Popular Posts!

Thursday, July 24, 2014

ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ လက္ရႇိေမာ္ေတာ္ကားတင္သြင္းမႈ အေျခအေန

ဘယ္လိုုလုုပ္ၿပီး စီးပြားေရးလုုပ္က်မလဲ...တိက်တဲ့ ျပတ္သားတဲ့ မႈစည္းကမ္းဥပေဒမရွိတဲ့ႏိုုင္ငံေတာ္ လေန႔လိုုက္ျပင္ဆင္လိုု႔မၿပီးႏိုုင္တဲ့ ကားေလာက လုုပ္စားကြက္ေလးေတြ....
DSC_0102
အစုိးရရဲ႕ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြနဲ႔အတူ ျပည္ပကေန ကားတင္သြင္းခြင့္ေတြကုိ အရင္နဲ႔မတူ လုပ္ကုိင္ခြင့္ရလာတဲ့အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံမႇာ အထူးသျဖင္႕ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ လမ္းေတြေပၚမႇာ နိစၥဓူ၀ကားေတြ ျပည့္သိပ္က်ပ္ညပ္ေနတာေတြကုိ ေတြ႕ျမင္ရမႇာျဖစ္ပါတယ္။ Ford၊ Nissan နဲ႔ Mercedes တုိ႔လုိ ႏုိင္ငံတကာ ကားကုမၸဏီေတြ လည္း ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ ၀င္ေရာက္လာေနၿပီျဖစ္တဲ့အတြက္ Authorized Dealer မဟုတ္တဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံက ကားတင္သြင္းတဲ႕ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရႇင္ေတြရဲ႕ရပ္တည္မႈ အေနအထား ဘယ္လုိရႇိတယ္ဆုိတာဟာလည္း စိတ္၀င္စားစရာအခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံမႇာ လက္ရႇိကားတင္သြင္းေနတဲ့အေနအထား၊ ယာဥ္ေမာင္း စနစ္၊ မူ၀ါဒနဲ႔ အာဆီယံႏုိင္ငံေတြရဲ႕ ကားတင္သြင္းေရာင္းခ်မႈပံုစံေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး Sakura Trade Centre Co Ltd  ရဲ႕ ဥကၠ႒ ဦးေဌးေအာင္ နဲ႔ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းျဖစ္ခဲ့ တာကုိ ေဖာ္ျပလုိက္ပါတယ္။
လက္ရႇိကားသြင္းတဲ့ အေနအထားကေတာ့ တျဖည္းျဖည္း က်လာ ပါတယ္။။ သြင္းတဲ့အားက်လာရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းက Buying Power  နည္းလာလုိ့ ျဖစ္တယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံမႇာ ကားတင္သြင္းတာကုိ ၂၀၁၁ ခုႏႇစ္က စလိုက္တာ အခုဆို တင္သြင္းတဲ့ကားအစီးေရ ႏႇစ္သိန္းေက်ာ္သြားၿပီ ျဖစ္တယ္။  ျမန္မာျပည္မႇာ မူလက ကားအစီး သံုးသိန္းေက်ာ္ရႇိၿပီး ဖ်က္ သိမ္းလိုက္တဲ့ကားက တစ္သိန္းေလာက္ ရႇိတာဆိုေတာ့ စုစု ေပါင္း အစီးေရ ေလးသိန္းေလာက္ျဖစ္လာတယ္။
 ကားတိုး လာတဲ့ႏႈန္းက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တစ္ခုတည္းမႇာ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းတိုး လာတယ္။ လက္ရႇိ ရႇိတဲ့လမ္းရဲ႕အက်ယ္အ၀န္း၊ လမ္းအရႇည္ က တုိးလာတဲ့ကားပမာဏကိုလက္မခံႏိုင္တာေၾကာင့္ ေနရာ တိုင္းမႇာ ကားေတြက်ပ္တယ္။ နယ္မႇာက်ေတာ့လည္း သိန္း တစ္ရာေလာက္ တန္ဖိုးရႇိတဲ့ကားကို ၀ယ္ႏိုင္တဲ့အင္အားက နည္းတယ္။ သိန္းတစ္ရာေက်ာ္တန္ ကားေလးေတြလည္း သြင္းလာတာ အစီးရႇစ္ေသာင္းေက်ာ္ၿပီ။ အခု၀ယ္တဲ့သူက တျဖည္းျဖည္းနည္းလာတယ္။
 မီဒီယာေလာကက ကားေစ်း ေတြက်မယ့္အေၾကာင္း၊ AFTA  ျဖစ္လာလို့ရႇိရင္ Duty ေတြ က သက္သာသြားမယ္ဆုိတဲ့အေၾကာင္းေျပာလာေတာ့ တခ်ဳိ႕ ေတြက အဲဒီအခ်ိန္ကို ေမ်ာ္ေနၾကတယ္။ AFTA  ဆိုတာက လာမယ့္ ၂၀၁၅ ခုႏႇစ္မႇျဖစ္မႇာျဖစ္တဲ့အတြက္ လုိေသးတယ္။။ တကယ္တမ္းျဖစ္မလား၊ မျဖစ္ဘူးလား ဆိုတာကလည္း အာဆီယံ  Summit  အစည္းအေ၀းတိုင္းမႇာ မျပတ္ေသးဘူး။ ၿပီးခဲ့တဲ့အစည္းအေ၀းတိုင္းမႇာလည္း တကယ္လို့ AFTA ကို က်င့္သံုးမယ္ဆိုရင္ သူတို့ႏိုင္ငံေတြက နစ္နာမယ္လုိ့ ဖြံ႕ၿဖိဳး ၿပီးႏိုင္ငံေတြျဖစ္တဲ့ ဘ႐ူႏိုင္းတို့၊ စင္ကာပူတို့က အႀကီးအကဲ ေတြကိုယ္တုိင္ ေျပာခဲ့ၾကတယ္။ 
ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ သူ တို့က နဂိုကတည္းက တိုးတက္ၿပီးသားျဖစ္ေပမယ့္ မဖြံ႕ၿဖိဳး ေသးတဲ့ျမန္မာ၊ လာအိုနဲ့ ကေမၻာဒီးယားတို့လို ႏိုင္ငံေတြနဲ့ ယႇဥ္ၿပီးက်င့္သံုးမယ္ဆိုလို့ရႇိရင္ အဲဒီမဖြံ႕ၿဖိဳးေသးတဲ့ႏိုင္ငံေတြ နစ္နာတယ္။ အခြန္ေတြကိုေလ်ာ့ခ်ၿပီးသြင္းလာေတာ့ ျပည္သူ လူထုအတြက္ ေကာင္းေပမဲ့ တိုင္းျပည္ရဲ႕ဘ႑ာေရးအတြက္ ေတာ့ မေကာင္းဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒီႏိုင္ငံေတြက အဆင္သင့္ မျဖစ္ေသးခင္မႇာ အာဆီယံဆယ္ႏိုင္ငံက တစ္ေျပးညီက်င့္သံုး မယ္ဆိုရင္မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ျမန္မာႏိုင္ငံက အခ်ိန္ေပးပါဦးလို့ ေတာင္းဆိုထားတယ္လို့ သိရတယ္။ ဘယ္အခ်ိန္ေလာက္ထိ ေတာင္းဆုိထားလဲအတိအက်မသိေပမဲ့ ၂၀၁၇ ခုႏႇစ္ထိလို့ေတာ့ ၾကားမိတယ္။ လာအိုတို့၊ ကေမၻာဒီးယားတို့လည္း အတူတူပဲ ဆိုေတာ့ သူတို့လည္း အခ်ိန္ထပ္တိုးခ်င္တဲ့ဆႏၵရႇိတယ္လို့ သိရတယ္။
AFTA အေကာင္အထည္ေပၚလာရင္ ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္တဲ႕အက်ဳိးဆက္
ဥေရာပႏိုင္ငံေတြမႇာေတာ့ သူတို့ရဲ႕ ဖြံ့ၿဖိဳးတိုးတက္မႈႏႈန္းက သိပ္မကြာဘူး။ အာဆီယံႏုိင္ငံေတြမႇာက်ေတာ့ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ မႈႏႈန္းက အတန္းစားသံုးခုေလာက္ ကြဲျပားေနတယ္။ ဒီေတာ့ AFTA (ASEAN Free Trade Area)  ကို က်င့္သံုးလိုက္တာ နဲ့ သံုးခုက ဘယ္လိုမႇ မ်တမႈရႇိေတာ့မႇာမဟုတ္တဲ့အတြက္  ျပႆနာရႇိတယ္။ ေမာ္ေတာ္ကားက ပိုဆိုးလာတယ္။ 
အခု ေမာ္ေတာ္ကားက ၁၆၅ ရာခိုင္ႏႈန္း Duty  ေကာက္ေနတာ ျဖစ္တယ္။ အေကာက္ခြန္ဌာနက ၆၅ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ကညနက ၁၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ အဲဒီအေပၚမႇာမႇ ကားရဲ႕ဆီစားႏႈန္းအေပၚ မူတည္ၿပီး အေလ်ာ့အတင္းရႇိမႇာျဖစ္တယ္။AFTA  ျဖစ္တဲ့ အခ်ိန္က်ရင္ အေကာက္ခြန္ဌာနက ေကာက္ေနတဲ့အခြန္ႏႈန္း က ၀ ကေန ၅ ရာခိုင္ႏႈန္းၾကားမႇာပဲ ရႇိေတာ့မယ္။ အခု လည္း အဲဒါကုိ က်င့္သံုးေနပါတယ္။ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ မျဖစ္ေသးတာဘဲရႇိတယ္။ ဥပမာ- ထိုင္းႏိုင္ငံရဲ႕ အစိုးရအဖြဲ့ အစည္းက သူတို့ႏိုင္ငံကထုတ္တဲ့ကား ႏိုင္ငံျခားကို တင္ပို့ တယ္ဆိုရင္ Form D ေပးတယ္။ Form D ကိုမႇထပ္ၿပီး ေတာ့ သက္ဆုိင္ရာႏုိင္ငံမႇာရႇိတဲ့ ျမန္မာသံ႐ံုးက မႇန္ကန္ပါ တယ္လို့ ေထာက္ခံခ်က္ေပးရင္ အေကာက္ခြန္ဌာနမႇာ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္းပဲ ေဆာင္ရတယ္။ ဒါကုိ ကုမၸဏီတိုင္းေတာ့ မရ ဘူး။ ဒီမႇာရႇိတဲ့ Authorized Dealer ေတြပဲရတယ္။  က်န္ တဲ့ႏိုင္ငံေတြက သြင္းလာတဲ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ့လိုလူေတြက်ေတာ့ ၁၆၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေဆာင္ရတယ္။ Agent ေတြက်ေတာ့  Form D ရႇိေတာ့ သက္သာတယ္။ ဒီေတာ့ ေစ်းကြက္မႇာ အမ်ားႀကီးကြာဟသြားတယ္။
AFTA က်ရင္ အားလံုးကိုခြင့္ျပဳမလား၊ အခုလုိပဲ Form D  ရႇိမႇ ခြင့္ျပဳမႇာလား ထိန္းခ်ဳပ္ထားဦးမႇာလားဆိုတာ ကိုေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး။ အားလံုး Equal Chance  ရမယ္ ဆိုရင္ ျပႆနာမရႇိဘူး။ အဲဒီလုိမဟုတ္ရင္ေတာ့  Dealer  ေတြလုပ္စားဖို့ျဖစ္လာတယ္လုိ့ဆုိရမယ္။Dealer ေတြကို End User ေတြက ၀ကြက္အပ္လိုက္ရသလို ျဖစ္သြားမယ္။ ေနာက္ၿပီးMarket ကBalance ျဖစ္ေတာ့မႇာ မဟုတ္ဘူး။ ကုန္သြယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနက ေျပာေနတဲ့ Equal Chance  ၊ Equal Share  ဆိုတာ ဒီေနရာမႇာမျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ သြင္း ခြင့္ေပးမယ့္မူ၀ါဒထဲမႇာက်ေတာ Dealer ေတြသာလ်င္ ဒီလုိ ကားေတြကို တင္သြင္းခြင့္ျပဳမယ္ဆိုတဲ့ ေဘာင္တစ္ခုခ်ဳပ္ ထားတာရႇိတယ္။ အဲဒါကို ကြၽန္ေတာ္တို့က ကန့္ကြက္ထား တယ္။ ဘယ္ႏိုင္ငံမႇာမဆို စင္ကာပူ၊ မေလးရႇား၊ ၾသစ ေၾတးလ်၊ ထိုင္းတို့ကိုယ္တိုင္က သူတို့တုိင္းျပည္မႇာလည္း ကားေတြ ထုတ္ေနတယ္။ ဂ်ပန္ကလည္း ကားေတြသြင္းေန တယ္။ Toyota ကိုယ္တိုင္က ကားေတြထုတ္ၿပီးေတာ့ ဂ်ပန္ ကေနလည္း သြင္းတာပဲ။ အဲဒီမႇာရႇိတဲ့ပုဂၢလိကကုမၸဏီေတြက လည္း သူတို့နည္းသူတို့ဟန္နဲ့ ဂ်ပန္က ကားေတြ သြင္းၿပီး ေရာင္းတာပဲ။ သြင္းခြင့္ရႇိတယ္၊ေရာင္းခြင့္ရႇိတယ္။ ဆိုင္းဘုတ္ ခ်ိတ္ၿပီး Toyota လို့မတပ္ဘဲ  Sakura  လို့ တတ္ထားၿပီး ေရာင္းရင္ျဖစ္တယ္။ 
ဒါေပမဲ့ တေလာက ၀န္ႀကီးဌာနက မူတစ္ခု Draft  ထြက္လာတဲ့အခါမႇာAuthorized Dealer ေတြပဲ Brand New  သြင္းခြင့္ျပဳမယ္ဆိုတာပါတယ္။ ဒါက မျဖစ္သင့္ဘူး။ End User ေတြ နစ္နာတယ္။ သူတို့ကိုသာ လ်င္ သြင္းခြင့္ေပးလုိက္မယ္ဆိုရင္ သူတို့ပဲသြင္းခြင့္ရတဲ့အ တြက္Monopoly  ျဖစ္လာမယ္။ ကားေစ်းကြက္ႀကီးကို သူတို့ရဲ႕လက္ထဲမႇာ ေပးကိုင္ထားသလိုျဖစ္သြားမယ္။ ေစ်း ကြက္မႇာ ယႇဥ္ၿပိဳင္မႈမရႇိေတာ့ဘဲ သူတို့ေရာင္းခ်င္တဲ့ေစ်းနဲ့ ေရာင္းလို့ရသြားမယ္။ အဲဒီအခါ ၀န္ႀကီးဌာနက သူတို့ေရာင္း ခ်င္တဲ့ေစ်းနဲ့ ေရာင္းလုိ့မရေအာင္ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းပဲတင္ ေရာင္းရမယ္ဆိုၿပီး ထိန္းခ်ဳပ္တာေတာ့ လုပ္ထားတယ္လို့ ေျပာတယ္။ ဒါက စာ႐ြက္ေပၚမႇာပဲ ထိန္းခ်ဳပ္ထားတာမ်ဳိးပါ။  အေကာက္ခြန္ဌာနအေနနဲ့ ေမာ္ေတာ္ကားတစ္စီး ေရာက္လာ တယ္၊ ေမာ္ေတာ္ကားရဲ႕အေနအထားကို ၾကည့္မယ္။ ဒီကား ကဘယ္က၀ယ္တာလဲ။ Auction က၀ယ္တာလား၊ Auction ၀ယ္လာတယ္ဆိုရင္ Auction Sheet  ျပ၊Auction  ေအာင္ တဲ့လက္မႇတ္ျပ၊ အဲဒီမႇာေစ်းႏႈန္းပါၿပီးသားျဖစ္တယ္။ ဒါဆို အေကာက္ခြန္ဌာနက ဒီႏႈန္းထားအတိုင္း လိုက္ေကာက္ေပး ရမယ္။ ဒီလုိမဟုတ္ရင္လည္း အေကာက္ခြန္ဌာနက တန္ဖိုး တစ္ခုျဖတ္မယ္။ ျဖတ္တဲ့အတိုင္း တင္သြင္းသူက ေဆာင္ကို ေဆာင္ရမယ္။ ဒါက ျဖစ္သင့္တဲ့အလုပ္ကုိ ေျပာတာပါ။

အာဆီယံႏိုင္ငံေတြရဲ့ ကားတင္သြင္းတဲ႕မူ၀ါဒ
အခုေနာက္ပိုင္း တိုးတက္လာတဲ့ ဗီယက္နမ္၊ ထိုင္း၊ အင္ဒုိ နီးရႇား၊ မေလးရႇားတို့ဆို Parallel Importer    ဆိုတာရႇိတယ္။  Toyota  တုိ့၊Nissan တို့ေတြကလည္း သူ့ Showroom သူတုိ့ဖြင့္တာပါပဲ။ သူ့ Market  မႇာ ေရာင္းေကာင္းမယ့္ ကားေတြတင္ေရာင္းတာပဲ။ အျပင္က စီးပြားေရးသမားက လည္း သူ့ဟာသူကိုယ္ပိုင္ Showroom  ဖြင့္ၿပီးေတာ့ ကား ေတြကုိ သူ့နည္းသူ့ဟန္နဲ့ တင္ေရာင္းတာပါပဲ။ အဲဒီလုိတင္ ေရာင္းတဲ့အခါက်ေတာ့ အၿပိဳင္အဆိုင္ေစ်းကြက္ ျဖစ္လာ တယ္။ Toyota ဆို Toyota  ကုမၸဏီကပဲ တင္ေရာင္းတာ မဟုတ္ဘူး။ အျပင္စီးပြားေရးသမားေတြကလည္း တင္ေရာင္း တဲ့အခါက်ေတာ့ ေစ်းကြက္မႇာ အၿပိဳင္ျဖစ္လာတယ္။ အဲဒီ ေတာ့ ကားေစ်းကြက္ကို တစ္ဦးတည္းျခယ္လႇယ္လို့မရေတာ့ ဘူး။ အၿပိဳင္ေရာင္းၾကရတဲ့အခါ End User ေတြအတြက္ ေကာင္းၿပီး ေစ်းႏႈန္းမႇန္မႇန္ကန္ကန္နဲ့ရႏုိင္တယ္။ အင္မတန္ ေကာင္းတဲ့ သူတို့ႏိုင္ငံေတြရဲ႕ Practice ပါပဲ။
 ထိုင္းႏုိင္ငံမႇာ ဆုိရင္လည္း Toyota Showroom    ေျခာက္ရာေက်ာ္ရႇိတယ္။ ျပည္တြင္းျဖစ္ကိုလည္း ေရာင္းတယ္၊ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက သြင္း လာတာကိုလည္းေရာင္းတယ္။ ပုဂၢလိကShowroom  ေတြ မႇာက်ေတာ့ ျပည္တြင္းျဖစ္ကို တင္မေရာင္းဘူး။ သူတို့က ျပည္တြင္းျဖစ္ထုတ္ၿပီးေတာ့ ျပည္တြင္းျဖစ္ေရာင္းတဲ့ Dealer လက္မႇတ္မရႇိဘူး။ Toyota ကလည္း ကန့္ကြက္လုိ့မရဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ Toyota  ဆိုင္းဘုတ္တင္ေရာင္းတာ မဟုတ္ဘဲ ကိုယ့္ကုမၸဏီနာမည္ကိုပဲ ဆိုင္းဘုတ္တင္ၿပီး Brand New  ေတြကိုပဲ ေရာင္းတယ္။Brand New  တင္ ေရာင္းတဲ့အခါ မူ၀ါဒက Dealer   ေတြတင္ေရာင္းသလိုပဲ Service ေပးရမယ္။  Warrenty  ေပးရမယ္။ ဒါက ေျပာ စရာမလုိဘူး။ ဒါေတြ မေပးရင္ Dealer ဆီမႇာပဲ သြား၀ယ္ ေတာ့မႇာ အေသအခ်ာပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ့လည္း Brand New  ေရာင္းတယ္၊ Warranty ေပးတယ္။ ဒီလုိမေပးရင္ Toyota က Warranty ေပးရင္ Toyota ပဲ သြား၀ယ္ေတာ့မႇာေပါ့။ အခုဆိုရင္  Second Hand ေတာင္ကြၽန္ေတာ္တို့က Service Warranty  ကုိ  Free  ေပးတယ္။ တစ္ႏႇစ္စာ ေရေဆးဆီထိုး Check Up  ၊ အင္ဂ်င္၀ိုင္လဲတာ၊ပစၥည္းလဲတာတို့ဆို လက္ခ  Free   စတဲ့ ၀န္ေဆာင္မႈေပးေနပါတယ္။ အၿပိဳင္အဆုိင္လုပ္ ရတဲ့အခါက်ေတာ့ Service Warranty  ေပးကိုေပးရမယ္ ဆိုတဲ့မူ၀ါဒက ထုတ္စရာေတာင္မလုိဘူး။ အၿပိဳင္ေပးၾကမႇာပဲ။ ဒါက စီးပြားေရးသေဘာသဘာ၀ပဲ။
Second Hand ကားေစ်းကြက္နဲ့ ယာဥ္ေမာင္းစနစ္
Second Hand  ကားေစ်းကြက္ အေျခအေနကေတာ့ တက္လာႏုိင္တယ္။ ဘာလို့တက္လာႏိုင္လဲဆိုေတာ့ အခုမူ၀ါဒက ၂၀၀၈ ခုႏႇစ္အထက္ ၂၀၁၁ ခုႏႇစ္အထိပဲ ညာကိုင္းသြင္း ရေတာ့မယ္။ ၂၀၁၂၊ ၂၀၁၃ ဆုိရင္ ဘယ္ကိုင္းပဲသြင္းရေတာ့ မယ္။ ဒါလည္းမဟုတ္ေသးဘူး။ ဘယ္ဆိုဘယ္ခ်ည္းပဲ၊ ညာ ဆိုညာခ်ည္းပဲ အကုန္လုပ္လိုက္တာမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ ဟိုမေရာက္ ဒီမေရာက္ လုပ္ထားတယ္။ တစ္ဖက္မႇာလည္း ဆယ္ေယာက္ စီးအထက္ဆုိရင္ ဘယ္ကိုင္းပဲ သြင္းရမယ္ဆိုတဲ့အမိန့္က ထြက္ထားတယ္။ တကယ္ေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံက လက္ယာ ေမာင္းစနစ္ဆိုေတာ့ ဘယ္ကိုင္းမႇ အဆင္ေျပမယ္။ ဗီယက္ နမ္ႏိုင္ငံလည္း ျမန္မာႏုိင္ငံလို လက္ယာဘက္ကပ္ေမာင္းတဲ့ စနစ္ဆိုေတာ့ တစ္ႏိုင္ငံလံုးက ကားေတြဟာ ဘယ္ေမာင္း ေတြခ်ည္းပဲျဖစ္တယ္။ ညာေမာင္းေတြ႕ရတယ္ဆိုတဲ့ကားက လည္း သံတမန္ေတြစီးတဲ့ကားမ်ဳိးေတြပဲရႇိတယ္။ အဲဒီေတာ့ ညာကိုင္းသြင္းလာတာနဲ့ သိမ္းတယ္။ အသိမ္းမခံခ်င္ရင္ ကားကို ဘယ္ကိုင္းေျပာင္း၊ ဒါမႇ မႇတ္ပံုတင္ခြင့္ ေပးမယ္။ ဒီလိုမူ၀ါဒနဲ့သြားတာ။ ဒါေတာင္ လြန္ခဲ့တဲ့ဆယ္ႏႇစ္ေလာက္က မူ၀ါဒပါ။ အခုဆိုဘယ္ကိုင္းပဲ သြင္းရမယ္။ Original ကို ေျပာင္းထားတာကSafety  မျဖစ္ဘူးဆိုၿပီးေတာ့ လံုး၀ကို တားျမစ္လိုက္တဲ့မူ၀ါဒျဖစ္သြားတယ္။ Second Hand လည္း Original Left-Hand Drive  ပဲ။Brand New  လည္း Original Left-Hand Drive  ပဲ။ သူ့ႏိုင္ငံထဲမႇာ ထုတ္တာ လည္းLeft-Hand Drive  ပဲထုတ္တယ္။ အဲဒီေတာ့ သူ့ ႏိုင္ငံမႇာ ယာဥ္ေၾကာစနစ္နဲ့ ယာဥ္ေမာင္းစနစ္  Match  ျဖစ္ တာေပါ့။  Safety  လည္း ျဖစ္တာေပါ့။ 
လာအိုႏိုင္ငံလည္း အတူတူပဲ။ သူဟာ ကုန္းတြင္းပိတ္ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ ျဖစ္တယ္။ ထိုင္းက ကားေတြကိုသြင္းရတယ္။ တျခားသြင္းစရာမရႇိတဲ့ အခါ ထိုင္းက ညာေမာင္းျဖစ္တာေၾကာင့္ ညာေမာင္းကားေတြ မ်ားတယ္။ ဒါကို လြန္ခဲ့တဲ့ဆယ္ႏႇစ္ေလာက္ကတည္းက တင္းက်ပ္လာတာျဖစ္ၿပီး လမ္းေပၚမႇာၾကည့္လိုက္ရင္ ရာခုိင္ ႏႈန္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဘယ္ေမာင္းေတြကိုပဲ ေတြ႕ရတယ္။ ကေမၻာဒီးယားကေတာ့ ၂၀၀၁ ခုႏႇစ္ကတည္းကစၿပီးေတာ့ အမိန့္ထုတ္လိုက္တယ္။ လမ္းေပၚမႇာရႇိတဲ့ ကားအစီးသံုး  ေသာင္းေက်ာ္ကို အားလံုးဘယ္ေမာင္းေျပာင္းရမယ္။ အခ်ိန္ သံုးႏႇစ္ေပးမယ္။ သံုးႏႇစ္အတြင္း Convertion လုပ္ဖို့သြင္း လာတဲ့  Spare Parts ကို Duty Free  ေပးမယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ခြင့္ျပဳလိုက္တယ္။ သံုးႏႇစ္ျပည့္လို့ လမ္းေပၚမႇာ ဘယ္ေမာင္း ေတြ႕ရင္သိမ္းမယ္ဆိုၿပီး အမိန့္ထုတ္တယ္။ အဲဒီလိုတစိုက္ မတ္မတ္ က်င့္သံုးလာတဲ့အတြက္ ကားေတြအကုန္လံုးက ဘယ္ေမာင္းေတြ ျဖစ္ကုန္တယ္။
ကားအစီးေရထိန္းခ်ဳပ္မႈ
ျမန္မာႏိုင္ငံမႇာ  Showroom  ေတြ ေပၚလာတဲ့အခါ ကီလိုမိုင္ ဘယ္ေလာက္ျပည့္ရင္  Routine Service   လာလုပ္ပါဆိုတာ မ်ဳိးေတြလိုတယ္။ မလုပ္ဘူးဆိုရင္ Warranty ဆက္ေပး စရာမလိုေတာ့ဘူး။ ဒီလိုတိတိက်က်မလုပ္ဘူးဆိုရင္ ေမာ္ ေတာ္ယာဥ္ေတြမ်ားလာေလ အႏၲရာယ္ေတြ ပိုမ်ားလာေလပဲ။ ကားမ်ားလာတဲ့အတြက္ Technically ထိန္းခ်ဳပ္တဲ့စနစ္ေတြ အမ်ားႀကီး လိုအပ္ပါတယ္။ ဒီမႇာဆိုတာလည္း Qualified Mechanics မရႇိေသးေတာ့ ေပၚလာဖို့ကေတာ့ လိုပါေသး တယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံအင္ဂ်င္နီယာအသင္းက ဥပေဒဆြဲေနတာ ေတာ့ ရႇိတယ္။ တစ္ႏႇစ္ကို ကားအစီးေရ အကန့္အသတ္နဲ့ ဘယ္လာက္ပဲ သြင္းခြင့္ၿပဳသင့္တယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမႇာ ယာဥ္ ေမာင္းႏိုင္တဲ့ လမ္းက်ယ္၊ လမ္းက်ဥ္းနဲ့ခ်ိန္ညႇိၿပီး ကားအစီး ေရ ဘယ္ေလာက္ပဲ ရႇိသင့္တယ္ဆိုတာမ်ဳိးေတြ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ႏိုင္ငံလုံးအေနနဲ့ တစ္ႏႇစ္ကို Passenger ကားက ဘယ္ေလာက္သြင္းသင့္တယ္၊ Bus  ကားက ဘယ္ ေလာက္သြင္းသင့္တယ္၊   Truck ကားက ဘယ္ေလာက္သြင္း သင့္တယ္။ ျပည္တြင္းကကားေတြ ထုတ္လာႏိုင္တဲ့အခ်ိန္က်ရင္ တင္သြင္းခြင့္ဘယ္ေလာက္ထိ ေလ်ာ့ခ်သြားမယ္ဆိုတာေတြ ပါတယ္။
 အေကာက္ခြန္ေတြ ဘယ္လိုသတ္မႇတ္မယ္ဆိုတာ ေတြပါတယ္။ ျပည္တြင္းက ကားေတြထုတ္လုပ္ႏိုင္တာနဲ့အမ် ျပည္ပက ကားတင္သြင္းတာကို အခြန္တိုးျမႇင့္သြားရမယ္။ မေလးရႇား၊ စင္ကာပူေတြမႇာ ဒီလိုပဲလုပ္တယ္။ အင္ဂ်င္ႀကီး ရင္ႀကီးသလို လမ္းခြန္ေတြ တိုးေကာက္တာေတြပါ လုပ္လာ တယ္။ ဒီလို ကားသံုးတဲ့ Expense ေတြမ်ားလာတဲ့အခါ လူေတြက ကိုယ္ပိုင္တင္သြင္း၊ ၀ယ္စီးတာေတြ ေလ်ာ့လာၿပီး Public Transportation  ကို အားကိုးလာတယ္။ Public Transportation  ကို ေသခ်ာလုပ္ေပးထားတယ္။ ေစ်းသက္ သာၿပီး အခ်ိန္ကုန္ သက္သာေအာင္ လုပ္ေပးထားတယ္။ ဒီေတာ့ လူေတြက ကားနဲ့သြားတာထက္ Public Transportation  ကို အားကိုးလာတယ္။ ကားမသြင္းရဘူးဆိုတဲ့ဥပေဒမရႇိဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ္ပိုင္ကားစီးရင္ ကုန္က်စရိတ္နဲ့ ထိန္း သိမ္းစရိတ္အတြက္ အခက္အခဲေတြရႇိမယ္။ ဒီလိုပုံစံနဲ့ထိန္း ခ်ဳပ္ထားပါတယ္။
ႏုိင္ငံတကာကားကုမၸဏီေတြ ျမန္မာႏုိင္ငံမႇာ စက္႐ုံလာေထာင္မယ္႕ အလားအလာ
Toyota ကေတာ့ ခ်က္ခ်င္းလာမႇာမဟုတ္ဘူး။ သူမ်ားႏိုင္ငံ ေတြဆိုလည္း Toyota ကMarket ကို ေနာက္ဆံုးမႇ၀င္တာ။ ျမန္မာျပည္မႇာဆို Toyota Market  က ၈၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ ရႇိၿပီးသားဆိုေတာ့ ေနာက္ဆံုးမႇ ၀င္မႇာပဲ။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ စက္႐ံုတစ္ခုေဆာက္ၿပီး Toyota ကားထုတ္ဖို့ဆိုQuality  ရႇိဖို့လိုတယ္။ Staff Quality  ေပါ့။ လူေတြကို Skill  ျပည့္ဖို့   Train  လုပ္ရဦးမယ္။ အရင္ဆံုး Training Center  ေတြ ဖြင့္ရမယ္။ Parts စက္႐ံုေတြကလည္း အစ ကေနစရမႇာဆိုေတာ့ အခု ဒီမႇာကဘာမႇမရႇိေသးဘူး။ ဒါေတြ ၿပီးေတာ့မႇပဲ စက္႐ံုတည္လို့ ရမယ္။  Toyota    ကေရာင္း႐ံုပဲ ဆိုရင္ေတာ့ သူ့Market ရႇိၿပီးသားမို့ အခုေရာင္းအခုရပါ တယ္။Nissan ကလာတည္မယ္ဆိုၿပီး Showroom ဖြင့္ တယ္။ တကယ္တမ္းက သူ့ဆီမႇာ ရႇိၿပီးသားစက္႐ံုႀကီးကို ဒီေရႊ႕လာမႇာ။ လြန္ခဲ့တဲ့ အႏႇစ္ ၂၀ ေလာက္က မေလးရႇားမႇာ တည္ထားတဲ့စက္႐ံုႀကီးကို ဒီေရႊ႕လာမႇာ။ ဒီေတာ့ ဘာမႇမထူး ဘူး။Nissan  က ထိုင္းမႇာထုတ္ေနၿပီဆိုေတာ့ ဒီျမန္မာႏိုင္ငံ မႇာ စက္႐ံုတည္ဖို့လိုအပ္သလား။Market ဘယ္ေလာက္ ရႇိသလဲ။ သူတို့ေတြက ကမၻာပတ္ၿပီး အလုပ္လုပ္ေနတဲ့သူ ေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ သူတို့ရဲ႕ Survey  က ျမန္မာႏိုင္ငံမႇာ ျဖစ္ႏုိင္ေျခ ဘယ္ေလာက္ရႇိမလဲဆိုတာကို သံုးသပ္ၿပီးသား ျဖစ္တယ္။ Ford  ကလည္း ထိုင္းမႇာစက္႐ံု ရိႇၿပီးသားဆိုေတာ့ ဒီမႇာ လာတည္ပါဦးမလား။ အစီးတစ္ေသာင္း ေရာင္းရမႇာမႇမဟုတ္တာ။ ဟိုမႇာတည္တာက တစ္ကမၻာလံုး ကိုတင္ပို့တာျဖစ္တယ္။ ထိုင္းက ကမၻာမႇာ တတိယေျမာက္ Pick Up   ကား အမ်ားဆံုးတင္ပို့တဲ့ႏိုင္ငံျဖစ္တယ္။ တစ္ႏႇစ္ မႇာ ေဒၚလာ ၁၆ ဘီလီယံဖုိးေလာက္ တင္ပုိ့တယ္။ အင္ဒို နီးရႇားကလည္း ေမာ္ေတာ္ကားထုတ္လုပ္မႈနဲ့ပတ္သက္လုိ့ အင္မတန္တုိးတက္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီမႇာ စက္႐ံုတည္ဖို့ အခ်ိန္အမ်ားႀကီး လိုပါေသးတယ္။
အိမ္နီးနားခ်င္းႏိုင္ငံေတြမႇာ ကားစက္႐ံုေတြက အမ်ားႀကီးရႇိေနၿပီျဖစ္တဲ့အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံမႇာပါ ထပ္ထုတ္ မယ္ဆိုရင္ ဘယ္သူ့သြားေရာင္းမႇာလဲ။ ဒါေၾကာင့္ ထုတ္မႇာ လား၊ မထုတ္ဘူးလားဆိုတဲ့ေမးခြန္းက အေျဖရွိၿပီးသားျဖစ္ပါတယ္။ KIA  လုိ ကားကုမၸဏီမ်ဳိးကေတာ့ အစီအစဥ္ရႇိၿပီးသားျဖစ္ တယ္။SSS စက္႐ံုကုိ KIA  က Agent  ေပးတယ္။ သူ့ စက္႐ံုမႇာKIA  ပစၥည္းေတြယူလာၿပီး ဒီမႇာဆင္ၿပီးေတာ့ ေရာင္းမႇာ။ အဲဒါက ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဒီမႇာ SKD စနစ္နဲ့တပ္ဆင္ရင္ Duty သက္သာတယ္။ KIA    က သူ့ပစၥည္းကိုဆင္ခြင့္ေပးတယ္ဆုိရင္ တစ္စစီျဖဳတ္ သယ္လာၿပီး ဒီမႇာျပန္ဆင္မႇာပဲ။ ျပည္တြင္းထုတ္ျဖစ္သြားတဲ့ အတြက္  Duty   မေပးရေတာ့ဘူးေလ။ ျမန္မာႏိုင္ငံမႇာ စက္မႈ လက္မႈဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအတြက္ Duty Free  ေပးထားတယ္။ မႇတ္ ပံုတင္လုပ္တဲ့အခါဆိုရင္လည္း အခြန္ ၁၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္းမေပး ရေတာ့ဘူး။ ၀ယ္တဲ့သူက သိန္းႏႇစ္ရာနဲ့၀ယ္ရင္ ၁၅ သိန္းေလာက္ပဲေဆာင္ရမႇာျဖစ္တယ္။ ဒီေတာ့ SKD  စနစ္နဲ့  Custom Duty  ေရႇာင္ၿပီး ကားထုတ္တဲ့စက္႐ံုေတြ မၾကာခင္ ေပၚေပါက္လာဦးမယ္လုိ့ သံုးသပ္မိပါတယ္။

Ref:http://www.ceo-myanmar.com/article/feature/feature-3/

No comments:

*** လာလည္ေသာအေပါင္းအသင္းမ်ား မိမိ ASN GROUP ONLINE SHOP ကေန သင္တိုု႔အလိုုရွိေသာပစၥည္းမ်ားကိုု ရွာေဖြၿပီး ORDER မွာလိုု႔ရေနပါၿပီ ***

ASNGROUP WAREHOUSE DEALS DEEPS DISCOUNT!