PUBLISHED 6 MAY 2019 ၿဖိဳးေဝ
ဘ႑ာႏွစ္သုံးႏွစ္အတြင္း က်ပ္ ၁၈ ဘီလ်ံေက်ာ္အရႈံးေပၚခဲ့သည့္ ျမန္မာ့အမ်ိဳးသားေလေၾကာင္းလိုင္း၏ လုပ္ငန္းလည္ပတ္မႈမွာ၂၀၁၈ ေျခာက္လဘ႑ာႏွစ္တြင္လည္း က်ပ္ ၃ ဒသမ ၇ ဘီလ်ံေက်ာ္ လိုေငြျဖစ္ေပၚကာ အရႈံးျပခဲ့ေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊ ျပည္သူ႕ေငြစာရင္းပူးေပါင္းေကာ္မတီမွ သိရသည္။
ကုမၸဏီအသြင္ကူးေျပာင္း၍ လုပ္ငန္းေဆာင္႐ြက္ေနသည့္ ျမန္မာ့အမ်ိဳးသားေလေၾကာင္းလိုင္းအေနျဖင့္ အရႈံးေပၚေနဆဲျဖစ္ၿပီး ဘ႑ာႏွစ္သုံးႏွစ္အတြင္း က်ပ္ ၁၈ ဘီလ်ံေက်ာ္ အရႈံးေပၚခဲ့ေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ျပည္သူ႕ေငြစာရင္းပူးေပါင္းေကာ္မတီ “ျပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္၏ ၂၀၁၆ -၂၀၁၇ ဘ႑ာေရးႏွစ္ စစ္ေဆးေတြ႕ရွိခ်က္ အစီရင္ခံစာအေပၚ ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္ႏွင့္ သေဘာထားမွတ္ခ်က္” အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
၂၀၁၃-၂၀၁၄ ခုႏွစ္မွစ၍ ျပည္ေထာင္စုဘ႑ာရန္ပုံေငြျပင္ပမွ လုပ္ငန္းေဆာင္႐ြက္ခဲ့သည့္ ျမန္မာ့အမ်ိဳးသားေလေၾကာင္းလိုင္း အေနျဖင့္ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းက ပိုင္ဆိုင္ခဲ့သည့္ ေငြေၾကး၊ ေ႐ႊ႕ေျပာင္း /မေ႐ႊ႕ေျပာင္းနိုင္သည့္ ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ ေျပာင္းေ႐ႊ႕တာဝန္ထမ္းေဆာင္သည့္ ဝန္ထမ္းမ်ား၏ ပင္စင္လစာမ်ားကိုလည္း တာဝန္ယူေနရၿပီး ၂၀၁၅-၂၀၁၆ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ က်ပ္ ၈ ဒသမ ၉၆၂ ဘီလ်ံ၊ ၂၀၁၆-၂၀၁၇ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ က်ပ္ ၅ ဒသမ ၆၉၅ ဘီလ်ံႏွင့္ ၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ က်ပ္ ၃ ဒသမ ၄၀၁ ဘီလ်ံ အရႈံးေပၚခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
ထို႔ျပင္ ၂၀၁၈ ဘ႑ာႏွစ္တိုတြင္လည္း ျမန္မာ့အမ်ိဳးသားေလေၾကာင္းလိုင္းအေနျဖင့္ မူလဝင္ေငြလ်ာထားခ်က္တြင္ က်ပ္ ၈၁၉၃၃ သန္းေက်ာ္ လ်ာထားၿပီး အသုံးစရိတ္အျဖစ္ က်ပ္ ၇၈၅၁၁ သန္းေက်ာ္လ်ာထားကာ က်ပ္ သန္း ၃၄၀၀ ေက်ာ္ ပိုေငြျပရန္ လ်ာထားခဲ့ေသာ္လည္း ဝင္ေငြေလ်ာ့က်မႈေၾကာင့္ ယာယီစာရင္းတြင္ ၂၀၁၈ ေျခာက္လကာလအတြက္ ျမန္မာ့အမ်ိဳးသားေလေၾကာင္းလိုင္း၏ ဝင္ေငြမွာ က်ပ္ ၇၄၃၇၆ သန္းသာရွိခဲ့ၿပီး အသုံးစရိတ္မွာ က်ပ္ ၇၈၀၈၇ သန္းအထိရွိခဲ့သျဖင့္ က်ပ္သန္း ၃၇၁၀ ေက်ာ္လိုေငြျပကာ အရႈံးေပၚခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာ့အမ်ိဳးသားေလေၾကာင္းလိုင္းအေနျဖင့္ အရႈံးေပၚေနဆဲျဖစ္ေသာ္လည္း အရႈံးသက္သာမႈရွိလာေနၿပီး လတ္တေလာတြင္ ေလယာဥ္ ၁၅ စင္းျဖင့္ ျပည္တြင္းခရီးစဥ္ ၿမိဳ႕ေပါင္း ၂၇ ၿမိဳ႕ႏွင့္ ျပည္ပခရီးစဥ္မ်ား ေျပးဆြဲမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနသည္။ ထိုသို႔ေျပးဆြဲေနမႈမ်ားေၾကာင့္ ၂၀၁၅-၂၀၁၆ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ခရီးသည္ ၅၈၇ç၂၇၂ ဦး၊ ၂၀၁၆-၂၀၁၇ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ခရီးသည္ ၁ç၀၂၇ç ၉၀၄ ဦး၊ ၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ခရီးသည္ ၁ç၄၂၅ç၄၃၉ ဦးအထိ တိုးတက္စီးနင္းခဲ့သည္ဟု “ျပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္၏ ၂၀၁၆-၂၀၁၇ ဘ႑ာေရးႏွစ္ စစ္ေဆးေတြ႕ရွိခ်က္အစီရင္ ခံစာအေပၚေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္ႏွင့္ သေဘာထားမွတ္ခ်က္” အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ထိုသို႔ အရႈံးေပၚေနမႈမ်ားအတြက္ ျပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္က အႀကံျပဳရာတြင္ ဝယ္ယူၿပီးႏွစ္ႏွစ္အတြင္း ေလယာဥ္မ်ားပ်က္စီးမႈမွာ ျမန္မာ့အမ်ိဳးသားေလေၾကာင္းအေနျဖင့္ ဝယ္ယူေရးတြင္ အားနည္းခ်က္မ်ား ရွိေနသျဖင့္ ဝယ္ယူေရးဆိုင္ရာမူဝါဒ၊ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းအားနည္းခ်က္မ်ားကို ျပန္လည္သုံးသပ္ စိစစ္သင့္ေၾကာင္းႏွင့္ ျမန္မာ့အမ်ိဳးသားေလ ေၾကာင္းလိုင္း၏ ေငြစာရင္းဖြင့္လွစ္မႈမ်ားအား စီမံကိန္းႏွင့္ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ အမိန႔္ေၾကာ္ျငာစာႏွင့္အညီ လိုက္နာရန္ လိုအပ္ေနေၾကာင္း အႀကံျပဳခဲ့သည္။ ထို႔ျပင္ အရႈံးျဖစ္ေပၚမႈေလ်ာ့နည္း၍ အျမတ္မ်ား ပိုမိုရရွိလာေစရန္ ကုန္က်စရိတ္ေလွ်ာ့ခ်၍ ဝင္ေငြမ်ား ပိုမိုရရွိလာေစမည့္ ပိုမိုေကာင္းမြန္သည့္ နည္းလမ္းေကာင္းမ်ား၊ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္ ႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္ၿပီး ပိုမိုယွဥ္ၿပိဳင္နိုင္ေစမည့္ ေကာင္းမြန္ေသာဝန္ေဆာင္မႈမ်ား၊ ေဘးကင္းလုံၿခဳံ၍ အမ်ားျပည္သူယုံၾကည္စိတ္ခ်ရသည့္ ေလေၾကာင္းလိုင္းအျဖစ္ နာမည္ေကာင္းရေစမည့္ အစီအမံမ်ား ေရးဆြဲခ်မွတ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္သင့္ေၾကာင္း အႀကံျပဳထားသည္။
No comments:
Post a Comment