Popular Posts!

Monday, February 25, 2019

"မူ"အလြန္ေကာင္းတဲ့ ဂြန္ကယ္ေညာင္း "Little for many, much for few"

"မူ"အလြန္ေကာင္းတဲ့ ဂြန္ကယ္ေညာင္း ■





ႏိုင္ငံတစ္ႏုိင္ငံမွာ ေျမေဈးေတြ အလြန္ႀကီးျမင့္လာျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းရင္းဟာ ဆင္းရဲမြဲေတမႈေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္။

 ဆင္းရဲမြဲေတမႈကို တိုက္ဖ်က္ႏုိင္ရင္ ေျမေဈးေတြ က်ဆင္းသြားမယ္လို႔ အခ်ိဳ႕ေသာ ျပည္သူမ်ားက ေျပာၾကပါတယ္။ 

အဲဒီစကားဟာ မမွားေပမယ့္ အျပည့္အဝမွန္ကန္မႈေတာ့ မရွိပါဘူး။ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတစ္ရပ္မွာ လူနည္းစုလက္ထဲကို ေျမေတြ မ်ားမ်ားေရာက္ရွိေနၿပီး လူမ်ားစုလက္ထဲမွာ နည္းနည္းရွိေနျခင္းဟာ ေျမေဈးျမင့္တက္ျခင္းရဲ႕ အဓိကအေၾကာင္းရင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။  အဲဒါကို "Little for many, much for few" ျဖစ္စဥ္လို႔ ပညာရွင္မ်ားက ဖြင့္ဆုိၾကပါတယ္။ 
အဲဒီလိုျဖစ္ေပၚျခင္းရဲ႕ ပင္မအေၾကာင္းတရားကို ရွာေဖြဆန္းစစ္ၾကည့္ရင္ အစိုးရရဲ႕ ေျမယာမူဝါဒနဲ႔ ေျမယာစီမံခန္႔ခြဲမႈ အားနည္းခ်က္မ်ားေၾကာင့္ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိႏုိင္ပါတယ္။ 
ခ်မ္းသာႂကြယ္ဝတဲ့ ႏုိင္ငံမ်ားမွာပင္ အထက္ပါအားနည္းခ်က္မ်ားကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ေျမေဈးႀကီးျမင့္ေနတာကို ေတြ႕ျမင္ႏုိင္ပါတယ္။ 
ဒါေၾကာင့္မို႔ အစိုးရေတြဟာ ၿမိဳ႕ျပေဒသမွာ ေျမယာကို လူနည္းစုလက္ဝါးႀကီးအုပ္ျခင္း (Land Grabbing)နဲ႔ ဝယ္ယူေဈးကစားျခင္း (Speculation) မျပဳလုပ္ႏုိင္ရန္အတြက္ အမ်ားျပည္သူအက်ိဳးစီးပြားကို ဦးစားေပးတဲ့ ေျမယာမူဝါဒမ်ား ခ်မွတ္ၿပီး ထိေရာက္ေကာင္းမြန္တဲ့ ေျမယာအသံုးခ်မႈနဲ႔ ေျမယာစီမံခန္႔ခြဲမႈလုပ္ငန္းမ်ားကို ဥပေဒနဲ႔အညီ ေဆာင္ရြက္ေပးၾကရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ၿဗိတိန္ႏုိင္ငံမွာ ၂၀၀၂ ခုႏွစ္ က ၆၉ ရာခုိင္ႏႈန္းေသာ ေျမေတြဟာ စုစုေပါင္း လူဦးေရရဲ႕ ၀ ဒသမ ၆ ရာခုိင္ႏႈန္းသာရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕လက္ထဲမွာ ေရာက္ရွိေနေၾကာင္း သိရွိရပါတယ္။ 
၂၀၀၅ ခုႏွစ္မွ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္အတြင္းမွာ အစိုးရရဲ႕ အထက္ပါလုပ္ငန္းအစီအစဥ္မ်ားေၾကာင့္ ၁၀ ရာခုိင္ႏႈန္းရွိတဲ့ ေျမေတြဟာ ယခင္ ၀ ဒသမ ၆ ရာခုိင္ႏႈန္းသာရွိတဲ့ လူနည္းစုရဲ႕ ပိုင္ဆုိင္မႈလက္အတြင္းမွ လြတ္ကင္းသြားခဲ့ေၾကာင္း ေလ့လာသိရွိရပါတယ္။ 
အထူးသျဖင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲႏုိင္ငံမ်ားအေနနဲ႔ တိုင္းျပည္ရဲ႕ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေနစဥ္မွာပဲ ေျမဝယ္ေလွာင္မႈမ်ားကို ႏွိပ္ကြပ္ျခင္းနဲ႔ ေျမေဈးတည္ၿငိမ္မႈရရွိေစျခင္း (Supressing Land Speculation and Stablizing Land Price)ဆုိတဲ့ လုပ္ငန္းႏွစ္ရပ္ကို အစီအစဥ္မ်ား ခ်မွတ္ေဆာင္ရြက္ၾကရန္ အထူးလိုအပ္ေၾကာင္းလည္း ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ 
အဲဒီလို မေဆာင္ရြက္ႏုိင္ေသးဘဲ ေျမယာျဖည့္ဆည္းမႈ (Land Supply) ျပဳလုပ္ရန္ ၿမိဳ႕ေျမတိုးခ်ဲ႕ျခင္းႏွင့္ ၿမိဳ႕သစ္တည္ေဆာက္ျခင္း (Site and Services Schenes)စတဲ့ လုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ေပးမယ္ဆုိရင္ ေျမရရွိေရးအတြက္ အခက္အခဲမ်ားစြာ ႀကံဳေတြ႕ရမယ့္အျပင္ S.O.C (Social OverheadCapital)လုိ႔ေခၚတဲ့ လူမႈေရးဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ေငြလံုးေငြရင္းမ်ားကိုပါ အလြန္အကြၽံ က်ခံေဆာင္ရြက္ေပးရတဲ့အျဖစ္နဲ႔ ႀကံဳေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအေနအထားမွာ အစိုးရနဲ႔ ပုဂၢလိက ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈစနစ္ (P.P.P)ကို က်င့္သံုးရင္လည္း အက်ိဳးစီးပြားမွ်တစြာ ခြဲေဝႏုိင္ဖို႔ အလြန္ခက္ခဲမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အကယ္၍ အဲဒီအခက္အခဲမ်ားကို ေက်ာ္လႊားၿပီး အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏုိင္ခဲ့တယ္ဆုိရင္လည္း ‘သမင္ေမြးရင္း က်ားစားရင္း’ဆုိသလုိ ေျမယာလက္ဝါးႀကီးအုပ္မႈရဲ႕ ဝါးမ်ဳိမႈေအာက္မွာ လူနည္းစုလက္ထဲကို ေျမေတြမ်ားမ်ားေရာက္ၿပီး လူမ်ားစုလက္ထဲမွာ ေျမနည္းနည္းသာ က်န္တဲ့ ျဖစ္စဥ္က ျပန္လည္ေခါင္းေထာင္လာဦးမွာ ေသခ်ာပါတယ္။

အဲဒီေနရာမွာ ေတာင္ကိုရီးယားႏုိင္ငံရဲ႕ အေတြ႕အႀကံဳမ်ားကို ေလ့လာေတြ႕ရွိခဲ့သမွ် ေဆြးေႏြးေဖာ္ျပလိုပါတယ္။ ေတာင္ကိုရီးယားႏုိင္ငံမွာ ၁၉၆၀ ခုႏွစ္အလြန္မွစတင္ၿပီး စက္မႈဖြံ႕ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းကို အရွိန္အဟုန္ျမႇင့္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါတယ္။ စက္မႈဖြံ႕ၿဖိဳးမႈနဲ႔ ၿမိဳ႕ျပႀကီးထြားမႈျဖစ္စဥ္ဟာ ဆယ္စုႏွစ္ကာလအတြင္း ယွဥ္တြဲျဖစ္ေပၚလာၿပီး ေျမေဈးေတြ တရိပ္ရိပ္ ျမင့္တက္လာပါတယ္။ အစိုးရရဲ႕ ေငြေၾကးျဖည့္ဆည္းမႈ (Money Supply) ပမာဏျမင့္တက္လာခဲ့ၿပီး အဲဒီေငြေၾကးအမ်ားစုဟာ ေျမယာေဈးကြက္ထဲကို စီးဝင္လာတဲ့အတြက္ ေျမေဈးေတြ ပိုၿပီးျမင့္တက္လာပါတယ္။ ၁၉၇၈ ခုႏွစ္က စၿပီး အေရွ႕အလယ္ပိုင္းေဒသမွာ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား ေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့အတြက္ ျပည္ပမွ ႏုိင္ငံျခားေငြမ်ား စီးဝင္မႈမ်ားလည္း အလြန္ျမင့္မားလာပါတယ္။ အက်ိဳးဆက္အျဖစ္ ဆုိးလ္ၿမိဳ႕ရဲ႕ ေျမေဈးဟာ ၁၃၈ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ျမင့္မားလာပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္မွာ ျပည္ပပို႔ကုန္မ်ား တုိးတက္လာျခင္းေၾကာင့္ ကုန္သြယ္ေရးပိုေငြမ်ားစြာ ရရွိလာၿပီး ေျမေဈးေတြ တတိယအႀကိမ္ ျမင့္ တက္လာမႈနဲ႔ ေတြ႕ႀကံဳရျပန္ပါ တယ္။ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္မွာ ႏုိင္ငံရဲ႕ ေျမ ၆၅ ဒသမ ၂ ရာခုိင္ႏႈန္းကို ေျမပိုင္ရွင္ ၅ ရာခုိင္ႏႈန္းကသာ လက္ဝါးႀကီးအုပ္ ပိုင္ဆုိင္ထားပါတယ္။ ၁၉၇၅ ခုႏွစ္မွာ အမ်ိဳးသား ေျမတန္ဖိုး စုစုေပါင္းဟာ GDP တန္ဖိုးထက္ ၁ ဒသမ ၉ ဆသာ ျမင့္မားရာမွာ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္မွာ ၉ ဒသမ ၆ ဆ ျမင့္မားလာေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရပါတယ္။

ေျမေဈးႀကီးမားလာတာနဲ႔အမွ် ေျမယာေလ်ာ္ေၾကးေငြကို ကာလေပါက္ေဈးနဲ႔ ေပးရတဲ့ ႏႈန္းထားေတြ ျမင့္တက္လာပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ စုစုေပါင္း ေဆာက္လုပ္မႈ ကုန္က်စရိတ္ေတြ ျမင့္တက္လာၿပီး အိမ္ရာမ်ားရဲ႕ ေရာင္းေဈးနဲ႔ ငွားရမ္းခႏႈန္းေတြ ျမင့္မားမႈကိုပါ ႀကံဳေတြ႕ရျပန္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဝင္ေငြနည္းျပည္သူေတြနဲ႔ ဝင္ေငြအလယ္အလတ္ျပည္သူေတြရဲ႕ မိသားစုဝင္ေငြနဲ႔ လက္လွမ္းမီႏိုင္မႈ (Affordablity) အတုိင္းအတာရဲ႕ အျပင္ဘက္ကို ေရာက္ရွိသြားပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ အလုပ္သမားမ်ားရဲ႕ လုပ္အားခႏႈန္းေတြကို ျမႇင့္တင္ေပးရျပန္တဲ့အတြက္ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈစရိတ္ေတြ ျမင့္တက္လာျပန္ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ တုိင္းျပည္ရဲ႕ စီးပြားေရး (Macro Economy)ကို ထိခိုက္လာေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ ေျမယာ ဝယ္ေရာင္းသူေတြဟာလည္း ၿမိဳ႕ျပင္မွာရွိတဲ့ လယ္ေျမနဲ႔ သစ္ေတာမ်ားကိုပါ ခ်ဲ႕ထြင္ဝယ္ယူလာၾကပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ၿမိဳ႕ေျမ၊ လယ္ေျမေဈးေတြ စုၿပံဳတက္လာၿပီး ဆင္းရဲခ်မ္းသာ ကြာဟမႈေတြ ပိုမိုႀကီးထြားလာပါေတာ့တယ္။

အဲဒီအခါမွာ အစိုးရဟာ ေျမယာက႑မွာ ျပည္သူေတြရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားကို ဦးစားေပးျမႇင့္တင္ေရး (Toenhance Public Interest)ဆုိတဲ့ မူဝါဒကို ခ်မွတ္က်င့္သံုးခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္မွာ အဲဒီမူဝါဒအရ မူလက ေျမယာလႊဲ ေျပာင္းေရာင္းခ်မႈအေပၚ သမား႐ိုးက် အခြန္ေကာက္ခံမႈစနစ္ကို ပိုမိုထိေရာက္ေအာင္ ျပင္ဆင္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီျပင္ဆင္က်င့္သံုးတဲ့ အစီအစဥ္ကို ‘ဂြန္ကယ္ေညာင္း’ (Gong-Kae-Nyom)လုိ႔ အမည္ေပးခဲ့တာ ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ အဓိပၸာယ္ကေတာ့ ‘ျပည္သူအက်ိဳးျပဳ မူဝါဒ’ (Public Concept) ျဖစ္ပါတယ္။ ဂြန္ကယ္ေညာင္းရဲ႕ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္က သာမန္ျပည္သူတို႔ရဲ႕ အိမ္ရာေျမပိုင္ဆုိင္မႈ၊ လယ္ယာေျမပိုင္ဆုိင္မႈနဲ႔ အေသး စားစက္မႈလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ စက္႐ံုေျမပိုင္ဆုိင္မႈမ်ားအေပၚ အခြန္ေငြႏႈန္းထားကို တုိးျမႇင့္မႈမျပဳဘဲ ေျမေဈးတက္ျခင္းေၾကာင့္ ရရွိမယ့္အက်ိဳးအျမတ္ကို ေမွ်ာ္ကိုးၿပီး မလိုအပ္ဘဲ ေျမယာေတြ အလြန္အကြၽံ ပိုင္ဆုိင္ထားမႈမ်ား (Unncessary and Excessive Land Holding) ကို အခြန္လက္နက္နဲ႔ ၿဖိဳခြင္းရန္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရိွရပါတယ္။

‘ဂြန္ကယ္ေညာင္း’ မူဝါဒအရ ပထမဦးဆံုးေျခလွမ္းအျဖစ္ လယ္ယာေျမမ်ား လႊဲေျပာင္းေရာင္းခ်ရာမွာ ေျမတန္ဖိုးျဖတ္မႈ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းအသစ္မ်ားကို ခ်မွတ္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၈၀ ခုႏွစ္မွ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္အထိ ၈ ႏွစ္ၾကာ အခ်ိန္ယူၿပီး တစ္ႏုိင္ငံလံုးရွိ ေျမအမ်ိဳးအစားအားလံုးရဲ႕ ဧရိယာနဲ႔ အမည္ေပါက္ပိုင္ရွင္မ်ားရဲ႕ စာရင္းဇယားကို ျပဳစုၿပီး ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရပါတယ္။ လူတစ္ဦးရဲ႕ အမည္နဲ႔ တစ္ႏုိင္ငံလံုးမွာ ေျမမည္မွ်ပုိင္ဆုိင္ေၾကာင္း စာရင္းေတြ ေပၚထြက္လာတဲ့အခါ အေျမာက္အျမားပိုင္ဆုိင္သူမ်ားကို ေရြးထုတ္ၿပီး ‘ေျမအားလံုးပိုင္ဆုိင္မႈအေပၚ ေကာက္ခံသည့္အခြန္’ (Comprehensive Land holding Tax)စနစ္ကို က်င့္သံုးေကာက္ခံခဲ့ပါတယ္။ ေျမရွင္ႀကီးမ်ားအေပၚ အခြန္ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုး ပိလာေစရန္ ရည္ရြယ္ေကာက္ခံျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရပါတယ္။ ျပည္သူတစ္ဦးခ်င္းအေနနဲ႔ ထမ္းေဆာင္ရမယ့္ ေျမပိုင္ဆုိင္မႈနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အခြန္စနစ္ (၃)မ်ိဳးကိုလည္း သီးျခားျပ႒ာန္းထားတာ ေတြ႕ရွိရျပန္ပါတယ္။

ပထမအမ်ိဳးအစားက အိမ္ရာေျမပိုင္ဆိုင္မႈကို ကန္႔သတ္ၿပီး ပိုမိုတဲ့ ေျမအတြက္ အခြန္ႏႈန္း သီးျခားသတ္မွတ္ ေကာက္ခံျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအခြန္ကို ဆုိးလ္ၿမိဳ႕ အပါအဝင္ ၿမိဳ႕ႀကီး ၆ ၿမိဳ႕မွာပဲ ေကာက္ခံတာ ျဖစ္ပါတယ္။ သတ္မွတ္တဲ့ၿမိဳ႕ႀကီး ၆ ၿမိဳ႕မွာ ေနထိုင္ေသာ ျပည္သူေတြဟာ သက္ဆုိင္ရာ ၿမိဳ႕အတြင္း စုစုေပါင္း အိမ္ရာေျမအက်ယ္အဝန္း ၆,၆၀၀ စတုရန္းေပထက္ ပိုလွ်င္ အခြန္ေဆာင္ရပါတယ္။ ၿမိဳ႕ရဲ႕ ၂ ေနရာ၊ ၃ ေနရာမွာ ေျမပိုင္ဆုိင္ထားရင္လည္း အားလံုးကို စုေပါင္းၿပီး ၆,၆၀၀ အထိ ကင္းလြတ္ခြင့္ျပဳပါတယ္။ ပိုမိုပိုင္ဆုိင္တဲ့ ေျမတန္ဖိုးရဲ႕ ၇ ရာခိုင္ႏႈန္းမွ ၁၁ ရာခုိင္ႏႈန္းအထိကို ႏွစ္စဥ္ အခြန္ေပးသြင္းရပါတယ္။

လက္ထဲမွာ ၿမိဳ႕ေျမေတြ အမ်ားႀကီး ပိုင္ဆိုင္ထားျခင္းကို ၿဖိဳခြဲရန္ျဖစ္ၿပီး ဥပေဒျပ႒ာန္းၿပီးတဲ့ ေနာက္ ၂ ႏွစ္တိတိ ကင္းလြတ္ခြင့္ ေပးထားပါတယ္။ ၂ ႏွစ္ျပည့္ရင္ အခြန္ေပးရေတာ့မွာကို ႀကိဳတင္သိရွိၿပီး ေရာင္းခ်ေရးစီစဥ္ႏုိင္ရန္ ျဖစ္ပါတယ္။ အမွန္တကယ္လည္း သတ္မွတ္တဲ့ ၿမိဳ႕ ၆ ၿမိဳ႕တြင္း မလုိအပ္ဘဲ ေျမေလွာင္ထားမႈေတြ ေလ်ာ့က်ခဲ့တာ ေတြ႕ရွိရပါတယ္။

ဒုတိယအမ်ိဳးအစားက ‘ေျမ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈအျမတ္အေပၚ စည္းၾကပ္မႈ’ (Land Development Charge)ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာျပရရင္ ပုဂၢလိကလုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးဟာ လယ္ေျမကိုဝယ္ၿပီး အိမ္ရာစီမံကိန္း (သို႔မဟုတ္) စက္မႈေျမ တည္ေထာင္အသံုးျပဳခြင့္ရတယ္။ အဲဒီစီမံကိန္းအရ ေဆာက္လုပ္ၿပီးတဲ့အခါမွာ ေျမေတြက ေဈးတက္သြားပါတယ္။ အဲဒီေျမကို အေဆာက္အအံု ပါသည္ျဖစ္ေစ၊ မပါသည္ျဖစ္ေစ ေရာင္းခ်တဲ့အခါမွာ ၎ရင္းႏွီးထားတဲ့ စရိတ္အားလံုးႏုတ္ၿပီး စုစုေပါင္း ပိုမိုရရွိလာတဲ့အျမတ္ေငြရဲ႕ ၅၀ ရာခုိင္ႏႈန္​းကို အစိုးရကို ေပးသြင္းရပါတယ္။ သူဘယ္ေလာက္နဲ႔ ေျမဝယ္ထားတယ္ဆိုတဲ့ စာရင္းကို တာဝန္ရွိတဲ့ နယ္ေျမအစိုးရအဖြဲ႕အစည္းက မွတ္တမ္းတင္ထားရပါတယ္။ ေျမကိုရင္းၿပီး ဖြံ႕ၿဖိဳးေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရာမွ ေျမေဈးတက္လာျခင္းအတြက္ အစိုးရက အျမတ္ ၅၀ ရာခုိင္ႏႈန္းရယူတာ ျဖစ္ပါတယ္လို႔ သိရွိရပါတယ္။ ဒီ ဥပေဒက လယ္ယာေျမေတြကို အသြင္ေျပာင္းအသံုးခ်ၿပီး ေျမေလွာင္ေဈးကစားမႈမ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္တဲ့ ဥပေဒလည္းျဖစ္ပါတယ္။

တတိယအမ်ိဳးအစားကေတာ့ ‘ေျမေဈးတုိးျမင့္လာမႈအေပၚ အခြန္ေတာင္းခံျခင္း’ (Land ValueIncrement Tax) ျဖစ္ပါတယ္။ ဝယ္ယူၿပီးေအာင္းထားတဲ့ တေစၧၿခံ (Ghost Plot) သို႔မဟုတ္ (Idle Land)မ်ားကို ရည္ရြယ္တဲ့ ဥပေဒ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေျမေတြဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ၃ ႏွစ္အတြင္း အမ်ိဳးသားေျမယာေဈးႏႈန္းထက္ ျမင့္မားလာရင္ ျမင့္တက္လာတဲ့ ေျမတန္ဖိုးျခားနားေငြရဲ႕ ၅၀ ရာခုိင္ႏႈန္းကို သီးျခားေကာက္ခံျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဥပေဒေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ျပေတြမွာ အိမ္ရာေျမကြက္လပ္ေတြ လံုးဝကိုင္မထားရဲၾကဘဲ ရရာေဈးနဲ႔ ေရာင္းထုတ္လာၾကၿပီး ေျမေဈးက်ဆင္းလာပါတယ္။ ဒါေပမယ္​့ ၿပီးစလြယ္အိမ္ေတြမ်ားစြာ ေဆာက္လုပ္လာၾကတဲ့ ဆိုးျပစ္ကိုလည္း ေတြ႕ရွိရျပန္ပါတယ္။ စံခ်ိန္စံၫႊန္းနဲ႔အညီ ေဆာက္လုပ္ေရးအတြက္ စစ္ေဆးရတဲ့ အလုပ္တာဝန္ေတြ ပိုမိုလာေၾကာင္းနဲ႔ ေနာက္ဆက္တြဲ အမိန္႔ၫႊန္ၾကားခ်က္ေတြနဲ႔ တားဆီးရေၾကာင္း သိရွိရပါတယ္။

ၿခံဳၿပီးသံုးသပ္ၾကည့္ရင္ ေတာင္ကိုရီးယားႏုိင္ငံဟာ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္အလြန္ကာလမ်ားမွ စတင္ၿပီး ၿမိဳ႕ျပေဈးေတြနဲ႔ လယ္ယာေျမေဈးေတြ က်ဆင္းလာျခင္းနဲ႔ ေဈးႏႈန္းတည္ၿငိမ္မႈရွိျခင္း စတဲ့ အက်ိဳးေတြ ရရွိလာတာ ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ ‘ဂြန္ကယ္ေညာင္း’ မူအရ ေျမအားလံုး ပိုင္ဆုိင္မႈအေပၚ အခြန္ေကာက္ျခင္း (Comprehensive Hand-holding Tax)ဟာ တစ္ႏုိင္ငံလံုး ျဖန္႔ၾကက္ၿပီး ၿမိဳ႕ေျမ၊ လယ္ေျမမ်ား ဝယ္ယူၿပီး လက္ဝါးႀကီးအုပ္မႈကို ေဖာ္ထုတ္ဟန္႔တားႏုိင္ခဲ့တယ္။ လယ္လယ္ဝယ္ဝယ္ေတြနဲ႔ ေျမရွင္းႀကီးစနစ္ ပုန္းလွ်ိဳးကြယ္လွ်ိဳး ေပၚထြန္းမလာႏုိင္ေအာင္ ထိေရာက္စြာ တားဆီးႏုိင္ခဲ့တယ္ဆုိတာကို အားက်ဖြယ္ ျမင္ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ အမ်ားဆံုးျဖစ္တဲ့ ၿမိဳ႕ႀကီး ၆ ၿမိဳ႕မွာ အိမ္ရာေျမပိုင္ဆုိင္မႈ ကန္႔သတ္တဲ့ (Urban Land Cieling Act)အရ စီးပြားေရးအရ အထူးအာ႐ံုစိုက္ရမယ့္ ၿမိဳ႕ႀကီးေတြမွာ ေျမေဈးက်ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ခဲ့ျပန္ပါတယ္။ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈအေပၚ စည္းၾကပ္မႈ (Land Dev: Charges)အရ လယ္ေတြဝယ္ၿပီး အျခားနည္းအသံုးျပဳသူေတြအေနနဲ႔ အျမတ္အစြန္းရယူႏိုင္ေပမယ့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးေၾကာင့္ ေျမေဈးတက္လာတဲ့အေပၚမွာ အမ်ားျပည္သူပါ အက်ိဳးခံစားခြင့္ရရွိေအာင္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့တာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး ေျမကြက္လပ္ေတြ ဝယ္ၿပီး ေလွာင္ထားျခင္းကင္းေအာင္ (Land Price Incremental Tax)ဆုိတဲ့ အခြန္နဲ႔ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ခဲ့တာလည္း ထပ္မံေတြ႕ရွိျပန္ပါတယ္။

စာေရးသူတုိ႔ႏုိင္ငံမွာ ၿမိဳ႕ေျမမ်ား လက္ဝါးႀကီးအုပ္ပိုင္ဆုိင္မႈအျပင္ လယ္လယ္ဝယ္ဝယ္ဆုိတဲ့ လယ္ယာေျမေတြ ဧကေပါင္းမ်ားစြာ ဝယ္ေလွာင္ထားၾကတဲ့ အေလ့အက်င့္ေတြ ေပ်ာက္ကြယ္ေအာင္ ‘"မူ"အလြန္ေကာင္းတဲ့ ဂြန္ကယ္ေညာင္း’ကို နမူနာယူၿပီး ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ၾကရင္ ေကာင္းမယ္လို႔ အႀကံျပဳရင္း နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ပါတယ္ ...။

ျမင္​့မိုရ္​​ေဆြ
Source: 7Day News
Via: Thandar Theint

No comments:

*** လာလည္ေသာအေပါင္းအသင္းမ်ား မိမိ ASN GROUP ONLINE SHOP ကေန သင္တိုု႔အလိုုရွိေသာပစၥည္းမ်ားကိုု ရွာေဖြၿပီး ORDER မွာလိုု႔ရေနပါၿပီ ***

ASNGROUP WAREHOUSE DEALS DEEPS DISCOUNT!