“NLD အစိုးရ ၃ ႏွစ္တာအတြင္း ရဲတပ္ဖြဲ႕နဲ႔ တရားေရးရဲ႕ လာဘ္စားမႈေတြက အရင္အတုုိင္းပဲ၊ ဘာမွ မထူးျခားဘူး”
By နန္႔အိသူ/ရန္ကုုန္ေခတ္သစ္
NLD အစုုိးရ၏ ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္ ကတိက၀တ္ ၃ ခုုတြင္ တရားဥပေဒစုုိးမုုိးေရး ကတိက၀တ္ တစ္ခုု အပါအ၀င္ျဖစ္သည္။ ၂၀၁၆ ခုုႏွစ္ မတ္လတြင္ စတင္အာဏာရယူေသာ NLD အစုုိးရ သည္ ၂၀၁၉ ခုုႏွစ္ မတ္လတြင္ အစုုိးရသက္တမ္း ၃ ႏွစ္ျပည့္သြားၿပီျဖစ္ရာ ၃ ႏွစ္တာ ကာလအတြင္း တရားဥပေဒစုုိးမုုိးေရး ရည္မွန္းခ်က္ ေအာင္ျမင္မႈ ရွိ၊ မရွိကုိ ရန္ကုန္ေခတ္သစ္ က ပုဂၢလိက လြတ္လပ္ေသာ ဥပေဒပညာရွင္မ်ားကုိ ဆက္သြယ္ေမးျမန္း ထားပါသည္။
တရားလႊတ္ေတာ္ေရွ႕ေနဦးႀကီးျမင့္
ဥကၠ႒၊ ျပည္ေထာင္စုုေရွ႕ေနမ်ားႏွင့္ ဥပေဒအေထာက္အကူျပဳအဖြဲ႕
NLD သုံးႏွစ္တာ ကာလအတြင္း ထင္ထင္ရွားရွားတိုးတက္မႈကေတာ့ အဂတိလိုက္စားမႈ တိုက္ဖ်က္ေရးေကာ္မရွင္က ေတာ္ေတာ္ အလုပ္လုပ္ႏိုင္ခဲ့တယ္။ အဲဒါ ကို သြားေတြ႕ရတယ္။ အဲဒီအတြက္လည္း အမ်ားႀကီးဝမ္းသာတယ္။ တိုးတက္မႈေတြ ရွိပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ျမန္မာျပည္ဟာ ႏွစ္ ၃၀ ေလာက္ စစ္အာဏာရွင္လက္ထက္မွာ သူလည္းစား ၊ ကိုယ္လည္း စား လႊတ္ထားလိုက္တဲ့အေၾကာင္းမို႔ တိုးတက္မႈကေတာ့ တျဖည္းျဖည္းပဲ တိုးတက္တာေပါ့။ ကိုယ္လိုခ်င္သေလာက္ တိုးတက္မႈေတာ့ မရေသးဘူး။ အဲဒါက တစ္ခ်က္ေပ့ါ။
ေနာက္ တရားစီရင္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ေတာ့ ရဲတပ္ဖြဲ႔ ၊ တရားေရး အခန္းက႑က လာဘ္စားမႈ ေတြကေတာ့ အရင္အတုုိင္းပဲ ။ ဘာမွ မထူးျခားဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေျဗာင္ေပၚတင္ ေတာင္းတဲ့အား ေလ်ာ့သြားၿပီးေတာ့ ဒီလိုပဲ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ နားလည္မႈ ယူၿပီး ေတာ့ ေတာင္းတာေတာ့ ဆက္လက္ၿပီး ရွင္သန္ေနတုန္းပဲ ဆိုတာကို သြားေတြ႕ရတယ္။ ေနာက္တစ္ခါ တရား႐ုံးေတြရဲ႕ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ေတြ ၊ ရဲတပ္ဖြဲ႔ရဲ႕ အမႈတည္ေဆာက္ပုံေတြ ၊ ဥပေဒက အၾကံဳေပးတာေတြလညး္ အားေပ်ာ့ေနတယ္။ ဥပေဒပိုင္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ ၊ အထူးသျဖင့္ ရဲတပ္ဖြဲ႔ေပါ့ ၊ သူတို႔ရဲ႕ လာဘ္စားမႈေတြ အလြန္ႀကီးၿပီးေတာ့ ရဲတပ္ဖြဲ႔က အမႈေတြေကာင္းေကာင္းမတည္ေဆာက္ႏိုင္တာကို သြားေတြ႕ရတယ္။
အမွန္ကေတာ့ က်ေနာ္အေနန႔ဲ ေျပာရရင္ အဂတိလိုက္စားမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေတာ္ေတာ္ကို မေက်နပ္ေသးဘူး။ သို႔ေသာ္ ႏွစ္ ၃၀ ေလာက္ ပ်က္လာတဲ့ အပ်က္ႀကီးကို ဒီ NLD အစိုးရက ၃ ႏွစ္ေလာက္နဲ႔ ထိန္းဖို႔ဆိုတာက ဒီေလာက္နဲ႔ ဆိုရင္ အေတာ္တိုးတက္တာပဲ ။ဒါကို သြားေတြ႕ရတယ္။ ႏွစ္ ၃၀ ေလ။ မင္း လည္း လုပ္ခ်င္တာ လုပ္ ၊ ငါလည္း လုပ္ခ်င္တာ လုပ္ ၊ စားခ်င္ သေလာက္ စား၊ အကန္႔အသတ္မရွိ ၊ အခြန္မေဆာင္ဘဲ လာဘ္စားၿပီး ခ်မ္းသာေနတဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြဟာ ၅၄ ဦး ရွိတယ္။ ဘီလီယံ ၅၄ ဦး ၊ က်န္တဲ့ အေသးေလးေတြကလည္း နည္းတာေတြ မဟုတ္ဘူး။ ခ်မ္းသာတာ စစ္ဗိုလ္ေတြ ၊ေနာက္ ခ႐ိုနီေတြ စညး္မဲ့ကမ္းမဲ့ ခ်မ္းသာတာ။ ႏိုင္ငံေတာ္က အခြန္မရဘူး အဲဒါေတြ ။အဲဒီေတာ့ အဲဒီလိုမ်ိဳး ျဖစ္ေနေတာ့ ကိုယ္အစိုးရအတြင္းကလူေတြကို ဗဟိုအစိုးရ လက္ထက္တုန္းက လုံးဝကို အေရးမယူခဲ့ဘူး ။ အခုကိုယ္အထဲမွာ ျပန္ၿပီး အေရးယူတာဟာ ေတာ္ေတာ္တိုးတက္လာတယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔က ထင္ျမင္ယူဆတယ္။
အခုမွ လူေတြက ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာရဲဆိုရဲျဖစ္လာေတာ့ လူေတြကပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာလာၾကတယ္။ အခု စက္ကိရိယာ ဖုန္းေတြကလည္း ေခတ္မီလာေတာ့ ဒါေတြက တိုးတက္ လာတာ ၊ သတင္းေတြမ်ားလာတာ သိပ္ၿပီး အထူးအဆန္းလို မယူဆဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အခုမွ ေျပာရဲတာ။ အဲ့အေပၚ အေရးယူတဲ့အခါ ရဲတပ္ဖြဲ႔ က ကၽြမ္းက်င္တဲ့သူေတြက ရဲတပ္ဖြဲ႔ကို အုပ္ခ်ဳပ္တာ မဟုတ္ဘူး။ စစ္တိုက္ကၽြမ္းတဲ့ သူက ရဲတပ္ဖြဲ႔ကို လာအုပ္ခ်ဳပ္တာ အခါက်ေတာ့ စစ္တိုုက္တဲ့ေနရာ ကၽြမ္းက်င္ေသာ္လည္း ဒီရဲတပ္ဖြဲ႔မွာ မကၽြမ္းက်င္ဘူး။ အဲဒါမို႔ တိုင္းျပည္မွာ ရဲတပ္ဖြဲ႔ နဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ မႈခင္းစစ္ေဆး တဲ့အခါျဖစ္ေစ ၊ စုံစမ္းေထာက္လွမ္းတဲ့ အခါ ျဖစ္ေစ ၊ ႀကိဳတင္ၿပီး တရားခံ ဖမ္းဆီးတဲ့ အခါျဖစ္ေစ ၊ ရဲတပ္ဖြဲ႔က ႏိုင္ငံတကာအဆင့္နဲ႔ ဆိုရင္ သုံးစားလို မရေလာက္ေအာင္ အရမ္းနိမ့္ေနတာ သြားေတြ႕ရတယ္။ အဲ့တာကို က်ေနာ္တို႔က ရဲတပ္ဖြဲ႔ႀကီးက အရမ္းည့ံေနတဲ့အခါက်ေတာ့ အဲဒီညံံ့ေနတာႀကီးက အခုလည္း ဆက္ညံ့ ၊ ေနာက္လည္း ဆက္ညံ့ေနဦးမွာပဲ ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ စစ္တပ္ေအာက္ ရဲေရာက္ေနမွာေတာ့ ဆက္လည္း ညံ့ေနအုံးမွာပဲ။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔ ဒီလို ဗရမ္းပတာ တရားဥပေဒ စိုးမိုး ၊ တရားဥပေဒေတြမွ သြားထိခိုက္ေနတာ အဲဒီ ၂၀၀၈ အေျခခံ ဥပေဒေၾကာင့္ ။ စစ္တပ္က ရဲကို အုပ္ခ်ဳပ္လို အဲ့လို ျဖစ္တယ္လို ယူဆတယ္။
EU က လာၿပီးေတာ့ စစ္ေဆးတဲ့ အဖြဲ႔ေတြ က်ေနာ္တို႔နဲ႔ ( ၄) ႀကိမ္ လာေတြ႕တယ္။
လာေတြ႕တဲ့အခါ က်ေနာ္က ေျပာျပလိုက္တယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ က အျပင္အသိေလးနဲ႔ သိတာ ။ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒႀကီးက ဒီလို ဒီလို ျဖစ္ေနတယ္။ ရဲေတြက ရဲအစစ္ေတြ မဟုတ္ဘူး ။စစ္တပ္ရဲေတြ ၊ ရဲအတုေတြ ၊ ျဖစ္ေနတယ္။ ဘာမွ မကၽြမး္က်င္ဘူး ။ ေအာက္ေျခပဲ ေပးေနရင္ မရဘူး။ အေပၚကေန အမိန္႔မေပးရင္ မစစ္ရဲဘူး။ မေဖာ္ထုတ္ရဲဘူး။ အဲလို ျဖစ္ေနတယ္။ ၿပီးေတာ့ စနစ္တက် သင္တန္းတက္ထားတဲ့ သူလည္း မဟုတ္ဘူး။ ခင္ဗ်ားတို႔ ေပးတယ္ဆိုတာ ခင္ဗ်ားတို႔ စံႏႈန္းနဲ႔ နည္းနည္းေလး ေပးတာ ။ ျမန္မာျပည္မွာ ရဲ က ၄ေသာင္း ၊ ၈ ေသာင္း ေလာက္ရွိတာ ။ ဘယ္လိုလုပ္ေပးမွာလဲ ။ ဒီ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒေအာက္မွာ ရဲေတြက စစ္တပ္ေအာက္မွာ ရွိေနသေရြ႕ ဘယ္လိုမွ ေျပာင္းလဲလို႔ မရဘူး။ အဲဒီေတာ့ ေနာက္ဆုံး ဝန္ခံၿပီးေတာ့ လက္ေျမွာက္သြားတာပဲ ။
တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရး နဲ႔ ပတ္သက္လို ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒရဲ႕ အားနည္းခ်က္ေၾကာင့္ မို႔ စစ္တပ္က ရဲေတြက ရဲတပ္ဖြဲ႔ ႀကီးကို အုပ္ခ်ဳပ္ေနတာ ဒါကို ျပင္ရမယ္ ။ေနာက္တစ္ခ်က္က တရားသူႀကီးခ်ဳပ္က စစ္ဗိုလ္ျဖစ္ေနတယ္။ တရားသူႀကီးခ်ဳပ္က အရပ္သား ကၽြမ္းက်င္သူ ျဖစ္ရမယ္။ အဲဒီလို ျဖစ္ရမယ္။ အဲဒီေတာ့ တရား႐ုံးေတြ ထဲမွာလည္း စစ္ဗိုလ္ကို ေၾကာက္ ေနရတယ္။ စစ္ဗိုလ္တရားသူႀကီးေတြက အုပ္ခ်ဳပ္ေနတယ္။ ဒီမိုကေရစီအရ လုံးဝကို ဘယ္လုိမွ မအပ္စပ္ဘူး။ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒအရ ဘယ္လို႔မွ လုပ္လိုမရဘူး။
တရားလႊတ္ေတာ္ေရွ႕ေနဦးသိန္းသန္းဦး ျမန္မာႏုုိင္ငံလြတ္လပ္ေသာ ေရွ႕ေနမ်ားအသင္း
NLD အစိုးရ တက္လာတဲ့ ၃ ႏွစ္တာ ကာလမွာ အထူးသျဖင့္ ေရွ႕ေန ဦးဝင္းျမင့္က သမၼတ ျဖစ္လာတဲ့အခါ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးက ပိုျမန္ဆန္လာတယ္။ ပိုၿပီးထိေရာက္လာတယ္လို႔ ျမင္တယ္။ သူက တရား႐ုံးေလာကနဲ႔ က်င္လည္လာခဲ့ေတာ့ တရားစီရင္ေရး နဲ႔ က်င္လည္လာခဲ့ေတာ့ အဲ့ဒီရဲ႕ ဟာကြက္ ၊ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းေတြ ၊ သူက သိတယ္။ အဲဒီက ေတာ္ေတာ္အေျခအေန ေကာင္းလာတယ္။ ဥပမာ- ေအာင္ရဲေထြးအမႈဟာမ်ိဳး ၊ ေကာင္းလာတယ္။ က်န္တာေတြက Formal သြားေနတဲ့ ဟာေတြရွိတယ္။ ဥပမာ - ျပည္ေထာင္စု တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ နဲ႔ ျပည္ေထာင္စုုေရွ႕ေနခ်ဳပ္ ႐ုံးက မဟာဗ်ဴဟာ စီမံခ်က္ေတြ ခ်မွတ္ၿပီး သူတို႔လည္း ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ ႀကိဳးစားေနတယ္။ အရင္ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရလက္ထက္တုန္းလို သူတို႔ အဲဒီလို ေနလို႔မရေတာ့ဘူး။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ သူတို႔ သေဘာတူတယ္။ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ ႀကိဳးစားေနတယ္။ ဒါေပမဲ့ အရွိန္အဟုန္ကေတာ့ ေႏွးေနတယ္။ အဲဒီထက္ ပိုၿပီး လုပ္ဖို႔ိလိုတယ္။
တရားဥပေဒစိုးမိုးေရး ႏွင့္ တရားစီရင္ေရး လုပ္ငန္းက အထူးသျဖင့္ ဦးဝင္းျမင့္ သမၼတ ျဖစ္တဲ့အခါ ပိုျမန္ဆန္လာတယ္။ ပိုအေျခအေနေကာင္းလာတယ္လို က်ေနာ္က ယူဆတယ္။ မူလ အေဆာက္အအုံႀကီးေတာ့ က်န္ေနတုန္းေနာ္ ၊ ကိုယ္ဘက္က ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲတာ လုပ္တဲ့ အပိုင္းကို ေျပာတာ။ ဒီ အေဆာက္အအုံေဟာင္းႀကီးက စစ္အာဏာရွင္စနစ္ ေအာက္က က်န္ေနခဲ့တဲ့ ဝန္ထမ္း၊ စနစ္ေတြ ၊ အေလ့အက်င့္ေတြက အုံ နဲ႔ က်င္းနဲ႔ က်န္ေနတုန္းပဲ။ ဒါေပမယ့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔လုပ္တာ ဥပမာ- ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရ လက္ထက္တုန္းက စကားလုံးေတြအရပဲ ေျပာတာ ၊ သမၼတႀကီး ဦးဝင္းျမင့္ လက္ထက္ေတာ့ လက္ေတြ႕ေတာ့ အေကာင္အထည္ေဖာ္တယ္။ သူက နည္းလမ္းေတြလည္း သိတယ္။ ျဖစ္စဥ္ ေတြ ရဲ႕ အတြင္းသ႐ုပ္ကိုလည္း သူက ေရွ႕ေနတစ္ေယာက္ျဖစ္ေတာ့ သေဘာေပါက္ေတာ့ ၊ သူသိၿပီးသားျဖစ္တဲ့အတြက္ ၊ ပိုၿပီး အဆင္ေျပတယ္လို က်ေနာ္ျမင္တယ္။ ခုက ထုထည္ ေတာ့ အုံနဲ႔ က်င္း က်န္ေနတုန္းပဲ ၊ ဒါေပမယ့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲတာက ပိုအရွိန္အဟုန္ ပိုေကာင္းတယ္။
အဂတိလိုက္စားမႈအပိုင္းကလည္း ဦးေအာင္ၾကည္လက္ထက္မွ ဘာေျပာေနေန ၊ အရင္ အဂတိ ေကာ္မရွင္ ထက္ အမ်ားႀကီး အသက္ဝင္လာတယ္။ အခုဆိုရင္ တနသၤာရီတိုင္း က ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ပါသြားၿပီ ။ ဒါကေတာ့ အစိုးရရဲ႕ သေဘာတူညီခ်က္လည္း ပါတယ္ေလ။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလည္း လုပ္လာႏိုင္တယ္လို႔ ေတြ႕တယ္ ။ အဲဒီေတာ့ ဒီထက္ လုပ္ဖို႔ေတာ့ လိုေသးတယ္။ သို႔ရာတြင္ အရင္ အဂတိေကာ္မရွင္ ၊ အရင္ ဥကၠ႒တုန္းကထက္ အခု အဂတိလိုက္စားမႈေကာ္မရွင္ က ပိုၿပီး အလုပ္ျဖစ္လာတယ္လို႔ ျမင္တယ္။
တရားဥပေဒ စိုးမိုးမႈအပိုင္း ( Criminal Justice Institution ) ဆိုတာ ရွိတယ္။ အဲဒီမွာ တရား႐ုံး တစ္ခုတည္း မဟုတ္ဘူး ။ ရဲ ၊ ဥပေဒ ေရွ႕ေနသမား ၊ ဥပေဒ႐ုံး သူတို႔လည္း ပါတယ္ ေပါ့ ။ အေထြေထြ ဦးစီးဌာန ။ ရဲက အဲဒီမွာ မေကာင္းေသးဘူးလို႔ ေျပာရမယ္။ နံပါတ္ ၁ ခ်က္ က ရဲက ျပည္ထဲေရး ဝန္ႀကီးလက္ေအာက္မွာ ရွိၿပီး အစိုးရလက္ေအာက္မွာ တိုက္႐ိုက္မရွိတာ အလြန္အေရးႀကီးတဲ့ ခ်ိဳယြင္းခ်က္ႀကီး တစ္ခု ျဖစ္တယ္။ ေနာက္တစ္ခါ ရဲအစစ္ေတြ မဟုတ္ ဘူး ။ အသြင္ေျပာင္းေတြက ရဲထဲ ဝင္လာတဲ့အတြက္ ရဲလုပ္ထုံးလုပ္နည္း မသိဘူး။ ရဲလက္စြဲ မသိဘူး။ အက်ဥ္းေထာင္လက္စြဲ မသိဘူး။ သက္ေသခံ ဥပေဒ မသိဘူး။ တရား႐ုံး က်င့္ထုံး ေတြ မသိဘူး။ မသိဘဲနဲ႔ လုပ္ေနတာ ျဖစ္တယ္။ ေနာက္အဲဒီဟာေတြအတြက္ လူမွန္ ေနရာမွန္ မျဖစ္ဘူး။
ေနာက္တစ္ခ်က္က သူတို႔က အရည္အတြက္လညး္ မျပည့္မီ ၊ အရည္အခ်င္းလည္း မျပည့္ မီဘူး။ ဥပမာ- အားျဖင့္ ၄ ေလာင္းၿပိဳင္ ၊ ၅ ေလာင္းၿပိဳင္ ထားပါ ။ မႏၲေလးမွ မႏၲေလး ၿမိဳ႕လယ္ ေခါင္ႀကီးမွ လြန္ခဲ့တဲ့ တစ္ပတ္က ယူနီေဖာင္းဝတ္ထားတဲ့ လူေတြက အမ်ိဳးသမီးငယ္ ေတြကို အိမ္ထဲက ဆြဲထုတ္ ၊ ေသနတ္ေတြ ခါးမွာ ခ်ိတ္ထားတာ။ တိုင္ခ်က္သြားဖြင့္ေတာ့ အဲဒါကို လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔လ႔ို အေျပာမခံဘူး။ ေသနတ္ပါတယ္ ေျပာလည္း အေျပာမခံ ။ အဲဒီလို အဆင့္အထိ သူတို႔ေတြက ေၾကာက္လို႔ ျဖစ္မွာေပါ့။ ပတ္သက္တာရွိရင္ ရွိမွာေပါ့။ ေနာက္တစ္ခါ မူလတန္းအရြယ္ ကေလးေတြ ၊ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေတြကိုတ႐ုတ္ ေဆးသမား ဂိုဏ္းေတြက ဓါးေတြနဲ႔ အသားလြတ္ဝင္ခုတ္တာ ၊ အဲဒါလည္း တရားခံ ဘယ္သူ ၊ ဘယ္ညာဆိုတာ ကာယကံရွင္ေတြက သူဘာသာ စုံစမ္းရတယ္။ သူတို႔က ဘာမွ မလုပ္ေပး ဘူး။ အဲဒီေတာ့ သူတို႔ကို အားနာပါးနာ ေျပာရရင္ နံပါတ္ (၁) သူတို႔က အေရ အတြက္ လည္း လုံေလာက္တဲ့ အေရအတြက္လည္း မရွိဘူး ။ ( ၂) က အရည္အခ်င္းလည္း မရွိဘူး ။ ( ၃) လုံေလာက္တဲ့ လက္နက္ကိရိယာ တပ္ဆင္ထားမႈလည္း မရွိဘူး။ ( ၄) လူမွန္ ေနရာမွန္ မဟုတ္ဘူး။
ျမန္မာျပည္ ဘယ္အေၾကာင္းေျပာေျပာ ဒီဘူတာ ျပန္ဆိုက္မွာပဲ။ တရားဥပေဒ စိုးမိုးခ်င္ရင္ ၊ တရားဥပေဒ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲခ်င္ရင္ ၊ ရွင္သန္ထက္ျမတ္တဲ့ လုံျခံဳေရး စနစ္ေတြ ျဖစ္ခ်င္ရင္ တိုင္းသူျပည္သားေတြကို ေဆြခုႏွစ္ဆက္ မ်ိဳးခုႏွစ္ဆက္ ဒုကၡေပးေနတဲ့ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒ ကို ျပင္ရမယ္ ။ အဲဒါကို မျပင္သေရြ႕ သမွ် အခုလို ေဘးထြက္ ဆိုးက်ိဳး ဒုကၡ ေတြ ကို ခံစားေနရမယ္။ အဲ့တာႀကီးက ကင္ဆာျဖစ္ေနတာ ။ ယခု ငါတို႔က လ်က္ဆား ေလး တိုက္လိုက္ ၊ မန္းက်ည္းသီးေဖ်ာ္ရည္ တိုက္လိုက္လုပ္ေနတာ ၊ အရင္းခံ ေရာဂါဆိုးႀကီးက စစ္အာဏာရွင္ ေရာဂါဆိုးႀကီး ၊ စာအုပ္အစိမ္းႀကီး ၊ အဲဒါကို ျပင္မွာ တိုင္းျပည္က ဒီမိုကေရစီ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ တရားဥပေဒ စိုးမိုးမႈကို အာမခံႏိုင္မယ့္ စနစ္တစ္ခု ေပၚလာမွာ ျဖစ္တယ္ ။
ေဒါက္တာ ေဒၚညိဳညိဳသင္း
Yangon Watch
တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈအပိုင္း ၊ သုံးသပ္တဲ့ အပိုင္းမွာ ပညာရွင္ေတြက စနစ္တက်က သူတို႔ တိုင္းတဲ့ ေပတံေတြ ၊ ႏိုင္ငံတကာ စံႏႈန္းေတြနဲ႔ တိုင္းရင္ေတာ့ က်မတို႔ ႏိုင္ငံရဲ႕ တရားဥပေဒ စိုးမိုးမႈက ေတာ္ေတာ္ေလးကို ရင္ေလးစရာ အေျခအေနျဖစ္တာေပါ့ ။ ဒါေပမဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံထဲ တိုင္းတဲ့အခါ တခ်ိဳ႕ စံႏႈန္းေတြက ျမန္မာနည္း ျမန္မာဟန္နဲ႔ တိုင္းတာတဲ့ စံႏႈန္းေတြပဲ ျဖစ္တယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေျပာရရင္ေတာ့ အျငင္းပြားစရာေတြ ျဖစ္တာေပါ့ ။
အဓိက ေသခ်ာေနတာေတာ့ တရား႐ုံးေတြမွ တရားစီရင္ေရး ေလာကမွာ တည္ဆဲ တရားဥပေဒကို မလိုက္နာႏိုင္တဲ့ အေနအထား အမ်ားႀကီး ဒီကေန႔အထိ ရွိေနေသးတယ္။ တည္ဆဲဥပေဒေတြကို ဥပေဒေတြထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ ရွိတဲ့လူေတြက ခ်ိဳးေဖာက္ ေနၾကတာ ေတြ႕ရတယ္။ အဲ့ေတာ့ တရား႐ုံးေတြမွ တည္ဆဲဥပေဒကို ခ်ိဳးေဖာက္တာ မဟုတ္ဘူး ။
အစိုးရ အဖြဲ႔ေတြကလည္း တည္ဆဲဥပေဒေတြကို လိုက္နာဖို႔ အပိုင္းကလည္း အားနည္းခ်က္ ေတြ ေတြ႕ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ျပ႒ာန္းထားတဲ့ ဥပေဒေတြက ေခတ္နဲ႔ မညီ တာေတြလည္း ပါတယ္။ ဒီဥပေဒေတြကို လႊတ္ေတာ္က ျပင္ဆင္ဖို႔ကလည္း အားနည္းတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို ႔ က်မ တို႔ ႏိုင္ငံရဲ႕ တရားဥပေဒ စိုးမိုးမႈက ပညာရွင္ေတြရဲ႕ အျမင္မွေတာ့ ေအာက္ဆုံးမွာပဲ ရွိေန တယ္။ က်မေျပာခ်င္တာက တရားဥပေဒကို ကိုင္တြယ္က်င့္သုံးေနတဲ့ လူေတြကိုယ္တိုင္က တရားဥပေဒနဲ႔ အညီေဆာင္ရြက္ဖို႔ လိုအပ္တယ္။ အစိုးရကလည္း အစိုးရကိုယ္တိုင္က လိုက္နာ ဖို႔ ရွိတဲ့ ဥပေဒေတြရွိ တယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ရဲ႕ ၫြန္ၾကားခ်က္ေတြ ရွိတယ္။ အဲဒီ အပိုင္းမွာလည္း အခုထက္ ပိုၿပီး တိတိက်က် လိုက္နာဖို႔ လိုအပ္တယ္။
အစိုးရပိုင္းေတြကိုယ္တိုင္က ဥပေဒ ပိုင္းကို လိုုက္နာႏိုင္တဲ့ အပိုင္းမွာ ေလ်ာ့ေလ်ာနည္းနည္း ရွိေနတာကိုး ေတြ႕ေနရတယ္။ အဲ့တာကို အထူးသျဖင့္ ျပင္ေပးေစခ်င္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ အစိုးရက စံျပ ေနရမယ္ေလ ။ အစိုးရကိုယ္တိုင္က ဥပေဒကို ခ်ိဳးေဖာက္ၿပီးဆိုရင္ က်န္တဲ့ ႏိုင္ငံမွာ ရွိတဲ့ ျပည္သူ႔လူထုက ဥပေဒကို လိုက္နာဖို႔ အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီး ရွိလာႏိုင္တယ္ေလ။
လႊတ္ေတာ္ေတြကလည္း တည္ဆဲဥပေဒေတြကို ေလးစားလိုက္နာဖို႔ လိုတာေပါ့ ။ ျပည္သူ လူထု ကေတာ့ အရင္အစိုးရကတုန္းကလည္း ဒီလိုပဲ ၊ အခုအစိုးရလည္း ဒီလိုပဲ ။ သူတို႔ရဲ႕ ေနစဥ္ဘဝ မေျပာင္းလဲဘဲ ဒီအတိုင္း ရွင္သန္ ေနရတာပဲေလ ။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဥပေဒစိုးမိုးေရးကို ဥပေဒစိုးမိုးေရးအတြက္ တာဝန္ရွိတဲ့ သူေတြက ဥပေဒကို ေလးစားလိုက္နာဖို႔ တိုက္တြန္း ခ်င္တယ္။
အမွန္က ဒီအစိုးရလက္ထက္မွာ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္အဆင့္ အထိ အေရးယူလာႏိုင္တယ္ ဆိုတာ ေကာ္မရွင္အေနနဲ႔ ေအာင္ျမင္မႈ တစ္ခုလို ေျပာလိုရတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ေကာ္မရွင္ဆီကို ေရာက္လာတဲ့ တိုင္ၾကားစာ ေသာင္းခ်ီ ေရာက္လာတယ္။ ေကာ္မရွင္ ဖြဲ႔ထားတဲ့ ၁၆ လအတြင္း မွာ တိုင္ၾကားစာေတြ ေသာင္းခ်ီ ေရာက္တယ္။ ဒါေပမဲ့ တရားစြဲဆို တင္ပို႔တဲ့ အပိုင္းမွာ ရာ ကိန္းဂဏန္းေလာက္ပဲ ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ေကာ္မရွင္အေနနဲ႔ ဒီထက္အမ်ားႀကီး လြတ္လြတ္ လပ္လပ္နဲ႔ အလုပ္လုပ္ႏိုင္ဖို႔ လိုတယ္။ အဓိက က ေကာ္မရွင္အေပၚမွာ ၾသဇာ လႊမ္းမိုးမႈ မရွိဘဲ ဒီထက္ပိုၿပီး တြန္းအားေပး ေဆာင္ရြက္သင့္တယ္။
အထူးသျဖင့္ ကိုယ္ရဲ႕ ကန္ထဲက ငါးေတြ ေက်ာ္ျပဖို႔ လိုတယ္။ ေျပာခ်င္တာက အစိုးရအဖြဲ႔ ၊ လႊတ္ေတာ္ေတြထဲမွာ အခုဆိုရင္ အဂတိလိုက္စားမႈ ရွိလို အေရးယူရတာေတြ ရွိတယ္လို NLD ပါတီတြင္းက လူတစ္ေယာက္က ေျပာတယ္။ အဲဒါမ်ိဳးဆိုရင္ ဒါမ်ိဳး အဂတိလိုက္စားမႈေတြ ရွိၿပီးဆိုရင္ ဘာလို႔ ေကာ္မရွင္က အေရးမယူတာလဲ ေမးခြန္းထုတ္စရာ ျဖစ္လာတယ္။ ဒါဟာ ပါတီတာဝန္ရွိသူကိုယ္တိုင္က သူတို႔ထဲမွ ဒီလိုမိ်ဳး အဂတိလိုုက္စားမႈေတြ ရွိေနပါတယ္လို႔ ထုတ္ေဖာ္ေျပာေနတဲ့အခါ ေကာ္မရွင္အေနနဲ႔ အေရးမယူႏိုင္ေသးတာေတာ့ သိပ္ၿပီးေတာ့ အားရစရာေတာ့ မရွိဘူး။ ဒီလိုမ်ိဳး အာဏာရ ပါတီရဲ႕ အဂတိလိုက္စားမႈေတြကို ေကာ္မရွင္က ခြင့္လႊတ္တဲ့ အေလ့အထကို မထားခဲ့ေစခ်င္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ ေကာ္မရွင္ဆိုတာ အစိုးရက ဖြဲ႔စည္း ေပးတဲ့ ေကာ္မရွင္ ျဖစ္တယ္။ လြတ္လပ္စြာ သူလုပ္ငန္းေတြကို ေဆာင္ရြက္သင့္တယ္။ ပါတီ တစ္ခုခုရဲ႕ လူႀကီးတစ္ေယာက္ကို အေရးယူခါနီးမွာ ပါတီေခါင္းေဆာင္ရဲ႕ မ်က္ႏွာကို ျပန္ၾကည့္ေနရတာမ်ိဳး က်မတို႔က မျဖစ္ေစခ်င္ဘူး။ ဘယ္သူမ်က္ႏွာမွ မေထာက္သင့္ ၊ ျပည္သူ လူထုမ်က္ႏွာပဲ ေထာက္သင့္တယ္လို႔ ေျပာဆိုခ်င္တယ္။
Photo Credit- President Office
www.khitthitnews.com
No comments:
Post a Comment