Popular Posts!

Tuesday, October 14, 2014

တ႐ုတ္၊ ဂ်ပန္၊ စင္ကာပူႏွင့္ နယူးေယာက္အလြန္တြင္ ရန္ကုန္ရွိသည္။ အျခားေတာ့မဟုတ္၊ ကမာၻ႔ အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမ ေစ်းႏႈန္းဇယားထိပ္တြင္ ျဖစ္သည္။ - See more at: http://www.thevoicemyanmar.com/index.php/business/item/3330-nyy#sthash.AFSC8BR0.dpuf


စီးပြားေရး အင္အားႀကီးႏိုင္ငံမ်ား ျဖစ္ေသာ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု၏ နယူးေယာက္ၿမဳိ႕ေတာ္ အပါအဝင္ တ႐ုတ္၊ ဂ်ပန္၊ စင္ကာပူတို႔၏ အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမေစ်းႏႈန္းမ်ားထက္ ကမာၻ႔ဖြံ႕ၿဖဳိးမႈ အနိမ့္က်ဆုံး ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ပါဝင္ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္၏ အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမေစ်းႏႈန္းမ်ားက သာလြန္ေနျခင္းက ၾကားရသူ ႀကံဳရသူတိုင္းအတြက္ အံ့အားသင့္စရာ။

“ကမာၻ႔ႏိုင္ငံေတြရဲ႕ အလယ္မွာလည္း New York လို ၿမဳိ႕ႀကီးေတြ၊ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံရဲ႕ အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမေစ်းႏႈန္းေတြထက္ ႀကီးျမင့္ေနတာေတြေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံဟာ အေျပာပဲ ခံေနရတာေတြက ရွက္ဖို႔ေကာင္းတယ္။ အခုေျမေစ်း ႀကီးျမင့္ေနတာေတြေၾကာင့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူေတြက လန္႔ၿပီး ေျပးၾကတယ္။ ဝိုင္းၿပီး ႐ႈတ္ခ်ၾကတယ္” ဟု ရန္ကုန္အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမ ေစ်းႏႈန္း ႀကီးျမင့္ေနမႈအေပၚ အလိုမက် ဆိုလာသူက တရားလႊတ္ေတာ္ေရွ႕ေန ဦးသန္းေမာင္ ျဖစ္သည္။

အေမရိကန္၏ နာမည္ေက်ာ္ အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမ ဝက္ဘ္ဆိုက္ တစ္ခုျဖစ္သည့္ Zillow ၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္အရ နယူးေယာက္ၿမဳိ႕၏ အိမ္ၿခံေျမ ေစ်းကြက္၌ တစ္ေပပတ္လည္ အျမင့္ဆုံး ေစ်းႏႈန္းသည္ ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္အထိ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၅၂ ေဒၚလာရွိခဲ့ရာမွ ယခု ၂၀၁၄ ခုႏွစ္တြင္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၄၉၇ ေဒၚလာ (က်ပ္ငါးသိန္းနီးပါး) ခန္႔အထိ ျမင့္တက္လာသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ အေမရိကန္ နယူးေယာက္ ၿမဳိ႕ေတာ္၏ အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမေစ်း ႏွစ္ဆနီးပါး ျမင့္တက္လာမႈက ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္အတြက္ စာမဖြဲ႕ေလာက္သည့္ ပမာဏ။ ေစ်းႏႈန္းႏွစ္ဆ ျမင့္လာသည့္တိုင္ မဟာရန္ကုန္ၿမဳိ႕၏ ေစ်းႏႈန္းေအာက္ ထက္ဝက္ေက်ာ္ခန္႔ ေလ်ာ့နည္းေနေသးသည္။

ကမာၻ႔ အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမေစ်းႏႈန္းႏွင့္ ကုန္ေစ်းႏႈန္း ျမင့္တက္မႈ ဇယားထိပ္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံက အၿမဲရပ္လ်က္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ စီးပြားေရးၿမဳိ႕ေတာ္ ရန္ကုန္၏ ေစ်းအျမင့္ဆုံး အပိုင္းတြင္ ပါဝင္သည့္ ဗဟန္းၿမဳိ႕နယ္ ျပည္လမ္းမႀကီး တစ္ေလွ်ာက္ရွိ အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမေစ်းႏႈန္းသည္ တစ္ေပပတ္လည္လွ်င္ က်ပ္ဆယ္သိန္းေက်ာ္ ဝန္းက်င္တြင္ ေစ်းေပါက္လ်က္ ရွိသည္။

ကမာၻ႔အင္အားႀကီး ႏိုင္ငံမ်ား၏ ေစ်းႏႈန္းမ်ားထက္ ႀကီးျမင့္ေနေသာ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္ အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမေစ်းကြက္က ျပည္ပ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား ဝင္မလာေစရန္ တင္းတင္းေစ့ထားသည့္ တံခါးတစ္ခ်ပ္ႏွယ္။ ကမာၻ႔အလယ္တြင္ ဝိုင္းဝန္း႐ႈတ္ခ် ခံသဖြယ္ အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမေစ်းႏႈန္း ႀကီးျမင့္ေနမႈကို ထိန္းသိမ္းရန္ အလို႔ငွာ သို႔တည္းမဟုတ္ အခြန္ေငြ တိုးျမႇင့္ရေစရန္ အလို႔ငွာ ႏွစ္စဥ္လို အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမအခြန္ စံႏႈန္းမ်ား ေျပာင္းလဲသတ္မွတ္ခဲ့သည္။

အခြန္စံႏႈန္း ေျပာင္းလဲ႐ုံျဖင့္ အလုပ္ျဖစ္၏ေလာ။

“ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဒီလို စံႏႈန္းသတ္မွတ္ ထုတ္ျပန္ ေပးလိုက္ျခင္းကလည္း တစ္နည္းအားျဖင့္ ေစ်းႏႈန္းကို ထိန္းခ်ဳပ္လိုက္တာပါပဲ” ဟု ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး ျပည္တြင္းအခြန္မ်ား ဦးစီးဌာန၏ အႀကီးတန္း အရာရွိတစ္ဦးက ဆိုသည္။
အမွန္တကယ္ပင္ အခြန္စံႏႈန္းက ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္၏ အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမေစ်းႏႈန္းကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္မည္ေလာ။ သိပ္ေတာ့မေသခ်ာ။ ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္အတြင္းက အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမအခြန္စံႏႈန္းမ်ား ထုတ္ျပန္အၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္လည္း ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္၏ အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမေစ်းႏႈန္းမ်ားက တက္ၿမဲတက္ခဲ့သည္။ အေရာင္းအဝယ္သည္လည္း သြက္ၿမဲသြက္ခဲ့သည္။

“စံႏႈန္း သတ္မွတ္ခ်က္ေၾကာင့္ ေစ်းကြက္ အေရာင္းအဝယ္ကို သက္ေရာက္ေစေပမယ့္ ႀကီးျမင့္ေနတဲ့ ေစ်းႏႈန္းကိုေတာ့ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ အေျခခံ အေဆာက္အဦ လိုအပ္ခ်က္ေတြ မျပည့္စုံသမွ် အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမေစ်းႏႈန္းကို ဘယ္ေတာ့မွ ထိန္းခ်ဳပ္လို႔ရမွာ မဟုတ္ဘူး။ ေစ်းကေတာ့ ထပ္ျမင့္ေနဦးမွာပဲ” ဟု သုံးသပ္လာသူက လိႈင္သာယာၿမဳိ႕နယ္ အေျခစိုက္ အိမ္ကမာၻ အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမ အက်ဳိးေဆာင္ လုပ္ငန္းရွင္ ဦးေနမ်ဳိးေအာင္ ျဖစ္သည္။

၂၀၁၃ ခုႏွစ္ အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမစံႏႈန္းသည္ ႐ုတ္တရက္ သတ္မွတ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္၍ ေရာင္းသူဝယ္သူတို႔ ေစ်းကြက္ ေစာင့္ၾကည့္ခ်ိန္ မရခဲ့။ သို႔ေသာ္ေစ်းကြက္ အေရာင္းအဝယ္တို႔က မက်။ ေစ်းႏႈန္းတို႔သည္လည္း စီမံကိန္း အသံဟစ္ကာ တက္ေကာင္းဆဲ။ ပထမအႀကိမ္ အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမအခြန္ စံႏႈန္းကို ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၂၃ ရက္ေန႔က ထုတ္ျပန္ ေၾကညာေပးခဲ့ၿပီး ေအာက္တိုဘာလ ၁ ရက္ေန႔မွ စတင္ကာ စံႏႈန္း သတ္မွတ္ႏႈန္းခ်က္ အသက္ဝင္ခဲ့သည္။

ပထမအႀကိမ္ အခြန္စံႏႈန္း သတ္မွတ္စဥ္က တစ္ေပပတ္လည္လွ်င္ အနိမ့္ဆုံး က်ပ္ ၃,၅၀၀၀ မွ ၃၂၅,၀၀၀ ေက်ာ္ သတ္မွတ္ခဲ့သည့္ ဗဟန္းၿမဳိ႕နယ္၏ စံႏႈန္း သတ္မွတ္ခ်က္သည္ အျမင့္ဆုံးျဖစ္ၿပီး အနည္းဆုံးအျဖစ္ ခရမ္းၿမဳိ႕နယ္တြင္ ေျမတစ္ေပပတ္လည္လွ်င္ ၂၀၀ က်ပ္မွ ၁,၁၀၀ ၾကားသာ သတ္မွတ္ခဲ့သည္။ စက္မႈဇုန္ သတ္မွတ္ခ်က္တြင္ လိႈင္သာယာ စက္မႈဇုန္ စံႏႈန္းမ်ားမွာ တစ္ဧကေျမ တစ္ကြက္လွ်င္ က်ပ္သိန္း ၁,၄၅၀ မွ ၂,၀၀၀ ျဖင့္ အမ်ားဆုံး သတ္မွတ္ထားၿပီး အနည္းဆုံး အေနျဖင့္ ဒဂုံဆိပ္ကမ္း စက္မႈဇုန္ျဖစ္၍ တစ္ဧကလွ်င္ က်ပ္သိန္း ၂၇၀ မွ ၇၀၀ အထိ သတ္မွတ္ခဲ့ေၾကာင္း ျပည္တြင္းအခြန္းမ်ား ဦးစီးဌာန၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

“ဒီႏွစ္မွာေတာ့ မႏွစ္တုန္းက သတ္မွတ္ခ်က္ေတြထဲမွာ ျပင္ပေပါက္ေစ်းထက္ နည္းေနတဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ အားလုံးကို တိုးျမႇင့္ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ အဓိက နည္းေနတယ္ထင္တဲ့ ၿမဳိ႕သစ္စံႏႈန္း သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ အားလုံးကို တိုးျမႇင့္ သတ္မွတ္ထားပါတယ္” ဟု ျပည္တြင္းအခြန္မ်ား ဦးစီးဌာန (ေနျပည္ေတာ္) မွ အႀကီးတန္း အရာရွိတစ္ဦးက ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားသည္။

ပထမဆုံးအႀကိမ္ အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမ အခြန္စံႏႈန္း စတင္သတ္မွတ္ခ်ိန္မွ ယခု ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ပထမပတ္ခန္႔အထိ ရန္ကုန္အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမေစ်းကြက္ အေနအထားက စံႏႈန္းတန္ဖိုး သတ္မွတ္ ခ်က္နည္းသည့္ ၿမဳိ႕စြန္ၿမဳိ႕နယ္မ်ားႏွင့္ စီမံကိန္း အသံၾကားရာ ေနရာမ်ား၌ အေရာင္းအဝယ္ သြက္ခဲ့ၿပီး အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမ သမိုင္းတစ္ေလွ်ာက္ ေစ်းကြက္ ေကာင္းခဲ့သည့္ ၿမဳိ႕တြင္း ဧရိယာမ်ားတြင္ အလုပ္ျဖစ္မႈ နည္းခဲ့သည္ဟု ရန္ကုန္ အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမေစ်းကြက္ အတြင္းမွ သိရသည္။

အခြန္စံႏႈန္း သတ္မွတ္ခ်က္သည္လည္း ေစ်းကြက္ အေရာင္းအဝယ္အေပၚ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ ရွိသည္ကို ၂၀၁၃ အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမစံႏႈန္းက သက္ေသထူလ်က္ ရွိသည္။ ပထမအႀကိမ္ အခြန္စံႏႈန္း သတ္မွတ္ခ်က္သည္ ရန္ကုန္အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမေစ်းႏႈန္းကိုမူ ေျပာင္းလဲမႈ မျပဳႏိုင္ခဲ့။
သို႔ေသာ္ . . . ။
ဒုတိယေျမာက္ သတ္မွတ္မည့္ ၂၀၁၄ အခြန္စံႏႈန္းသစ္ကိုမူ ထပ္ဆင့္တိုးျမႇင့္မည္ ဆိုသည့္ သတင္းမ်ားေၾကာင့္ လတ္တေလာတြင္ ေစ်းကြက္ အေရာင္းအဝယ္တို႔က ၿငိမ္သက္လ်က္ရွိၿပီး ေစာင့္ၾကည့္သူက မ်ားေနသည္။

“ဒီလိုစံႏႈန္း သတ္မွတ္ျခင္းနဲ႔ေတာ့ အလုပ္ျဖစ္ႏိုင္မယ္ မထင္ပါဘူး” ဟု ယတိျပတ္ ေထာက္ျပလာသူက စီးပြားေရး ပညာရွင္ ေဒါက္တာေအာင္ကိုကို ျဖစ္သည္။ ကမာၻ႔ေစ်းထက္ ျမင့္ေနေသာ ရန္ကုန္ အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမေစ်းကြက္ကို အမွန္တကယ္ ေျပာင္းလဲလိုပါက ျပည္တြင္း၌ အမ်ားပိုင္ ကုမၸဏီႀကီးမ်ား ရာႏွင့္ခ်ီ၍ ေပၚေပါက္လာေစၿပီး အစုရွယ္ယာ ေစ်းကြက္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာမွသာ ေျပာင္းလဲႏိုင္မည္ဟု ၎ကဆိုသည္။ “ဒါေတာင္ အဲ့ဒီေစ်းကြက္ကို အနည္းငယ္ပဲ ေျပာင္းလဲေစမွာပါ။ အဲဒီလိုမ်ဳိးေပၚ ေပါက္လာမယ္ ဆိုရင္ေတာင္ နည္းနည္းပဲ ေျပာင္းလဲႏိုင္မွာပါ။ အမ်ားႀကီး ေျပာင္းလဲႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး” ဟု ေဒါက္တာ ေအာင္ကိုကိုက သုံးသပ္သည္။

အမ်ားပိုင္ ကုမၸဏီႀကီးမ်ား တည္ေထာင္ အစုရွယ္ေစ်းကြက္မ်ား ေပၚထြန္းလာသည့္တိုင္ အနည္းငယ္မွ်သာ ေျပာင္းလဲႏိုင္မည့္ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္၏ အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမ ေစ်းႏႈန္း ႀကီးျမင့္မႈ ျပႆနာကို ဥပေဒျဖင့္ ထိထိေရာက္ေရာက္ ကိုင္တြယ္လွ်င္ ရသည္ဟု ဆိုလာသူက တရားလႊတ္ေတာ္ေရွ႕ေန ဦးသန္းေမာင္ ျဖစ္သည္။

“အမ်ားအက်ဳိးစီးပြား ပ်က္စီးေစမႈနဲ႔ ေငြေၾကး ခဝါခ်ၿပီး (မမွန္မကန္ ေငြေတြနဲ႔) ဝယ္ယူတဲ့သူေတြကို သတ္မွတ္ထားတဲ့ ဥပေဒအရ သူတို႔ရဲ႕ ပိုင္ဆိုင္တဲ့ ပစၥည္းေတြကို ႏိုင္ငံေတာ္ ဘ႑ာအျဖစ္ သိမ္းဆည္းလို႔ရတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေထာင္ဒဏ္ အေနနဲ႔ ခုနစ္ႏွစ္ကေန ၁၀ ႏွစ္အထိ ခ်လို႔ရတယ္။ ဥပေဒအတိုင္း ထိထိေရာက္ေရာက္ လုပ္ဖို႔ပဲလိုတယ္။ တကယ္လုပ္ခ်င္ရင္ နည္းဥပေဒထုတ္ၿပီး လုပ္လိုက္လို႔ရတယ္” ဟု ၎က ေထာက္ျပသည္။
သို႔ေသာ္ -
ဥပေဒသည္ ဥပေဒအတိုင္း၊ စည္းကမ္းသည္ စည္းကမ္းအတိုင္း စာရြက္မ်ားေပၚ၌ ရွိေနျခင္းကိုမူ ဦးသန္းေမာင္ အားမလိုအားမရ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ တရားလႊတ္ေတာ္ေရွ႕ေန ဦးသန္းေမာင္ အပါအဝင္ ျပည္သူအမ်ားစုက အလုပ္ျဖစ္ေသာ အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမ ဥပေဒကို အလိုရွိၾကသည္က အမွန္။

ဝင္ေငြ ရလမ္းေတြကို ေသခ်ာစိစစ္ဖို႔ လိုတယ္။ ရာျဖတ္႐ုံးက တာဝန္ရွိသူေတြကသာ မွန္မွန္ကန္ကန္ စိစစ္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမေစ်းကြက္ကို အသုံးခ်ၿပီး ေငြေၾကးခဝါခ်တာေတြ၊ ေငြျဖဴ၊ ေငြမည္း ေျပာင္းတာေတြက ေလ်ာ့က်သြားမွာပါ” ဟု ဗဟိုဘဏ္ ဒါ႐ိုက္တာအဖြဲ႕ဝင္ ဦးေမာ္သန္းက ေငြေၾကးခဝါခ်မႈ၊ ေငြျဖဴေငြမည္း ေျပာင္းလဲမႈမ်ားႏွင့္ ဆက္ႏႊယ္ ျမင့္တက္ေနသည့္ ရန္ကုန္အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမေစ်းႏႈန္း အေနအထားကို ေထာက္ျပလာသည္။

ၿမဳိ႕တြင္းသာမက ၿမဳိ႕ျပင္မ်ား၌ပါ လူမ်ားစု အလြယ္တကူ သြားလာေနထိုင္ႏိုင္ရန္ တိုက္ခန္း၊ အိမ္ရာမ်ား ေဖာ္ေဆာင္ေပးသလို အေျခခံ အေဆာက္အဦ ေကာင္းၿပီး အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းသာသည့္ ၿမဳိ႕သစ္ စီမံကိန္းမ်ားကို ေဖာ္ေဆာင္ေပးႏိုင္ပါက ရန္ကုန္ၿမဳိ႕၏ အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမေစ်းႏႈန္း ႀကီးျမင့္ေနမႈကို တစ္နည္းတစ္ဖုံ ထိန္းသိမ္းလာႏိုင္မည္ဟု ၎ကသုံးသပ္သည္။

“ၿမဳိ႕သစ္စီမံကိန္းေတြ လုပ္တဲ့အခါမွာ အစိုးရပိုင္းက လက္သိပ္ထိုးၿပီး တိုးတိုးတိတ္တိတ္ က်ိတ္ၿပီး အရင္လုပ္ၿပီးမွ ျပည္သူကို ဖြင့္ခ်ျပတာက ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ မရွိဘူး။ အဲ့လိုဆိုရင္ေတာ့ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး” ဟု ဦးေမာ္သန္းက စီမံကိန္းမ်ား အရင္းျပဳ၍ အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမေစ်းႏႈန္း ေျပာင္းလဲေနမႈအေပၚ ေထာက္ျပလာသည္။

ဥပေဒ၊ မူဝါဒ၊ အိမ္ရာ လိုအပ္ခ်က္၊ ေစ်းကြက္ ထိန္းသိမ္းမႈ၊ ေငြျဖဴေငြမည္း ျပႆနာ စသည္ျဖင့္ ဘက္စုံေထာင့္စုံက ဟာကြက္ ျဖစ္ေနေသာ ရန္ကုန္အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမေစ်းကြက္က ကိုယ္က်ဳိးရွာ စီးပြားေရးသမားအတြက္ စိတ္ႀကဳိက္ ကစားႏိုင္သည့္ ကစားကြင္းႀကီးႏွယ္။
ေငြမည္းသည္လည္း ေငြျဖဴဖန္တီးႏိုင္သည္။ သို႔တည္းမဟုတ္ စစ္တိုက္စရာ မလိုဘဲလည္း ေငြျပ၍ ေျမသိမ္းႏိုင္သည္သာ။ “၁၉၇၈ ဥပေဒအရ ႏိုင္ငံျခားသားေတြ ကိုယ္ပိုင္အိမ္ ဝယ္ခြင့္မရွိတာကို ႏွစ္ေပါက္တစ္ေပါက္ ႐ိုက္ၿပီး ေရာင္းဝယ္ၾကတယ္။ ႏိုင္ငံသားေတြကို နာမည္ခံၿပီး ဝယ္ေနၾကတဲ့အတြက္ ေစ်းႏႈန္းေတြ ႀကီးျမင့္ေနရတာပါ။ ေစ်းႏႈန္း ႀကီးျမင့္တာေတြက ျပႆနာလို႔ ဆိုေနေပမယ့္ ဒါေတြက တိတိက်က် အေရးမယူခဲ့တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ အခုျပႆနာေတြ ျဖစ္လာရတာ” ဟု ဦးသန္းေမာင္က ဆိုသည္။
ဤသို႔ဆိုလွ်င္ . . . ။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမႏွင့္ ဆက္ႏႊယ္သည့္ ဥပေဒႏွင့္ လုပ္ထုံးလုပ္နည္း မ်ားသည္လည္း စာရြက္မ်ားေပၚ၌သာ အိပ္ေမာက်ေနဟန္ ရွိသည္။ ဥပေဒသည္ ဥပေဒအတိုင္း တည္ရွိေနျခင္း၏ အက်ဳိးဆက္မ်ားက စိုးရိမ္ဖြယ္ရာပင္။
“ကမာၻ႔အလယ္မွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံကို လြန္ခဲ့တဲ့ ၅ ႏွစ္ေလာက္ကတည္းက တိုးတက္လာမလား တိုးတက္လာမလားနဲ႔ ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကတာ။ ဘာမွ တိုးတက္မလာခဲ့ဘဲ အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမ ေစ်းေတြသာ ျမင့္သထက္ ျမင့္လာခဲ့တယ္” ဟု ဦးသန္းေမာင္က မခ်ိတင္ကဲ ဆိုသည္။

စီးပြားေရးၿမဳိ႕ေတာ္ ရန္ကုန္ အပါအဝင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အထင္ကရၿမဳိ႕ေတာ္မ်ား၏ အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမေစ်းႏႈန္းမ်ားသည္ ျပည္သူအမ်ားစု လက္လွမ္းမီ ေနထိုင္ႏိုင္သည့္ ေစ်းႏႈန္းတစ္ရပ္၌ တည္ရွိေနေရး အတြက္ဆိုလွ်င္ ျပည္တြင္း ေငြေၾကး စီးဆင္းမႈ ပုံမွန္လည္ပတ္ေစၿပီး လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ အပါအဝင္ တရားမဝင္ ေငြေၾကးခဝါခ် အေရာင္းအဝယ္ ျပဳမႈမ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ေစ်းကြက္မ်ားကိုပါ ေဖာ္ေဆာင္ေပးရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေဒါက္တာေအာင္ကိုကိုက သုံးသပ္သည္။
အထက္ေဖာ္ျပပါ အခ်က္သုံးခ်က္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မည္ ဆိုပါက ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမ ေစ်းႏႈန္းကို အထိုက္အေလ်ာက္ ဆြဲခ်ႏိုင္မည္ ျဖစ္ၿပီး ယင္းသို႔ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မႈ မရွိပါက အေထြေထြ ကုန္က်စရိတ္မ်ားအနက္ ေနထိုင္စရိတ္မွာ အဆမတန္ႀကီး ျမင့္လာႏိုင္သည္ဟု ၎ကဆိုသည္။

“ဒီလို ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြ၊ အစုရွယ္ယာ ေစ်းကြက္ေတြ မေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ဘူး ဆိုရင္ေတာ့ လူေတြအတြက္ အေထြေထြ ကုန္က်စရိတ္ ဆိုတဲ့ေနရာမွာ ေနစရိတ္က အရမ္းႀကီး ျမင့္ေနလိမ့္မယ္။ အဲဒီလို ျဖစ္ေနလား မျဖစ္ေနဘူးလားဆိုတာ ခင္ဗ်ား ပတ္ဝန္းက်င္မွာပဲ ေလ့လာၾကည့္လိုက္ရင္ သိမွာပါ။ လူဆယ္ေယာက္မွာ ဘယ္ႏွေယာက္ေလာက္က ေနစရိတ္အတြက္နဲ႔ ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုး ျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာ ခင္ဗ်ားေတြ႕မွာေပါ့” ဟု ေဒါက္တာေအာင္ကိုကိုက ေထာက္ျပလာသည္။

မွန္သည္။ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္ အတြင္း၌ ေနထိုင္ေရးအတြက္ ညည္းညဴ ေနၾကသူမ်ားက ဒုႏွင့္ေဒး။ လက္ညဳိးထိုးမလြဲ။
တရားလႊတ္ေတာ္ေရွ႕ေန ဦးသန္းေမာင္ကမူ နယူးေယာက္ၿမဳိ႕ထက္ ေက်ာ္လြန္ ႀကီးျမင့္ေနေသာ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္၏ အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမေစ်းႏႈန္းမ်ားကို အမွန္တကယ္ပင္ က်သြားေစလိုလ်င္ ဥပေဒမ်ားအတိုင္း ေဆာင္ရြက္ရမည္ဟု တြင္တြင္ဆိုေလၿပီ။

၎ကေတာ့ အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမေစ်းႏႈန္းကို ထိန္းခ်ဳပ္ရာ၌ ဥပေဒမ်ား အသက္ဝင္ ေရးသည္သာ အခရာဟု ဆိုသည္။ “တကယ္ေတာ့ သူတို႔က အဲဒီလို ဥပေဒအတိုင္း လုပ္လိုက္ရင္ ဟိုမိသားစု ပါလာမွာ ဒီမိသားစု ပါလာမွာ သူ႔မိတ္ေဆြ ငါ့မိတ္ေဆြနဲ႔ ဟိုလုပ္ငန္း ထိခိုက္မွာ ဒီလုပ္ငန္း ထိခိုက္မွာေတြနဲ႔ဆိုၿပီး တိတိက်က် မလုပ္ခဲ့လို႔ ဒီလိုျဖစ္ရတာပါ။ ေအာက္ေျခက ျပည္သူေတြ အတြက္ကေတာ့ နင္းျပားက နင္းျပားပဲ ျဖစ္ေနတာပါပဲ” ဟု ဦးသန္းေမာင္က ထုတ္ေဖာ္ ေျပာဆုိလာသည္။

မဟာရန္ကုန္ ၿမဳိ႕ျပ ဖြံ႕ၿဖဳိးေရး စီမံကိန္း စစ္တမ္းအရ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္သည္ ႏွစ္စဥ္အိမ္ရာ လိုအပ္ခ်က္ ေသာင္းႏွင့္ခ်ီ ရွိေနသည္။ သို႔တိုင္ေအာင္ ယင္းအိမ္ရာ လိုအပ္ခ်က္ကို ျဖည့္ဆည္း ေပးႏိုင္သည့္ ပမာဏက သုံးပုံတစ္ပုံခန္႔သာ။ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ တိုးလာေနေသာ အိမ္ေထာင္စုမ်ား၊ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ တက္လာေနေသာ အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမ ေစ်းႏႈန္းမ်ားျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္၏ အနာဂတ္က ရင္ေလးစရာ။

ယင္းသို႔ဆိုလွ်င္ -
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္ႀကီး မ်ားမၾကာမီ အိမ္ေျခရာမဲ့ ျပႆနာမ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္လာရမည္က အေသခ်ာ။
ဥပေဒသည္ ဥပေဒအတိုင္း၊ စံႏႈန္းမ်ားသည္ စံႏႈန္းမ်ားအတိုင္း၊ စည္းကမ္းသည္ စည္းကမ္းအတိုင္း စာရြက္မ်ား ေပၚ၌တြင္သာ ရွိေနသေရြ႕ တစ္နည္း မူထက္ လူက အေလးသာေနေသးသေရြ႕ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္၏ အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမေစ်းႏႈန္းမ်ားသည္ နယူး ေယာက္ကိုလြန္ကာ ကမာၻကိုပင္ ေဖာက္ထြက္ သြားႏိုင္ဦးမည္သာ။
ဟိန္းျမတ္စုိး



Credit @ Ko Nge
Post a Comment

Gadget

This content is not yet available over encrypted connections.

*** လာလည္ေသာအေပါင္းအသင္းမ်ား မိမိ ASN GROUP ONLINE SHOP ကေန သင္တိုု႔အလိုုရွိေသာပစၥည္းမ်ားကိုု ရွာေဖြၿပီး ORDER မွာလိုု႔ရေနပါၿပီ ***

ASNGROUP WAREHOUSE DEALS DEEPS DISCOUNT!