ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္း သေဘၤာဆိုက္ကပ္မႈ ကုန္က်စရိတ္ျမင့္မားေန၍ ပို႔ကုန္တင္ပို႔ရန္ အခက္အခဲျဖစ္ေပၚေနၿပီး သြင္းကုန္မ်ား ေဈးႏႈန္းႀကီးျမင့္ေစေၾကာင္း လိႈင္ၿမိဳ႕နယ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေအာင္ေက်ာ္ေက်ာ္ဦးက လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပေဆြးေႏြးသည္။
ဇန္နဝါရီ ၂၃ ရက္က ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးတြင္ သေဘၤာဆိုက္ကပ္မႈ ကုန္က်စရိတ္ ေလွ်ာ့ခ်ေပးရန္ အစီအစဥ္ ရွိ၊ မရွိ ဦးေအာင္ေက်ာ္ေက်ာ္ဦးက ေမးခြန္းေမးျမန္းခဲ့သည္။
ျပည္ပသို႔ ကုန္ပစၥည္းမ်ား တင္ပို႔ရန္၊ ျပည္ပမွ ကုန္ပစၥည္း မ်ား တင္သြင္းရန္ ရန္ကုန္ဆိပ္ ကမ္းသို႔ ဆိုက္ကပ္လာသည့္ သေဘၤာတစ္စီး၏ ကုန္က်စရိတ္ သည္ အာဆီယံ ႏုိင္ငံမ်ားတြင္ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းမ်ားသည္ အျမင့္ဆံုးျဖစ္သည္ဟု ၎က ဆုိသည္။
‘‘တစ္ခ်ိန္ႏွစ္ေသာင္းရွိတဲ့ သေဘၤာတစ္စီး ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္း ကို ဆိုက္ကပ္မယ္ဆုိပါက ကုန္က်စရိတ္က ကန္ေဒၚလာ ၁၄၅,၀၀၀ ေလာက္ကုန္က်ၿပီး ထိုင္း၊ ဗီယက္ နမ္တုိ႔ထက္ ႏွစ္ဆေက်ာ္ မ်ားျပား ေနတယ္လုိ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံ ဆန္စပါး အဖြဲ႕ခ်ဳပ္က ထုတ္ျပန္တဲ့ စစ္တမ္း တစ္ခုမွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္’’ဟု ဦးေအာင္ေက်ာ္ေက်ာ္ဦးက ေဆြး ေႏြးသည္။ ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ ေဒၚလာ ၆၅,၀၀၀၊ ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံတြင္ ၆၀,၀၀၀ ခန္႔သာ ကုန္က်သည္ဟု ဆုိသည္။
ထိုေမးခြန္းကို ပို႔ေဆာင္ေရး ႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယ ဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္မ်ိဳးက လႊတ္ေတာ္သို႔ လာေရာက္ေျဖ ၾကားၿပီး ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္း ဆိုက္ ကပ္ကုန္က်စရိတ္သည္ ေဒသ တြင္း ဆိပ္ကမ္းမ်ားႏွင့္ လြန္မင္းစြာ ကြာဟမႈမရွိဟု ေျပာသည္။
ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ အျပည္ျပည္ဆုိင္ ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးေအဂ်င္စီ (JICA)က ၂၀၁၈ ႏွစ္ကုန္တြင္ ေလ့လာျပဳစုထားသည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင့္ အိမ္နီးခ်င္းအာဆီ ယံ ျမစ္ဆိပ္ကမ္းမ်ား၌ ေကာက္ခံ သည့္ အခြန္အခ ႏိႈင္းယွဥ္ခ်က္မ်ားအရ တန္ခ်ိန္ ၂၆,၀၀၀ ရွိ သေဘၤာတစ္စီး ဆိပ္ကမ္းဆိုက္ ကပ္မႈ စုစုေပါင္း ကုန္က်စရိတ္ သည္ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းတြင္ ကန္ ေဒၚလာ ၁၈,၅၉၀၊ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ႏုိင္ငံ စစ္တေကာင္းဆိပ္ကမ္းတြင္ ၁၅,၀၀၀ ေက်ာ္၊ ကေမၻာဒီးယား ႏိုင္ငံရွိ ဆိပ္ကမ္းတြင္ ၂၇,၀၀၀ေက်ာ္၊ ထိုင္းႏိုင္ငံ ဘန္ေကာက္ ဆိပ္ကမ္းတြင္ ၁၅,၀၀၀ ေက်ာ္၊ ဗီယက္နမ္ႏုိင္ငံတြင္ ၁၇,၀၀၀ ေက်ာ္ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ရွင္းျပ သည္။
ထို႔အျပင္ ကြန္တိန္နာ ဝန္ေဆာင္မႈကို ကြန္တိန္နာတစ္လံုး ကန္ေဒၚလာ ၁၆၅ မွ ၁၄၅ သို႔ ေလွ်ာ့ခ်ထားေၾကာင္း ဒုဝန္ႀကီးက ေျပာၾကားသည္။
ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာ ပိုင္အေနျဖင့္ ဆိပ္ကမ္း၏ တြဲ သေဘၤာ ေျခာက္နာရီအသံုးျပဳခ ကို ယခင္က ကန္ေဒၚလာ ၂,၀၀၀မွ ၁,၅၀၀ သို႔ ၂၀၁၈ ဇန္နဝါရီ၁ ရက္က စ၍ေလွ်ာ့ခ်ခဲ့သည္ဟု ၎က ဆုိသည္။
ကုန္တင္ကုန္ခ်စရိတ္ႏႈန္း ထားမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေဒသ တြင္း ဆန္တင္ပို႔မႈ အမ်ားဆံုးျဖစ္ သည့္ ဆိပ္ကမ္းမ်ားႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ ၾကည့္ရာတြင္ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္း၌ တစ္တန္လွ်င္ ကန္ေဒၚလာ ႏွစ္ ေဒၚလာႏႈန္း၊ ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ ၁ ဒသမ ၀၃ ေဒၚလာ၊ ဗီယက္နမ္ ႏိုင္ငံတြင္ ၃ ဒသမ ၈ ေဒၚလာႏႈန္း ျဖစ္၍ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္း၏ ႏႈန္း ထားမွာ သင့္တင့္ေသာ ႏႈန္းထား ျဖစ္ေၾကာင္း ဒုဝန္ႀကီးက ဆုိ သည္။
ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္ အေနျဖင့္ ဆိပ္ကမ္းအခြန္အခ မ်ားကို ေရေၾကာင္းျဖင့္ ကုန္စည္ တင္သြင္း၊ တင္ပို႔မႈ အေျခအေန ေလ့လာသံုးသပ္ၿပီး ေဈးကြက္ အေျခအေနအေပၚ မူတည္၍ သင့္တင့္မွ်တသည့္ ႏႈန္းထားမ်ားျဖင့္ ျပင္ဆင္ေကာက္ခံရန္ စီစဥ္ ေဆာင္ရြက္ေနေၾကာင္း ဒုဝန္ႀကီးက ေျပာသည္။
No comments:
Post a Comment