ဧရာ၀တီျမစ္ ဟသၤာတဆိပ္ကမ္း ၀င္ေပါက္ေနရာ ေရစူးတိမ္ေနသည္ကို ေတြ႕ရစဥ္
ဧရာ၀တီျမစ္ ဟသၤာတဆိပ္ကမ္း ၀င္ေပါက္၌ ေရစူးတိမ္လာသျဖင့္ ေရေၾကာင္းသြားလာေရး အခက္အခဲမ်ား ၾကံဳေတြ႕ေနၿပီး ကုန္စည္စီးဆင္းမႈမ်ား ရပ္တန္႔မႈျဖစ္ေပၚေနေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
လက္ရွိတြင္ ေရယာဥ္ႀကီးမ်ားသာမက ေမာ္ေတာ္ငယ္မ်ားပင္ ေရေၾကာင္းသြားလာေရး မလြယ္ကူသျဖင့္ ဟသၤာတဆိပ္ကမ္း၌ ကုန္စည္စီးဆင္းမႈ ရပ္တန္႔လာသည့္ အခက္အခဲမ်ား ၾကံဳေတြ႕ေနျခင္း ျဖစ္သည္။
“မႏွစ္က မႏၲေလးသေဘၤာေတြ၊ ရန္ကုန္သေဘၤာေတြ၊ CB တြဲသေဘၤာႀကီးေတြက ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ ဆန္တင္တယ္။ ကုန္ေတြ တင္တယ္။ အညာကို ဆန္တယ္။ ရန္ကုန္ကိုလည္း သယ္တယ္။ ဒီႏွစ္မွာေတာ့ ေရစူးက အ၀င္၀မွာ သံုးေပေလာက္ပဲ ေရစူးရွိတယ္။ အရွည္ေပ ၁၅၀ ေလာက္မွာ ေသာင္ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီေနရာမွာ ၀င္လို႔မရတဲ့အတြက္ ကုန္စည္စီးဆင္းမႈက အကုန္လံုး ရပ္တန္႔ၿပီး ျမစ္ေၾကာင္းပိတ္ဆို႔သလို ျဖစ္ေနတယ္”ဟု ဟသၤာတဆိပ္ကမ္းမွ ေဒသခံဦးစိုး၀င္းက ေျပာႀကားသည္။
ေရေၾကာင္းသြားလာေရး အခက္အခဲေၾကာင့္ ေမာ္ေတာ္ႀကီးမ်ား၊ သေဘၤာႀကီးမ်ားျဖင့္ ကုန္စည္မ်ား တင္ေဆာင္ႏုိင္ရန္ ဟသၤာတၿမိဳ႕ႏွင့္ ၁၆ မိုင္ခန္႔ကြာေ၀းသည္႕ ဇလြန္ဆိပ္ကမ္းသို႔ သယ္ပို႔ေဆာင္ရြက္ေနရေၾကာင္း သိရသည္။
“ဟသၤာတဆိပ္ကမ္းက ဧရာ၀တီတိုင္းမွာ အႀကီးဆံုးဆိပ္ကမ္းထဲမွာ ပါတယ္။ အခုလို ေရေၾကာင္းပိတ္ဆို႔မႈ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့အခါ ဧရာ၀တီတိုင္းမွာရွိတဲ့ ဟသၤာတၿမိဳ႕ကို အမွီသဟဲျပဳၿပီး ဆိပ္ကမ္းကို လာေရာက္ေရာင္းခ်တဲ့ ယာဥ္ေတြလည္း မ၀င္ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ပဲခူးတုိင္းဘက္ကေန ဟသၤာတကိုလာတဲ့ ကုန္စည္ေတြလည္း မ၀င္ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ပြဲ႐ံုေတြမွာလည္း အလုပ္အကိုင္ေတြ ရပ္တန္႕သြားတယ္။ ဇလြန္ဆိပ္ကမ္းကို သြားတင္ရတဲ့အခါ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစရိတ္ေတြလည္း ပိုလာတယ္။ လုပ္သားေတြ အပါအ၀င္ ေစ်းဆိုင္ေတြ၊ လက္လုပ္လက္စားေတြလည္း အခက္အခဲ ျဖစ္ေနရတယ္”ဟု ဟသၤာတကုန္စည္ဒိုင္ ဘ႑ာေရးမွဴး ဦးၾကည္ရႊင္က ေျပာၾကားသည္။
အဆိုပါျဖစ္စဥ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အပါအ၀င္ ခ႐ိုင္ႏွင့္ ၿမိဳ႕နယ္မွ သက္ဆိုင္ရာဌာန တာ၀န္ရွိသူတို႔က ေျမျပင္ႏွင့္ ေရျပင္အေျခအေနကို ကြင္းဆင္းေလ့လာထားၿပီး တိုင္းအစိုးရထံ ဆက္လက္ တင္ျပထားေၾကာင္း သိရသည္။
“ေရေၾကာင္းကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး တိမ္ေနတာ ေတြ႕ပါတယ္။ ဒီမွာရွိတဲ့ ေဒသခံျပည္သူမ်ားကေတာ့ ကုန္စည္စီးဆင္းမႈ အခက္အခဲမျဖစ္ေအာင္ တိမ္ေကာေနတဲ့ ေနရာေတြကို နက္ေအာင္လုပ္ေပးဖို႔ ဆႏၵရွိေနပါတယ္။ သို႕ေသာ္လည္း ကမ္းနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတဲ့ရြာေတြက ျပည္သူေတြကေတာ့ ေရေၾကာင္းတိမ္ေနတဲ့ ေနရာကို နက္ေအာင္လုပ္မယ္ဆိုရင္ ကမ္းၿပိဳကမ္းစားျဖစ္မယ္လို႔ ယူဆၿပီး စိုးရိမ္ေနၾကတယ္”ဟု ဟသၤာတၿမိဳ႕နယ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး ဦးသန္းႏုိင္က ေျပာၾကားသည္။
အဆိုပါျဖစ္စဥ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဧရာ၀တီတိုင္းအစိုးရ၏ သေဘာထားကို သိရွိႏုိင္ရန္ တိုင္းေဒသႀကီး လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး၀န္ႀကီး ဦး၀င္းေဌးထံ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခဲ့ရာ သက္ဆိုင္ရာဌာနမ်ားမွ ကြၽမ္းက်င္သူတို႔၏ တင္ျပခ်က္အေပၚမူတည္ကာ လိုအပ္ပါက တိုင္းအစိုးရအေနျဖင့္ ကြင္းဆင္း၍ စီမံေဆာင္ရြက္ေပးသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျဖၾကားသည္။
လက္ရွိ ဆိပ္ကမ္းေနရာကို ၁၉၉၅ ခုႏွစ္ကတည္းက စတင္အသံုးျပဳခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ဟသၤာတႏွင့္ ဆက္စပ္ေနသည့္ ဧရာ၀တီတုိင္းႏွင့္ ပဲခူးတိုင္းဘက္ကမ္းေဒသမ်ားမွ ဆန္၊ ပဲ၊ ေျပာင္းစသည့္ ကုန္စည္ထြက္ကုန္မ်ားကို ပို႔ေဆာင္ေရာင္း၀ယ္ ေဖာက္ကားေနသည့္ ဆိပ္ကမ္းတစ္ခု ျဖစ္သည္။
Writer:ေအာင္ေက်ာ္မ်ဳိး (ဟသၤာတ)
No comments:
Post a Comment