္အေနအထားမရွိပါ  ဥပမာ  ေငြေၾကး ေစ်းကြက္ပီပီျပင္ျပင္ လုပ္ေဆာင္ဖို႕ လိုအပ္တဲ႕ ေစ်းကြက္အစိတ္အပိုင္းေတြ ယႏၱယားစနစ္တြ မဖန္တီးနိုင္ဘဲ ေစ်းကြက္အတြင္း ပုံစံအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ရွိေနတဲ႕  ေငြေၾကးဝယ္လိုအားနဲ႕ ေရာင္းလိုအား အေျခ အေနမ်ား ယင္းတို႕ရဲ႕ ေျပာင္းလဲတက္က်မႈမ်ား ယင္းတို႕ အေပၚ  ျပည္တြင္းျပည္ပ စီးပြားေရးမူဝါဒေတြ အေၾကာင္း တရားေတြရဲ႕ ရိုက္ခတ္မႈအေျခအေနမ်ားနဲ႕ ယင္းတို႕ရဲ႕ တုန္႕ျပန္မႈမ်ား တို႕ကို  မွန္မွန္ကန္ကန္ ျမင္ေတြ႕ႏိုင္ေခ်  အခ်ိန္မီသိရွိျမင္ေတြ႕ႏိုင္ေခ်မ်ားလည္း လြန္စြာအားနည္း မွာ ျဖစ္ပါတယ္ ခရက္ဒစ္ျဗဴရို တစ္ခုထဲနဲ႕လည္း မစြမ္း ေဆာင္နိုင္ပါ ခရက္ဒစ္ျဗဴရိုေကာင္းစြာ အလုပ္လုပ္ နိုင္ဖို႕ ပင္ အခ်ိန္ယူရပါဦးမယ္ ေစ်းကြက္မွာ ရွိအပ္တဲ႕ ေငြေၾကး လုပ္ငန္းအမ်ိဳးမ်ိဳး ယင္းတို႕အတြက္ေခ်းေငြမ်ားနဲ႕ သက္ တမ္းအမ်ိဳးမ်ိဳး စူးစိုက္မႈရည္ရြယ္ခ်က္ အမ်ိဳးမ်ိဳ းျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေသာ အတိုးႏႈန္းအမ်ိဳးမ်ိဳးကို မဖန္တီးနိုင္ ဘဲျဖင့္ မူဝါဒခ်မွတ္သူေတြက  ေစ်းကြက္အေျခအေနကို က်ယ္ျပန့္ လုံေလာက္တဲ႕ၾကိဳတင္ ေလ့လာသုေတသနျပဳ လုပ္မႈလည္းမရွိဘဲ  ေစတနာတစ္ခုျဖင့္  အတိုးႏႈန္းဆိုင္ရ ာျပဳျပင္မႈကိုေဆာင္ရြက္ျခင္းဟာ  အေဆာက္အအုံၾကီး ေနတဲ႕နာတာရွည္ ေရာဂါကို ေဆးျမီးတိုသုံး ကုသ သလို သာျဖစ္ပါလိမ့္မယ္ 

 financial inclusion 10% ေလာက္သာရွိတယ္ ဆိုတာ ဟာ ေငြေၾကးမူဝါဒလုပ္ေဆာင္ရင္ေတာင္ မူဝါဒရဲ႕ တိုက္ ရိုက္လႊမ္းမိုးမႈဟာ  စုစုေပါင္းေငြေၾကးေစ်းကြက္လုပ္ ငန္း မ်ားအေပၚ ၁၀ % ေအာက္အတိုင္းအတာသာ ရွိမယ္ဆိုတဲ႕ အဓိပၸါယ္ျဖစ္ပါတယ္  လက္ရွိအေနအထားျဖင့္  ေငြေၾကး မူဝါဒေတြ ဘ႑ာေရးမူဝါဒေတြ လုပ္ေဆာင္ရင္ ထိေရာက္ ေအာင္ျမင္နိုင္မယ့္ အလားအလာဟာနည္းပါး မယ္ဆိုတာ ကို ဒီအခ်က္က ေထာက္ျပေနပါတယ္

ဒါ့အျပင္ အတိုးႏႈန္းမူဝါဒ မွန္ကန္ထိေရာက္ဖို႕ဆိုရာမွာ လုပ္ငန္းသဘာဝနဲ႕ စီးပြားေရးလိုအင္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ကြဲျပား တည္ရွိမႈအရ မတူကြဲျပားျဖစ္ေပၚ ေျပာင္းလဲေသာ ေငြေၾကးနဲ႕ေခ်းေငြ ဝယ္လိုအား ေရာင္းလိုအားတို႕အေပၚ မူဝါဒက ဆီေလ်ာ္စြာလႊမ္းမိုး ထိန္းေက်ာင္းနိုင္ရ မွာျဖစ္ ပါတယ္ ထိုအရာေတြမရွိပါဘဲနဲ႕  အဆိုပါ ဝယ္လိုအား ေရာင္းလိုအားကို ေစ်းကြက္အေျခခံတဲ႕နည္းနဲ႕ ဘယ္လို လုပ္ျပီးသိရွိနိုင္ပါ့မလဲ ဒါေတြကိုမွန္မွန္ကန္ကန္မသိဘဲ  ေစ်းကြက္မွာေရာ တိုင္းျပည္ေငြေၾကးစီမံခန္႕ခြဲမႈမွာေရာ အေတြ႕ အၾကဳံ နဲ႕အသိအတတ္ပညာ very limited ျဖစ္သူေတြခ်ည္းျဖင့္  ပုဂၢဆႏၵေရွ႕မွာထားျပီးလုပ္ေဆာင္ တာေတြဟာ အေမွာင္မွာ စမ္းတဝါးဝါး ခရီးသြားသည့္ ႏွယ္သာရွိမွာျဖစ္ပါတယ္

 မွားယြင္းမႈမ်ား ရွင္းလင္းတိက်ျခင္းမရွိမႈမ်ား အေျခခံ က်တာေတြပင္မျပည့္စုံမႈမ်ားျဖင့္ တည္ဆဲ FIM Law က ဒါကိုေဖာ္ေဆာင္ မေပးနိုင္ပါ ထို႕ျပင္  အကိုင္အတြယ္ မွားျပီး တိုင္းျပည္စီးပြားတိုးတက္ေရးမွာ အဟန္႕အတား ပင္ျဖစ္ေစနိုင္တဲ႕ဥပေဒျဖစ္ပါတယ္ ဒါကိုမွန္မွန္ ကန္ ကန္ျဖစ္ေစရန္ျပင္င္ဖို႕ လိုအပ္လွပါတယ္   

 ခုတေလာ ဘဏ္အတိုးႏႈန္းအေၾကာင္းအရာမွာ လုပ္ ေဆာင္တာ အရပ္သေဘာေဆြး ေႏြးၾကတာ ေတြ႕ျမင္ရလို႕  လက္ရွိကမၻာ့ စီးပြားေရးေျမျပင္မွာ ဘဏ္လုပ္ငန္းနဲ႕ ဘ႑ာေရးဆိုင္ရာျဖစ္ ေပၚမႈေတြမွာလည္း သင္ခန္းစာ ယူစရာေတြ ေတြ႕ေနရတာလည္းရွိ လို႕  ထိုအေၾကာင္းအ ရာေတြနဲ႕ပတ္သက္တဲ႕ သတင္းတခ်ိဳ႕ကုိ တင္ေပးခဲ႕ပါ တယ္  အထူးသျဖင့္ အတိုးႏႈန္းမူဝါဒဟာ ဆီေလ်ာ္ မွန္ကန္ စြာမက်င့္သုံးနိုင္ရင္ စီးပြားက်ကပ္ငယ္ ကိုျဖစ္ေစ တဲ႕ အေၾကာင္း ေနာက္ထပ္လည္းထပ္ျဖစ္ေစမယ့္ အေျခအ ေနေတြ ေပၚ ေပါက္ေနေၾကာင္း  အေမရိကန္ ဗဟိုဘဏ္ သတင္း  ေတာင္ကိုရီးယားနိုင္ငံအေတြ႕အၾကဳံသတင္း  ကမၻာ့စီးပြားေရးအလားအလာအေပၚ IMF ရဲ႕ ခန္းမွန္း ခ်က္အစီရင္ခံစာ စသည္တို႕မွတဆင့္ ျမင္ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္ 

 ယခုဆက္စပ္ေရးသားတဲ႕ Myanmar Investment Fund သတင္းဟာ ျမန္မာ့ေငြေရးေၾကးေရး ေစ်းကြက္အ တြက္ အျပဳသေဘာ လကၡဏာ ရွိတာေၾကာင့္တင္ေပး လိုက္တာလည္း ျဖစ္ပါတယ္ သို႕ေသာ္ ဘယ္ေလာက္ ခိုင္ခိုင္မာမာ အႏၲရာယ္နည္းနည္းနဲ႕ ျမန္မာ့စီးပြားေရးအ တြက္ ဒီလို Fund ကို အသုံးျပဳႏိုင္မလဲ ေသခ်ာ နားလည္ ၾကပါသလား ဒါေတြနဲ႕ လက္တြဲကခုန္ဖို႕ ကခုန္ရာမွာ ဟန္ခ်က္မပ်က္သြက္လက္ မွန္ကန္ေစမယ့္ ေတးသြားနဲ႕ စည္းခ်က္ေတြကို ပိုင္ပိုင္နိုင္နိုင္ စဥ္းစားျပင္ဆင္ထားျပီးျပီ လားဆိုတာကို ရိုးရိုးသားသား ေတြးဆ သတိရွိၾကေစခ်င္ လို႕  ဒီစာတိုကိုေရးလိုက္ရပါတယ္။
Ref:Yin Mya FB

No comments:

*** လာလည္ေသာအေပါင္းအသင္းမ်ား မိမိ ASN GROUP ONLINE SHOP ကေန သင္တိုု႔အလိုုရွိေသာပစၥည္းမ်ားကိုု ရွာေဖြၿပီး ORDER မွာလိုု႔ရေနပါၿပီ ***

ASNGROUP WAREHOUSE DEALS DEEPS DISCOUNT!