ရဟန္းေတာ္မ်ားအေနျဖင့္ မိခင္ဖခင္မ်ားကို ရွိခိုးသင့္- ရွိမခိုးသင့္
အရွင္ဣႏၵာစာရ။ ။ အရွင္ဘုရား ရဟန္းတစ္ပါးသည္ မိဘထက္သီလဂုဏ္အားျဖင့္ ျမင့္ပါ၏။ သုိ႕ေသာ္ မိဘကား ရဟန္း၏ အသက္သခင္ေက်းဇူးရွင္ျဖစ္ပါ၏။ ထို႕ေၾကာင့္ ရဟန္းသည္ မိဘ၏ဂုဏ္ေက်းဇူးကို အားရံုျပဳကာ ေျခအစံုကို ရွိခုိးေသာ္ မိဘျဖစ္သူတို႕၌ အျပစ္ျဖစ္ပါသလား။ ရွိခုိးသင့္ မခိုးသင့္ သိခ်င္ပါတယ္ဘုရား။
အရွင္ဝိသာရဒ။ ။ စူဠဝါပါဠိေတာ္၊ ေသနာသနကၡႏၶက၌ ရဟန္းတို႔ ရွိမခိုးထိုက္ေသာပုဂၢိဳလ္ ဆယ္ေယာက္ႏွင့္ ရွိခိုးထိုက္ေသာပုဂၢိဳလ္ သံုးေယာက္တို႔ကို ေဟာၾကားညႊန္ျပေတာ္မူထားပါတယ္။
ရဟန္းတို႔ ရွိမခိုးထိုက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ (၁၀) ေယာက္
ရဟန္းတို႔ ရွိမခိုးထိုက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ဤဆယ္ေယာက္တို႔တည္း။
၁။ ေရွးဦးပၪၥင္း ျဖစ္သူသည္ ေနာက္မွ ပၪၥင္းျဖစ္သူကို ရွိမခိုးအပ္၊
၂။ လူ သာမေဏကို ရွိမခိုးအပ္၊
၃။ နာနာသံဝါသက အဓမၼဝါဒီ သီတင္းႀကီးကို ရွိမခိုးအပ္၊
၄။ မာတုဂါမကို ရွိမခိုးအပ္၊
၅။ ပ႑ဳက္ကို ရွိမခိုးအပ္၊
၆။ ပရိဝါသ္ေနေသာ ရဟန္းကို ရွိမခိုးအပ္၊
၇။ အရင္းသို႔ ငင္ထိုက္ေသာ ရဟန္းကို ရွိမခိုးအပ္၊
၈။ မာနတ္ေပးျခင္းငွာထိုက္ေသာ ရဟန္းကို ရွိမခိုးအပ္၊
၉။ မာနတ္က်င့္ဆဲရဟန္းကို ရွိမခိုးအပ္၊
၁၀။ အဗၻာန္ သြင္းထိုက္ေသာ ရဟန္းကို ရွိမခိုးအပ္၊
ရဟန္းတို႔ ရွိမခိုးထိုက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔ကား ဤဆယ္ဦးတို႔တည္း။
ရဟန္းတို႔ ရွိခိုးထိုက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ (၃) ေယာက္
ရဟန္းတို႔ ရွိခိုးထိုက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ဤသံုးဦးတို႔တည္း။
၁။ ေနာက္မွ ပၪၥင္းျဖစ္ေသာ သူသည္ ေရွးဦးပၪၥင္းျဖစ္ေသာသူကို ရွိခိုးထိုက္၏၊
၂။ နာနာသံဝါသက ဓမၼဝါဒီ သီတင္းႀကီးကို ရွိခိုးထိုက္၏၊
၃။ ရဟန္းတို႔ နတ္ မာရ္နတ္ ျဗဟၼာတို႔ႏွင့္ တကြေသာ နတ္ေလာကႏွင့္ သမဏျဗာဟၼဏ မင္းမ်ား လူမ်ားႏွင့္ တကြေသာ ဤလူ႕ေလာက၌ ေရွးဘုရားတို႔အတူ လာေတာ္မူေသာ ပူေဇာ္အထူးကို ခံေတာ္မူ ထိုက္ေသာ ျမတ္စြာဘုရားကို ရွိခိုးထိုက္၏၊
ရဟန္းတို႔ ရွိခိုးထိုက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔ကား ဤသံုးဦးတို႔တည္းဟု (မိန္႔ေတာ္ မူ၏)။ (စူဠဝါပါဠိေတာ္၊ ေသနာသနကၡႏၶက)
အထက္ပါ ညႊန္ျပေတာ္မူခ်က္ကို ေထာက္ဆပါလွ်င္…
– ဖခင္သည္ လူဝတ္ေၾကာင္ျဖစ္ေနမူ သားျဖစ္ေသာ ရဟန္းေတာ္အေနျဖင့္ ရွိမခိုးထိုက္ပါ။
– ဖခင္သည္ ရဟန္းျဖစ္ေနခဲ့ေသာ္လည္း မိမိထက္ သီတင္းငယ္သူ (သိကၡာဝါေတာ္ငယ္သူ) ျဖစ္ေနပါမူ သားျဖစ္ေသာ ရဟန္းေတာ္အေနျဖင့္ ရွိမခိုးထိုက္ပါ။
– ဖခင္သည္ ရဟန္းလည္းျဖစ္ေနခဲ့ၿပီး မိမိထက္ သိကၡာဝါေတာ္ၾကီးခဲ့မူ သားျဖစ္ေသာ ရဟန္းေတာ္အေနျဖင့္ ရွိခိုးထိုက္ပါသည္။
ဂရုဓမ္ (၁၀)ပါး၌လာရွိေသာ “ရဟန္းမသည္ ပၪၨင္းျဖစ္၍ ၀ါတစ္ရာရွိေသာ္လည္း ထိုေန႔ပၪၨင္းျဖစ္ေသာ ရဟန္းအားရွိခိုျခင္း၊ ခရီးဦး ႀကိဳဆိုျခင္း၊ လက္အုပ္ခ်ီၿပီးရုိေသျခင္း အမႈတို႔ကို ျပဳရမည္။ ဤတရားကိုလည္း ရုိေသ၍ ေလးစား၍ ျမတ္ႏုိး၍ ပူ ေဇာ္၍ အသက္ထက္ဆံုးမလြန္က်ဴးအပ္။” ဟူေသာပညတ္ခ်က္ ကို ေထာက္ဆလွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အထက္ပါ ရွိမခိုးအပ္သူ (၁၀) ေယာက္၌လာရွိေသာ နံပါတ္ (၄) ညႊန္ျပေတာ္မူခ်က္အရေသာ္လည္းေကာင္း ….
-မိခင္ကိုမူ ရဟန္းမပင္ျဖစ္ေနခဲ့ေစကာမူ သားျဖစ္ေသာ ရဟန္းေတာ္အေနျဖင့္ ရွိမခိုးထိုက္ဟု မွတ္သားနိုင္ပါသည္။
ဗဟုသုတအလို႔ငွါမင္းပူးဆရာေတာ္ ဦးၾသဘာသ၏ ေတမိယဇာတ္ေတာ္ႀကီးလာ “ဝႏၵနာကာရ၊ သကၠာရ၊ ဂါရဝ၊ ပူဇာ တို႔၏ ျခားနားခ်က္မ်ား” ကိုပါ ေဖာ္ျပရပါသည္။
ဝႏၵနာကာရ၊ သကၠာရ၊ ဂါရဝ၊ ပူဇာ တို႔၏ ျခားနားခ်က္မ်ား
ရွိခိုးျခင္း ဝႏၵနာကာရ အရာ၌ကား သီလအစရွိေသာဂုဏ္တို႔ျဖင့္ ႀကီးျမတ္ေသာ သူသည္သာလွ်င္ သီလအစရွိေသာဂုဏ္တို႔ျဖင့္ ငယ္ေသာသူတို႔၏ ရွိခိုးျခင္းကို ခံထိုက္၏။ ႀကီးေသာဂုဏ္ရွင္သည္ ငယ္ေသာဂုဏ္ရွင္အား ရွိမခိုးထိုက္။ ရွိခိုးေခ်ေသာ္ ႏွစ္ဦးလံုး အျပစ္မလြတ္။
ပညာဂုဏ္ အစရွိေသာ ေက်းဇူးတစ္ခုခုကို အေၾကာင္းျပဳ၍လည္းေကာင္း၊ နိႆယ နည္းယူေသာအခါ, ပညာသင္ေသာအခါ အစရွိသည္ တို႔၌လည္းေကာင္း ျဖစ္မူကား ငယ္ေသာ္လည္း ႀကီးျမတ္ေသာသူတို႔ ရွိခိုးခံထိုက္၏။ သကၠာရ, ဂါရဝ, ပူဇာအရာျဖစ္မူကား ပုဂၢိဳလ္အျမတ္ အယုတ္ဟူ၍ မေရြးသင့္ ထိုသူတို႔၌ ရွိတိုင္းေသာ ေက်းဇူး အားေလ်ာ္စြာ ျပဳအပ္လွေတာ့သည္သာဟု သိအပ္၏။
ထိုတြင္ ‘သကၠာရ’ ဟူသည္ကား အဘယ္နည္း၊ ‘ဂါရဝ’ ဟူသည္ကား အဘယ္နည္း၊ ‘ပူဇာ’ ဟူသည္ကား အဘယ္နည္းဟူမူ- ယႆ စတၱာေရာ ပစၥေယ သကၠရိတြာ သု႒ဳအဘိသခၤေတ ပဏီတပဏီေတ ကတြာ ေဒႏၱိ၊ ေသာ သကၠေတာ။ ယသၼိ ံ ဂရုဘာဝံ ပ႒ေပတြာ ေဒႏၱိ၊ ေသာ ဂရုကေတာ။ ယံ မနသာ ပိယာယႏၱိ၊ ေသာ မာနိေတာ။ ယႆ သဗၺေမၸတံ ကေရာႏၱိ၊ ေသာ ပူဇိေတာ။ ။] ဟူေသာ ပါရာဇိကဏ္ အ႒ကထာႏွင့္ အညီ-
-ပုဂၢိဳလ္အား အေလးမျပဳလြန္းဘဲ ပစၥည္းကိုသာ ေကာင္းစြာ စီရင္၍ ေပးကမ္းျခင္းသည္ ‘သကၠာရ’ မည္၏။
-ေပးကမ္းဖြယ္ပစၥည္းတို႔ကို ေကာင္းစြာစီရင္ျခင္း စသည္တို႔ကို မျပဳဘဲ ပုဂၢိဳလ္ကိုသာ အေလးအျမတ္ျပဳ၍ ေပးကမ္းျခင္းသည္ ‘ဂါရဝ’ မည္၏။
-ထို သကၠာရ, ဂါရဝ ႏွစ္ပါးႏွင့္ျပည့္စံုစြာ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးျခင္းႏွင့္တကြ ေကာင္းမြန္စြာ စီရင္အပ္ေသာ ပစၥည္းျဖင့္ ပုဂၢိဳလ္ကိုလည္း အေလးအျမတ္ျပဳ၍ ပူေဇာ္ခ်ီးေျမွာက္ျခင္းသည္ ‘ပူဇာ’မည္၏ ဟု မွတ္အပ္၏။
(မင္းပူးဆရာေတာ္ ဦးၾသဘာသ၏ ေတမိယဇာတ္ေတာ္ႀကီးမွ)
ေမတၱာျဖင့္
အရွင္ဝိသာရဒ (ရမၼာဝတီ) https://thadinyatkwat.com/archives/18712
No comments:
Post a Comment