Popular Posts!

Thursday, April 25, 2019

BRI သို႔မဟုတ္ နဂါးပတ္ေက်ာ့ကြင္း


#BRI သို႔မဟုတ္ #နဂါးပတ္ေက်ာ့ကြင္း

အခု အေမစု သြားတက္ေနတဲ့ BRI (Belt and Road Initiative) ဖိုရမ္က တရုတ္အတြက္ အရမ္းကို အေရးပါပါတယ္ ... အဲဒါက အရင္တုန္းက ခါးပတ္တကြင္း လမ္းတစင္းတို႔ ရပ္ဝန္းတခု လမ္းေၾကာင္းတေၾကာင္း တို႔ ဆိုၿပီး ဘာသာျပန္ၾကတဲ့ OBOR (One Belt One Road) ပါပဲ ... ၂၀၁၆ မွာ OBOR ရဲ႕ "တခု (One)" ဆိုတဲ့စကားလံုးက အျမင္လြဲမွားႏိုင္ေစတယ္ ဆိုၿပီး တရုတ္အစိုးရက BRI လို႔ တရားဝင္ နာမည္ေျပာင္းလိုက္တာပါ ...

အဲဒါနဲ႔ ဘာသာအမ်ိဳးမ်ိဳးျပန္ေနၾကတာေတြ႕ေတာ့ အမွန္ကို သိဖို႔ဆိုရင္ အဲဒီက Belt နဲ႔ Road ဆိုတာ ဘာလဲ လို႔ သိဖို႔လိုပါတယ္ ...

Belt ဆိုတာက ပတ္လမ္းပါ ... ကုန္းတြင္း ကားလမ္းနဲ႔ ရထားလမ္းေတြပါတဲ့ပတ္လမ္းကို ရည္ညႊန္းပါတယ္ ... "ပိုးလမ္းမစီးပြားေရးပတ္လမ္း" (the Silk Road Economic Belt) လို႔ အမည္ေပးထားပါတယ္ ...

Road ဆိုတာက လမ္းေတာ့လမ္းပဲ ... ဒါေပမယ့္ ေရလမ္း ျဖစ္ပါတယ္ ... "၂၁ရာစု ပင္လယ္ေရေၾကာင္းပိုးလမ္းမ" (21st Century Maritime Silk Road) လို႔ ေခၚပါတယ္ ...

ဒါေၾကာင့္ Belt သည္ ကုန္းလမ္း၊ Road သည္ ေရလမ္း လို႔ ဆိုလိုပါတယ္ ... 

Initiative ဆိုတာကေတာ့ ႏိုင္ငံတကာ ဆက္ဆံေရးေဝါဟာရအရ ဆက္ဆံေရးပိုမိုေကာင္းမြန္ဖို႔ ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံက တျခားႏိုင္ငံကို အဆိုျပဳခ်က္ လို႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္ ...

ဒီအၾကံက တရုတ္ဗဟိုျပဳကုန္သြယ္ေရး ကြန္ယက္အားျဖင့္ ကမၻာ့ေရးရာေတြကို လႊမ္းမိုးဖို႔ ၾကံတာလို႔ ေဝဖန္မႈေတြ ရွိပါတယ္ ...

Belt (ကုန္းလမ္း) မွာ ဘာေတြပါသလဲဆိုရင္ ...

၁) ယူေရးရွားကုန္းတြင္းတံတားသစ္ (The New Eurasian Land Bridge)
တရုတ္အေနာက္ပိုင္း ကေန ကာဇက္စတန္ကို ျဖတ္ၿပီး ရုရွားအေနာက္ပိုင္းအထိ ေဖာက္မယ့္ ပိုးလမ္းမရထားလမ္း (Silk Road Railway) အပါအဝင္ လမ္းေၾကာင္း ျဖစ္ၿပီး တရုတ္ရဲ႕ စင္းက်န္း ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးျပည္နယ္၊ ကာဇက္စတန္၊ ရုရွား၊ ဘယ္လာရုစ္၊ ပိုလန္နဲ႔ ဂ်ာမနီ အထိ ျဖတ္သြားမယ့္ စီးပြားေရးစႀကႍလမ္းပါ

၂) တရုတ္-မြန္ဂိုလီးယား-ရုရွား စႀကႍလမ္း
တရုတ္ျပည္ေျမာက္ပိုင္းကေန မြန္ဂိုလီးယားကို ျဖတ္ၿပီး ရုရွားအေရွ႕ဖ်ား အထိ သြားမယ့္လမ္းပါ

၃) တရုတ္-အလယ္အာရွ-အေနာက္အာရွစႀကႍလမ္း
တရုတ္ျပည္ အေနာက္ပိုင္းကေန တူရကီအထိ ေပါက္ပါမယ္

၄) တရုတ္-အင္ဒိုခ်ိဳင္းနားကၽြန္းဆြယ္ စႀကႍလမ္း
တရုတ္ျပည္ေတာင္ပိုင္းကေန စင္ကာပူအထိ

၅) ဘဂၤလားေဒ့ရွ္-တရုတ္-အိႏၵိယ-ျမန္မာ စီးပြားေရး စႀကႍလမ္း (BCIM)
တရုတ္ျပည္ေတာင္ပိုင္းကေန ျမန္မာျပည္အထိ (BRI နဲ႔ နီးစပ္စြာဆက္သြယ္မႈ လို႔ တရားဝင္ သတ္မွတ္ထားပါတယ္)

၆) တရုတ္-ပါကစၥတန္ စီးပြားေရးစႀကႍလမ္း (CPEC) 
ဒါလည္း BRI နဲ႔ နီးစပ္စြာဆက္သြယ္မႈ လို႔ တရားဝင္ သတ္မွတ္ထားပါတယ္

Road (ေရေၾကာင္း) မွာက ...

၁) တရုတ္-အေရွ႕ေတာင္အာရွ လမ္းေၾကာင္း
တရုတ္-ဗီယက္နမ္-ျမန္မာ
တရုတ္-ဖိလစ္ပိုင္
စင္ကာပူ၊ မေလးရွား
အင္ဒိုနီးရွား
တရုတ္-ထိုင္း၊ ကေမၻာဒီးယား

၂) တရုတ္-ေတာင္အာရွ လမ္းေၾကာင္း
တရုတ္-ပါကစၥတန္
အိႏၵိယ၊ သီရိလကၤာ

၃) အေရွ႕အလယ္ပိုင္း၊ အေရွ႕အာဖရိက လမ္းေၾကာင္း
တရုတ္-အီရတ္၊ ယူေအအီး
တရုတ္-ပင္လယ္နီ

၄) ဥေရာပလမ္းေၾကာင္း
ခ်င္ေဒါင္း၊ ရွန္ဟိုင္းကေန ေဟာင္ေကာင္၊ မလကၠာေရလက္ၾကားကိုျဖတ္၊ ပင္လယ္နီကေန ေျမထဲပင္လယ္ကိုဝင္ၿပီး အီတလီ၊ ဂရိ၊ ျပင္သစ္နဲ႔ စပိန္က ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕ႀကီးေတြကို သြားၿပီး တရုတ္ျပည္ကို ျပန္မွာပါ ... ေဆာ္ဒီ၊ သီရိလကၤာ၊ စင္ကာပူကိုလည္း ဝင္ႏိုင္ပါတယ္ ...

ဒီအတြက္ တရုတ္က ႏွစ္ရွည္ ငွားရမ္းၿပီးသား ဆိပ္ကမ္းေတြက ...
ဂြာဒါး၊ ပါကစၥတန္ - ႏွစ္ ၄၀
ေက်ာက္ျဖဴ၊ ျမန္မာ - ႏွစ္ ၅၀
ကြမ္တန္၊ မေလးရွား - ႏွစ္ ၆၀
အိုေဘာ့၊ ဂ်ီဘူတီ (အာဖရိက) - ၁၀ ႏွစ္
မလကၠာအဝင္လမ္း - ၉၉ ႏွစ္
ဟမ္ဘန္တိုတာ၊ သီရိလကၤာ - ၉၉ ႏွစ္
မြာရာ၊ ဘရူႏိုင္း - ႏွစ္ ၆၀
ေဖဒူးဖီေနာဟု၊ ေမာ္လ္ဒိုက္ - ႏွစ္ ၅၀ 
တို႔ျဖစ္ပါတယ္ ...

အဓိကအားျဖင့္ ေတာင္တရုတ္ပင္လယ္၊ ပစိဖိတ္သမုဒၵရာ ေတာင္ပိုင္းနဲ႔ အိႏၵိယသမုဒၵရာ တဝွန္းကို လွည့္လည္သြားလာမယ့္ လမ္းေၾကာင္းေတြပါ ...

ဒါ့အျပင္ ...
"ေရခဲပိုးလမ္းမ" (Ice Silk Road) ဆိုတဲ့ အာတိတ္ပင္လယ္ျပင္ထဲက ရုရွားပိုင္နက္မွာ သြားလာမယ့္ ေျမာက္ပိုင္းပင္လယ္လမ္းေၾကာင္းကို ေဖာက္ဖို႔ ရုရွားနဲ႔ သေဘာတူညီခ်က္ ရထားတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္ ... ေရနံနဲ႔ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ကို အဓိကထားပံုရပါတယ္

"စူပါဓာတ္အားကြန္ယက္" (Super grid) ဆိုတဲ့ မဟာ့မဟာ ဗို႔အားျမင့္ ဓာတ္အားလ္ိုင္းကြန္ယက္ႀကီး (Ultra high voltage electricity grid) ၆-ခုကို တရုတ္၊ အေရွ႕ေျမာက္အာရွ၊ အေရွ႕ေတာင္အာရွ၊ အလယ္အာရွ၊ ေတာင္အာရွနဲ႔ အေနာက္အာရွ ေဒသႀကီး ၆-ခုမွာ တည္ေဆာက္သြားဖို႔ ရည္ရြယ္ထားပါတယ္ ... အလယ္အာရွ ေဒသက ေလအားလၽွပ္စစ္ကို အဓိက ရည္ရြယ္ထားပါတယ္ ... "ျမစ္ဆံုဆည္" ဟာ ဒီ စီမံကိန္းရဲ႕ တစိတ္တပိုင္း ျဖစ္ေနရင္ေတာ့ တရုတ္က လြယ္လြယ္နဲ႔ အေလၽွာ့ေပးမွာ မဟုတ္ပါ ... 

ေလာေလာဆယ္ ႏိုင္ငံေပါင္း ၁၂၆ ႏိုင္ငံနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာအဖြဲ႕အစည္းႀကီး ၂၉-ခုနဲ႔ သေဘာတူ လက္မွတ္ေရးထိုးထားၿပီး ၁၅၂ ႏိုင္ငံအထိ ပါဝင္ပတ္သက္ေနတဲ့ ဒီမဟာစီမံကိန္းႀကီးကို စူပါပါဝါ အေမရိကန္ကေတာင္ အေတာ္ေလး သတိထားေစာင့္ၾကည့္ေနရပါတယ္ ... တရုတ္ျပည္ကလြဲလို႔ တျခားအာရွႏိုင္ငံေတြအေနနဲ႔ လာမယ့္ ဆယ္စုႏွစ္တခုအတြင္း ဒီလမ္းေတြေဖာက္ဖို႔ တႏွစ္ကို အေမရိကန္ေဒၚလာ ၉၀၀ ဘီလ်ံအထိ ကုန္က်ႏိုင္ေခ်ရွိတယ္လို႔ ခန္႔မွန္းထားတာေၾကာင့္ အေႂကြးေထာင္ေခ်ာက္သံခင္းတမန္ခင္းထဲ ဝင္သြားမယ့္ အႏၱရာယ္ ရွိေနတယ္လို႔လည္း ေဝဖန္ၾကပါတယ္ ... ဒါ့အျပင္ "ေခတ္သစ္ကိုလိုနီဝါဒ" အျဖစ္လည္း ႐ႈျမင္ေနၾကပါတယ္ ... ဒီအႏၱရာယ္ကို မဟာသီယာ ျမင္လို႔ အေရွ႕ဘက္ကမ္းေျခရထားလမ္းနဲ႔ ေရနံပိုက္လိုင္းစီမံကိန္းႏွစ္ခုကို ဖ်က္ပစ္လိုက္ၿပီး "ကိုလိုနီဝါဒဟာ ပံုသဏၭာန္သစ္နဲ႔ ျဖစ္ေပၚေနၿပီ" လို႔ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ေဝဖန္ခဲ့ေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းမွာ ဒါဟာ တရုတ္နဲ႔ BRI ကို ရည္ညႊန္းတာ မဟုတ္ပါဘူးလို႔ ျပန္ေလၽွာခ်ရတဲ့အျပင္ ရထားလမ္းစီမံကိန္းကိုလည္း ျပန္လုပ္ခြင့္ ျပဳခဲ့ရပါတယ္ ... ဒါေၾကာင့္ မိလိုက္ရင္ ျပန္မလြတ္ႏိုင္ေတာ့တဲ့ "နဂါးပတ္ေက်ာ့ကြင္း" ျဖစ္ေနမွာ စိုးရိမ္မိပါတယ္ ...

BRI ဟာ အႏၱရာယ္သက္သက္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး ... သံုးတတ္ရင္ အခြင့္အလမ္းလည္း ရွိႏိုင္ပါတယ္ ... ဒါေပမယ့္ ေထာင္ေခ်ာက္ေတြ ရွိေနႏိုင္တာေၾကာင့္ ေျခလွမ္းတိုင္းကို သတိႀကီးစြာထားၿပီး ပါးပါးနပ္နပ္နဲ႔ ပါဝင္ရမယ့္ စီမံကိန္းႀကီး ျဖစ္ေနပါတယ္ ... အေမစုကေတာ့ ဒီေထာင္ေခ်ာက္ေတြကို ႀကိဳျမင္ၿပီး တိုင္းျပည္အတြက္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ဦးေဆာင္မႈ ေပးႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ ယံုၾကည္ေမၽွာ္လင့္ရတာပါပဲ

#ဟယ္ရီလြ

No comments:

*** လာလည္ေသာအေပါင္းအသင္းမ်ား မိမိ ASN GROUP ONLINE SHOP ကေန သင္တိုု႔အလိုုရွိေသာပစၥည္းမ်ားကိုု ရွာေဖြၿပီး ORDER မွာလိုု႔ရေနပါၿပီ ***

ASNGROUP WAREHOUSE DEALS DEEPS DISCOUNT!